Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


I WoW fylls hela skärmen också med siffror
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Räv:
Vigors är ju bara en slags vetenskapligt framställd dryck som förändrar nervsystemet, som jag förstått det. Mycket mer logiskt.


Fast om man ska gå på den beskrivningen finns det ingen förklaring till hur alla vigors kan kommas ihåg av ens eget nervsystem.
  • 0
Citerar -Ando:
Ja, självklart, kändes bara som en sån där grej som aldrig skulle bli av. Vilka är det som rövar?


Durden, Saigon, Skitbroms, Metroid, Denari var dom som säkert skulle vara med tror jag iaf!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Började just spela första Bioshock för första gången.

Det börjar bra.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Räv:
Vigors är ju bara en slags vetenskapligt framställd dryck som förändrar nervsystemet, som jag förstått det. Mycket mer logiskt.


Men det var en del av spelets teman och liknande. Den totalt fria marknaden, dekadensen och manipulationen av kropp och vetenskap som skapade och förvred skapelsen av Plasmids. Det var saker som kun göra nytta ofta men som användes till helt andra saker som själviska ändamål eller vad man nu valde att göra med det.

I Infinite så får man tydligen sälja en produkt som heter "Murder of Crows" som får vem som helst att kunna skjuta människoätande mördarfåglar på alla om man vill? Eller esom gör folk till sin slav innan dom begår självmord. Låter verkligen som en ganska hårt kontrollerad stad
Det klaffar inte lika logiskt med spelets tema och plats helt enkelt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Fast om man ska gå på den beskrivningen finns det ingen förklaring till hur alla vigors kan kommas ihåg av ens eget nervsystem.


Kanske inte. Närvaron av dem är dock logisk i mina ögon. Spelet har en otroligt rasistisk semantik och Possession valde jag att se som ett sätt för de vita att hålla den svarta befolkningen under kontroll.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Kanske inte. Närvaron av dem är dock logisk i mina ögon. Spelet har en otroligt rasistisk semantik och Possession valde jag att se som ett sätt för de vita att hålla den svarta befolkningen under kontroll.


Det låter ganska rimligt, även om det inte borde vara särskilt svårt för svarta att få tag på vigors, likt Possesion, egentligen.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Humanisten:
I Infinite så får man tydligen sälja en produkt som heter "Murder of Crows" som får vem som helst att kunna skjuta människoätande mördarfåglar på alla om man vill? Låter verkligen som en ganska hårt kontrollerad stad
Det klaffar inte lika logiskt med spelets tema och plats helt enkelt.


Ja, Murder of Crows sticker faktiskt ut på det sättet. Den har inget direkt användingsområde utom just ond bråd död. De andra kan man ju faktiskt använda till vardagliga ting.

Tillagt 2013-03-30 02:21:
Citerar Aaandy:
Det låter ganska rimligt, även om det inte borde vara särskilt svårt för svarta att få tag på vigors, likt Possesion, egentligen.


Dock är den svarta befolkningen betydligt mindre och bör därför kunna tas om hand relativt snabbt av till exempel militären och polisen. De hinner ju aldrig possessa alla vitingar.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Humanisten:
I Infinite så får man tydligen sälja en produkt som heter "Murder of Crows" som får vem som helst att kunna skjuta människoätande mördarfåglar på alla om man vill? Låter verkligen som en ganska hårt kontrollerad stad
Det klaffar inte lika logiskt med spelets tema och plats helt enkelt.


Exakt. Egentligen borde Columbia vara en stad fylld med död då alla som vill kan köpa vigors som kan ta andras liv.

Snodde din arbetskamrat chefsplatsen du ville ha? Bjud hem honom på middag och servera Murder Of Crows. Problemet kommer vara borta till nästkommande morgon.
  • 0
Citerar -Ando:
Skön-t gäng. Arton om arton dagar för övrigt!


Ja det har nog riktigt kul! Hoppas vi kan ta en till träff ganska snart som jag kan va med på!

Jaså? Härligt! Du får ett grattis först om arton dagar! ;)
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Räv:
Ja, Murder of Crows sticker faktiskt ut på det sättet. Den har inget direkt användingsområde utom just ond bråd död. De andra kan man ju faktiskt använda till vardagliga ting.


Devil's Kiss?

Citerar Räv:
Dock är den svarta befolkningen betydligt mindre och bör därför kunna tas om hand relativt snabbt av till exempel militären och polisen. De hinner ju aldrig possessa alla vitingar.


Det jag menar är då att skulle en svart få tag på Possession skulle det kunna fortplanta sig ganska rejält. Han tar över en vit som gör det han vill. Polisen försöker stoppa honom men han tar över dem också.
  • 0
Är jag bara väldigt okunnig eller känns det inte bara som att Nordkorea gräver sin egna grav om de startar krig nu? De har ju för fan inte någon på sin sida.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Det jag menar är då att skulle en svart få tag på Possession skulle det kunna fortplanta sig ganska rejält. Han tar över en vit som gör det han vill Polisen försöker stoppa honom men han tar över dem också.


Kan man ta över flera samtidigt? Missade det isåfall. Trodde bara det gick att ta över en åt gången, så att den förste blev normal igen efter att man skickar den på nästa.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Ja, Murder of Crows sticker faktiskt ut på det sättet. Den har inget direkt användingsområde utom just ond bråd död. De andra kan man ju faktiskt använda till vardagliga ting.


Shock Jockey och kanske Bronco är nyttosaker. Att vanliga månniskor ska kunna skapa sköldar och skjuta tillbaka kulor, lyfta folk med vattententalker eller kasta lava låter inte heller lika självklara produkter

Det passade helt enkelt lite mer i ettan, även om det var riktigt awesome att ha. Önskar bara att de integrerats mer storymässigt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Devil's Kiss?


Tända brasor? Typ. Eller något.

Tillagt 2013-03-30 02:25:
Citerar Humanisten:
Shock Jockey och kanske Bronco är nyttosaker. Att vanliga månniskor ska kunna skapa sköldar och skjuta tillbaka kulor, lyfta folk med vattententalker eller kasta lava låter inte heller lika självklara produkter


Skapa sköldar = bra mot regn, Undertow kan man släcka bränder med, Devil's Kiss kan man som sagt tända brasor med.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Aaandy:
Exakt. Egentligen borde Columbia vara en stad fylld med död då alla som vill kan köpa vigors som kan ta andras liv.

Snodde din arbetskamrat chefsplatsen du ville ha? Bjud hem honom på middag och servera Murder Of Crows. Problemet kommer vara borta till nästkommande morgon.


Fast jag undrar vad de hade kunnat göra om de skippade Plasmids/Vigors i Infinite egentligen
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Räv:
Tända brasor? Typ. Eller något.


Med en kula av exploderande lava? Känns som att man i skogen kommer bränna ner alla träd och hemma hela huset.

Citerar Humanisten:
Fast jag undrar vad de hade kunnat göra om de skippade Plasmids/Vigors i Infinite egentligen


Spelet hade antagligen fortfarande varit väldigt bra, skulle jag tro. Men de hade behövt se över och skapa en mer revolutionerande vapenteknik och skjutupplevelse.
  • 0
Citerar Räv:
Skapa sköldar = bra mot regn, Undertow kan man släcka bränder med, Devil's Kiss kan man som sagt tända brasor med.


Fast skyddar den mot regn? Kan man inte skjuta vatten utan att ha vattentenkakler och tänder man brasor med lava?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Med en kula av exploderande lava? Känns som att man i skogen kommer bränna ner alla träd och hemma hela huset.


Jag tänker då mer på kanske första maj-brasor eller något. Jag famlar efter halmstrån här, känner jag.

Tillagt 2013-03-30 02:28:
Haha, jag ger mig. Besegrad.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar -Ando:
Ja, kanske. Får se. Inte besökt forumet lika ofta längre.


Märkt det. Du och Skuggan har blivit ganska mycket mer inaktiva sen vi bytte forum.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Aaandy:
Spelet hade antagligen fortfarande varit väldigt bra, skulle jag tro. Men de hade behövt se över och skapa en mer revolutionerande vapenteknik och skjutupplevelse.


Mjo
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Räv:
Jag tänker då mer på kanske första maj-brasor eller något. Jag famlar efter halmstrån här, känner jag.


Du famlar efter halmstrån i första maj-brasan, kanske?

Citerar Humanisten:
Mjo


Åtminstone i mina ögon bygger mycket av dess spelmekanik på användningen av vigor/plasmid plus vapen. Spelar man sina strider med bara vapen, som jag gör ibland, upplevs det relativt snabbt som repetitivt.
  • 0
Putterman, var du inte villig att betala mig 800 spänn?
Du svarade aldrig
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Du famlar efter halmstrån i första maj-brasan, kanske?


Haha, för all del.

Förresten, Humis, du har klarat spelet va?
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Aaandy:
Åtminstone i mina ögon bygger mycket av dess spelmekanik på användningen av vigor/plasmid plus vapen. Spelar man sina strider med bara vapen, som jag gör ibland, upplevs det relativt snabbt som repetitivt.


De hade kunnat bygga ut tearandet och skyhookandet mer typ

Tillagt 2013-03-30 02:32:
Citerar Räv:
Förresten, Humis, du har klarat spelet va?


Japp, spelade ut det i förrgår
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!