Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Behöver du hjälp med studierna?


Citerar macot79:
Japp, erotomania har helt rätt. Använd inte wikipedia som huvudkälla, man kan dock använda den som inspiration för arbeten men inte basera de på den sidan..


Haha. Jag gjorde det och hon klagade inte...
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
Haha. Jag gjorde det och hon klagade inte...
...


Det är kanske för att nivån på uppsatsen inte var tillräckligt hög, men senare kommer du tvingas lära dig att inte använda wikipedia. Just nu är det uteslutet för mig, och jag tänker inte ens på att kolla där om jag ska hitta fakta.

Vilken klass går du i?
  • 0
Själv går man ju på högskola och där är det bara wikipedia som gäller. Inte har man råd med de dyra böcker de rekommenderar eller.
  • 0
Citerar erotomania:
Vilken klass går du i?


Svenska B...

Jag är själv emot att använda Wikipedia som källa, dock finns det gånger man inte orkar bry sig... dessutom så var det ett lätt ämne (Skapelsemyter) och jag backade mest bara upp faktan jag redan kunde...
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar ifongard:
Själv går man ju på högskola och där är det bara wikipedia som gäller. Inte har man råd med de dyra böcker de rekommenderar eller.


Nejnej, men när du gör en stor uppsats så kan du vänta dig ett stort IG när du har wikipedia som enda källa. Det finns mer pålitliga hemsidor.
  • 0
Hallå där.

Ska skriva ett arbete om vilken effekt en långvarig behandling med benzodiazepiner har på människor som lider av kronisk sömnlöshet.

Var inte rädda att bre på ordentligt och försök åtminstone få ihop en 20-25 sidor.

Ni kan posta det här på forumet sen när ni är klara.
Deadline: 1 mars.

Mvh/Alex
  • 0
Citerar erotomania:
Nejnej, men när du gör en stor uppsats så kan du vänta dig ett stort IG när du har wikipedia som enda källa. Det finns mer pålitliga hemsidor

Men, Wikipedia har till skillnad från Nationalencyklopedin ett 50-tal personer som inte har ett liv som kollar upp alla ändringar som görs och alla artiklar som de hittar och Googlar hela skiten för att kolla om det stämmer.

Det finns undersökningar som visar att Wikipedia är betydligt mer tillförlitligt på många områden. Wikipedia uppdateras dessutom snabbare.

Moahahah...
There's no place like ::1
  • 0
Ägde just sönder ett Eng B prov med 350 glosor. Piece of cake
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!