Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar SOURCE:
hur är det med temperaturer i datorn? provade bf 3 på ultra och då gick processorn upp på 90 grader:o det är väl lite väl mycket?


Processorn?! Hoppas du menar grafik processorn(grafikkortet).

Blir din cpu 90 grader är det inte bra, vilken har du?
  • 0
Om man leker med tanken att köpa en speldator för 10k idag, hur många år hade den klarat de flesta nya spel på max? På ett ungefär så klart
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Om man leker med tanken att köpa en speldator för 10k idag, hur många år hade den klarat de flesta nya spel på max? På ett ungefär så klart


Ungefär 2 år, sedan får du uppgradera med ett nytt grafikkort för drygt 3000kr. Lite tveksamt dock om det nu snart kommer en ny konsolgeneration, då kommer pc spelen hoppa ganska långt.

Efter 4-6 år får du kanske uppgradera processorn (och moderkort och minne på samma gång) för ca 3000kr. Det beror dock på hur spelutvecklarna satsar på att optimera spelen för processorn, finns t ex i dagsläget inte många spel som stöder 4 kärniga processorer, och sådana har funnits sedan runt 2005.

Så kort sagt;

3000kr på grafikkort vartannat år och 3000-4000kr vart 4 fjärde år, om du nu vill lira det mesta på max. Det kan dock skilja sig mycket från spel till spel. Det är väldigt svårt att säga.

Själv sitter jag på ett radeon 6950 som jag gav 2400kr för, och det kortet kom ut november/december 2010, maxar fortfarande nästan allt.
  • 0
oops hade inte tryckt in processorfläkten ordentligt! nu ligger den på 60 grader !
[No Luck Pure Skill] For Those About To Rock I Salute You
  • 0
Citerar mmmarree:
Tror jag fått ihop en bra dator nu, lust och ge en kommentar?


Ser bra ut men jag hade nog tagit datorn med 17,4" skärm om du inte ska ha med den varje dag till skolan eller dylikt. 15,6" blir väldigt smått om man ska spela, speciellt i 1080p. Sen skit i att välja massa onödiga extra super fast mega WIFI o liknande. SKa du köpa en HDD till lagring separat? Det verkar isf vara en bra idé med tanke på hur dyra deras HDD:s verkar.
  • 0
Citerar Szreaper:
Citerar mmmarree:Tror jag fått ihop en bra dator nu, lust och ge en kommentar?

Ser bra ut men jag hade nog tagit datorn med 17,4" skärm om du inte ska ha med den varje dag till skolan eller dylikt. 15,6" blir väldigt smått om man ska spela, speciellt i 1080p. Sen skit i att välja massa onödiga extra super fast mega WIFI o liknande. SKa du köpa en HDD till lagring separat? Det verkar isf vara en bra idé med tanke på hur dyra deras HDD:s verkar.


Tack för svaret!

Gillar inte när det är för stort så kör på 15.6 skärmen men tack för tipset ändå!
Har hört att
Advanced-N 6235 + Bluetooth from Inte
ska vara snabbare än det "vanliga" wifin men det är kanske som du säger onödigt?

Angående hårddisk, vilket är det enda som bekymrar mig just nu om datorn, så vet jag inte vilken jag ska ta. Men det mesta lutar åt
180 GB SSD Intel 330 Serie Maple Crest SATA 600
+ 145,00 EUR
, kommentar på den? Tycker inte den var alltför dyr ändå?
  • 0
Citerar mmmarree:
180 GB SSD


Tycker du borde ta 120 GB ist, tycker inte det var värt med 180 gb
  • 0
Citerar Szreaper:
Citerar mmmarree:180 GB SSD

Tycker du borde ta 120 GB ist, tycker inte det var värt med 180 gb


Tror du inte att jag kommer fylla den rätt så snabbt?

Kommer ju ha OS, diverse program och 5-6 spel på den bl.a
  • 0
Har en fråga angående att koppla xbox 360 kontroll till PC, om man köper den trådlösa dosan behöver man även köpa till någon slags adapter för att få den att fungera? Och är den "trådade" varianten bara att koppla in och börja spela?
  • 0
Citerar Pel2la:
Har en fråga angående att koppla xbox 360 kontroll till PC, om man köper den trådlösa dosan behöver man även köpa till någon slags adapter för att få den att fungera? Och är den "trådade" varianten bara att koppla in och börja spela?


Den adapter du behöver för att kunna koppla en trådlös dosa till din dator säljs inte längre. Och kontrollen med sladd är bara att koppla in.
  • 0
Citerar Pel2la:
Har en fråga angående att koppla xbox 360 kontroll till PC, om man köper den trådlösa dosan behöver man även köpa till någon slags adapter för att få den att fungera? Och är den "trådade" varianten bara att koppla in och börja spela?


Ja du behöver en liten USB mottagare som jag har för mig slutat att säljas i åtminstone Sverige för 2-3 år sedan.

Den trådade är bara plug&play, sätt i den direkt och börja spela. Det ända du behöver göra är att ladda hem drivrutinerna på microsoft och installera dem vilket tar 2 minuter. (detta behöver du såklart bara göra en gång)

Föredrar trådat alla dagar i veckan, slipper batteri och klumpen under kontrollen.

Det enda negativa är att kabeln kommer att slitas ut förr eller senare och att du sedan får köpa en ny ifall du inte kan löda ihop den igen.
  • 0
Kan man komma hit om man behöver hjälp med TV apparater?
Life is too short to spend it with people who annoy me - Red Forman
  • 0
Citerar mmmarree:
Tror du inte att jag kommer fylla den rätt så snabbt?

Kommer ju ha OS, diverse program och 5-6 spel på den bl.a


Du bör ha en vnalig HDD med åtminstonde 500 GB som andradisk, så fyller du den med spel du inte spelar så mycket och din nedladdningsmapp osv.
  • 0
Citerar Aaandy:
Den adapter du behöver för att kunna koppla en trådlös dosa till din dator säljs inte längre.


Kanske inte exakt samma som såldes från början, men visst finns det fortfarande adaptrar för trådlösa Xbox 360-kontroller till PC:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1489&xSec=38 (länkade den några sidor bakåt till Bjoo)
  • 0
Citerar Szreaper:
Citerar mmmarree:Tror du inte att jag kommer fylla den rätt så snabbt?

Kommer ju ha OS, diverse program och 5-6 spel på den bl.a

Du bör ha en vnalig HDD med åtminstonde 500 GB som andradisk, så fyller du den med spel du inte spelar så mycket och din nedladdningsmapp osv.


Kommer ha en extern så det räcker nog
  • 0
Är det någon som betalar för en VPN Tunnel ?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Crunt:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1489&xSec=38 (länkade den några sidor bakåt till Bjoo)


Se på fan, rent ut sagt, strålande! Tack för tipset.

Citerar JohanZen:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/1997872/2012-07-06

vad tycks om denna datorn?


Din budget är 8000 kronor?

Oavsett vad, egentligen, så bör du byta ditt moderkort mot ett från något annat märke än Gigabyte.
  • 0
Citerar Aaandy:
Se på fan, rent ut sagt, strålande! Tack för tipset.


Inga problem. Min bror använder en exakt likadan adapter i rummet bredvid mitt, och den fungerar utmärkt. Ansluta fler än 1 kontroll fungerar utmärkt det med.
  • 0
Köpte förra veckan nytt grafikkort då det gamla brann upp. Blev ett Gigabyte Gtx 580 Windforce X3 då jag fick ett mycket bra pris. Men tyvärr är inte de andra komponenterna riktigt top noch och nu undrar jag vad det är som flaskar.

Mina komponenter är:

Amd Athlon X4 635 processor, 2.9 ghz

4gb Kingston 8500 ddr3 ram.

Hårddisk: WDC 7200rpm 1 terabyte!

Nätaggregat: Corsair 650 watt
Lovely lady let me drink you please!
  • 0
Hej,
Vad lite mer exakt innbär "hypermemory" ?

Vad är skillnaden på dessa två kort om det står såhär i speccsen:
ATI Radeon HD 5650

ATI Mobility Radeon HD 5650 HyperMemory upp till 2813mb

Vad är att föredra?
Är Hypermemory något man ska aktivera via egenskaper eller liknande?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Gröngås:
vad det är som flaskar


Citerar Gröngås:
Amd Athlon X4 635 processor, 2.9 ghz
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Hej,
Vad lite mer exakt innbär "hypermemory" ?

Vad är skillnaden på dessa två kort om det står såhär i speccsen:
ATI Radeon HD 5650

ATI Mobility Radeon HD 5650 HyperMemory upp till 2813mb

Vad är att föredra?
Är Hypermemory något man ska aktivera via egenskaper eller liknande?


Då du snackar om ett laptop grafikkort misstänker jag att den delar på videoramet med det vanliga ramet eller något.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!