Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Parkour


Citerar Geccod:
Jag kom precis hem från 2tim parkour träning, är helt slut i händerna Vi tränade även väldigt mycket på "roll" (heter det så?), har ont i både axeln och ryggen nu.. Men det är kul!


Tränar du på rolls och får ont så kommer du inte att kunna göra rolls om ett år... Pga din förstörda rygg. Tro mig.

Citerar Toy-Boy:
Alltså. Ni vet Fotboll? Då betalar man för träning typ och så. Finns det ungefär sån parkour som ger ut träning? För min Parkour träningsplats funkar inte längre.


Nej det finns inte. Det skulle aldrig funka. Parkour handlar om att skutta runt på sin egen nivå och försöka efterlikna en apa så mycket som möjligt. Träna ensam och fundera på vad du kan behöva göra för att komma över det där hindret. Lycka till!
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Citerar Geccod:
Jag vet inte.. Här i Norrköping lär vi av varann och typ träffas en bestämd tid.


För några år sedan var det några killar som höll på parkour i Oxelbergsparken, inte långt ifrån där jag bor. Några du känner?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Woodpig:
Tränar du på rolls och får ont så kommer du inte att kunna göra rolls om ett år... Pga din förstörda rygg. Tro mig.

Jo, jag tror det också.. Har dock inte tränat på mer än en månad nu.

Citerar The Frostexx:
För några år sedan var det några killar som höll på parkour i Oxelbergsparken, inte långt ifrån där jag bor. Några du känner?

Jag började nu i vår. Det är några stycken som har hållt på i mer än 2 år så det skulle mycket väl kunna vara dem.
  • 0
Citerar Geccod:
Jag började nu i vår. Det är några stycken som har hållt på i mer än 2 år så det skulle mycket väl kunna vara dem.


Ok, kommer ihåg att de var grymma på att göra volter.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Någon som behöver hjälp? Maila till mig: [email protected], jag är dock bara 12år men inte för att skryta så är jag väldigt bra för min ålder! Ajja. Ha det!
  • 0
Jag försöker bli bättre på Parkour, det har varit min dröm sen jag var liten och jag ska göra den sann!
When Chuck Norris does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
  • 0
Ojoj, snacka bump.

Parkour är väldigt kul, det var dock ett bra tag sedan jag gjorde det sist. Det närmaste man kan komma till Parkour det här året var när jag spelade Mirror's Edge-demot igår.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Vi håller på med Parkour i skolan. Men när vi bloggade det kallade alla oss för dumma saker och retade oss
Ett plattforms spel? En plattform för spel!
  • 0
Jag har gjort parkour i några månader nu, har lärt mig speedvault och sidevault, kan göra lazy, roll och sånt också, men jag har så ont runt sidorna av ryggen när jag springer, så jag måste vila :/.
Parkour är för alla va? För jag fick inte joina mina kompisars grupp i skolan(dom har gympasalen på Torsdagar, men jag får inte vara med dom för "Jag e inte lång nog".... Jag e faktiskt 1 och 56!!!

Nån som bor i botkyrka/tumba o vill träna?
  • 0
Vad betyder det om det gör ont runt om & på lite ovanför ryggen?
Borde jag röntga?
  • 0
Citerar Toadspole:
men jag får inte vara med dom för "Jag e inte lång nog".... Jag e faktiskt 1 och 56


WTF? Längden spelar väl ingen roll? Jag är 195 och jag är mycket sämre än min kompis som är 158
  • 0
Citerar Zaito:
Citerar Toadspole:men jag får inte vara med dom för "Jag e inte lång nog".... Jag e faktiskt 1 och 56

WTF? Längden spelar väl ingen roll? Jag är 195 och jag är mycket sämre än min kompis som är 158


Vet, men det verkar som "Jag inte kan springa" heller, dom sa det innan sommarlovet, och nu har jag blivit mkt snabbare!
  • 0
Dom menade nog bara att du var för dålig men ville inte vara brutalt ärliga.
-Juicy
  • 0
Vilken skola?
if I only had more time...
  • 0
Citerar Xchel:
Dom menade nog bara att du var för dålig men ville inte vara brutalt ärliga.


Dom hade inte ens sett mig träna parkour...Och inte nått annat heller.

Citerar play05:
Vilken skola?


Tunaskolan.
  • 0
Hur gammal är du?
if I only had more time...
  • 0
Citerar play05:
Hur gammal är du?


14.
  • 0
Vadåra?
  • 0
Minns när man flög runt i samhället får många herrans år sedan och kallade sig för "freerunner/parkourare". Hoppade från diverse tak, trappräcken och andra höjder. Någonstans i huset ligger min digitalkamera helt fullproppad med massa meningslösa videor på mig och mina vänner - kanske man borde dra fram och kolla på någon gång...

Ingen här på GR som lunkar runt och slår volter från saker och ting? Sådant är alltid kul att se på, om man verkligen har the skillz that killz.
  • 0
någon rolig liten parkourare i örebro trakterna kanske?
  • 0
Citerar The K-man:
någon rolig liten parkourare i örebro trakterna kanske?


jag är från örebro, har tränat freerunning ett tag nu men är inte så värst duktig
jag insåg precis att jag finns
  • 0
Har tagit mig själv till en ganska hög nivå inom parkour/freerunning!
Om någon skulle undra över något inom PK/FR i allmänhet (specifika moves, filosofi, flow...etc.) så är det bara att skriva!
"Absence of evidence is not evidence of absence."
  • 0
Är också ganska intresserad av parkour men mina möjligheter hindras av min kagge
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!