Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Elektronisk musik


Citerar Matt Brewston:
Och Ochre låter ju i sin tur väldigt lik Plaid många gånger.


Mja, en del likt har dem väll men Plaid är ju mycket mer proffessionella överlag med sina produktioner medans Ochre ofta har den där lite mer plastiga datorgjorda soundet i min mening (vilket inte behöver vara något fel). Det är vad jag tycker iaf. Melodier och stämningar är väll dock lite snarlika i vissa fall.

Citerar Matt Brewston:
Ska kolla in. Ganska mörk IDM har jag för mig?


Mja, mörk och mörk vet jag inte. En ganska blandad varierad kompott men han använder sig mycket av stråkar. Skulle säga att han gör musik inom idm,drum n bass/breakbeat,modern classical,ambient.
  • 0
Goda nyheter alla CAZZETTE-älskare! Nu finns alla deras Eject. Parts ute på ThePirateBay! Bara skriv in på sökfältet och den syns högst upp!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Ska kolla in. Ganska mörk IDM har jag för mig?


Om du inte kollat in Kattoo tidigare så måste du göra det snarast, han är helt makalös.

Har även spenderat veckan med Nosaj Things nya album Home. Till en början så tyckte jag inte om det alls, men jag måste säga att det har växt på mig en hel del. Tell är ju en helt underbar låt.
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Om du inte kollat in Kattoo tidigare så måste du göra det snarast, han är helt makalös.



Du skoja inte. Första låten jag lyssnade på blåste mig av stolen. Place 3, vacker, bombastisk och episk på samma gång. Ska dra igenom hela plattan när jag har tid.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Herrkrabba: Vad är dina åsikter om Kettel och Secedes album? Jag skrev vad jag tyckte några sidor bak.
  • 0
Har börjat lyssna en hel del på Strip Steve de senaste dagarna och han har ju gjort en hel del bra låtar, bland annat denna som jag verkligen uppskattar.

http://www.youtube.com/watch?v=VxZ_MgALKEM
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Herrkrabba: Vad är dina åsikter om Kettel och Secedes album? Jag skrev vad jag tyckte några sidor bak.


Jag gillar det. Till en början var jag en aning skeptisk men efter ett par genomlyssningar så började det verkligen växa på mig. Däremot är det ingen speciell låt som verkligen står ut utan jag gillar mest stämningen i albumet.

Både Secede och Kettel har gjort betydligt bättre själva på egen hand tidigare men jag tycker samtidigt att de har gjort ett bra jobb och ser fram emot ett till eventuellt samarbete.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
http://www.youtube.com/watch?v=0mdPhViaugY


Helsike vad bra! Vilket läckert sound!
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Åh vad jag älskar Lusine's sinne för detaljer. "Condensed" och "Iron City" är ju bara så bra. Sistnämnda platta är perfekt musik när man lirar Mirror's Edge. Det futuristiska stadstemat i musiken är som gjort för den vackra spelvärlden i Mirror's. Rekommenderar verkligen Another Electronic Musician för fans av dessa två skivor. "Use", "Patience" och "Five" är riktigt bra skivor. "Five" är mest uptempo med sköna rytmer medan de första två snarare är minimalistisk IDM/Ambient. AEM är liksom Lusine väldigt bra på minimalistiska detaljer.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
http://kettel.bandcamp.com/album/unreleased-2002-2012

Om ni är snåla är det gratis, men 5 dollar har ni väl ändå råd att skänka till en fantastisk producent?
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Citerar Lihtenem:
Om ni är snåla är det gratis, men 5 dollar har ni väl ändå råd att skänka till en fantastisk producent?


Får se om jag köper/tar ner det. Eller det är klart, några kronor kan ha ju självklart få. Låten Dronie More är underbar vacker ambient från Volleyed Iron-perioden.

Är det något man ska lägga pengar på så är det de albumet. Otroligt vacker musik. http://kettel.bandcamp.com/album/volleyed-iron
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Helsike vad bra! Vilket läckert sound!

Lyssna även på Floex och Pretty Lights äldre grejer.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Lihtenem:
http://kettel.bandcamp.com/album/unreleased-2002-2012

Om ni är snåla är det gratis, men 5 dollar har ni väl ändå råd att skänka till en fantastisk producent?


Tack, bra tips! Klart killen ska få en slant, det förtjänar han.

Citerar Ridley:
Citerar Matt Brewston:Helsike vad bra! Vilket läckert sound!
Lyssna även på Floex och Pretty Lights äldre grejer.


Det ska göras, tack riddlarn!
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Köpte det osläppta Kettel-materialet nu. En del fina ambientalster inkluderat där. Blev extra förtjust då. Och som sagt, ska man köpa nåt så är det Volleyed Iron. Inte bara en fantastisk ambientskiva, utan också en av de bästa skivorna någonsin.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Kan ni tänka er att Armin Van Buuren ligger bakom detta? Fin gammal melodisk trance.

http://www.youtube.com/watch?v=8iMw4ojH4KQ


Svagt, redan på 90-talet kunde Infected Mushroom sådana grejer.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Svagt, redan på 90-talet kunde Infected Mushroom sådana grejer.


Tycker inte den är svag. Infected Mushroom har aldrig gjort renodlad melodisk trance så förstår inte riktigt jämförelsen. Dessutom är det inte äns relevant vem som kan göra vad och vem som gjorde vad först. Det är en fin melodisk trancelåt i min mening., det är allt. Min poäng var bara att det är ganska långt ifrån vad Armin gör för musik idag. Men självklart har du rätt i tycka vad du vill om låten, jag bryr mig inte.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Infected Mushroom har aldrig gjort renodlad melodisk trance så förstår inte riktigt jämförelsen.


Infecteds trance är Goa-Trance. Är en lite udda variant som inte direkt låter så "melodisk", utan mer "psykadelisk".
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Matt, såg att du hade lyssnat på Wisp's The Shimmering Hour. Åsikt?
  • 0
Ny video till låten Microscopium av MimiCof.
http://www.youtube.com/watch?v=ywyBVCHipQM

Sköna vibbar med både akustiska och elektroniska inslag. Gillar albumet KotoLyra som fan.
  • 0
Jag ändrar min åsikt om Flashbulbs senaste album. Är alldelles för snabb att döma. Det är ett kul album fyllt med liv.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Matt, såg att du hade lyssnat på Wisp's The Shimmering Hour. Åsikt?


Mycket, mycket bra skiva. Fanns inte någon låt som kändes slö, medioker eller malplacerad. En toppenplatta rakt igenom, helt klart!
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Mycket, mycket bra skiva. Fanns inte någon låt som kändes slö, medioker eller malplacerad. En toppenplatta rakt igenom, helt klart!


Håller med till punkt och pricka
  • 0
Nya albumet Exai av Autechre finns nu tillgängligt att ladda ner. Det låter mycket lovande kan jag säga. Väldigt lovande sound.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!