Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar Szreaper:
Det är bara att installera över gamla grafikkorts drivrutiner när man installerar nya va? Använder Nvidia.


Yes, ladda bara ner det nya så uppdateras det.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Dempzor:
Finns det något ni skulle ändra på?


Du planerar alltså på att köra SLI senare? Annars kan du klara dig undan med ett 500W-nätagg. Annars ser det bra ut. Glöm inte att lägga till detta:

Fri frakt över 500 kr

Sen rött grafikkort, gult moderkort och vitt chassi? Mina ögon blöder av bara tanken. Byt moderkortet till detta, tycker jag! Men om du ger blanka fan i utseende så visst, ASUS är mitt favoritmärke också.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Citerar Dempzor:Finns det något ni skulle ändra på?

Du planerar alltså på att köra SLI senare? Annars kan du klara dig undan med ett 500W-nätagg. Annars ser det bra ut.


Ja precis, du tror jag klarar mig med ett 500s nätagg även med SLI?
Strange becomes mundane
  • 0
Citerar Dempzor:
Ja precis, du tror jag klarar mig med ett 500s nätagg även med SLI?


Troligen inte.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Dempzor:
Ja precis, du tror jag klarar mig med ett 500s nätagg även med SLI?


Nej, 760 SLI kräver ~700-800W. Behåll det nätaggregat du valde i så fall!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
http://cdon.se/hemelektronik/asus_cm6431_intel_i3-3220t_2%2c8_
ghz_8gb_1tb_nvidia_gtx630_2gb_win8-22989132


Behöver ny dator snabbt. Har inga högre krav men vill att den ska klara av det grundläggande plus lite till. Använder datorn till att surfa, skolarbete, lättare modellering, programmering, lättare bildhantering, CIV 5. Förra datorn klara det av detta bra, var i samma prisklass(2010) och hade bara 4 ram, minns ej resten av specificationerna. Ser datorn ovan okej ut?

Är skitdålig på datorer och skulle uppskatta ett svar Är ej sugen och har ej tid på att bygga eget. Vill ha en skaplig dator snabbt, helt enkelt.

Tack på förhand!
  • 0
Dempzor: Fick du lite mer pengar att leka med? .
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Om någon har tid över, så släng gärna ihop en dator på Inet.se som kommer klara BF4 på Ultra med MINST 70 fps ALLTID. Hade uppskattats
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Om någon har tid över, så släng gärna ihop en dator på Inet.se som kommer klara BF4 på Ultra med MINST 70 fps ALLTID. Hade uppskattats


Ingen kommer kunna hjälpa dig med det om du inte kommer med en budget.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Om någon har tid över, så släng gärna ihop en dator på Inet.se som kommer klara BF4 på Ultra med MINST 70 fps ALLTID. Hade uppskattats


Väldigt svårt att veta också då Battlefield 4 inte ens släppts ännu.

Som Trombley skriver måste vi veta budget, och krav på upplösning.
  • 0
Budgeten spelar ingen roll, jag vill veta vad som krävs för att maxa spelet på dem villkoren. Vill dock inte ni överdriver prestandan, utan bara vad som krävs för det jag skrev. Glömde säga att det ska vara 1080p i upplösningen. Förstår att det blir en uppskattning dock, men är intresserad av ett riktpris.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Budgeten spelar ingen roll, jag vill veta vad som krävs för att maxa spelet på dem villkoren. Vill dock inte ni överdriver prestandan, utan bara vad som krävs för det jag skrev. Glömde säga att det ska vara 1080p i upplösningen. Förstår att det blir en uppskattning dock, men är intresserad av ett riktpris.


Om man går efter hur grafikkorten presterar i betan, enligt Sweclockers test, måste du minst ha GTX Titan. Ifall du då vill ha en grafikprocessor. För att vara på säkra sidan bör du annars skaffa två grafikprocessorer, Crossfire eller SLI, eller ett grafikkort med två grafikprocessorer på samma kort, som GTX 690 och HD 7990.

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-battle
field-4-beta/3#pagehead


Om du tar en titt på Inet så ser du att en sådan här konfiguration, bara om man tittar på grafikkorten, kostar uppemot 7000 kronor.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3978845/2013-10-07

Är det något du känner du har råd med, eller behöver du ett riktpris på en hel dator?

Sedan är det helt omöjligt att veta hur mycket bättre spelet blir optimerat till släpp.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar mmmaarcus:Budgeten spelar ingen roll, jag vill veta vad som krävs för att maxa spelet på dem villkoren. Vill dock inte ni överdriver prestandan, utan bara vad som krävs för det jag skrev. Glömde säga att det ska vara 1080p i upplösningen. Förstår att det blir en uppskattning dock, men är intresserad av ett riktpris.

Om man går efter hur grafikkorten presterar i betan, enligt Sweclockers test, måste du minst ha GTX Titan. Ifall du då vill ha en grafikprocessor. För att vara på säkra sidan bör du annars skaffa två grafikprocessorer, Crossfire eller SLI, eller ett grafikkort med två grafikprocessorer på samma kort, som GTX 690 och HD 7990.

http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-battle
field-4-beta/3#pagehead

Om du tar en titt på Inet så ser du att en sådan här konfiguration, bara om man tittar på grafikkorten, kostar uppemot 7000 kronor.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3978845/2013-10-07

Är det något du känner du har råd med, eller behöver du ett riktpris på en hel dator?

Sedan är det helt omöjligt att veta hur mycket bättre spelet blir optimerat till släpp.


Det är dock idiotiskt att i nuläget ge tips om nVidia och AMDs gamla kort med tanke på att AMDs nya serie kommer prestera betydligt bättre. Det blir både billigare och bättre.

Samtidigt vill jag säga att man inte bör köpa en dator för BF4a innan en lansering. Vänta tills prestandasiffrorna kommer på spelet och plocka inget från betan då den inte säger ett skit.

Citerar mmmaarcus:
Budgeten spelar ingen roll, jag vill veta vad som krävs för att maxa spelet på dem villkoren. Vill dock inte ni överdriver prestandan, utan bara vad som krävs för det jag skrev. Glömde säga att det ska vara 1080p i upplösningen. Förstår att det blir en uppskattning dock, men är intresserad av ett riktpris.


Jag kan säga att du med de kraven inte kommer under 15K och du bör vänta någon vecka in i spelet.
JeagerMeisterSWE
  • 0
Tackar för all feedback. Förväntade mig ett pris nära 15k. Men antar det blir bäst i att avvakta tills ett tag efter release då
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Tackar för all feedback. Förväntade mig ett pris nära 15k. Men antar det blir bäst i att avvakta tills ett tag efter release då


Du kan köpa nu, men om du kan vänta får du mer pengar kvar i plånboken eller en värken över- eller underdimensionerad burk.
JeagerMeisterSWE
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Tackar för all feedback. Förväntade mig ett pris nära 15k. Men antar det blir bäst i att avvakta tills ett tag efter release då


Vänta till AMD släppt R9 290X.
Spelet är optimerat för AMD samt att denna kort bjuder på endel andra nya egenskaper som verkar riktigt intressanta.

Använd headset.
http://www.youtube.com/watch?v=nKnhcsRTNME

Såhär fast det ska gå att generera direkt i spelet. Grafikkortet sköter denna process nu istället.

Utöver det så kommer mantle som ska ersätta DirectX i vissa spel. Ger utvecklarna möjlighet att arbeta direkt emot grafikkortet och förhoppningsvis ger oss liknande typ av optimeringar som konsolerna får idag.
  • 0
Citerar Jägermeister94:
Det är dock idiotiskt att i nuläget ge tips om nVidia och AMDs gamla kort med tanke på att AMDs nya serie kommer prestera betydligt bättre. Det blir både billigare och bättre.


Inte nödvändigtvis. AMDs kort är väldigt bra för pengen just nu och kommer bara kosta ännu mindre. AMD har inte heller utannonserat ett nytt dualGPU-kort så 7990 är i allra högsta grad aktuell fortfarande.

Citerar Qatsi:
Spelet är optimerat för AMD samt att denna kort bjuder på endel andra nya egenskaper som verkar riktigt intressanta.


Detta är något jag läser ofta. AMD-kort kommer inte att prestera miltal bättre än sin konkurrent. Nvidia kommer definitivt ligga i och optimera det för deras kort så att det är lika bra som AMDs.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Qatsi:
Spelet är optimerat för AMD samt att denna kort bjuder på endel andra nya egenskaper som verkar riktigt intressanta.


Det är snarare ett marknadsföringsknep än en sanning.
  • 0
Citerar Trombley:
Inte nödvändigtvis. AMDs kort är väldigt bra för pengen just nu och kommer bara kosta ännu mindre. AMD har inte heller utannonserat ett nytt dualGPU-kort så 7990 är i allra högsta grad aktuell fortfarande.

Detta är något jag läser ofta. AMD-kort kommer inte att prestera miltal bättre än sin konkurrent. Nvidia kommer definitivt ligga i och optimera det för deras kort så att det är lika bra som AMDs.


Citerar Aaandy:
Det är snarare ett marknadsföringsknep än en sanning.


Att AMD inte har sagt något om ett 2x-kort är sant, det har de ej. Men å andra sidan så lär inte BF4 jobba speciellt bra mot X-fire så det är inte en bra satsning om man inte vill spela med micro stuttering under ett antal månader.

Givetvis kommer nVidia att försöka göra något bra av situationen men de ligger långt bakom AMD i deras samarbete med EA. Att AMD kommer prestera bättre är inte enbart marknadsföring, det är ren fakta.

Men snart får vi se då AMD Radeon R9 290X prestandatester släpps och hur de sedan förhåller sig till nVidia när BF4a släpps. Med tanke på hur mycket AMD har betalat så kan jag säga att prestandasiffrorna är mer än tomma löften.
JeagerMeisterSWE
  • 0
Citerar baathen:
Dempzor: Fick du lite mer pengar att leka med? .


Haha förstår att du tänkte så . Men det är så att morsan behövde köpa en ny dator till bröderna. Och jag i min tur funderar på en ny dator också pga. Final Fantasy XIV. Och jag är beredd att lägga lite mer på en rigg.

Sjukt underbart att bolla ideer med er kunniga i detta forum, uppskattas väldigt mycket.
Strange becomes mundane
  • 0
Citerar Jägermeister94:
Att AMD inte har sagt något om ett 2x-kort är sant, det har de ej. Men å andra sidan så lär inte BF4 jobba speciellt bra mot X-fire så det är inte en bra satsning om man inte vill spela med micro stuttering under ett antal månader.


Micro stuttering ska ha blivit mycket bättre den senaste tiden. Nu syftade jag inte heller på att de skulle maxa spelet. Jag menade på att det inte är meningslöst att köpa ett 7000-seriekort då det är väldigt mycket prestanda för pengarna. I och med never settle är det ännu mer värt det just nu.

Citerar Dempzor:
Givetvis kommer nVidia att försöka göra något bra av situationen men de ligger långt bakom AMD i deras samarbete med EA. Att AMD kommer prestera bättre är inte enbart marknadsföring, det är ren fakta.


Självklart kommer de ligga före, men Nvidia kommer att komma ikapp. Jag är hundra procent säker på det. Kanske inte till exakt samma prestanda som jag påstod tidigare, men tillräckligt nära för att du inte ska köpa ett AMD bara baserat på det. Om BF4 är det ända spelet som kommer spelas på riggen, sure, go ahead. Om man nu hade tänkt spela andra spel, vilket de flesta skulle göra, borde man ta reda på mer än att det är "optimerat" för BF4.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Vad tror ni om att köpa en dator vecka 43? Vet att det "aldrig" är rätt läge, men det är väl inte precis innan någon bestämd prissänkning av grafikkort osv?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vad tror ni om att köpa en dator vecka 43? Vet att det "aldrig" är rätt läge, men det är väl inte precis innan någon bestämd prissänkning av grafikkort osv?


Det skulle kunna det i och med att AMD släpper sin R-200-serie. Jag har för mig att NDA:en skulle lyftas om en vecka eller så.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!