Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Meningen med livet.


Meningen med livet (enligt mig) är många saker, för det första att föra människosläktet vidare, för det andra att leva sitt liv så som man vill leva det, på det sättet man gillar det bäst.
Jag har ett exempel på en människa på youtube, hans användarnamn där är Ghrash http://www.youtube.com/user/Ghrash
Hans liv går ut på att spela spel, han spelar 20 timmar om dagen och det är hans mening med livet.

Jag tror alltså att meningen med livet beror på vilken person man fråga, alla har olika meningar med sitt liv.
Jag tänker (försöka) att leva mitt liv på detta sätt:
Jag ska försöka att vara lycklig genom störe delen av livet och samtidigt hjälpa andra människor att få ett lyckligt liv, alltså om alla hjälper varandra får alla det bättre!
  • 0
ja vad FAN är meningen med livet... ?

man är liten... får inte bestämma nåt och allt är för det mesta orättvist..

man kommer i tonåren, skola dag in och dag ut..

lite äldre,gymnasiet, slita som fan för att få ett jobb..

vuxen, jobbar och kämpar för att få pengar så man överlver varje månad..

Tänk er... Man går i skolan och gymnasiet.. bara för att kunna fortsätta med något där man ändå fortsätter kämpa för något som egentligen inte gör någon nytta alls

Få kommer första mitt tankesätt men seriöst, blir fan deppig jag bara tänker tanken..

Tillagt 2008-10-14 22:43:
herrkrabba- det är väl den teori som jag håller mest med om. Man ska väl få lov att leva det liv man själv vill?

Tydligen inte !
Ocarina of Time+ Twilight Princess = Best Games ever !
  • 0
Citerar zeldazelda:
ja vad FAN är meningen med livet... ?

man är liten... får inte bestämma nåt och allt är för det mesta orättvist..

man kommer i tonåren, skola dag in och dag ut..

lite äldre,gymnasiet, slita som fan för att få ett jobb..

vuxen, jobbar och kämpar för att få pengar så man överlver varje månad..

Tänk er... Man går i skolan och gymnasiet.. bara för att kunna fortsätta med något där man ändå fortsätter kämpa för något som egentligen inte gör någon nytta alls

Få kommer första mitt tankesätt men seriöst, blir fan deppig jag bara tänker tanken..

Tillagt 2008-10-14 22:43:
herrkrabba- det är väl den teori som jag håller mest med om. Man ska väl få lov att leva det liv man själv vill?

Tydligen inte !


Vem har sagt att det ska vara roligt. Och jag tror inte att det finns någon speciell MENING med livet.
  • 0
  • Phip
  • Phip
De verkar ju som meningen med livet är att jobba
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Meningen med livet är vad man gör det till.
En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
  • 0
Livet går ut på att leva så länge som möjligt, där varje år ger 1000 poäng. När man dör är det Game Over, världsrekorded har Jeanne Calment med 122 000 poäng.
  • 0
Citerar Twelve:
Livet går ut på att leva så länge som möjligt, där varje år ger 1000 poäng. När man dör är det Game Over, världsrekorded har Jeanne Calment med 122 000 poäng.


Här har vi äkta gamereactor menatlitet
  • 0
Det finns ingen mening med livet, tyvärr. Alla människor är meningslösa.
Fullt ös
  • 0
Shit vad negativa alla är.. om vi säger såhär, när man dör så kommer man till ett paradis där man får 4 skitsnygga brudar, evigt liv, oändlig tillgång till tv-spel och och en glasspinne som alldrig tar slut. Religion är väll inte så dumt trots allt?
  • 0
Meningen med livet är att folk ska utsättas för plågerier i form av föredrag och redovisningar i skolan.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Citerar Bagarn:
Det finns ingen mening med livet, tyvärr. Alla människor är meningslösa.

Allting är meningsfullt samtidigt som det är meningslöst i längden. Att göra någon lycklig är meningsfullt, kanske även när jorden gått under i fall man tror på the butterfly effect, vilket jag gör. Men i slutänden finns det ingen mening med meningen.
Mitt syfte? Jag är bara här för att ge dig en knuff över kanten
  • 0
Människan måste lära sig att inse sin obetydlighet.
  • 0
Citerar Crank:
Människan måste lära sig att inse sin obetydlighet.


Du har så rätt, vi är inte ens en flugskit.
Men en mening finns. Det handlar om vad var och en tycker, alltså en mening som är personlig. Precis som Sandbox Hero tror jag på the butterfly effect, så alla handlingar leder till någonting och har då en mening. I slutändan har dock ingenting alls någon mening i det stora hela.....Särskilt inte människans obetydliga existens
  • 0
Jag har inte hängt med i tråden men "Meningen med livet" på TV4 plus tar upp allting som har med just meningen med livet att göra... stämmer perfekt överrens med vad jag tycker om

OT: Säsong 2 någon?
  • 0
Citerar Purity:
när man dör så kommer man till ett paradis där man får 4 skitsnygga brudar, evigt liv, oändlig tillgång till tv-spel och och en glasspinne som alldrig tar slut. Religion är väll inte så dumt trots allt?


You said it, mon!

Meningen med livet är att leva det fullt ut. Att föra vidare sina gener, slita ut sig och använda alla sinnen tills dom inte funkar längre. Tills man festat, rökt, sprungit, tränat, samlagat och levt livet så intensivt att man ramlar ihop som en våt fläck på hallgolvet. Sedan kommer man till ovannämnda paradis.
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
lev gott och dö lycklig
  • 0
Lev livet, va lycklig, dö lycklig!
"You did good son, you did good"
  • 0
Vad är denna fascination över livets mening egentligen? Meningen med livet är grundläggande att hålla arten från undergång genom främst reproduktion.
  • 0
Tänk vad kul om meningen med livet var att ha haft så mycket sex som möjligt, med så många som möjligt under sin livstid, för att komma in i himmelen. Stackars alla kristna som levt i celibat.
This is not an Exit.
  • 0
att sprida viadre sina gener och genom den biologiska mångfalden bidra till att göra den mänskliga rasen överlägsen allt annat
  • 0
Tänk vad häftig avancerade vi människor är. Liksom, det enda djuret som har sex för att det är skönt förutom grisar.
This is not an Exit.
  • 0
"You have to find your soulmate"
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!