Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Presidentvalet i USA 2012 - Romney/Obama


via mobil

Romney är äckligt falsk.
Han och hans vicepresidentkandidat kan ingenting om ingenting och absolut ingenting om hur världen funkar för folk med en normal inkomst.
Vidrigt.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Ursäkta om jag gör lite reklam här men det var tal om valvaka i början i forumet och vill bara tipsa om att SSU Trollhättan, Göteborg, Uppsala och Skaraborg ska ha valvaka samt skype kontakt med unga demokrater. Ni alla är hjärtligt välkommna
  • 0
Här är en video som väldigt tydligt visar hur dålig koll många amerikaner faktiskt har på vad kandidaterna de tänker rösta på står för och vad de har gjort.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Här är en video som väldigt tydligt visar hur dålig koll många amerikaner faktiskt har på vad kandidaterna de tänker rösta på står för och vad de har gjort.


Tror tyvärr inte det är exklusivt för amerikaner dock.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Tror tyvärr inte det är exklusivt för amerikaner dock.


Givetvis inte. Jag tror dock att det är betydligt vanligare att man helhjärtat och passionerat stödjer en kandidat där borta trots att man vet väldigt lite om den än vad är i till exempel Sverige.
Vik hädan, troll.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Lotus:
Givetvis inte. Jag tror dock att det är betydligt vanligare att man helhjärtat och passionerat stödjer en kandidat där borta trots att man vet väldigt lite om den där borta än vad är i till exempel Sverige.

Varför?
  • 0
Citerar Penn:
Varför?


För att amerikanarna lägger så otroligt stor vikt vid kandidatens personlighet. Hela valrörelsen går i princip ut på att få sin kandidat att se ut som en trevlig person, en sådan man skulle vilja umgås med. Det är därför de åker runt och poserar med bebisar, kramar utsatta och lägger så stor vikt vid att framstå som "down to earth". Amerikanarna röstar i många fall på kandidaternas personligheter snarare än deras politik. I Sverige lägger vi inte lika stor vikt på personerna (även om det helt klart spelar stor roll här med), och därför är det svårare att passionerat stödja någon här utan att veta något om den politik de tänker föra.
Vik hädan, troll.
  • 0
Tänker Romney fortfarande se till att homosexuella människor får mindre rättigheter än vad heterosexuella får?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Tänker Romney fortfarande se till att homosexuella människor får mindre rättigheter än vad heterosexuella får?


Yes.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Tänker Romney fortfarande se till att homosexuella människor får mindre rättigheter än vad heterosexuella får?


Beror ju på hur du definierar en "rättighet"...
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Beror ju på hur du definierar en "rättighet"...


Att varje människa ska få rätten att bestämma vem man gifter sig med, oavsett kön anser jag vara en rättighet. Gör inte du?
"A man who stands for nothing will fall for anything."
  • 0
Citerar Gimrik:
Gör inte du?


Borgerlig eller religiös vigsel?
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Borgerlig eller religiös vigsel?


Syftar du på att s.k "Domestic Partnership" ska vara ett komplement till en traditionell vigsel? Nog för att många homosexuella väljer detta alternativ, men det finns ju en anledning till att många homosexuella VILL gifta sig.

Det finns ju faktiskt homosexuella som är religiösa, och vill gifta sig i sed med deras tro. Just detta vill ju faktiskt Romney sätta stopp för.

Nä, i denna fråga så är det otroligt svårt att ta den gode Mitts parti.
"A man who stands for nothing will fall for anything."
  • 0
Jag förstår inte varför en homosexuell skulle vilja gifta sig i enlighet med seder och traditioner som vare sig uppskattar och knappt erkänner individens läggning ifråga. För det första bryter det ju mot religionens seder (så personen bryr sig bara om vissa av sederna), för det andra är det väl kyrkans ensak vilka som ska få gifta sig eller inte. Eller har man en statskyrka?
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Jag förstår inte varför en homosexuell skulle vilja gifta sig i enlighet med seder och traditioner som vare sig uppskattar och knappt erkänner individens läggning ifråga. För det första bryter det ju mot religionens seder (så personen bryr sig bara om vissa av sederna), för det andra är det väl kyrkans ensak vilka som ska få gifta sig eller inte. Eller har man en statskyrka?


Hur många religiösa människor i USA tror du följer religionens seder till punkt och pricka? Om vi tar kristendomen som exempel så tror jag att det är ytterst ovanligt att man följer den heliga skrift till 100% (De som gör det hamnar nog i fängelse tillslut )

Tror mycket snarare handlar om hur man tolkar det som står i bibeln. Vet inte hur det ser ut gällande om kyrkorna själva får bestämma vilka som ska gifta sig. Men om det i vissa stater är lagstiftat så bör det ju resultera till en större chans för homosexuella att få gifta sig.

Vem tror du vinner valet förresten?
"A man who stands for nothing will fall for anything."
  • 0
Själv tycker jag att kyrkorna ska få bestämma vilka de vill viga själva, det borde ingå i religionsfriheten. Så länge det inte gör någon skillnad ur ett legalt sätt och att inga religiösa får särskild stöd från staten.
  • 0
Förstår inte ens hur Romney kan vara en kandidat till valet.
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
Citerar Gimrik:
Vem tror du vinner valet förresten?


Obama...
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Att Romney blir vald är väl för att de starka kandidaterna inte vågar ställa upp redan efter 4 år, 2016 lär det finnas lite mer trovärdiga kandidater om nu inte Tea Party-rörelsen har tagit över helt. Mcain var ju faktiskt en vettigt kandidat men han saknade stöd hos den kristna högern och i och med valet av Palin förlorade han all trovärdighet hos de som stod längre åt mitten.

Bra artikel förresten: "America could do better than Barack Obama; sadly, Mitt Romney does not fit the bill"
http://www.economist.com/news/leaders/21565623-america-could-
do-better-barack-obama-sadly-mitt-romney-does-not-fit-bill-which-
one
  • 0
Citerar Vikkan:
Bra artikel förresten: "America could do better than Barack Obama; sadly, Mitt Romney does not fit the bill"
http://www.economist.com/news/leaders/21565623-america-could-
do-better-barack-obama-sadly-mitt-romney-does-not-fit-bill-which-
one


Läste den igår. Väldigt läsvärd.
  • 0
Citerar marten1000:
Vad var felet med Nixon? Om man bortser från Watergate skötte han sig hyffsat.


Watergate är tillräckligt för att visa att han är ond, och han avgick i förtifd
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Känns som det egentligen inte spelar någon roll vem som tar hem segern, men för guds skull låt det bli Obama. Romney känns inte stabil, vågar inte tänka mig honom som president.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Hoppas Obama vinner. Han känns vettigast av de två.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
ROMNEY
OBAMA
  • 0
Citerar NintendorRemote:
ROMNEY

Motivera gärna. Vad är det som gör Romney till en bättre kandidat?
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!