Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Officiella datortråden


Citerar X:
Nej men de flesta nya grafikkort har bara DVI och HDMI.


Aha.
  • 0
  • I
  • I
Citerar X:
Nej men de flesta nya grafikkort har bara DVI och HDMI.


Jag upptäckte det precis...
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Jag hade dock tänkt låta Inet montera den, så det spelar ingen roll.


Då jag inte har någon erfarenhet av att montera datorer, kan man skicka in sin dator som man köpt därifrån och så byter dom delar?

Citerar I:
Men angående bildskärm, är det ett måste att ha en DVI-kabel? Till denna skärm medföljer nämligen endast en VGA-kabel. http://www.inet.se/artikel/2203311/benq-tft-22-gl2240m


Jag var tvungen att köpa en DVI-kabel i alla fall, eller inte tvungen men med en VGA-kabel är det en helt värdelös bildkvalité. Dock så köpte jag en skärm som blivit utbytt emot den du ska ha, kanske är annorlunda. http://www.inet.se/artikel/2203071/benq-tft-21-5-g2222hdl-led
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Då jag inte har någon erfarenhet av att montera datorer, kan man skicka in sin dator som man köpt därifrån och så byter dom delar?


Tror inte det. Alltså det är skitenkelt att byta kylare.
  • 0
Vissa är rätt krångliga att montera.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Playarn:
Jag var tvungen att köpa en DVI-kabel i alla fall, eller inte tvungen men med en VGA-kabel är det en helt värdelös bildkvalité.


Det borde inte var någon magisk hokuspokus skillnad, en aning sämre kvalité är det dock med VGA.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Efter en vecka med bök och stök med varor som inte finns i lager och grafikkort som utgår ur sortimentet (självklart händer det mig) och leveranstider som spökar så ska de äntligen börja bygga min dator! Fast det lär de börja med nästa vecka... Hade varit enklare att gå in på valfri eljätte och köpt en usel dator för ett saftigt överpris, men då hade jag i alla fall haft datorn i detta nu.

FML
Lika diskret som en vitklädd ninja inne på en UV-lampsförsedd nattklubb©
  • 0
Citerar Rinzler:
Hade varit enklare att gå in på valfri eljätte och köpt en usel dator för ett saftigt överpris, men då hade jag i alla fall haft datorn i detta nu.


Men du hade ångrat dig över att betala överpris för gamla delar senare när du startar Skyrim och BF3.
  • 0
Homes, varför får jag ett varningsmeddelande upp angående min hårddisk? Helt plötsligt. Det står att den är skadad och att jag måste säkerhetskopiera.. What is this bullshiet..?

Kan det vara falskt alarm?
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Rinzler:
Efter en vecka med bök och stök med varor som inte finns i lager och grafikkort som utgår ur sortimentet (självklart händer det mig) och leveranstider som spökar så ska de äntligen börja bygga min dator! Fast det lär de börja med nästa vecka... Hade varit enklare att gå in på valfri eljätte och köpt en usel dator för ett saftigt överpris, men då hade jag i alla fall haft datorn i detta nu.

FML


Den som väntar på något gott...
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Homes, varför får jag ett varningsmeddelande upp angående min hårddisk? Helt plötsligt. Det står att den är skadad och att jag måste säkerhetskopiera.. What is this bullshiet..?

Kan det vara falskt alarm?


Är det Windows som gnäller?
  • 0
Citerar Baxter:
Är det Windows som gnäller?


Ja.. Jävla skit..
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Rinzler:
Efter en vecka med bök och stök med varor som inte finns i lager och grafikkort som utgår ur sortimentet (självklart händer det mig) och leveranstider som spökar så ska de äntligen börja bygga min dator! Fast det lär de börja med nästa vecka... Hade varit enklare att gå in på valfri eljätte och köpt en usel dator för ett saftigt överpris, men då hade jag i alla fall haft datorn i detta nu.


Varför inte bara sätta ihop den själv? Det går nästan inte att misslyckas.
Hmm... I find you shallow and pedantic!
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Homes, varför får jag ett varningsmeddelande upp angående min hårddisk? Helt plötsligt. Det står att den är skadad och att jag måste säkerhetskopiera.. What is this bullshiet..?

Kan det vara falskt alarm?


Troligen bara något random skit som poppat upp om du hämtat någon ny fil. Om du inte upplever några speciella fel angående hårddisken så kan du bara strunta i meddelandet ^^
"You are performing just below my predicted expectations"
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Ja.. Jävla skit..


Det förklarar det. Ignorera det bara.
  • 0
Citerar BrutalNinja:
Troligen bara något random skit som poppat upp om du hämtat någon ny fil. Om du inte upplever några speciella fel angående hårddisken så kan du bara strunta i meddelandet ^^


Nej.. Inget hårddisk fel.. Men min ramanvändning ligger på 3.19 GB.. Mycket underligt. Har Spotify, Vuze och Chrome på..

Citerar Baxter:
Det förklarar det. Ignorera det bara.


Antog det. Tack bro.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Rinzler:
Efter en vecka med bök och stök med varor som inte finns i lager och grafikkort som utgår ur sortimentet (självklart händer det mig) och leveranstider som spökar så ska de äntligen börja bygga min dator! Fast det lär de börja med nästa vecka... Hade varit enklare att gå in på valfri eljätte och köpt en usel dator för ett saftigt överpris, men då hade jag i alla fall haft datorn i detta nu.

FML


Haha, så var det för mig med Undrar om du har lika mycket tur som mig då och får BlueScreen direkt och får skicka tillbaka datorn... och vänta ännu några veckor
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Om jag har automatisk uppstart av Skype på en dator, kan jag på något sätt ändra det från en annan dator? Det sattes på av misstag på en dator som det inte bör finnas på.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Om jag har automatisk uppstart av Skype på en dator, kan jag på något sätt ändra det från en annan dator? Det sattes på av misstag på en dator som det inte bör finnas på.


Självklart inte.
  • 0
Citerar Pardon:
Om jag har automatisk uppstart av Skype på en dator, kan jag på något sätt ändra det från en annan dator? Det sattes på av misstag på en dator som det inte bör finnas på.


Jag antar att du har automatisk inloggning också, och isåfall så kanske det hjälper att byta lösenord?
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Citerar V1rus:
Självklart inte.


Misstänkte det.

Citerar Lihtenem:
Jag antar att du har automatisk inloggning också, och isåfall så kanske det hjälper att byta lösenord?


Sant, det tänkte jag inte på. Skall göras!
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Om jag har automatisk uppstart av Skype på en dator, kan jag på något sätt ändra det från en annan dator? Det sattes på av misstag på en dator som det inte bör finnas på.



Då måste du göra din andra dator till en "Zombie". Vilket är ett helvete att göra
"You are performing just below my predicted expectations"
  • 0
Utan att öppna chassit, gå in i BIOS eller ladda ner något program, hur ser jag vilken typ av internminne min dator har? Jag hittade ingen information gällande detta i Systeminformation (msinfo32.exe) eller Enhetshanteraren (mmc.exe).
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Även fast jag dissar intel vill jag ha en i9'a just for the sheere power...

Tillagt 2011-11-06 17:29:
Citerar Rösti:
Utan att öppna chassit, gå in i BIOS eller ladda ner något program, hur ser jag vilken typ av internminne min dator har? Jag hittade ingen information gällande detta i Systeminformation (msinfo32.exe) eller Enhetshanteraren (mmc.exe).

I dont know of any way... :/

Citerar V1rus:
Ladda ner program som SIW.

http://www.gtopala.com/siw-download.html
Bläddra ner för den kostnadsfria versionen.

Eller så tankar man bara Speccy eller CPU-Z. Men han ville inte tanka något program.

Tillagt 2011-11-06 17:30:
Citerar Pardon:
Om jag har automatisk uppstart av Skype på en dator, kan jag på något sätt ändra det från en annan dator? Det sattes på av misstag på en dator som det inte bör finnas på.

Fjärrstyrning :V
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!