Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar neostar:
Något dataproffs som kan svara på en fråga.

Kan man köra 2st titan x sli med ett 750watt nätaggregat ?

Det beror på vad du har för processor, men som Akahz sa så borde det fungera.
Sålänge den inte heter typ AMD FX 9xxx så behöver du inte oroa dig, dock är nätagg gjorda för att köras i 60-80% load och därför går effektiviteten ner om du är under/över det.
be together, not the same
  • 0
Citerar Megusta Face:
Varför behöver du uppgradera i första hand? Och om du nu behöver uppgradera så köp ett R9 390 eller ett gtx 980.


Anledningen till att uppgradera är väl som alltid annars, jag tycker inte att det hänger med i de nya titlarna. Eller snarare så att jag tycker det är tråkigt att inte kunna köra de nyaste titlarna på maximala grafikinställningar. Jag menar R9 280X klarar inte av varken Far Cry 4, GTA V eller The Witcher 3.
  • 0
Citerar neostar:
Fixar ja titan x sli utan problem ?


Baserat på den informationen jag har, så ska det fungera. Men för att vara absolut säker så kan du skicka ett snabbt mejl till tillverkaren av ditt grafikkort och fråga.

Dock undrar jag vad du har för extrema krav på upplösning och detaljer när ett Titan X inte duger.
  • 0
Citerar Akahz:
Citerar neostar:Fixar ja titan x sli utan problem ?

Baserat på den informationen jag har, så ska det fungera. Men för att vara absolut säker så kan du skicka ett snabbt mejl till tillverkaren av ditt grafikkort och fråga.

Dock undrar jag vad du har för extrema krav på upplösning och detaljer när ett Titan X inte duger.


Spelar 4k känner att jag vill kunna öka grafiken mer
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Megusta Face:Varför behöver du uppgradera i första hand? Och om du nu behöver uppgradera så köp ett R9 390 eller ett gtx 980.

Anledningen till att uppgradera är väl som alltid annars, jag tycker inte att det hänger med i de nya titlarna. Eller snarare så att jag tycker det är tråkigt att inte kunna köra de nyaste titlarna på maximala grafikinställningar. Jag menar R9 280X klarar inte av varken Far Cry 4, GTA V eller The Witcher 3.


Allt handlar om hur mycket pengar du är redo att lägga ut. Men använd den här listan på prestanda av olika grafikkort i 10 olika spel för att se hur bra de verkar vara:
http://www.sweclockers.com/test/20703-gigabyte-geforce-gtx-980-
ti-g1-gaming/5#content


Snart kommer nog även deras recensioner av de senaste 300-korten från AMD.
  • 0
Citerar Akahz:
Allt handlar om hur mycket pengar du är redo att lägga ut. Men använd den här listan på prestanda av olika grafikkort i 10 olika spel för att se hur bra de verkar vara:
http://www.sweclockers.com/test/20703-gigabyte-geforce-gtx-980-
ti-g1-gaming/5#content

Snart kommer nog även deras recensioner av de senaste 300-korten från AMD.


Tack för tipset. Synd att de riktigt högpresterande grafikkorten ska vara så dyra.
  • 0
Efter att ha blivit totalt förvirrad av diverse tips, råd, recensioner och paketlösningar så har jag slutligen kommit hit för att fråga om ytterligare råd.

Jag funderar på att köpa en ny dator i slutet av hösten/vintern. Jag har bestämt mig för att överge konsolspelande och Mac-spelande till förmån för PC till slut. Min budget ligger på absolut max 12000-13000 inklusive OS, skärm, tangentbord och mus + allt annat som kan krävas för någon som börjar på 0 (jag har dock hörlurar ). Ett alltför dyrt tangentborg och mus är inte nödvändigt då jag spelar högst casual och har för avsikt att spela med kontroll så ofta jag kan.

Jag vill gärna kunna spela nya spel på höga inställningar, men det behöver inte vara absolut max. 4K och dylikt är totalt ointressant och likaså överklockning. Jag känner mig tillräckligt bekväm för att bygga ihop en egen burk, rent praktiskt, men hade föredragit en färdigbyggd ifall prestandan inte lider alltför mycket. Det viktigaste i mina ögon är att datorn är relativt framtidssäker, alltså att jag om 4 år fortfarande kan spela relativt nya spel på någotlunda okej inställningar med få uppgraderingar.

Är det någon som har tankar om detta och har lust att hjälpa till?
  • 0
Vilka spel hade du tänkt att spela?
be together, not the same
  • 0
Främst FPS och rollspel. Vill gärna spela nya som kommer ut, typ Witcher 3, Fallout 4, BF4 etc. Nya stora AAA-titlar vill jag kunna köra på min burk.
  • 0
Efter årets suveräna E3 kan det inte hjälpas att det kliar i fingrarna efter en ny speldator. Tänkte ge mig i kast med att bygga ihop min egen fö runt 10000spänn, efter mycket efterforskning och letnde kom jag fram till följande:

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2865361&view=c

Vore trevligt om ni mer kunniga personer kunde komma med lite tips och tankar runt detta bygge
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Swedessman, listan du skickade är privat :p

Tillagt 2015-06-27 09:28:
Och Pundarquartis, har du skärm?

Tillagt 2015-06-27 09:49:
Fixade en lista, till Pundarquantis då. Vet inte riktigt vad jag ska ta för tangentbord men hela datorn kostar under 12k på Webhallen, går säkert att köpa i andra affärer också. Detta är inklusive 24" skärm och en relativt billig mus.

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2865434
be together, not the same
  • 0
Citerar Newbie13:
Swedessman, listan du skickade är privat :p


Jaha, där ser man, var ju lite pinsamt

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2865638&view=l

Nu då?
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Mjo, ser listan nu och jag måste tyvärr göra dig besviken och säga att den inte är speciellt bra, du har tagit ganska gamla delar och lite för bra grafikkort relativt till processorn. 16GB RAM är också onödigt för gaming, och om det skulle behövas mer så är det lätt att trycka i mer :p
Aja, jag kan fixa en till dig för 10k. Är det utan skärm, mus etc?
be together, not the same
  • 0
Citerar Newbie13:
Mjo, ser listan nu och jag måste tyvärr göra dig besviken och säga att den inte är speciellt bra, du har tagit ganska gamla delar och lite för bra grafikkort relativt till processorn. 16GB RAM är också onödigt för gaming, och om det skulle behövas mer så är det lätt att trycka i mer :p
Aja, jag kan fixa en till dig för 10k. Är det utan skärm, mus etc?


Har redan en gamingmus jag är ruskigt förtjust i, skäm och tangentbord an dock behövas. Kan tänka mig sträcka upp till 15k om det behövs, så länge jag får en redig maskin som klarar dagens spel
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Citerar Swedssman:
Citerar Newbie13:Mjo, ser listan nu och jag måste tyvärr göra dig besviken och säga att den inte är speciellt bra, du har tagit ganska gamla delar och lite för bra grafikkort relativt till processorn. 16GB RAM är också onödigt för gaming, och om det skulle behövas mer så är det lätt att trycka i mer :p
Aja, jag kan fixa en till dig för 10k. Är det utan skärm, mus etc?

Har redan en gamingmus jag är ruskigt förtjust i, skäm och tangentbord an dock behövas. Kan tänka mig sträcka upp till 15k om det behövs, så länge jag får en redig maskin som klarar dagens spel


Kolla in denna lista:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8132816/dator

Den här datorn står du dig med i 4-5 år utan problem. I princip alla spel kommer gå att maxa och uppnå 60fps. Kostar 14500kr nu (rabatt på GPU:n) du kan annars ta ur SSD:n eller HDD:n och spara 800kr till skärm/tangentbord. Och med på köpet får du det hett efterlängtade, bam bam bam, arkam knight (som tyvärr inte fungerar)
  • 0
jag börjar bli idiot på min dator. 16 sådana här meddelande får jag varje gång jag startar datorn


URL: http://alwaysisobar.com/4141/PathRunner_142667267725787.dll
Infektion: URL:Mal
Process: C:\Windows\System32\svchost.exe

URL är olika med Process är alltid samma.

jag har avast pro, och har betalt för deras grimfighter men skiten är ändå kvar. Hur får man bort det?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Megusta Face:
Citerar Swedssman:Citerar Newbie13:Mjo, ser listan nu och jag måste tyvärr göra dig besviken och säga att den inte är speciellt bra, du har tagit ganska gamla delar och lite för bra grafikkort relativt till processorn. 16GB RAM är också onödigt för gaming, och om det skulle behövas mer så är det lätt att trycka i mer :p
Aja, jag kan fixa en till dig för 10k. Är det utan skärm, mus etc?

Har redan en gamingmus jag är ruskigt förtjust i, skäm och tangentbord an dock behövas. Kan tänka mig sträcka upp till 15k om det behövs, så länge jag får en redig maskin som klarar dagens spel

Kolla in denna lista:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8132816/dator

Den här datorn står du dig med i 4-5 år utan problem. I princip alla spel kommer gå att maxa och uppnå 60fps. Kostar 14500kr nu (rabatt på GPU:n) du kan annars ta ur SSD:n eller HDD:n och spara 800kr till skärm/tangentbord. Och med på köpet får du det hett efterlängtade, bam bam bam, arkam knight (som tyvärr inte fungerar)


Listan du länkade är inte bra, den har ett moderkort gjort för overclocking men en processor som inte går att overclocka. Jag gjorde en lista med bättre processor,grafikkort samt psu för samma pris, kör på denna istället:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8157768/2015-07-07
  • 0
Har inte så bra koll på OCZ, men vad jag hört av andra så håller Seagate-diskar inte jättebra, kan rekommendera typ WD Blue/Green eller om du vill ha något lite bättre finns WD Black.
Sen är den Seagaten bara 5900RPM, de flesta HDDer ligger på 7200RPM vilket är ganska mycket snabbare.
be together, not the same
  • 0
Kikade på denna istället. Har ju en Samsung nu och läst att de ska ha bra rykte:
http://www.inet.se/produkt/4304783/samsung-ssd-evo-850-series-
500gb


Oj, nu kommenterade jag SSDn. Får se om jag hittar något snabbare vad gäller den stora lagringshårddisken, som ändå inte springer iväg så mycket i pris.

Det som står här om WD Green är 5400 RPM men upp till 7200. Sköter den det bra?
Tror att det är en sån jag har i datorn nu iofs, men jag har inte jämfört. Nåväl, den ligger ju också bra i pris.

Det blev dessa
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8161166/2015-07-08
  • 0
Mjo, Samsungs 850 serie ska vara bra, själv har jag dock en Crucial MX100.

Och sen angående RPM-en på WD HDDer så tycker jag själv min sköter det bra, (det kallas Intelli Power eller något sånt) den är relativt tyst och ändå är snabb
be together, not the same
  • 0
Skaffade mig en bärbar dator för några månader sen är dessa specs bra?

Intel Core i7 4710HQ 2.5Ghz - turbo 3.5Ghz
RAM 16GB
GTX 850M 2GB
SSD 256GB
  • 0
Mängden RAM är ganska overkill, processorn är bra och grafikkortet är okej :p
be together, not the same
  • 0
Hej

Jag har "tänkt" att jag ska använda min gamla dator till en del saker och undrar någon vet en bra USB switch? Det jag då menar är en switch som jag kopplar in mus & tangentbord i så ja kan välja vilken dator jag vill styra.

Tips uppskattats.

FUS RO DAH!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!