Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vampyrer


Citerar Chaos Spirit:
En Vampyrs Bekännelser.


Gillar den!

För alla vampyr älskare rekommenderar jag spelet Vampire the Masquerade: Bloodlines
Sjukt roligt att vara vampyr och man får pröva flera olika "vampyrraser". Du får garanterat suga så mycket blod du orkar. Det är dessutom ett rollspel, kan det bli bättre?
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
För alla vampyr älskare rekommenderar jag spelet Vampire the Masquerade: Bloodlines.


Instämmer. För alla som överhuvudtaget vill ha ett välskrivet, modernt och - vågar jag ens säga det utan att det missförstås? - "vuxet" spel med hjärna, så är Troikas sista kapitel oerhört väl värt din tid. Och, så har det ju vampyrer. Som sagt.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
En Vampyrs Bekännelser


Njä. Slutet var betydligt mer intressant än resten av filmen.

Låt Den Rätte Komma In är grejen. Så vacker.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Det finns inget mera patetiskt än människor som tänder på vampyrer.
:3
  • 0
Citerar knives:
Ingen som har tänkt på de personer som enligt egen utsago lider av "vampirism" och därmed måste dricka blod, på dessa grunder tömmer de folk på blod och dricker det. Såg en dokumentär om ämnet för inte så länge sedan. Några riktigt sjuka fall representerades i det programmet

The Vampire of Düsseldorf.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar moviefreak:
Låt Den Rätte Komma In är grejen. Så vacker.


Indeed.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
För alla vampyr älskare rekommenderar jag spelet Vampire the Masquerade: Bloodlines
Sjukt roligt att vara vampyr och man får pröva flera olika "vampyrraser". Du får garanterat suga så mycket blod du orkar. Det är dessutom ett rollspel, kan det bli bättre?
Citerar Silke Neryn:
Instämmer. För alla som överhuvudtaget vill ha ett välskrivet, modernt och - vågar jag ens säga det utan att det missförstås? - "vuxet" spel med hjärna, så är Troikas sista kapitel oerhört väl värt din tid. Och, så har det ju vampyrer. Som sagt.

Det låter som något i min smak, problemet är att jag inte vet vart man kan få tag på det, någon som vet?
Krax.
  • 0
Citerar Murray:
Ja, men det finns till och med ännu fulare vampyrer.


Twilight.

Enough said.
Good artists are bad artists who never gave up...
  • 0
saknar nån lite roligare vampyr film..... eller NYARE.... twilight var väl meh.... more epic vampire fights for the people
Because the world needs a hero! My wretched domain: http://www.comichowl.com
  • 0
Citerar zeraph91:
twilight


Vik hädan! *stänker vigvatten*
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Citerar zeraph91:
twilight


Vik hädan! *stänker vigvatten*


menade att den inte var nåt speciellt XD gillar den inte ens T_T

vill ha ROLIGA vampyr action rullar XD som... underworld möter queen of the damned?
Because the world needs a hero! My wretched domain: http://www.comichowl.com
  • 0
Oki

Tillagt 2009-03-13 20:38:
Om ni gillar vampyr spel gå in på min hemsida: www.thevampireknights.tk
''I am the one hiding under your bed''
  • 0
Så kan man vara vampyr i Vampire Masquerade:BloodLines?

Tillagt 2009-03-14 10:57:
Citerar Dudibay:
Citerar Mr Bob Gray:För alla vampyr älskare rekommenderar jag spelet Vampire the Masquerade: Bloodlines
Sjukt roligt att vara vampyr och man får pröva flera olika "vampyrraser". Du får garanterat suga så mycket blod du orkar. Det är dessutom ett rollspel, kan det bli bättre?Citerar Silke Neryn:Instämmer. För alla som överhuvudtaget vill ha ett välskrivet, modernt och - vågar jag ens säga det utan att det missförstås? - "vuxet" spel med hjärna, så är Troikas sista kapitel oerhört väl värt din tid. Och, så har det ju vampyrer. Som sagt.
Det låter som något i min smak, problemet är att jag inte vet vart man kan få tag på det, någon som vet?
På PrisJakt.se kan du hitta det. Du skriver in namnet på spelet och så kommer det upp de bästa priserna!
''I am the one hiding under your bed''
  • 0
"Not many know the true vampiric topics, they just play along with the gothic romance... The real essence is about fear, hatred, anti-humanity, no feelings... True vampire hates everything that lives, there´s nothing romantic about it, just pure will to put an end to worthless lives... Those who misuse the vampiric image are pathetic but the reality is fascinating."

Kan inte annat än hålla med.
In conspiracy with Satan
  • 0
Nej vampyrer finns nog bara í filmer.
Rihanna <3
  • 0
Citerar vampirekid99:
På PrisJakt.se kan du hitta det. Du skriver in namnet på spelet och så kommer det upp de bästa priserna!

Jag har självfallet redan sökt på både Pricerunner och Prisjakt, men tyvärr utan framgång...
Krax.
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
För alla vampyr älskare rekommenderar jag spelet Vampire the Masquerade: Bloodlines
Sjukt roligt att vara vampyr och man får pröva flera olika "vampyrraser". Du får garanterat suga så mycket blod du orkar. Det är dessutom ett rollspel, kan det bli bättre?


Det är ett grymt bra spel, och World of Darkness är i mina ögon den bästa vampyr-mytologin. Rollspelet (alltså, riktigt rollspel med papper och penna) som Bloodlines bygger på är riktigt roligt.

Det finns även en gammal TV-serie från 90-talet som är baserad på den världen. Den heter "Kindred - the Embraced" och kan vara värd att kolla in om man är helsåld på World of Darkness eller vampyrer i allmänhet. (Info här: http://www.imdb.com/title/tt0115232/ )
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Tror ni att vampyrer finns på riktigt? Jag tror det. Och jag gjorde ett test på dumbspot.com hur man tänker som en vampyr. Jag fick alla rätt. Kolla på min avatar så får ni bevis.
''I am the one hiding under your bed''
  • 0
Citerar Dragonforce:
Nej vampyrer finns nog bara í filmer.


Men dom är fortfarande coola som satans.

Citerar vampirekid99:
Tror ni att vampyrer finns på riktigt? Jag tror det. Och jag gjorde ett test på dumbspot.com hur man tänker som en vampyr. Jag fick alla rätt. Kolla på min avatar så får ni bevis.


Prying open my third eye.
  • 0
MalKaViAn rUleS!
  • 0
Finns en riktig vampyr här på sajten, simpan105 är hans namn. Psst... Säg inte att det var jag som sa nåonting bara, han vet var jag bor
  • 0
Citerar vampirekid99:
Tror ni att vampyrer finns på riktigt? Jag tror det. Och jag gjorde ett test på dumbspot.com hur man tänker som en vampyr. Jag fick alla rätt. Kolla på min avatar så får ni bevis.


Men att göra ett test på en sida som heter "Dumbspot", så förklaras det mesta.
It is time to kick ass and chew bublegum, and i´m all out off gum
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!