Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)

Det är så jäkla underbart att Kalopsis inte har någon som helst koll på vad som är sexualitet eller sexualisering.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Nu, kära vänner, ska jag gå till sängs. Godnatt!
"Sa ni Blue Bird kapten? Briggen Blue Bird av Hull? - Gud i himlen var är då min son? - Var är pojken kapten för vår frälsares skull? Det blev dödstyst bland männen i vrån..."
  • 0
Citerar Snoken:
Kalopsis, du nöjer dig inte med att få tycka vad du vill, du vill att folk ska hålla med dig eller åtminstone hålla sina åsikter om dig för sig själva. Hur skulle det se ut om ingen vågade säga ifrån när de tycker något är orättvist eller fel? Ganska tråkigt skulle jag vilja påstå.

Det är inte riktigt så. Jag tycker bara det är märkligt att alla runt omkring mig, utan undantag, har feministvärderingar. Vad hände med individualismen och självtänkandet? Varför är alla plötsligt exakt likadana? Det är det jag tycker är märkligt.

Men det kan förstås vara en slump, det är ju inte så mycket folk här trots allt.

Citerar exploatera-mera:
Alltså, Kalopsis. Feminism = Jämställdhet mellan kvinnor och män.

Att objektifiera kvinnor är fel då det är respektlöst. En människa är mer än sin kropp, eller bröst och rumpa i ditt fall. Jag ser det som en självklarhet att barn ska lära sig att män och kvinnor är lika värda, och att man ska behandla sina medmänniskor med respekt.

Vad är oklart?

Och vem har sagt att jämställdhet är det enda rätta? Tro det eller ej, men det finns faktiskt andra ideologier också.

Ja visst, men vad har det med saken att göra när man visar en bild på en snygg kropp? Då är det ju den som står i fokus. Hade du klagat om vi struntat i kroppen och bara diskuterat personligheten?

Män och kvinnor kanske är lika värda, men de är inte likadana och inte lika bra på allting. Total jämställdhet är ingenting jag tror på då skillnaderna mellan könen är för stora, vilket bara resulterar i påtvingad jämställdhet och kvotering som vi ser idag (måste verkligen nyheterna läsas upp av en man och en kvinna bara för sakens skull liksom?).
  • 0
Citerar Kalopsis:
Det är inte riktigt så. Jag tycker bara det är märkligt att alla runt omkring mig, utan undantag, har feministvärderingar. Vad hände med individualismen och självtänkandet? Varför är alla plötsligt exakt likadana? Det är det jag tycker är märkligt.

Men det kan förstås vara en slump, det är ju inte så mycket folk här trots allt.

Det kan inte vara så att folk helt enkelt hade... Hjärnkapacitet nog att med sitt självtänkande se att det inte fanns mer än idioti bakom förnekandet av jämlikhet?

Jag är för jämställdhet och jag vill inte ens kalla mig feminist.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Kalopsis:
Total jämställdhet är ingenting jag tror på

Ska som sagt sova nu. Men utveckla, för all del. Så läser jag imorgon.
"Sa ni Blue Bird kapten? Briggen Blue Bird av Hull? - Gud i himlen var är då min son? - Var är pojken kapten för vår frälsares skull? Det blev dödstyst bland männen i vrån..."
  • 0
Citerar exploatera-mera:
Jämställdhet mellan kvinnor och män.

Fast det är fokus på det kvinnliga perspektivet, vilket i sig är ganska ologiskt (även om man går med på att det perspektivet behövs mer för tillfället). Det är mer logiskt att hålla fast vid en ideologi som håller även för förändringar (helt enkelt jämställdhet).

En annan sak är att det kan vara luddigt det där med jämställdhet. Jag är helt för det (som alla andra i Sverige), men min åsikt om det skiljer sig säkert fortfarande från en massa andra personer som också påstår att de är för jämställdhet. Jag är t ex mot kvotering, men vissa är för, för att ta ett exempel. På det viset är det mer logiskt att bara helt enkelt diskutera i detalj vad man har för åsikt i olika jämställdhetsfrågor istället för att slänga sig med luddiga ord som feminism. Nuförtiden säger ordet faktiskt ganska lite om ens konkreta åsikter, bortsett från det faktum att personen som kallar sig feminist vill poängtera att han/hon är en god människa, typ.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Kalopsis et är inte riktigt så. Jag tycker bara det är märkligt att alla runt omkring mig, utan undantag, har feministvärderingar. Vad hände med individualismen och självtänkandet? Varför är alla plötsligt exakt likadana? Det är det jag tycker är märkligt.

Det kan inte vara så att folk helt enkelt hade... Hjärnkapacitet nog att med sitt självtänkande se att det inte fanns mer än idioti bakom förnekandet av jämlikhet?

Jag är för jämställdhet och jag vill inte ens kalla mig feminist.

Eller så blir folk matade med att jämställdhet är det enda rätta och att det inte finns utrymme för andra ideologier. Det är ju precis så det presenteras i media och i skolor.

Jag säger så här: låt folk leva jämställt om de vill det, men ge fan i att stämpla människor som INTE vill leva jämställt.

Frihet>>>jämställdhet
  • 0
  • Räv
  • Räv
Och här är det värsta ARGUMENTATIONEN mitt upp i alltihop.

Och vadå, utan jämställdhet kommer ju inte frihet att finnas.

Utan jämställdhet kommer inte kvinnor vara fria att söka vilket jobb de vill och vara säkra på att de inte nekas det enbart baserat på deras kön, till exempel.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Kalopsis:
Eller så blir folk matade med att jämställdhet är det enda rätta och att det inte finns utrymme för andra ideologier. Det är ju precis så det presenteras i media och i skolor.

Jag säger så här: låt folk leva jämställt om de vill det, men ge fan i att stämpla människor som INTE vill leva jämställt.

Frihet>>>jämställdhet

Hahahahaha. Frihet? Du fattar inte hur ironiskt det är att säga "jag tror inte på att människor ska vara lika värda eller ha samma rättighet och chans... För jag tror på frihet!"
Begränsande av andras värde av egocentriska skäl. Det är guld värt.

Och jag tror att du inte helt förstår feminism i sig då du ständigt tjatar om det som en ideologi. Det är inte en sån typ av ideologi att det är värt att bitcha om. Speciellt när man inte verkar förstå det helt.

Tillagt 2013-12-30 03:15:
Citerar Räv:
Och här är det värsta ARGUMENTATIONEN mitt upp i alltihop.

Ja.. Och du vet att det är som knark för mig. Jag kan inte sova nu
  • 0
  • Räv
  • Räv
FYFAN vad varmt det är i mitt jävla sovrum för övrigt. Sinnessjukt. Det är för fan vinter utomhus men jag kan inte ha på elementen utan risk att förvandlas till en vattenpöl på golvet.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar exploatera-mera:
Citerar Kalopsis:Total jämställdhet är ingenting jag tror på

Ska som sagt sova nu. Men utveckla, för all del. Så läser jag imorgon.

Låt folk tycka, tänka och yttra vad de vill så länge de inte skadar eller irriterar andra avsiktligt.

Om Anders och Lotta vill leva perfekt jämställt tänker inte jag försöka övertala dem att byta till min ideologi. Men när Anna vill vara hemmafru kan det bli tröttsamt för henne att höra att hon är omodern, inte förstår sitt eget bästa eller att bli socialt utfryst.

Felet med dagens jämställdhetshets är att den är extremistisk - den accepterar inga andra syner eller värderingar. Du MÅSTE vara för jämställdhet, annars är du dum, efterbliven eller bara lågutbildad (hehe). Det är den totala bristen på acceptans inför andra ideologier som jag stör mig mest på.

Ta pappamånaderna som exempel. Rätta mig om jag har fel nu, men är det inte så att man som pappa idag måste dela på hemmatiden till viss del? Varför får inte familjer besluta om detta själva? Jo, för att feminismen inte accepterar oliktänkande, man vill tvinga in folk i en viss livsstil man själva anser vara utopin.

Hela den här hetsen att du måste stå på "rätt" sida och tycka "rätt" saker tror jag påverkar något så enkelt som rädslan att objektifiera kvinnokroppen. Män har objektifierat den i alla tider av ren åtra, men nu helt plötsligt har det blivit fult och skämmigt. Det är därför jag tror att kanske åtminstone någon här inte riktigt säger vad han tycker om rumpor eftersom han inte vågar pga risk för stämpling och utfrysning.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Hela den här hetsen att du måste stå på "rätt" sida och tycka "rätt" saker tror jag påverkar något så enkelt som rädslan att objektifiera kvinnokroppen. Män har objektifierat den i alla tider av ren åtra, men nu helt plötsligt har det blivit fult och skämmigt. Det är därför jag tror att kanske åtminstone någon här inte riktigt säger vad han tycker om rumpor eftersom han inte vågar pga risk för stämpling och utfrysning.

nej, det är du som helt enkelt missförstått... Allt.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Äh, jag återgår till My Little Pony istället.

VÄNDA KÖNSIDEALEN UPP OCH NER WOOWWOOW
  • 0
Citerar Humanisten:
Hahahahaha. Frihet? Du fattar inte hur ironiskt det är att säga "jag tror inte på att människor ska vara lika värda eller ha samma rättighet och chans... För jag tror på frihet!"
Begränsande av andras värde av egocentriska skäl. Det är guld värt.

Och jag tror att du inte helt förstår feminism i sig då du ständigt tjatar om det som en ideologi. Det är inte en sån typ av ideologi att det är värt att bitcha om. Speciellt när man inte verkar förstå det helt.

Du läser ju inte ens vad jag skriver. Dagens jämställdhet handlar om så mycket mer än samma rättigheter - det handlar om att allt ska tvingas in i jämställdhet vare sig folk vill eller inte. Tvång är så långt ifrån frihet man kan komma.

Kvinnor har redan samma rättigheter som män idag, det är inte det man har som mål. Målet är att uppnå total jämställdhet och sudda ut könsskillnaderna (som fortfarande finns).

Ta bara exemplet att man vill uppmuntra kvinnor att välja teknikyrken och uppmuntra män att välja barnomsorgsyrken. Varför vill man det? Varför låter man inte människor själva bestämma? Varför vill man kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser och män på förskolan? Varför är det inte kompetens som ska avgöra?

De här grundläggande jämställda faktorerna som du drar upp har sedan länge uppnåtts - idag handlar jämställdhet om mycket mer än så, och jag ställer mig starkt kritiskt till det.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Rätta mig om jag har fel nu, men är det inte så att man som pappa idag måste dela på hemmatiden till viss del?

Jo, jag är rätt säker på det. Givetvis helt vansinnigt, och ett typiskt exempel på den typen av "jämställdhet" som jag tar avstånd från. I min version av jämställdhet har båda parter samma rätt att ta ut ledighet, men familjen kan själva fritt disponera ut tiden.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar Kalopsis:Rätta mig om jag har fel nu, men är det inte så att man som pappa idag måste dela på hemmatiden till viss del?

Jo, jag är rätt säker på det. Givetvis helt vansinnigt, och ett typiskt exempel på den typen av "jämställdhet" som jag tar avstånd från. I min version av jämställdhet har båda parter samma rätt att ta ut ledighet, men familjen kan själva fritt disponera ut tiden.

Exakt min mening. Frihet framför påtvingad jämställdhet.

Citerar Humanisten:
nej, det är du som helt enkelt missförstått... Allt.

Slagkraftigt argument.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Du läser ju inte ens vad jag skriver. Dagens jämställdhet handlar om så mycket mer än samma rättigheter - det handlar om att allt ska tvingas in i jämställdhet vare sig folk vill eller inte. Tvång är så långt ifrån frihet man kan komma.

Får jag fråga hur man tvingas in i jämställdhet? För du har bara kommit med att du inte får objektifiera kvinnor, alltså endast bestämma deras värde utefter deras yttre drag.

Citerar Kalopsis:
Kvinnor har redan samma rättigheter som män idag, det är inte det man har som mål. Målet är att uppnå total jämställdhet och sudda ut könsskillnaderna (som fortfarande finns).

Nej, det är inte det feministerna står för. Alls. Det är vad de ultrahårda feminazisterna vill. Det pack som ofta förpestar seriösa diskussioner och är det som får mig att inte kalla mig feminist.
Medet är inte vad kärnan av ideologin står för och inte heller vad jämställdheten handlar om. Det handlar snarare om att alla ska ha samma chans utefter sin förmåga att få bli, vara och göra det man vill.

Och det är inte något som stämmer när man såger att det är jämställdhet. Löner är fortfarande obalanserade. Kunniga kvinnor får fortfarande nobben trots att de är mer än kapabla för jobbet och de kan fortfarande prioriteras av sexuella baktankar och syften.
Jag vet inte vilken värld du lever i.

Tillagt 2013-12-30 03:36:
Citerar Kalopsis:
Slagkraftigt argument.

Lika slagkraftigt som ditt barnsliga "jag är en rebell" och tjat om frihet.

Tillagt 2013-12-30 03:42:
Men fudge. Måste sova -.-
Hörs imorgon.
  • 0
Fukin' Albatraoz!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Grrrr. När man går upp klockan 05.00 lyckas man självklart inte somna förrän 02.30. Trodde att jag skulle vara betydligt tröttare nu.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Sådär. Då är snart ännu ett händelsefattigt år ur vägen.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Shabedooba123:
http://www.gamereactor.se/blog/Shabedooba123/668434/

Kolla in min recension av Shadow of the Colossus för fan.

Läser inga recensioner. Blir bara avundsjuk när folk skriver bra

Tillagt 2013-12-30 23:32:
Citerar Mr Smiley:
Sådär. Då är snart ännu ett händelsefattigt år ur vägen.

Meningslöst år.
  • 0
Citerar Humanisten:
Meningslöst år.

Kan ett år vara meningslöst?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Humanisten:
Meningslöst år.

Meningslöst låter så negativt, säg mindre meningsfullt istället.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Om någon här har missat att Daniel Johnston existerar så tycker jag att ni ska logga in på Spotify bums och lyssna på honom. En man som haft det svårt i livet med psykiska plågor och som har en del riktigt geniala låtar. Mycket behaglig nattmusik!
http://www.fyndadirekt.se
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy