Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


In reply to: @Mr Smiley

Hade mycket svårare med honom än med tant-Margit faktiskt. Verkar vara tvärtom för de flesta.

Ååh spännande. Ska ju börja köra Village nu till helgen.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @AG Jati

Ååh spännande. Ska ju börja köra Village nu till helgen.

Detta är Elden Ring dock. Finns det en tant-Margit i RE: Village också månntro?

Indecent exposure is fun.

In reply to: @Mr Smiley

Finns det en tant-Margit i RE: Village också månntro?

Det visuella i RE: Village påminner mycket om Bloodborne. Sedan gör ju högsta svårighetsgraden spelet till en närmare Souls-liknande upplevelse. Det tog mig fyra dagar, 30-35 timmar totalt, att klara det. Jag dog definitivt över 100 gånger också, men det var värt det!

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

bad brains rockar

tänk att deras stora debut fyller 40(!)

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @Mr Smiley

Hade mycket svårare med honom än med tant-Margit faktiskt. Verkar vara tvärtom för de flesta.

kan nog hålla med. särskilt när han

Spoiler:högg av armen

då var det dags att ta en paus, heh

hur långt kommen är du? eller du kanske är klar redan. inser att jag nog har underskattat hur långt spelet är, om det här bara är början. inte för att jag klagar, of course 

Garçon means boy.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Ridley

 

Är det en demake av något spel?

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

In reply to: @Mr Clint

Är det en demake av något spel?

PS1-demake av ovanstående Elden Ring-boss. Tyckte den var coolig.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Mr Clint

Det tog mig fyra dagar, 30-35 timmar totalt, att klara det. Jag dog definitivt över 100 gånger också, men det var värt det!

Men är det inte läskigt? 

In reply to: @yonobi

hur långt kommen är du?

Tror jag är precis innan sista bossen (i main storyn).

In reply to: @yonobi

inser att jag nog har underskattat hur långt spelet är, om det här bara är början.

Hehe ja, världen är ganska massiv. Har sprungit runt och bara utforskat i några dagar nu och snubblar fortfarande in i helt nya områden som leder till ännu fler nya områden.

In reply to: @Ridley

PS1-demake av ovanstående Elden Ring-boss.

Såg den också hehe. Cool grej.

Indecent exposure is fun.

In reply to: @Mr Smiley

Såg den också hehe. Cool grej.

Blev nyfiken när ni pratar om armar och grejer så jag kollade video av bossfajten. Cool grej indeed.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Mr Smiley

Men är det inte läskigt?

Inte läskigt på ett creepy vis, men mer att en känner sig väldigt utsatt. Du är omringad av 20 stycken lycans, men du har bara tillräckligt med ammo att ha ihjäl mindre än hälften utav dom, osv. Att springa iväg är alltså högsta prioriteringen. Innan Village släpptes så saknade jag verkligen tiden då att springa iväg från samt undvika zombies (osv) var nästan ett krav.

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

In reply to: @Ridley

PS1-demake av ovanstående Elden Ring-boss. Tyckte den var coolig.

Kan se charmen i det hela med att gör nedgraderade versioner av populära serier. Tyvärr tycker jag det är rätt själlöst. Klart man kan göra PS1-grafik i dagsläget hyfsat enkelt men förr i tiden var det ju betydligt svårare.

In reply to: @Mr Clint

nnan Village släpptes så saknade jag verkligen tiden då att springa iväg från samt undvika zombies (osv) var nästan ett krav.

Sexan tyckte jag gjorde bra med att utveckla kontrollen så att man kan undvika fiender på alla möjliga vis. Synd att de verkar ha slopat det systemet helt.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @Ridley

PS1-demake av ovanstående Elden Ring-boss. Tyckte den var coolig.

that is cool, damn

In reply to: @Ridley

jag kollade video av bossfajten

listen, lemme show you this dumb luck

https://streamable.com/p3akbw

spoilerspoilerspoiler

In reply to: @Mr Smiley

Tror jag är precis innan sista bossen (i main storyn).

aha, exciting

fast tänk om det är en gigantisk manet

In reply to: @Mr Smiley

Har sprungit runt och bara utforskat i några dagar nu och snubblar fortfarande in i helt nya områden som leder till ännu fler nya områden.

that's crazy, känns som att det verkligen finns något bakom varje hörn. oftast något som vi ta livet av en, but that's life

Garçon means boy.

hur fan kunde inte sicario vinna en oscar?!

vad för fjams vann istället?

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

In reply to: @yonobi

listen, lemme show you this dumb luck

ah, snyggt jobbat! B3

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Ridley

snygg

Tack. :3

Tillagt 2022-03-18 22:11:

In reply to: @AG Jati

Sexan tyckte jag gjorde bra med att utveckla kontrollen så att man kan undvika fiender på alla möjliga vis. Synd att de verkar ha slopat det systemet helt.

Ja, jo, däremot kastar ju sexan ammo på dig hela tiden, och därför är det ju ingen vidare prioritet att springa iväg från fiender i det spelet. Sexans dodge-system är dock kul, ja. Den hade dock varit helt bruten i remaken av tvåan eller trean, lol. Jag föredrar också RE6 över RE5 då i RE6 kan en åtminstone känna sig som en ordentlig badass i många tillfällen. Femman överstannar sitt välkomnande lite grann också, det är ungefär vid chapter 4 som jag börjar känna "är det inte slut snart?" Valfri kampanj i RE6 kan en åtminstone avklara på en eftermiddag.

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

In reply to: @Mr Clint

Du är omringad av 20 stycken lycans, men du har bara tillräckligt med ammo att ha ihjäl mindre än hälften utav dom, osv. Att springa iväg är alltså högsta prioriteringen.

Låter ju rätt coolt. Och påfrestande för hjärtat.

In reply to: @yonobi

listen, lemme show you this dumb luck

The rolls. The timing. Pro gamer moves.

Jag har en annan approach.

In reply to: @yonobi

fast tänk om det är en gigantisk manet

Indecent exposure is fun.

Ana de Armas och Affleck i Deep Water låter skoj.

;3

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil

In reply to: @Mr Smiley

Och påfrestande för hjärtat.

Bara sista bossen. Men det var trevligt med en final boss i ett Resident Evil som inte är en komplett pushover.

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

*Lägger Ridley på tunnbrödsrullen och äter upp honom med senap*

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

In reply to: @Mr Clint

*Lägger Ridley på tunnbrödsrullen och äter upp honom med senap*

Jag är emot kannibalism.

Indecent exposure is fun.

In reply to: @Mr Smiley

Jag är emot kannibalism.

itchy
tasty

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

In reply to: @yonobi

listen, lemme show you this dumb luck

I'm on a roll here, a tunnbrödsroll apparently

Wordle 3, Ordlig 3, Globle 5

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt

In reply to: @Ridley

tunnbrödsroll apparently

yum 💋

Tillagt 2022-03-19 01:36:

Kikade på Zodiac (2007) igår. Rätt bra ändå.

"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski

In reply to: @Mr Smiley

Jag har en annan approach.

yo what the fuck

är du säker på att det inte är du som är bossen

In reply to: @Ridley

Wordle 3, Ordlig 3, Globle 5

Wordle 6/6, Ordlig 5/6, Globle 9

my rolls couldn't save me now

Garçon means boy.
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00