Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Presidentvalet i USA 2012 - Romney/Obama


Florida ser ut att gå till Obama, nästan helt säkert nu.

Det föranleder att Romney inte når upp till 270 elektorat. Han förlorar.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Florida ser ut att gå till Obama, nästan helt säkert nu.

Det föranleder att Romney inte når upp till 270 elektorat. Han förlorar.


Så blir det, trist men knappast oväntat. Fyra år till med fortsatt skenande statsskuld och långsam ekonomisk tillväxt alltså. Dock intressant att republikanerna behåller representanthuset.

Zombie-Reagan 2016.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar M7Jagger:
Wow, märkte precis att mina vänner på Fb inte känner mig, jag uppdaterade min status, "GO ROMNEY!" skrev jag, har fått några likes nu från personer jag vet stödjer honom.

Haha, gjorde samma sak.
Sjukt bra att Obama vann iallafall.

Tillagt 2012-11-07 06:37:
Roligt att det nästan bara var vita under republikanernas konvent. Haha, vad är det om inte skrämmande?
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Slight faith in humanity restored.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Slight faith in humanity restored.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Axxorz:
Slight faith in humanity restored.
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Så blir det, trist men knappast oväntat. Fyra år till med fortsatt skenande statsskuld och långsam ekonomisk tillväxt alltså. Dock intressant att republikanerna behåller representanthuset..


Romney hade inte ändrat det heller (han är inte direkt känd för att vara en ekonomisk jesus). Det ekonomiska systemet staterna använder är ett luftslott som kräver mycket mer jobb än bara en ny president som bara vill fria upp allt igen och låta företag löpa amok. Det kommer ta ett bra tag att lösa detta med tanke på den amerikanska kulturen och deras livsstil. Romney hade knappast gjort någon skillnad, speciellt inte då han bara är en lögnaktig orm.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Obama hävdar sig vara villig att arbeta blocköverskridande. Vi får hoppas att han håller det löftet. Det behövs. Romney ser samtidigt ut att vara en mogen och respektfull valförlorare.

USA:s politiska utveckling ser m.a.o. bättre ut än på länge.
  • 0
*pustar ut*
  • 0
Citerar Scalpz:
Obama hävdar sig vara villig att arbeta blocköverskridande. Vi får hoppas att han håller det löftet.


Han sa exakt samma sak förra valet, och vi såg ju hur det gick.
  • 0
Obama har varit dålig på att kompromissa men republikanerna har ju inte varit samarbetsvilliga själva heller...
  • 0
Jaja, förhoppningsvis överlever vi fyra år till. Chris Christie 2016! Eller Marco Rubio. Eller Jeb Bush. Det finns i vart fall hopp för världen.
  • 0
Läste att Romney vill förbjuda abort? För mig är det sjukt och jag hade aldrig röstat på ett sådant svin.
  • 0
Obama behöver inte längre oroa sig för att bli omvald vilket kan innebära att han vågar ta ta i reformer han tidigare inte vågat.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Saigon:
Han sa exakt samma sak förra valet, och vi såg ju hur det gick.


Men det har ju varit ganska ömsesidigt, republikanerna har ofta varit ovilliga att kompromissa precis som Obama. Och republikanerna har ju också majoritet i kongressen vilket har gjort det svårt för Obama att få igenom sina förslag.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Och republikanerna har ju också majoritet i kongressen vilket har gjort det svårt för Obama att få igenom sina förslag.

Hur får de majoritet i representanthuset?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Nizyo:
Läste att Romney vill förbjuda abort? För mig är det sjukt och jag hade aldrig röstat på ett sådant svin.


Vi lever ju i vår lilla bubbla här i Sverige; där det inte kommer på tal om annat.
  • 0
Citerar Witch King:
Obama behöver inte längre oroa sig för att bli omvald vilket kan innebära att han vågar ta ta i reformer han tidigare inte vågat.


Till exempel att utarbeta ett avtal om försvarsmissiler till Ryssland.

Det är för övrigt roligt att folk redan börjar stödja kandidater från det parti de förväntas rösta på. Personligen är jag ju sådan att jag gärna vill se vilken ställning de kommer ta i olika frågor innan jag ger dem mitt stöd, men ni kanske redan har en sådan järnkoll på deras tidigare karriär att ni anser vara kapabla att avgöra sådant i förtid?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lurkman:
Vi lever ju i vår lilla bubbla här i Sverige; där det inte kommer på tal om annat.


Är det mer inte att USA lever i en bubbla? Stora majoriteten i västvärlden verkar ju vara för abort.
  • 0
Citerar Fought:
Är det mer inte att USA lever i en bubbla? Stora majoriteten i västvärlden verkar ju vara för abort.


Baserat på det lilla jag läst, sett osv. skulle jag säga att svenskar är långt mer abortvänliga än folk i andra länder. Dock har jag bara läst eller sett ett par utländska artiklar, debatter osv.
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Scalpz bama hävdar sig vara villig att arbeta blocköverskridande. Vi får hoppas att han håller det löftet.

Han sa exakt samma sak förra valet, och vi såg ju hur det gick.

Kan du friska upp mitt minne?

--

För övrigt är rätten till abort kutym i västvärlden, framför allt på filosofiska fakulteter där ämnet debatteras ofta. USA har några ledande filosofer (t.ex. Judith Jarvis Thompson) som citeras friskt inom akademin.

Av någon anledning har amerikanernas kultur länge präglats av konservatism, dock. Därför är abortfrågan fortfarande väldigt känslig. Men det rör sig naturligtvis åt rätt håll.

---

Donald Trump kallar USA för odemokratiskt. Bill O'Reilly menar att det "vita" etablissemanget är i minoritet. USA:s största pajasar skockar runt i media som dekadenta primater efter republikanernas förlust.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2012/article15736694.a
b
  • 0
Citerar Fought:
Är det mer inte att USA lever i en bubbla? Stora majoriteten i västvärlden verkar ju vara för abort.


I USA existerar en debatt om abort. En svensk tiger och tar för givet för att den politiskt korrekta uppfattningen är den enda legitima.
  • 0
Citerar Lurkman:
Citerar Fought:Är det mer inte att USA lever i en bubbla? Stora majoriteten i västvärlden verkar ju vara för abort.

I USA existerar en debatt om abort. En svensk tiger och tar för givet för att den politiskt korrekta uppfattningen är den enda legitima.

Hah, det var en intressant tolkning av den diskussionen. Ska vi ta om debatten om alla människors rösträtt också, menar du? Att debatten i USA präglas av abortfrågan beror knappast på att de är några förebilder. Det beror på att de ligger efter.
  • 0
Citerar Scalpz:
Det beror på att de ligger efter.


Det är ju din åsikt. Ska vi inte diskutera frågor där den förda politiken i landet efterföljer dina ståndpunkter, kanske?
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Jag är nöjd med att Obama får sitta kvar .
"When you don't do it, you'll regret it. When you do it you won't regret it"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!