Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Citerar Siegfried:
Varför släpper de inte GTA V På nextgen?

:/


Kanske inte tillräckligt köpstarkt, de vill inte riskera att behöva knöla in det i hårdvara de inte hunnit optimera för (det tog ett apr år för dom att få enastående resultat med RAGE-motorn på nuvarande), de vill inte förlora potentiella kunder som vill vänta på en version för Next-Gen då GTA V med största sannolikhet är ett snuskigt jäkla dyrt spel.

Men vem vet, det kanske kommer en version down the line.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Siegfried:
Varför släpper de inte GTA V På nextgen?

:/


Tror nog att de kommer gör adet.

Tillagt 2013-08-18 01:20:
Citerar zwqase:
o.O


Orkar inte ta det igen, haha
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Fast. Rollspela i GTA? Inte så sugen på det.


Men du BEHÖVER inte göra just det. Det är ett alternativ. jesus fekkin christ vad är det du inte förstår med ordet frihet?

Citerar putterman:
Och möten med de andra karaktärerna man inte spelar just då, varför är det så kul? Det hade varit exakt samma sak om det var någon random..


Det handlar inte om att möta det andra karakäterna. Behöver jag verkligen förklara detta för dig?

Citerar putterman:
Nej faktiskt inte..


Jo, du bara "BLÖ, jag kunde inte herpa derpa köra i GTA IV och att ändra inställningar får man väl inte göra!?!?!?!?!? Herpa derp jag hatar därför GTA V!!!"


Citerar putterman:
Fast jag avskyr ju GTA IV, klart jag är skeptisk till V. Elder Scrolls har jag bara testat Oblivion och det var görtråkigt


Men det är spel med MASSIVT med innehåll och saker att göra som är värt varenda peng i sig. Det är inte som... Deadpool som är ett kul men ack i övrigt ganska mediokert spel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar zwqase:
. Är det shyguys-musik måntro?

Maaaaybeee...
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar putterman:
Tycker hela grejen med att växla karaktärer är tråkigt


Jag med.
  • 0
Citerar Lurkman:
Jag med.


Nietzsche hade tyckt om det
(värt ett försök)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men du BEHÖVER inte göra just det. Det är ett alternativ. jesus fekkin christ vad är det du inte förstår med ordet frihet?


Men finns det någon i hela världen som på riktigt tycker det verkr kul att rollspela i GTA?

Och man kan väl rollspela som det är nu med. Bara det att man får rollspela en karaktär istället för 3.

Citerar Humanisten:
Det handlar inte om att möta det andra karakäterna. Behöver jag verkligen förklara detta för dig?


Jupp

Citerar Humanisten:
Jo, du bara "BLÖ, jag kunde inte herpa derpa köra i GTA IV och att ändra inställningar får man väl inte göra!?!?!?!?!? Herpa derp jag hatar därför GTA V!!!"


Haha har aldrig sagt att jag hatar GTA V. Det verkar väl bli bra, men inte så superdupermegadetbästaspeleteveaaahh-bra som alla andra tycker.

Citerar Humanisten:
Men det är spel med MASSIVT med innehåll och saker att göra som är värt varenda peng i sig. Det är inte som... Deadpool som är ett kul men ack i övrigt ganska mediokert spel.


Ja det håller väl länge, men då spelar jag hellre WoW

Tillagt 2013-08-18 01:25:
Citerar Lurkman:
Jag med.


Trodde jag var ensam
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Orkar inte ta det igen, haha


Haha, ingen fara.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men det är spel med MASSIVT med innehåll och saker att göra som är värt varenda peng i sig. Det är inte som... Deadpool som är ett kul men ack i övrigt ganska mediokert spel.


Ett spel ska inte vara längre än 8 timmar om det inte är ett JRPG
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Maaaaybeee...


Yay!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Jag gillade inte heller IV, men jag ser fram emot V eftersom det ser ut som om de faktiskt tagit till sig den lilla kritik de fick. Det ser ganska fräscht ut jämfört med fyran.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar putterman:
Trodde jag var ensam


Den sortens frihet fyller alltid mig med ångest. Jag kommer aldrig att känna mig nöjd med ett uppdrag. Kommer att resultera i att jag aldrig orkar spela klart det.

Tror nyss att jag såg framtiden.
  • 0
Fattar inte vad som var så jäkla superhäfrigt med GTA IV och har inte fått intrycket av att GTA V är det heller, baserat på det lilla jag har sett.
En gnutta förlorad självrespekt från att kissa i flaskor
  • 0
Citerar zwqase:
Yay!

Fyefye, får se vad det blir av det jag plinkar nu, men jag och Rib har ett gäng låter som vi håller på med :3 Bör komma en ny snart! :3
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar putterman:
Men finns det någon i hela världen som på riktigt tycker det verkr kul att rollspela i GTA?


Det finns.
Om det finns dweebs som rollspelar i WoW så finns det folk som rollspelar i GTA ibland också.

Citerar putterman:
Och man kan väl rollspela som det är nu med. Bara det att man får rollspela en karaktär istället för 3.


Det handlar om att spela rollen som en annan. Här har vi tre olika karaktärer som uppmanar till tre olika spelsätt.

Citerar putterman:
Jupp


Om vi säger att jag är i mitten av Los Santor med Franklin. Då kanske jag snor och moddar några bilar för att spara (eller sälja om det går). Sen kanske jag kollar vad Michael gör. Han kanske är ute vid stranden. Då kanske jag snor en båt och drar ut för att dyka i havet. Då kanske jag efter det byter över till Trevor som håller till utanför Los Santor i ett av ökenområdena nära bergen. Jag ser en cross och fem minuter senare kastar jag mig ut för klippor.

Det har potentialen att ta bort letandet efter att saker ska dyka upp framför en. Inte för att tala om att vi får chansen att hamna mitt i spännande situationer som biljakter eller dylikt och därför direkt få något att göra.

Citerar putterman:
Haha har aldrig sagt att jag hatar GTA V. Det verkar väl bli bra, men inte så superdupermegadetbästaspeleteveaaahh-bra som alla andra tycker.


Du kanske missar något då du är så negativt inställd från första början.

Citerar putterman:
Ja det håller väl länge, men då spelar jag hellre WoW


Eller köpa ett spel som du betalar för... EN GÅNG?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Finns någonting som kallas klädsamt entausiastisk, killar. Pröva det.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar AsdfRtu6H:
Fattar inte vad som var så jäkla superhäfrigt med GTA IV och har inte fått intrycket av att GTA V är det heller, baserat på det lilla jag har sett.


Köra över folk. Orsaka kedjeexplosioner av bilar.
  • 0
Citerar Siegfried:
Ett spel ska inte vara längre än 8 timmar om det inte är ett JRPG


Trollollolloll.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Humanisten:
Inte för att tala om att vi får chansen att hamna mitt i spännande situationer som biljakter eller dylikt och därför direkt få något att göra.


Detta, dock. Kommer detta också innebära att vi kan göra oss av med oönskade situationer med en knapptryckning?

Säg att du är ute med karaktär x och skjuter poliser, varpå du drar på dig säg tre stjärnor och en vild jakt utbryter. Kan du då med en knapptryckning byta till karaktär y och lämna karaktär x vind för våg?
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Lurkman:
Köra över folk. Orsaka kedjeexplosioner av bilar.


De aspekterna är väl inte riktigt något som gör spelen till någonting så pass fantastiskt jämförelsevis andra spel.
En gnutta förlorad självrespekt från att kissa i flaskor
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Fyefye, får se vad det blir av det jag plinkar nu, men jag och Rib har ett gäng låter som vi håller på med :3 Bör komma en ny snart! :3


Härligt!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Räv:
Detta, dock. Kommer detta också innebära att vi kan göra oss av med oönskade situationer med en knapptryckning?

Säg att du är ute med karaktär x och skjuter poliser, varpå du drar på dig säg tre stjärnor och en vild jakt utbryter. Kan du då med en knapptryckning byta till karaktär y och lämna karaktär x vind för våg?


Det har jag undrat också
Förhoppningsvis får vi veta det tids nog.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar zwqase:
Haha, ingen fara.

Good!
Citerar Snoken:
Jag gillade inte heller IV, men jag ser fram emot V eftersom det ser ut som om de faktiskt tagit till sig den lilla kritik de fick. Det ser ganska fräscht ut jämfört med fyran.


Det ser betydligt bättre ut än fyran, ja. Men jag litar inte på Rockstar längre. GTA IV var medelmåttigt som bäst och RDR en besvikelse.


Citerar Humanisten:
Om det finns dweebs som rollspelar i WoW så finns det folk som rollspelar i GTA ibland också.


Men WOW är ändå ett RPG. Sen tyker jag ju det är sjukt tråkigt att rollspela i WoW också men.


Citerar Humanisten:
Det handlar om att spela rollen som en annan. Här har vi tre olika karaktärer som uppmanar till tre olika spelsätt.


I Storyn lär väl det mesta vara bestämt, dock? Och efteråt så kan man lika gärna göra en ny save om man vill spela annorlunda.. Lite mer omständigt bara.

Citerar Humanisten:
Det har potentialen att ta bort letandet efter att saker ska dyka upp framför en. Inte för att tala om att vi får chansen att hamna mitt i spännande situationer som biljakter eller dylikt och därför direkt få något att göra.


Ah, du menar så. Inget jag går igång på alls dock. Jag letar ändå aldrig efter saker så.

Citerar Humanisten:
Du kanske missar något då du är så negativt inställd från första början.


Nope.

Citerar Humanisten:
Eller köpa ett spel som du betalar för... EN GÅNG?


Men gillar man WoW finns det inget spel man får ut mer utav, även om det är snordyrt
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar zwqase:
Härligt!

Blir en del spontanplinkade utan tanke när Rib är borta dock :'D
Haha, spelade in en videosession senast där jag försökte köra allt i ett stycke typ, om det är av intresse :'3

https://www.dropbox.com/s/0h4fa7zhs6xff3w/jokke%20lollar%20li
ve.mp4
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Räv:
Detta, dock. Kommer detta också innebära att vi kan göra oss av med oönskade situationer med en knapptryckning?


Det hade sugit.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00