Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag har provat olika SATA-kablar.


Då verkar det som att det är moderkortet som strular.

Citerar TB the gr8 n3rd:
http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-natag
gregat-innehaller-fejkad-spole-av-cement
Lol


The fuck?
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-natag
gregat-innehaller-fejkad-spole-av-cement


Såg det jag med. Roflade när jag läste cement.
Tonårsmutantninjasköldpaddor!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Då verkar det som att det är moderkortet som strular.


Men andra hårddiskar fungerar i samma SATA-portar som min SSD inte fungerar i?
  • 0
Citerar Aaandy:
Men andra hårddiskar fungerar i samma SATA-portar som min SSD inte fungerar i?


Vilken är det du har? Kanske kan googla fram något.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Vilken är det du har? Kanske kan googla fram något.


Min SSD är en 60 GB OCZ Vertex 2, och mitt moderkort Asus M4A88TD-V. Skulle vara väldigt tacksam ifall du hittade något matnyttigt. Allting som jag lyckats leta fram har varit lönlöst. Innefattar då test av olika kablar, olika portar, olika kombinationer av enheter inkopplade, olika BIOS-inställningar, med mera.
  • 0
Citerar Aaandy:
Min SSD är en 60 GB OCZ Vertex 2, och mitt moderkort Asus M4A88TD-V. Skulle vara väldigt tacksam ifall du hittade något matnyttigt. Allting som jag lyckats leta fram har varit lönlöst. Innefattar då test av olika kablar, olika portar, olika kombinationer av enheter inkopplade, olika BIOS-inställningar, med mera.


Hittar inget som du antagligen inte prövat redan. Det är lite konstigt att den fungerar i den andra datorn, då är den ju inte död iaf. Pröva att uppdatera dess firmware genom den andra datorn och se om det hjälper.

Har du formaterat sedan din lilla fup med enhetsbetckningarna förresten? Om inte så kan det säkert vara det som fortfarande skapar något sorts problem.
Fuck yeah!
  • 0
Någon här som har erfarenhet med en Phenom II X4 970 Black Edition-processor från AMD? Är fundersam på hur mycket den går att klocka om jag skaffar en vattenkylare till den eller om jag ska kasta (eller sälja?) skräpet och skaffa en Intel istället?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Någon här som har erfarenhet med en Phenom II X4 970 Black Edition-processor från AMD? Är fundersam på hur mycket den går att klocka om jag skaffar en vattenkylare till den eller om jag ska kasta (eller sälja?) skräpet och skaffa en Intel istället?

På sin tid kunde du väll överklocka den men jämfört med hur mycket du kan dra upp en i5/i7 its nothing att slösa sin tid på.

Also: Ska du slänga den så kan du väll slänga den i ett kuvert till mig? :3
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Twisp:
Har du formaterat sedan din lilla fup med enhetsbetckningarna förresten? Om inte så kan det säkert vara det som fortfarande skapar något sorts problem.


Jag valde att formatera alla hårddiskar, inklusive min SSD, efter att jag hade lekt runt i direktiven. Nu har dock Jasmin tagit med hårddisken till sitt jobb, där de ska titta på den. Får se vad de kan komma fram till, och om inget annat kanske de installerar en ny firmwire så att den fungerar.

Nu har Jasmin kommit hem, och det är sagt att min SSD är död. Den gick inte att uppdatera eller göra någonting med, även om moderkortet fann den. Blir att skicka ett mejl till Inet då!
  • 0
Nya nätagget är nu installerat, helt klart tystare än mitt förra och så mycket skönare att fixa med sladdarna på baksidan när det är modulärt.

Nu saknas det bara ett 680 i den.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar Aaandy:
Nu har Jasmin kommit hem, och det är sagt att min SSD är död. Den gick inte att uppdatera eller göra någonting med, även om moderkortet fann den. Blir att skicka ett mejl till Inet då!


Illa, hoppas att de fixar en ny åt dig.

Citerar sirjohnnyking:
Nya nätagget är nu installerat, helt klart tystare än mitt förra och så mycket skönare att fixa med sladdarna på baksidan när det är modulärt.


Jag borde också köpa ett modulärt, situationen som den ser ut nu i den här datorn kan bara beskrivas med ordet kabelhärva. =/
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Illa, hoppas att de fixar en ny åt dig.


Det ska de göra. Inte ens gått ett år sedan jag köpte den. Bad också om att få en från ett annat märke, då det gick som det gick med denna.
  • 0
Citerar Aaandy:
Bad också om att få en från ett annat märke, då det gick som det gick med denna.


Antagligen en bra idé, läste om en hel del problem med OCZs diskar igår, speciellt Vertex 2 som verkar kunna dö lite på måfå utan någon uppenbar anledning. Som din.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Antagligen en bra idé, läste om en hel del problem med OCZs diskar igår, speciellt Vertex 2 som verkar kunna dö lite på måfå utan någon uppenbar anledning. Som din.


Mm, precis, var ungefär det jag också kom fram till efter mina sökningar. Förutom de vanliga koppla in och ut alternativen. Synd att det skulle bli så här. Hoppas åtminstone på en disk från Intel, eller ännu bättre, Samsung.
  • 0
Bara måste posta denna, höll på att avlida när jag såg den: http://9gag.com/gag/3911591
  • 0
Citerar Baxter:
Bara måste posta denna, höll på att avlida när jag såg den: http://9gag.com/gag/3911591


  • 0
Fullt upp igår och nu i helgen, finns mycket att testa nu på NH med en stor release på måndag
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Fullt upp igår och nu i helgen, finns mycket att testa nu på NH med en stor release på måndag


Ivy Bridge.
  • 0
Är det någon som är kunnig gällande datorskärmar? Ska eventuellt köpa en sådan för att spela PS3an på. Har tänkt mig 24 tum. Har kollat runt en del, men har svårt att få grepp om vad jag borde skaffa. Kommer använda skärmen via HDMi. Att köpa en 120 Hz verkar onödigt då inga konsolspel har så pass hög framerate ändå. Fast å andra sidan så verkar de flesta nyare skärmar ha den tekniken i vilket fall.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
ChrizZz


Hur mycket har du tänkt att spendera?
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Hur mycket har du tänkt att spendera?


Har inte tänkt så mycket. Vill ha en riktigt grym skärm med bra rörelseskärpa och snabb responstid. 4000 kanske är taket. När jag kikar på Prisjakt så verkar de flesta skärmar vara betydligt billigare än så dock.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
4000 kanske är taket. När jag kikar på Prisjakt så verkar de flesta skärmar vara betydligt billigare än så dock.


Brukar vara så. Antingen ligger de en bra bit under 4k. Eller så hamnar de typ såhär. Runt 4,5 - 5k.

http://www.inet.se/produkt/2203347/samsung-tft-27-s27a950d-led-
120hz
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar ChrizZz:
Har inte tänkt så mycket. Vill ha en riktigt grym skärm med bra rörelseskärpa och snabb responstid. 4000 kanske är taket. När jag kikar på Prisjakt så verkar de flesta skärmar vara betydligt billigare än så dock.

Eftersom att du ska använda den till PS3 så rekommenderar jag en 23" istället för 24" då dessa har 1080px i höjdled istället för 1200px.

Just nu så skulle jag nog ha köpt en FS2332 utav Eizo om jag ville ha en monitor till konsolspelande. Den är inte särskilt inställningsbar dock men i gengäld så får du en relativt snabb monitor med bra färger och betraktningsvinklar.

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=131
9623405
Fuck yeah!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!