Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar Aaandy:
Grymt att du fått jobb, hur som helst!


Ja, jag är väldigt glad att jag slapp någon långdragen arbetslöshet. Att hålla på och söka jobb och all ovisshet kring det är inte alls min grej. Tror det kunde ha blivit ganska jobbigt efter ett tag.

Citerar Aaandy:
Vad är det för något?


Elevassistent/resursperson på en gymnasieskola.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar moviefreak:
Yeh. Behöver egentligen ha värsta fancy-pannan för att få till bra pannkakor. Så länge man har någorlunda koll på värmen, så funkar även dåliga stekpannor rätt bra.


Dock så verkar de alltid bli väldigt ojämna. Ena sidan blir brunare än den andra.

Tillagt 2014-08-19 02:20:
Jag bör köpa en gjutjärnspanna.

Tillagt 2014-08-19 02:20:
Citerar Sideshow95:
Elevassistent/resursperson på en gymnasieskola.


Detta låter ju mycket bra.
  • 0
På tal om jobb.

Ge mig ett.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Lurkman:
Om du läser lite mera litteratur så får du veta att Sancho Panza också bara är trög!


Föredrog att läsa Jules Verne...

Citerar Lurkman:
Har umgåtts så lite med folk den här sommaren att när jag väl har gjort det så har jag blivit helt overwhelmed av intryck.


Jag har umgåtts relativt lite med folk men det är inte så farligt. Klarar att möta folk när jag väl gör det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Mr Smiley:
På tal om jobb.

Ge mig ett.


Ska du börja läsa nån mer kurs eller kanske något program nu i höst?
  • 0
Citerar Lurkman:
Detta låter ju mycket bra.


Jag tror det. Känns lite konstigt bara, med tanke på att jag är typ jämngammal med eleverna.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
På tal om jobb.

Ge mig ett.


Jag först!
Ska söka jobb på Game i stan. Hoppas verkligen jag får det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Ska söka jobb på Game i stan. Hoppas verkligen jag får det


Jag sökte på mitt lokala Game, men killen där sa att de inte anställde för tillfället.

Nu vågar jag inte handla där längre.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
På tal om jobb.

Ge mig ett.


Du kan få arbeta som min fotpall.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Humanisten:
Ska söka jobb på Game i stan. Hoppas verkligen jag får det


Ska själv söka till Gamestop så vi blir konkurrenter.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Humanisten:
Föredrog att läsa Jules Verne...


Aldrig läst.

Citerar Humanisten:
Jag har umgåtts relativt lite med folk men det är inte så farligt. Klarar att möta folk när jag väl gör det


Farligt är det inte! Men hemma så sitter man och tänker efter hela tiden medan man måste improvisera när man träffar folk. Och jag recenserar mig själv lite för mycket. Men så fort terminen har börjat så blir jag betingad till ett socialt liv.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag sökte på mitt lokala Game, men killen där sa att de inte anställde för tillfället.

Nu vågar jag inte handla där längre.


Det är typ två av de anställda som tycker att jag skulle söka. Jag känner typ hela gänget där och brukar hänga och hjälpa till lite ibland. Förhoppningsvis kanske jag kan få en deltidsanställning med några timmar då och då.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag tror det. Känns lite konstigt bara, med tanke på att jag är typ jämngammal med eleverna.


Haha, det blir ju bara roligt. Men vad fan är elevassistent för något?

Tillagt 2014-08-19 02:30:
Alltså vad fan är det där som folk vinner hela tiden här? Ser ut som läkerol eller nåt.
  • 0
Citerar Lurkman:
Aldrig läst.


Whaaaaat?

Citerar Lurkman:
Farligt är det inte! Men hemma så sitter man och tänker efter hela tiden medan man måste improvisera när man träffar folk. Och jag recenserar mig själv lite för mycket. Men så fort terminen har börjat så blir jag betingad till ett socialt liv.


Och folk tycker jag är knepig
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Lurkman:
Ska du börja läsa nån mer kurs eller kanske något program nu i höst?


Nä. Men till våren kanske.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Humanisten:
Whaaaaat?


Läser bara tråkiga böcker.

Citerar Humanisten:
Och folk tycker jag är knepig


Gör de?
  • 0
Citerar Humanisten:
Det är typ två av de anställda som tycker att jag skulle söka. Jag känner typ hela gänget där och brukar hänga och hjälpa till lite ibland. Förhoppningsvis kanske jag kan få en deltidsanställning med några timmar då och då.


Aha, då var det ju något annat. Då låter det ju som om dina chanser är väldigt goda.

Citerar Lurkman:
Haha, det blir ju bara roligt. Men vad fan är elevassistent för något?


Jag ska typ hjälpa en rörelseförhindrad snubbe att ta anteckningar och sånt på lektioner. Samt lite läxläsning. Ska även sitta på ett resurscenter ett par timmar efter skoltid.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Lurkman:
Läser bara tråkiga böcker.


Den Hemlighetsfulla Ön är lite tråkig ibland

Citerar Lurkman:
Gör de?


De som får en glimt av insidan av mitt huvud... Det är som att försöka förstå Cthulhu

Tillagt 2014-08-19 02:36:
Citerar Sideshow95:
Aha, då var det ju något annat. Då låter det ju som om dina chanser är väldigt goda.


Jag hoppas det i alla fall. Behöver det för att kunna flytta.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag ska typ hjälpa en rörelseförhindrad snubbe att ta anteckningar och sånt på lektioner. Samt lite läxläsning. Ska även sitta på ett resurscenter ett par timmar efter skoltid.


Åh. Låter ju toppen. Det är inte samma gymnasium som du gick?

Tillagt 2014-08-19 02:40:
Citerar Humanisten:
De som får en glimt av insidan av mitt huvud... Det är som att försöka förstå Cthulhu


När jag föreställer mig hur det ser ut i ditt huvud så är det en ganska enkel bild. Du ser saker som gör dig upprörd hela tiden!

Min dröm är att för övrigt att du blir nån sorts ungdomsledare, typ på en fritidsgård eller nåt. Så ser alla ungdomar upp till dig. Du är rätt bra på basket också.

Tillagt 2014-08-19 02:40:
Citerar Humanisten:
Jag hoppas det i alla fall. Behöver det för att kunna flytta.


Få saker kan vara så motiverande.
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag hoppas det i alla fall. Behöver det för att kunna flytta.


Det verkar svårt. Har börjat titta lite på lägenheter i Malmö-området, allting är svindyrt och har jättelånga väntetider. Tror jag ska satsa på att köpa en en bil först.

Citerar Lurkman:
Åh. Låter ju toppen. Det är inte samma gymnasium som du gick?


Nej, lyckligtvis inte. Det hade nog blivit väldigt konstigt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nä. Men till våren kanske.


Jag har varit arbetslös nu i sommar och tyckte fan att det var outhärdligt.
  • 0
Citerar Lurkman:
Alltså vad fan är det där som folk vinner hela tiden här? Ser ut som läkerol eller nåt.


Haha, faktiskt.

http://www.gamereactor.se/lay/weekly_prize_17.jpg
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Nej, lyckligtvis inte. Det hade nog blivit väldigt konstigt.


Ganska skojigt också.
  • 0
Citerar Lurkman:
När jag föreställer mig hur det ser ut i ditt huvud så är det en ganska enkel bild. Du ser saker som gör dig upprörd hela tiden!

Min dröm är att för övrigt att du blir nån sorts ungdomsledare, typ på en fritidsgård eller nåt. Så ser alla ungdomar upp till dig. Du är rätt bra på basket också.


Nja, föreställ dig mera en person som har tjugo olika konversationer med sig själv om allt so. Händer på en gång. Snabbspolat... Och fyllt med ilska och ångest...

Ungdomsledare? Really?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Nja, föreställ dig mera en person som har tjugo olika konversationer med sig själv om allt so. Händer på en gång. Snabbspolat... Och fyllt med ilska och ångest...


Rätt nice med känslor ändå. Då finns det potential.


Citerar Humanisten:
Ungdomsledare? Really?


Ja. Du står och bollar med en basketboll och håller inspirerande tal för ungdomar.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00