Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Självmord...


Citerar Hell Clown:
Ni vet väl att 99,9 procent av dom som är "Självmordsbenägna" Särskilt dom som sitter o berättar för allt o alla, om hur allt är skit. Aldrig tar sitt liv.

Mellan dessa linjer | och | skulle jag vilja ha några källor till ditt påstående. Kan du fixa det?

Citerar Retroids:
Sorry Jag satt och läste igenom min blogg efteråt men den kändes jävligt mesig och tjurig.

Ingen fara. Jag tyckte dock att det var en välskriven blogg. Kort sammanfattat så handlade mitt svar om att det var roligt hur du hade fått en "uppenbarelse" att det var skönt att du känner att livet (självklart) är värt att leva. Det finns många jobb där ute också. Även för dem som har haft det taskigt i skolan. Sen finns ju alltid alternativet att läsa upp betyg. Men du verkar rätt skolless, så det kanske inte är ett alternativ. Det mesta handlar väl trots allt om att leva för dagen? ,-) Men att sätta upp mål och ha drömmar är naturligtvis aldrig fel!

Kör på vettja!
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Citerar Hell Clown:
Ni vet väl att 99,9 procent av dom som är "Självmordsbenägna" Särskilt dom som sitter o berättar för allt o alla, om hur allt är skit. Aldrig tar sitt liv.


Tack och lov ja! Självmordstankar är något man ska ta på allvar även om de kanske inte hade lett till någon självspillning. Att lyssna på dessa gör att man kan hitta roten på problemet: Vad som gör människan så väldigt olycklig och att bli tagen på allvar kan vara ett bra steg åt rätt håll även om man inte kan utföra några mirakel. Ofta, särskilt när man är ung verkar det som, kanske man inte vet varför man mår så jävla dåligt men att snacka med någon annan kan sätta perspektiv på det.

Citerar Retroids:
Jag ska sluta ta skit från mina kompisar nu, jag tänker inte låta dom tycka synd om mig för det får mig att tycka samma sak.


Fortsätt kämpa! Jag förstår att allt är skit men när du är på fötter och börjar vädra morgonluft kommer du vara en mycket starkare och erfaren människa än du nånsin varit. Jag lovar dig att det kommer om du fortsätter kämpa.

Tillägg:

Och att bo hos föräldrarna är inte så farligt. Särskilt inte när du är 19 år! Visst är det drygt men det är också skönt, om det är en någorlunda stöttande familj dvs., att ha dem där när man är påväg uppåt. Du slipper bekymra dig så enormt mycket om att handla mat, betala räkningar, städa osv. och kan koncentrera dig på andra grejer.

Och vad gäller skolan, en av mina bästa polare är 26 år och det har tagit honom fram till denna höst att palla ta tag i gymnasiekompetensen. Det är inte hela världen att gymnasiet sket sig. Du kan ta tag i det när du känner dig mer redo. Komvux kan vara bättre för vissa då det är människor av olika åldrar och bakgrund som man läser med. Passar inte alla att gå år efter år med jämnåriga!

Citerar Tribunal:
Vem vill ta självmord egentligen Inte jag iallafall


Det är för många inte något man "vill" på samma sätt som man vill ut och resa eller spel fotboll. Det är mer som ett slags tvångstanke. De kan vara oerhört energikrävande att hantera eller trycka bort. Alla som inte har dem kan vara glada men för de flesta med självmordstankar är det liksom inget val.
  • 0
Citerar tentakel:
Och att bo hos föräldrarna är inte så farligt. Särskilt inte när du är 19 år! Visst är det drygt men det är också skönt, om det är en någorlunda stöttande familj dvs., att ha dem där när man är påväg uppåt. Du slipper bekymra dig så enormt mycket om att handla mat, betala räkningar, städa osv. och kan koncentrera dig på andra grejer.


Känns värre för mig pga två anledningar, 1; Jag har bott ensam från det att jag var 16 år tills att jag blev drygt 19, nu måste jag stå ut med tjat och oväsen när man vill ha lugn och ro och all annan skit man vant sig med att vara utan. 2; Min morsa och syrror flyttade hit strax efter att jag flyttade hemifrån, och det finns inget rum åt mig, så jag sover på en säng i vardagsrummet = minimalt med privatliv, helvetiskt. Men jag klarar mig för tillfället, ska förhoppningsvis flytta ihop med en polare snart om jag inte hittar en liten 1a själv för ett bra pris.

Citerar tentakel:
Och vad gäller skolan, en av mina bästa polare är 26 år och det har tagit honom fram till denna höst att palla ta tag i gymnasiekompetensen. Det är inte hela världen att gymnasiet sket sig. Du kan ta tag i det när du känner dig mer redo. Komvux kan vara bättre för vissa då det är människor av olika åldrar och bakgrund som man läser med. Passar inte alla att gå år efter år med jämnåriga!


Sant Just nu oroar jag mig inte så myckt över min utbildning, som du säger så finns det ju alltid komvux.
  • 0
Citerar Retroids:
Känns värre för mig pga två anledningar, 1; Jag har bott ensam från det att jag var 16 år tills att jag blev drygt 19, nu måste jag stå ut med tjat och oväsen när man vill ha lugn och ro och all annan skit man vant sig med att vara utan. 2; Min morsa och syrror flyttade hit strax efter att jag flyttade hemifrån, och det finns inget rum åt mig, så jag sover på en säng i vardagsrummet = minimalt med privatliv, helvetiskt. Men jag klarar mig för tillfället, ska förhoppningsvis flytta ihop med en polare snart om jag inte hittar en liten 1a själv för ett bra pris.


Lycka till med bostadsletandet då! Privatliv är en lyx för många! Har delat med polare, bott inneboende och sovit på min syrras soffa i många år innan jag hade ett eget hem jag trivdes i. Vill inte säga att du är gnällig, bara säga att det kommer vara så skönt när du får vara ifred igen! Vet såklart inte hur ni har det i familjen men det är ju coolt att de låter dig bo där iaf. Det är tyvärr inte en självklarhet i alla familjer.

Citerar Retroids:
Sant Just nu oroar jag mig inte så myckt över min utbildning, som du säger så finns det ju alltid komvux.


Man kan läsa upp betyg på folkhögskola också tillsammans med nåt annat kul. Om du t.ex. ritar eller spelar eller nåt sånt.
  • 0
Citerar Don_Rico:
Självmord är för svaga, egocentriska personer!

(Fortfarande till de som kommer bitcha om hur jag inte vet någonting är välkomna till den gamla självmordstråden, sid 16 eller 17, att läsa min historia).

Dock finns det alltid undantag som konfirmerar reglen. Men då ska det vara något riktigt jävligt...
eller hur!

Tillagt 2008-11-26 14:00:
FÖR MOBBADE: gå till gym och styrke träna tills du lbir biffig, samtidigt lär känna en kompis som känner farliga personer. Du kan sen göra revenge på mobbarna slå ihjäl de eller skicka personer efter de.

Tillagt 2008-11-26 14:02:
Citerar SystembolagetFinnsInte666:
Citerar Heroif:Nä, dom är korkade.

även om du tycker det och att det är mycket rätt tycker inte jag att man ska säga sà, för att det kan betyda mycket för vissa andra folk ( inte jag assà) och det är sà man skapar krig

Ingentligen, om du fràgar mig sà tycker jag att man över huvud taget inte ska rösta pà nàgon amerikansk, eftersom dom alla innegàr i den masoniska ordern och att den president som inte konverterar sig till den ordern är rätt sà snabbt förintade
, yes, this is true dark secret, im afraid http://www.youtube.com/watch?v=zjy9vNAADGI

http://www.youtube.com/watch?v=D6wI3Pbolbw ( och detta värkar att ha nàgot med kalendrar och gud, och det värkar sant)

http://www.youtube.com/watch?v=JtQmlvS0MsU&feature=rela
ted


The bible is a complex book that requires meticulous and carful attention. It is not only taken literally, but also figuratively thus you may think there is a contradiction. Read it and simultaneously ask questions and try to answer them.

Time is short


There is no need to believe in science, our world can be so easely described without it
Tack fy fan så mycket leta efter detta hela dagen!
Youre not worthy as my opponent!-Vergil DMC
  • 0
  • Missing Avatar
  • miss
Citerar Tribunal:
Vem vill ta självmord egentligen Inte jag iallafall


  • 0
Min farsas polare försökte ta livet av sig i fredags.
Han tog sin cykel och cyklade ut till sjön nära Lina i Södertälje, där tog han fram en mora kniv och satte kniven på vänstra sidan av magen och drog den till höger sida. sen försökte han hitta stora pulsådern i kroppen, men när han inte httade den så högg han sig själv 5-6 gånger slumpvist i magen.
När han upptäckte att han inte dog av detta så satte han kniven mot hjärtat och sprang in i ett träd så att kniven skulle tryckas så långt in som möjligt.
När han inte dog av det hoppa han på sin cykel och cyklade rakt ner i sjön.

Då var det en förbi gående person som såg honom, och sprang ner och drog upp honom ur vattnet och ringde 112.
Då slet farsans polare sig loss, hoppade på cykeln, och cyklade ner till Södertälje centrum där polisen klippte honom.

När min pappa senare ringde honom på sjukhuset satt han och åt med sin son.
"Everyone dies, someone has a bullet out there for you and doesn't know it. The key is to die of long life before the bullet gets you."
  • 0
<quote author="Poindaxter">Citerar Hell Clown:
Ni vet väl att 99,9 procent av dom som är "Självmordsbenägna" Särskilt dom som sitter o berättar för allt o alla, om hur allt är skit. Aldrig tar sitt liv.

Mellan dessa linjer | och | skulle jag vilja ha några källor till ditt påstående. Kan du fixa det?

Okej kanske inte 99,9 procent, but you get the point. Ja tycker att man ska oroa sig mer för dom som faktiskt tänker ta självmord, visst de är svårt att veta om en person är seriös men... Dom flesta är faktiskt bara personer som bara söker uppmärksamhet.
STAY (SIC)
  • 0
Citerar Hell Clown:
Okej kanske inte 99,9 procent, but you get the point. Ja tycker att man ska oroa sig mer för dom som faktiskt tänker ta självmord, visst de är svårt att veta om en person är seriös men... Dom flesta är faktiskt bara personer som bara söker uppmärksamhet.


Om man visste vilka självmordsbenägna som tänker ta självmord kunde man knappast kunna kalla dem självmordsbenägna..

Hoppas det kommer ut rätt.

Därför bör man bry sig om alla "självmordsbenägna". Och försöka hjälpa dem, även om de inte kommer ta självmord, för uppenbarligen mår de dåligt.
Fullt ös
  • 0
Citerar Naruto_Rasengan:
FÖR MOBBADE: gå till gym och styrke träna tills du lbir biffig, samtidigt lär känna en kompis som känner farliga personer. Du kan sen göra revenge på mobbarna slå ihjäl de eller skicka personer efter de


Haha, ett geni har talat.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Visste ni att cirka 40% av de som begår självmord, gör det på grund av sin sexuella läggning?
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Citerar Bagarn:
Citerar Hell Clown:
Okej kanske inte 99,9 procent, but you get the point. Ja tycker att man ska oroa sig mer för dom som faktiskt tänker ta självmord, visst de är svårt att veta om en person är seriös men... Dom flesta är faktiskt bara personer som bara söker uppmärksamhet.


Om man visste vilka självmordsbenägna som tänker ta självmord kunde man knappast kunna kalla dem självmordsbenägna..

Hoppas det kommer ut rätt.

Därför bör man bry sig om alla "självmordsbenägna". Och försöka hjälpa dem, även om de inte kommer ta självmord, för uppenbarligen mår de dåligt.
Okej... Du har väl rätt, kan inte gå emot en högt rankad medlem Men du måste förstå mig ja brydde mig som fan förut, lyssnade på en massa människor. Men när de finns såna som spammar en varenda jävla dag, om att dom ska ta livet av sig + en massa annan skit så blir man tillslut trött.
STAY (SIC)
  • 0
Citerar Hell Clown:
Okej... Du har väl rätt, kan inte gå emot en högt rankad medlem Men du måste förstå mig ja brydde mig som fan förut, lyssnade på en massa människor. Men när de finns såna som spammar en varenda jävla dag, om att dom ska ta livet av sig + en massa annan skit så blir man tillslut trött.


Fast din situation låter ju också rätt jobbig. Självmordsspam vill man ju inte ha... Som med allt är det väl en knivig balansgång över vem som man kan hjälpa och så. Man måste ju ha ork till det också.
  • 0
Citerar Hell Clown:
Okej... Du har väl rätt, kan inte gå emot en högt rankad medlem Men du måste förstå mig ja brydde mig som fan förut, lyssnade på en massa människor. Men när de finns såna som spammar en varenda jävla dag, om att dom ska ta livet av sig + en massa annan skit så blir man tillslut trött.


Vi är lika mycket värda.

Jag förstår att man inte orkar lyssna på folk hela tiden, skulle jag aldrig orka med. Jag har aldrig (lyckligvis) hamnat i det läget, ingen jag känner eller i min närhet har sagt att de mår så dåligt så att de vill ta självmord.

En sak man kan göra är ju att lämna över uppgiften till någon som jobbar med det, så att de kan hjälpa personen. På så sätt har man hjälpt till, med det man kan.
Fullt ös
  • 0
Citerar Revival:
Visste ni att cirka 40% av de som begår självmord, gör det på grund av sin sexuella läggning?


Det är så sjukt många krav på oss männiksor om hur vi ska vara och hur vi ska se ut. Inte konstigt att folk inte står ut. Media står för mycket otäckt.
  • 0
Citerar Bagarn:
Citerar Hell Clown:
Okej... Du har väl rätt, kan inte gå emot en högt rankad medlem Men du måste förstå mig ja brydde mig som fan förut, lyssnade på en massa människor. Men när de finns såna som spammar en varenda jävla dag, om att dom ska ta livet av sig + en massa annan skit så blir man tillslut trött.


Vi är lika mycket värda.

Jag förstår att man inte orkar lyssna på folk hela tiden, skulle jag aldrig orka med. Jag har aldrig (lyckligvis) hamnat i det läget, ingen jag känner eller i min närhet har sagt att de mår så dåligt så att de vill ta självmord.

En sak man kan göra är ju att lämna över uppgiften till någon som jobbar med det, så att de kan hjälpa personen. På så sätt har man hjälpt till, med det man kan.
Jo... Tur för dig, de suger verkligen att ligga i de läget. Det skadar än lika mycket som den personen man hjälper.. Men problemet är att ja får en sån jävla ångest om ja inte hjälper dom som jag verkligen bryr mig om, ibland så har ja allt för mycket att bära men ja ska ändå helt tvunget gå runt o bära på deras skit under dagen.
STAY (SIC)
  • 0
Svårt läge... Nejmen du får lämna över till proffs, du ska inte behöva bära så mycket.
Fullt ös
  • 0
Citerar Hell Clown:
Men problemet är att ja får en sån jävla ångest om ja inte hjälper dom som jag verkligen bryr mig om, ibland så har ja allt för mycket att bära men ja ska ändå helt tvunget gå runt o bära på deras skit under dagen.

Det sitter alltså i ditt huvud.

Det kanske är bra att använda känslorna i en sådan utsträckning att man lider med eller för andra, men glöm inte bort ditt eget förnuft.
Mitt syfte? Jag är bara här för att ge dig en knuff över kanten
  • 0
I normala fall skulle jag skita i det här men det är ett så vanligt fel så jag kan inte låta bli Det heter inte "ta självmord", lika lite som det heter "begå livet av sig". Det är antingen "begå självmord" eller "ta livet av sig", förlåt för detta men folk måste lära sig
Why so serious?
  • 0
Citerar Revival:
Visste ni att cirka 40% av de som begår självmord, gör det på grund av sin sexuella läggning?


I Sverige då? Eller hela världen? Intressant i vilket fall.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Bagarn:
Svårt läge... Nejmen du får lämna över till proffs, du ska inte behöva bära så mycket.
Jo kanske de... Men dom förväntar sig nästan att ja ska klara av allt, att ja är så jävla stark. Men tyvärr så är ja inte de Dom blir nästan besvikna när ja är nere, nu kanske ja bara snackar skit. Men ångesten tar livet av mig, muskel spänningar, svårt att andas o ryckningar.. Inte farligt men man känner sig så jävla hopplös, man vill bara lägga sig ner på golvet o dö. Nej! Ja är inte självmordsbenägen, tycker bara att de är extremt jobbigt Men de löser sig tillslut, de gör det oftast.
STAY (SIC)
  • 0
Citerar Hell Clown:
Citerar Bagarn vårt läge... Nejmen du får lämna över till proffs, du ska inte behöva bära så mycket. Jo kanske de... Men dom förväntar sig nästan att ja ska klara av allt, att ja är så jävla stark. Men tyvärr så är ja inte de Dom blir nästan besvikna när ja är nere, nu kanske ja bara snackar skit. Men ångesten tar livet av mig, muskel spänningar, svårt att andas o ryckningar.. Inte farligt men man känner sig så jävla hopplös, man vill bara lägga sig ner på golvet o dö. Nej! Ja är inte självmordsbenägen, tycker bara att de är extremt jobbigt Men de löser sig tillslut, de gör det oftast.


Det löser sig nästan alltid på ett eller annat sätt. Det är en sjukt dryg situation du har, folk har lätt att tro att man är helt stabil bara för att man inte förlorar fattningen och får känsloutspel på allmän plats. En grej som jag märkt av är att människor som mår riktigt dåligt har grymt svårt att märka hur andra människor mår, de brukar ofta glömma att fråga och sådär. Hamnade i ett par sådana situationer för några år sedan där man blev uppringd vilken tid som helst och fick trösta och peppa fast man inte hade den minsta lust. Tror att det bästa du kan säga är typ "Du, jag är på rätt lågt humör själv just nu så jag pallar faktiskt inte prata om såna grejer". De kommer inte göra något dumt för att du vänligt men bestämt säger att du inte har ork. Blir det sura på dig kan de få bli det. Det är det värt.

Önskar jag kunde hjälpa dig med ångesten. Har alltför många polare som har liknande symptom. Ofta kallas det panikångest och det är riktigt drygt men det går att hantera den i de allra flesta fall.
  • 0
Jag har en vän som vill begå självmord.

Själv har jag jobbiga humörsvängningar; ena sekunden blir jag lycklig, och allt känns så lätt, sedan blir jag deppig och får extrem ångest. Jag kan också bli plötsligt jättetrött och nervös med tillhörande hjärtklappningar.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!