Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Doom 3. Försöker ändra upplösning och övriga inställningar till Ultra. Men det verkar inte genomföra ändringen och när jag stänger av spelet för att starta om den så återgår den till låga upplösning och lägsta inställningar. Hur löser man det här?

Hjälp uppskattas
  • 0
Citerar Qatsi:
Är det en hederlig FSP?


Nä. Antec Eartwatts.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Qatsi:
Är det en hederlig FSP?


Tänkte precis fråga samma sak, mitt FSP-agg i min sekundära dator ser exakt likadant ut, kablar och allt.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
AMD släpper ju snart nya grafikkort (R-serierna). Är det värt att köpa de som dyker upp först (AMD Radeon R9 280X och R9 270X)? Enligt Sweclockers test så är dessa prestandamässigt motsvarande de nuvarande topp-korten, så det kanske är bättre att vänta på kraftfullare kort?
  • 0
Har planerat att köpa en dator och min budget ligger på ungefär 6000 kr. Någon cool person som skulle vilja sätta ihop en bunt med delar som ger det absolut bästa för det priset? :3
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • Llrm
  • Llrm
Citerar Iqaros:
AMD släpper ju snart nya grafikkort (R-serierna). Är det värt att köpa de som dyker upp först (AMD Radeon R9 280X och R9 270X)? Enligt Sweclockers test så är dessa prestandamässigt motsvarande de nuvarande topp-korten, så det kanske är bättre att vänta på kraftfullare kort?


Vänta och se vad priset blir i Sverige, och bestäm därefter.
GOD IS A GIRL
  • 0
Citerar Iqaros:
AMD släpper ju snart nya grafikkort (R-serierna). Är det värt att köpa de som dyker upp först (AMD Radeon R9 280X och R9 270X)? Enligt Sweclockers test så är dessa prestandamässigt motsvarande de nuvarande topp-korten, så det kanske är bättre att vänta på kraftfullare kort?


Själv skulle jag helst vänta så länge som till att Nvidia släpper sina nya kort, men jag är för otålig. Vänta på R9-290(x) i alla fall och bestäm dig sen när priserna är officiella.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Här är kundvagnen för er som vill se. Kom gärna med tips osv.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3977747/2013-10-06


Ah ser ut som vi är ute efter ungefär samma riggar. Personligen skulle jag köpte det lite dyrare MSI kortet som ser likadant ut, då det har bättre ljudkort. Moderkortet alltså.
Strange becomes mundane
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Har planerat att köpa en dator och min budget ligger på ungefär 6000 kr. Någon cool person som skulle vilja sätta ihop en bunt med delar som ger det absolut bästa för det priset? :3


http://www.inet.se/kundvagn/visa/3991459/inkvoterad

EDIT: Men äsch, glömde lägga till fri frakt. Detta gör du här.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Dags för ny burk igen dock badar inte i pengar direkt.

Vill ha en så framtidsäker och "billig" dator som möjligt.

Några krav

* SSD
* Windows 7
* Socket 1150 (känner mig osäker på AMD och var de är påväg med deras sockets)
* Nvidia (inget måste men föredrar deras drivrutiner)
* Modulärt nätagg

Så här ser min nuvarande kundvagn ut.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3992267/zimpanx2013

Kom gärna med förslag.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Framtidsäker? Du åker snarare tre år bakåt i tiden om du väljer det där grafikkortet. Väldigt, väldigt mycket bör ändras. Ska ordna en kundvagn åt dig när jag är hemma ikväll.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Går i tankarna att köpa en ny dator nu. Främst för att min dator säckar ihop allt för ofta när jag jobbar med World Machine. Behöver därför en dator som klarar av b.la ganska tung 3d modellering.
Har tittat lite på denna. Undrar dock hur, a) prisvärd den är samt b) om det kommer en ny generations grafikkort snart som gör att man borde vänta. Har nämligen sett den där datorn på komplett ett tag och det känns nästan som att något nytt som är bättre borde komma snart.
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Framtidsäker? Du åker snarare tre år bakåt i tiden om du väljer det där grafikkortet. Väldigt, väldigt mycket bör ändras. Ska ordna en kundvagn åt dig när jag är hemma ikväll.


Det är för jag just nu spelar på en 32'' TV på 1360x768 som jag inte lär byta ut på ett bra tag. Största problemet för mig på nuvarande datorn har varit processorn och slöa hårddiskar.

Moderkort och CPU är ju sånt som är lite "krångligare" att byta ut i framtiden utan att Windows tar och blir sur på en, ännu en anledning varför jag prioriterat där.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Nu har mitt Asus Crosshair V Formula-Z landat på posten nära mig . Ska sticka och hämta upp det, och sedan är det dags för överklockning utan dess like! Har hört så mycket gott om kortet så har rätt höga förväntningar.

Kan posta lite uppdateringar från mitt överklockningsäventyr här i tråden lite senare!
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Citerar ZimpanX:
Kom gärna med förslag.


Byt till en 4670K om du nu vill vara lite framtidssäker.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar ZimpanX:Kom gärna med förslag.

Byt till en 4670K om du nu vill vara lite framtidssäker.
ì

Sure, skiljde ju bara några hundringar. Tack så mycket!
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Okej Zimpe, jag behöver veta din absoluta budget. Det går inte att fixa ihop en korg "så billigt som möjligt" åt dig, jag kan lika bra ta komponenter för 4000 kr som klarar första Crysis på low.

Men låt oss säga att budgeten är 9 lökar.

Sen rekommenderar jag dig stort att skaffa W7 på "det andra sättet". Min kopia av W7 som jag skaffade genom "det andra sättet" har jag använt sedan 2010 och funkar fortfarande perfekt. Tar emot uppdateringar mm. Ultimate 64-bits svensk.

Här är min kundvagn till dig:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3994295/zimpan

300 spänn över budget, men ät nudlar i en vecka. Helt klart värt det. Varsågod, en dator med bättre processor och mycket, mycket bättre grafikkort.

Men om du prompt ska ha din version av W7, så får du dra ner på grafikkortet och ev. moderkortet. Det skadar din prestanda något otroligt i så fall. För din och min skull, gör som jag säger!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Köp inget annat än Windows 8.
  • 0
Kundvagn (eller någon annan), hur bra skulle du säga att den datorn du länkade nyss klarar dagens grafiskt krävande spel? Säg Crysis som ett exempel.
  • 0
Windows 8 är väl betydligt mer framtidssäkert och tror framtidens spel kommer kräva Windows 8
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Aaandy:
Köp inget annat än Windows 8.


Blääää.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar frejsan22:
Kundvagn (eller någon annan), hur bra skulle du säga att den datorn du länkade nyss klarar dagens grafiskt krävande spel? Säg Crysis som ett exempel.


http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx-7
60/3


Det vill säga väldigt bra.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Humanisten:
Blääää.


Var inte så bakåtsträvande.
  • 0
Citerar Aaandy:
Var inte så bakåtsträvande.


Jag gillar inte Microsofts inställning till PC-spel eller deras slutna plattform (Windows 8 ). Därför väljer jag att inte stödja det.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Aaandy:
Var inte så bakåtsträvande.


Om Windows 8 är framtiden så spränger jag världen
Vi får se om Windows 8.1 ordnar till skräpet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!