Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar T-Boy:
Funderat på att köpa en andra hårddisk (ja, jag har bara en hårddisk i nuläget), och funderar på den här:

WD Desktop Green 3TB
SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"

eller

Seagate Barracuda® 3TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

Frågan jag ställer är då vilken av dessa jag ska välja, och vad som avgör huruvida de funkar med min låda.

Min PC:

- Corsair Carbide 200R Komplett Edition

- Komplett Logo Power LED, Front panel with Logo, mA

- Cooler Master G650M, 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P

-Intel Core i5-4670K
Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD460

- MSI B85M-E45, Socket-1150
m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, USB 3.0, VGA, DVI, H

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240p

- MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX
"Twin Frozr IV", with DAYLIGHT

- Seagate® Desktop SSHD 1TB
SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB Cache, MLC 8GB NAND F

- Samsung DVD Writer, SH-224DB
SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, B

- MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
- MS COA Win 8.1 Nordic
Nordic, 32/64 bit


De lär nog fungera utmärkt vilken du än väljer. För att besvara din fråga, det som avgör om de funkar med din låda är om du har fler platser för hårddiskar. Jag googlade på ditt chassi och det verkar ha gott om plats för fler hårddiskar, bara att köra på eftersom du bara har en i dagsläget. Vet dock inte om det följer med skruvar till hårddisken, tror inte det. Men jag utgår ifrån att du fick med sånt med ditt chassi.

Vilken du bör välja är svårare att säga. Läs om du hittar någon info om pålitligheten kanske? Annars ta den billigaste. Själv har jag en Seagate Barracuda 1TB 7200RPM för masslagring i min stationära och det har fungerat ypperligt. Men datorn är bara 2 år gammal så de flesta hårddiskar klarar sig så länge om man inte verkligen använder dem mycket, vilket jag inte gör. Installerar ett spel lite då och då bara.

Citerar antonfusk:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---
16-tum/toshiba-satellitel50d-b-17j/210808.3003/

Vad tycker ni? TIll syrran, hon surfar bara och laddar inte ner film, så tänke att en dator md endast 128GB SSD skulle passa.


Duger säkert om hon inte ska göra något som inkluderar spel bara skulle jag tro. Är ju inte speciellt krävande och SSDn försäkarar ju att den känns rapp även när den börjar bli till åren. Ska hon bara surfa kan hon ju lika gärna ha en surfplatta egentligen, men det har du/ni säkert redan övervägt kanske .
  • 0
Köpte mig lite nya pryttlar till datorn som julklapp till mig själv. Blir att pilla med det i veckan. GOtt mos. http://i.imgur.com/jLbzdZy.png
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar T-Boy:
Funderat på att köpa en andra hårddisk (ja, jag har bara en hårddisk i nuläget), och funderar på den här:

WD Desktop Green 3TB
SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"

eller

Seagate Barracuda® 3TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

Frågan jag ställer är då vilken av dessa jag ska välja, och vad som avgör huruvida de funkar med min låda.


Rent prestanda- och kvalitetsmässigt så går du inte miste om mycket vilken av dem du än väljer. WD ligger på runt 5400 RPM medan Barracudan påstås ligga på 7200 RPM. Utöver dessa rotationer så är de så gott som identiska. Rent tekniskt är Barracudan snabbare, men i vardagligt bruk så tror jag inte att varken du eller jag skulle märka någon skillnad Sen är det ju så gott som ingen skillnad i pris heller så du hade kunnat blunda och peka och bli nöjd.

Jag hade gått med WD till min dator. En lite "grönare" hårddisk, och de har alltid fungerat bra för mig. Som sagt, du kommer förmodligen inte känna någon större skillnad, men Barracudan är i alla fall ett halvt snäpp vassare på papper
  • 0
Från tråden Asus ROG G20AJ vs Asus ROG GR8
Citerar xSmarkuZ:
Hej, har lite svårt att jämföra vilken av dessa två som klarar med gaming. T.ex. CS:GO, LoL CoD osv. Jag vill ha en tyst dator som klarar mycket. Vilken av dessa två föredrar ni?


Det är lättare för oss att svara ifall du länkar direkt till datorerna du frågar om.
GR8: https://www.komplett.se/asus-rog-gr8/825355?cks=ASS&assoc=69
2EDD3E-CCC1-4B3B-902D-CD989A52AC65&gclid=CKe41MmT9cIC
FcoGcwodc70AoA#!tab:extra


G20AJ: https://www.komplett.se/asus-rog-g20aj/825384?cks=ASS&assoc=
692EDD3E-CCC1-4B3B-902D-CD989A52AC65&gclid=CPD-sLiT9cIC
FUIGcwodeS8ATA#!tab:extra



Igen av dom! För det priset på 8.500 till 9.000 är de både mycket dåliga köp!
Lägg till 1.000 så får du en ordentlig speldator som kommer vara i många år.
Här är en speldator som jag gjorde till två andra användare här på Gamereactor:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=148341
8&su=DBD75703-46DB-4268-94DC-A6540F9C3C4A


CPU: Intel i5-4690K
GPU: GeForce GTX 970
RAM: 16 GB
HD: SSD, 240 GB. 450 Mb/s

Den datorn kostar under 10.000 kronor och krossar de två du har tittat på. Grafikkortet i den här datorn, GeForce GTX 970, är mer än dubbelt så snabbt i spel om man jämför med det GTX 750Ti som sitter i GR8. Den här även 4 GB grafikminne för högupplösta texturer till skillnad från de 2 GB som 750Ti har.

Du har mer minne från början, en SSD-hårddisk och i5-processorn är ett mycket bättre ekonomiskt val ifall du mest ska spela.

Är det just utseendet du älskar med ASUS ROG, ta en koll på olika chassin och se vad du kan byta ut till.
  • 0
Börjar bli dags för en ny datorstol, några rekommendationer?
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Asus ROG G20AJ vs Asus ROG GR8


Hej, har lite svårt att jämföra vilken av dessa två som klarar med gaming. T.ex. CS:GO, LoL CoD osv. Jag vill ha en tyst dator som klarar mycket. Vilken av dessa två föredrar ni?
  • 0
Citerar xSmarkuZ:
Asus ROG G20AJ vs Asus ROG GR8


Hej, har lite svårt att jämföra vilken av dessa två som klarar med gaming. T.ex. CS:GO, LoL CoD osv. Jag vill ha en tyst dator som klarar mycket. Vilken av dessa två föredrar ni?


Ingen av dom är värda sitt pris! Läs mer i mitt svar två kommentarer upp på förra sidan. Det enda jag kan tillägga på datorn jag länkar till är att den kommer utan Windows. Är inga problem att flytta över din nuvarande licens ifall du kär Win 7, 8 eller 8.1 (64-bitars). Annars blir det ett antal hundra till.
  • 0
Citerar Akahz:
Citerar xSmarkuZ:Asus ROG G20AJ vs Asus ROG GR8


Hej, har lite svårt att jämföra vilken av dessa två som klarar med gaming. T.ex. CS:GO, LoL CoD osv. Jag vill ha en tyst dator som klarar mycket. Vilken av dessa två föredrar ni?

Ingen av dom är värda sitt pris! Läs mer i mitt svar två kommentarer upp på förra sidan. Det enda jag kan tillägga på datorn jag länkar till är att den kommer utan Windows. Är inga problem att flytta över din nuvarande licens ifall du kär Win 7, 8 eller 8.1 (64-bitars). Annars blir det ett antal hundra till.
Men någon av dessa två! Struntar i priset orkar inte bygga en, men tack för tipsen men om du skullenfå en av dessa två gratis vilken skulle de va?
  • 0
Ifall du är ute efter en färdig dator som bara är att packa upp och starta, välj då den här i stället:

Komplett Winter Gamer 2.0
https://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10971

Samma pris som ASUS ROG GR8, fast mycket snabbare.
Om du sedan vill kan du leka runt och konfigurera den på deras sida så den är precis som du vill när den levereras. Mycket bättre val än ASUS ROG datorerna.


G20AJ kommer med en SSD. Nice, det är mycket bra för Windows och spel. Men den är på 32 GB! Det betyder att det inte ens skulle gå att installera Shadow of Mordor på den.

De båda ASUS ROG datorerna var säkert helt ok när de släpptes, men priserna på dom är inte realistiska med vad du får idag. Till exempel har de grafikkorten GeForce GTX 750 respektive GTX 750Ti.
Det var mellanklasskort när de släpptes, designade för att vara billiga och tysta, men inte snabba.


Så som sagt, det är inte bra köp. De känns mer som dyra datorer du sätter under din TV för att ha som media center och lite spelmöjligheter, inte riktiga speldatorer.
  • 0
Jag är ute efter nån av de två, liten och att man kan ta med den utan problem till någon kompis, tack så mycket. Jag gillar inte kvadratiska datorer. De är väldigt fula tycker jag, en med lite former är bättre i outfiten.
  • 0
En fråga om budgetköp.

Sambon vill ha en lätt och smidigt dator för skolarbete, men vill även kunna streama exempelvis Netflix via HDMI till TVn utan att det laggar. Så frågan är hur dessa två alternativ står sig för dessa enklare uppgifter.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/A
CNXMRTED009/acer-aspire-es1-311-13-3-barbar-dator-svart#tab-s
tore-availability-trigger


https://www.dustinhome.se/product/5010782004/chromebook-2?ss
el=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_m
edium=pricecompare&utm_content=5637146196
  • 0
ALRIGHT GRABBAR, JAG (EGENTLIGEN INTE JAG) BEHÖVER ER HJÄLP. Självsmordblond här på GR behöver en speldator med mycket kräm för 7-8000. Get busy working!
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Sivan3:
1000kr rabbat på denna. Är det värt att kirra eller finns det bättre alternativ?
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ASUS-G551JM-CN160H,90
952,510478,1630134.html?langId=-16

Tack på förhand för tipsen!

PS: önskar en laptop som skall vara snabb, långvarig och spelvänlig.


Tycker att den ser bra ut. Kommer klara de flesta nya spel på minst medel till hög i grafikinställningar och fortfarande ha bra framerate. Har dock ingen aning om ifall det går att hitta bättre laptops för samma eller lägre pris. Är inte så bra på just laptops.


Citerar Colabaronen:
ALRIGHT GRABBAR, JAG (EGENTLIGEN INTE JAG) BEHÖVER ER HJÄLP. Självsmordblond här på GR behöver en speldator med mycket kräm för 7-8000. Get busy working!


Tyvärr verkar det som om priserna på många komponenter har ökat med en hundralapp här och där nu efter nyår. Men ska nog kunna fixa något. Några frågor först:

1: Har Självsmordblond en nuvarande dator med en Windows licens som kan användas i nya datorn? Sparar en hel del pengar där. Det MÅSTE vara en x64-bitarsversion av Windows 7, 8 eller 8.1.

2: Att kunna överklocka är trevligt och gör datorn lite mer framtidssäker, men är det någon Självsmordblond kommer göra?

3: SSD för en snabb dator, eller mekanisk hårddisk för lagring och lägre pris? Men 8000 som gräns blir det svårt att ha med båda.

4: Kan vi ta gränsen till 9.000 kronor? I så fall kan vi få med grafikkortet GTX 970 som är extremt bra och bland det kraftigaste per krona samt kommer räcka länge. Dock kostar det strax över 3000, så det höjer priset en hel del.
  • 0
Bästa chassit på marknaden just nu? Användarvänlighet och kylning/ljudisolering är prio.

Define R4/R5, eller vad rekommenderas?
  • 0
Citerar Akahz:
1: Har Självsmordblond en nuvarande dator med en Windows licens som kan användas i nya datorn? Sparar en hel del pengar där. Det MÅSTE vara en x64-bitarsversion av Windows 7, 8 eller 8.1.


Tyvärr inte. :s

Citerar Akahz:
2: Att kunna överklocka är trevligt och gör datorn lite mer framtidssäker, men är det någon Självsmordblond kommer göra?


Är faktiskt väldigt osäker på vad det överhuvudtaget innebär (är världens scrub), men att ha en framtidssäker dator låter ju inte helt fel.

Citerar Akahz:
4: Kan vi ta gränsen till 9.000 kronor? I så fall kan vi få med grafikkortet GTX 970 som är extremt bra och bland det kraftigaste per krona samt kommer räcka länge. Dock kostar det strax över 3000, så det höjer priset en hel del.


Ja vafan. Inte varje dag man köper dator ju.

Stort tack för hjälpen, btw. Vill inte framstå som ett arrogant rövhål, skriver ju inte ens mina frågor själv, haha.

Tillagt 2015-01-06 18:40:
Citerar Akahz:
3: SSD för en snabb dator, eller mekanisk hårddisk för lagring och lägre pris? Men 8000 som gräns blir det svårt att ha med båda.


Missade visst detta, ehe. Tror det räcker med HDD för mig.
Avgångstidelag
  • 0
Fan, den där Windows licensen drog upp priset för mina kalkyler. Får göra en lite mer noggrann analys för kostnadsbesparingar.

Jag kommer antagligen inte ha ett skit att göra imorgon, så ska kolla runt lite mer då under kontorstid, typ vad som kan bytas ut.
Tror inte att skillnaden mellan processorn i5-4690K och 4460 är allt för stor, frånsett överklockningsmöjligheten. Där kan man till exempel spara 300 kr.

Så här ser datorn ut just nu:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=149914
1&su=AC5E4BDE-218E-43F8-960F-981D35B9C9DD




Det jag absolut inte vill byta ut är grafikkortet. Den här datorn kommer räcka många år och när den känns långsam är det grafikkortet som byts ut. Så att köpa ett väldigt bra och tyst från början gör att det kommer ta längre tid innan du känner av uppdateringsbehovet .

Jaja, ska se vad jag kan hitta sen.
  • 0
Citerar Akahz:
Det jag absolut inte vill byta ut är grafikkortet. Den här datorn kommer räcka många år och när den känns långsam är det grafikkortet som byts ut. Så att köpa ett väldigt bra och tyst från början gör att det kommer ta längre tid innan du känner av uppdateringsbehovet .


Låter bra! Känns ändå värt att lägga en tusenlapp extra om man får såpass mycket mer för pengarna.

Citerar Akahz:
Jaja, ska se vad jag kan hitta sen.


Danke. (:
Avgångstidelag
  • 0
Fan, det här bygget var svårare än jag trodde, just 9000 kronor inklusive Windows. Framför allt är det grafikkortet som gör det svårt. Att hitta något under 3000 kr, men över 2200 kronor visade sig nästan vara omöjligt. Så det tog lite längre tid än vanligt att sätta i ordning delar. Skriver ner mina tankar här, så andra kan rätta mig där jag kanske har fel.

Hade tänkt mig att ett GeForce 770 skulle finns till bra pris, men det verkar ha utgått, samma med AMD R9 280X. Så för 9K datorn blev det först ett AMD R9 290 för 3100 kr. Det jobbiga då är att man i kostnad kommer så nära andra grafikkort i som är kraftigare, typ ett R9 290X för 200kr till, eller kortet jag helst vill ha i den, GeForce 970 för samma ökning.
Problemet blev även strömförbrukningen. Med ett R9 290 krävs ett kraftigare nätaggregat mot vad ett 970 drar, så där försvinner nästan hela den vinsten med ett billigare grafikkort.

Så det fick bli ett GeForce 970 kort med referenskylaren för 3.300 kronor. På så vis kunde jag välja det väldigt billiga nätaggregatet på 500W från Cooler Master för bara 475 kr.

Processorn blev naturligtvis en i5. Dock en 4460 som är låst och därmed inte kan överklockas. Det är en ny och bra processor, dock inte den absolut senaste.

Nästa del blev jag osäker på, nämligen moderkortet. Det blev det billiga MSI B85M-E45 som kommer duga fint åt dig, då du inte kommer kräva mer avancerade saker. Det som gjorde mig osäker var ifall det ett moderkort av typen Z97 skulle vara bättre. Men de är dubbelt så dyra och jag tror inte att du kommer kunna utnyttja de få fördelar den modellen erbjuder. Moderkort är så tråkiga att läsa på om att jag helt enkelt inte orkar ta reda på hur stora skillnaderna är.

Minnet blev 8 GB, det duger fint den närmaste tiden och det finns plats för 8 GB till när det behövs.

Datorlådan, chassit, blev en modell från Cooler Master för 675 kr. Det går att få ner kostnaden här, men kände att det nog är ett bättre köp med en som är mer ljudisolerad och har två fläktar, en för insug och en för utblåst, än de billiga med bara en för utblås.

Hårddisken blev en så kallad hybrid för 850 kr. Det går att få runt 100-200 kr billigare med en ren SSD eller ren mekanisk, men med en ren SSD blir lagringsutrymmet så litet (120 G och en ren mekanisk kan kännas seg med Windows. Du har 8 GB att lägga in Windows och något mindre spel för ok hastighet och 1 TB för att lagra resten. Sen när du tycker att det är dags för mer, är det bara att köpa och installera en äkta SSD.

Något mer att säga? Tja, jag tog ingen kylare från tredjepart för att få ner priset. Dock har Cooler Master (fan vad många komponenter av dom det blev) sin 212 EVO för 199 kr just nu. Mycket bra pris på en komponent som drar ner volymen på datorn.

9.400 kronor inklusive frakt från Komplett. Kanske går att få lite billigare om man kollar på iNet, Dustin och NetonNet, men jag är så van med Kompetts hemsida att det är den jag nästan alltid använder som grund.

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=150073
5&su=5158027A-D1E9-4542-BFC0-CD3E6E700661




Andra alternativ:
Jag satte även ihop en budgetdator för 7.000 kronor:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=150069
9&su=FDF94D1E-3438-444E-B336-23394D21F0BB


Här använde jag processorn Intel Pentium Anniversary Edition G3258 som kostar så lite som 649 kronor. Billig men mycket kraftig för sitt pris. Visst, den har bara två kärnor, men är å andra sidan helt olåst och ska gå att överklocka mycket lätt. Den ligger i grunden på 3.2GHz men ska utan större problem (och med en bra fläkt) kunna klockas till 4.5GHz, i vissa fall ännu mer. Så en mycket bra grund i en budgetdator.

Den kommer antagligen inte räcka lika länge som en fyra kärnig i5, men för sitt pris är den prisvärd.

Grafikkortet i 7K datorn blev ett AMD R9 285. Ett bra kort för 2.000 kronor, men inte ett äkta high-end kort. Dock drar det inte så mycket ström, så kunde ha kvar det billiga nätaggregatet.

Resten är som 9.4K datorn. Bra köp om man max kan lägga ut 7.000, men blir mycket bättre om man även lägger till 200 kr och köper en ordentlig kylare för processorn så att den kan överklockas. https://www.komplett.se/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kylare/
657097




Och så en dyrare dator på 10.700 kronor:
https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=150074
2&su=F902E458-9398-4070-AB7C-006864DA6515


Den här datorn går även den att göras billigare, men tog lite dyrare och kraftigare delar i den. Men går nog få ner den till 10.000 utan att offra allt för mycket.

Det är framför allt processorn som är skillnaden här. Det är den senaste i5-processorn som är olåst och därmed går att överklocka och göras snabbare. Processorn är 300 kronor dyrare. Jag la även till en processorkylare för 200 kronor som underlättar överklockningen och gör datorn tystare.

Hårddisken byttes ut till en ren SSD på 240 Gibabyte. Blir snabb och bra för spel.

Sedan bytte jag ut moderkortet mot ett Z97 bara för att.... (som sagt, orkar inte läsa på om alla skillnader).


Så, där har du tre alternativ. Det går naturligtvis att byta saker på dom alla. Kanske ta processorn och kylaren från 10.700 kr datorn och ta det i 9.400 kronors datorn. Då har du en mycket kraftig och bra dator för strax under 10.000. Allt handlar om pengar och prioriteringar.

Tar en paus nu (tog tid att skriva allt och sätta ihop listorna), men förklarar överklockning och vad det innebär lite senare.
  • 0
Tjena mors, jag har ett ganska stort problem, fläktarna på min dator, både den där bak (finns troligtvis ett officiellt namn för det här men men) och toppfläkten startar aldrig vare sig jag bara lallar runt på internet eller kör spel. Olika komponenter som CPUn, GPUn också vidare har ibland blivit runt 70+c och dator dånar på rejält.

Jag har öppnat upp datorn och kollat att de båda fläktarna är inkopplade, vilket de är, men det verkar inte som datorn registrerar att fläktarna ens är där. De ända fläktarna som funkar är själva GPU och CPU fläktarna. Dator är förresten köpt på komplett för 2 år sedan och jag har ingen aning vad själv fläktarnas produktnamn är.
Hockey, det är ganska puckat.
  • 0
Citerar Färskvarupplevelse:
komplett för 2 år


I och med att den är köpt på Komplett kan jag rekommendera att starta en live chatt på deras hemsida. Kunnig personal och kan sin skit.

F.ö. har du ingen garanti kvar, brukar väl ligga på 2-3 år väl?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Citerar Färskvarupplevelse:komplett för 2 år

I och med att den är köpt på Komplett kan jag rekommendera att starta en live chatt på deras hemsida. Kunnig personal och kan sin skit.

F.ö. har du ingen garanti kvar, brukar väl ligga på 2-3 år väl?


Verkar som garantin har tagit slut. Får väl testa den där chatten men de verkar inte vara ingång på helgen.
Hockey, det är ganska puckat.
  • 0
Ni som har moderkort från MSI har väl laddat ner Sound Blaster Cinema? När jag var hemma hos föräldrarna över lovet och bara kunde ta med mig laptopen så märkte jag vilket bra ljud jag "tyvärr" blivit van vid med min gamingdator. Fantastiskt ljud från det där lilla programmet.


Citerar Färskvarupplevelse:
Verkar som garantin har tagit slut. Får väl testa den där chatten men de verkar inte vara ingång på helgen.


Reklamationsrätt i tre år inom EU. Det där ska dem fixa. Tror inte att komplett är de som skulle vara jobbiga i onödan.
One swallow does not make a summer
  • 0
Löst mitt fläktproblem tjoho!
Hockey, det är ganska puckat.
  • 0
Hej alla!

Nu är det dags, jag ligger i fas med mina studier och mitt studentrum behöver en speldator! Jag är så taggad och önskar tips på en bra sådan (speldator). Jag vill tillägga att jag inte är bra på datorer, jag vet inte hur man bygger en dator, byter komponenter, installerar drivrutiner osv (har ingen kunskap alls om sånt). Därför tar jag gärna emot tips på en färdig bra speldator som räcket i 4-5 år. Just nu är jag inne på den här, men om ni anser att jag kan få ett bättre alternativ till det priset så välkomnar jag det mer än gärna. Ser fram emot era svar.
https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-editi
on/10946
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!