Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Elektronisk musik


Citerar Matt Brewston:
Är inte så insatt i Clark's musik ännu. Har lyssnat igenom "Totems Flare" samt "Iradelphic" och gillade båda. Hans senaste dock, "Thrilled to be chilled", lyssnar jag på just nu och kan säga att jag tokdiggar plattan! Min favorit av honom hittils. Får en kall, isig och futuristisk bild i skallen när jag lyssnar på låtarna och albumets namn passar mycket bra in på vad jag känner just nu. Thrilled to be chilled.

Snubben verkar för övrigt ösa på med material just nu om man ska tro spotify. 4 plattor bara det här året, är det ens möjligt?


Inte samma Clark. Han har släppt ett album och en ep detta år.
  • 0
Haha men dåså! Lyssnade lite snabbt på "den andre Clark", dvs albumet Bipolar och ja det var inte samma stil direkt haha.

Men den senaste måste vara av elektroniske Clark, för det finns väl inte två med samma namn som gör elektroniskt? Det låter definitivt som den Clark jag lyssnat på tidigare, bara med en liten annan approach än vad jag tidigare lyssnat på.

Tillagt 2012-09-26 20:12:
Citerar Epsilonphase:
Testa lyssna på hela denna låt. En av de bästa trancelåtarna någonsin enligt mig. Älskar hur den bygger på lite i taget.

https://www.youtube.com/watch?v=39NHR7CvJuM&feature=related


Precis så jag vill ha min trance! Uppbyggande, fängslande och med ett jäkla sväng. Tack för tipset!

Nu byter vi från IDM/Downtempo till lite uppiggande trance hemma hos mig här. Det blev jag nu plötsligt på humör för!
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Breakbots debutalbum är underbart. <3
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Haha men dåså! Lyssnade lite snabbt på "den andre Clark", dvs albumet Bipolar och ja det var inte samma stil direkt haha.

Men den senaste måste vara av elektroniske Clark, för det finns väl inte två med samma namn som gör elektroniskt? Det låter definitivt som den Clark jag lyssnat på tidigare, bara med en liten annan approach än vad jag tidigare lyssnat på.

Hmm, jag kollade och jag ser inget om att Clark har släppt något som heter Thrilled to Be Chilled, låter verkligen inte som en titel Clark skulle använda heller för den delen. Men om det är samma så ska jag naturligtvis kolla in det.

Tillagt 2012-09-26 20:12:
Citerar Epsilonphase:Testa lyssna på hela denna låt. En av de bästa trancelåtarna någonsin enligt mig. Älskar hur den bygger på lite i taget.

https://www.youtube.com/watch?v=39NHR7CvJuM&feature=related

Precis så jag vill ha min trance! Uppbyggande, fängslande och med ett jäkla sväng. Tack för tipset!


Ja, den är fantastisk. En gammal favorit som jag hittade kärleken till igen. Från år 2000, då progressive trance hade sin peak. ´Väldigt svår låt att få tag på idag också. Originalmixen och Tiltremixen är också riktigt riktigt bra, samma touch, olika uppbyggnader.
  • 0
Undrar också vart Lihtenem tagit vägen. Han är ju inte död iaf med tanke på att han är aktiv vad gäller musiklyssnandet. Han kanske är upptagen med att snorta kokain ellr något.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Undrar också vart Lihtenem tagit vägen. Han är ju inte död iaf med tanke på att han är aktiv vad gäller musiklyssnandet. Han kanske är upptagen med att snorta kokain ellr något.


Eeeh, ok. hoppas ej det. Saknar honom dock som musik-kontakt.
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Är inte så insatt i Clark's musik ännu.


Citerar Matt Brewston:
Det låter definitivt som den Clark jag lyssnat på tidigare


Var tvungen att titta närmare på detta och kan säga med all säkerhet att denna Clark du lyssnat på inte är samma Clark. Soundet på ovannämnda platta är inte ett dug likt Clarks sound.
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Helvete du! Låter som en riktig drömkväll det! Att toppa en underbar kväll med några bärs med dessa två briljanta killar låter ju helt fantastiskt! Är extremt avundsjuk.


Haha, ja du. Den var en grym kväll/natt. Båda två var riktigt trevliga och jordnära människor. Nya plattan skulle förhoppningsvis komma innan årets slut. Däremot skulle Daniel bli farsa så allt var inte helt spikat. Johannes pratade även om att han hade tankar på att starta upp en klubb i Göteborg. Något som vore sjukt trevligt att besöka i framtiden.

Jag väntar med spänning på vad de båda herrarna kan ge oss i framtiden.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Citerar Matt Brewston:Är inte så insatt i Clark's musik ännu.

Citerar Matt Brewston et låter definitivt som den Clark jag lyssnat på tidigare

Var tvungen att titta närmare på detta och kan säga med all säkerhet att denna Clark du lyssnat på inte är samma Clark. Soundet på ovannämnda platta är inte ett dug likt Clarks sound.


Haha vad i? Hur många jävla Clark's finns det egentligen? Antog att det var samma snubbe då det är elektroniskt samt att han går under samma namn. Skulle inte heller säga att denna platta är likt det jag lyssnat på tidigare (har dock som sagt lite svårt att avgöra det än så länge) men tyckte ändå det lät som något han kunde ha gjort. IDM med lite glitchiga ljudeffekter. Lät dessutom likt BoC vid ett flertal tillfällen.

Hahaha vad tokigt. Får döpa om denne Clark till Clark 2. Eller "The lesser known Clark"

Jo det låter väldigt annorlunda nu när jag lyssnar igen. Hade dock aldrig kunnat gissa det först. Trodde snubben testade en helt ny riktning bara. Var dock lite tveksam över omslaget till skivan som såg ganska bögigt ut.

Edit: Vadfan! Skivan är inte alls lika bra längre som jag tyckte första gången. Blev så jävla besviken att det inte var den riktiga Clark att jag inte kan uppskatta skivan lika mycket längre. I helvete är detta ska aldrig lyssna på den igen.

Tillagt 2012-09-27 00:59:
Citerar Herrkrabba:
Citerar Matt Brewston:Helvete du! Låter som en riktig drömkväll det! Att toppa en underbar kväll med några bärs med dessa två briljanta killar låter ju helt fantastiskt! Är extremt avundsjuk.

Haha, ja du. Den var en grym kväll/natt. Båda två var riktigt trevliga och jordnära människor. Nya plattan skulle förhoppningsvis komma innan årets slut. Däremot skulle Daniel bli farsa så allt var inte helt spikat. Johannes pratade även om att han hade tankar på att starta upp en klubb i Göteborg. Något som vore sjukt trevligt att besöka i framtiden.

Jag väntar med spänning på vad de båda herrarna kan ge oss i framtiden.


Kul att höra!
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Vadfan! Skivan är inte alls lika bra längre som jag tyckte första gången. Blev så jävla besviken att det inte var den riktiga Clark att jag inte kan uppskatta skivan lika mycket längre. I helvete är detta ska aldrig lyssna på den igen.


Hahaha!

Thrilled to be chilled...

  • 0
Citerar Herrkrabba:
Thrilled to be chilled...


T.o.m titeln låter otroligt skitnödig. Egentligen ska det vara Thrilled to chill men det är knappast mycket bättre...

Det känns som att jag blivit lurad, bedragen. Det känns som att en äldre herre just dragit in mig på toaletten och våldtagit mig hårt i röven. Det känns inte bra kan jag säga... Ett ärr för livet.

Nej jag får helt enkelt lyssna mer på Clark för att nästa gång kunna undvika en sådan tragedi som denna.

Lämnar med trevliga tips som alla borde lyssna på:


http://open.spotify.com/track/0GvGVoOPEk7SMoTTzYrcbU


http://open.spotify.com/track/4RHOs7MyfP6QrtdkLjYNbu

Otroligt bra material som är extremt melodisk i hörlurar, fina detaljer i deras musik. Älskar det lekfulla soundet.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Har äntligen börjat förstå vad allt "fuss" kring Autechre handlar om. Deras musik är som att frontalkrocka i hög fart med ett godståg. En jävla röra, fullständig kaos! Men samtidigt väldigt intressant. Intressant kaos. Helt jävla nuts.

Har hittils bara lyssnat på Oversteps. Allt må inte klaffa för mig, finns fortfarande moment jag inte är särskilt förjust i. Jag tror dock att man lär sig gilla Autechre ju mer man lyssnar, man hittar mer intressanta detaljer och är sedan fast. Ser fram emot att lyssna igenom mer album.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Hahaha!



haha, ja, det var faktiskt ganska kul. Hörde direkt att det var något som inte stämde.
  • 0
Hahaha okej okej jag bjuder på den! Till mitt försvar måste jag bara säga det att jag inte lyssnat tillräckligt mycket på snubben för att ha någon koll på honom. När albumet dessutom dök upp på spotify, ja, vem fan kan klandra en då?

Det är dock ingen dålig skiva detta. Visst, inte så jävla bra som jag tyckte den var först men den funkar. Som en mer bögig version av Clark. Tänker dock aldrig lyssna mer på den skivan, det kommer bara kännas underligt hädanefter. Som att jag skändat den ursprunglige Clark genom att blanda ihop honom med den här jävla fjollan.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Haha, det är lugnt Matt. Alla gör vi våra misstag.
  • 0
Tura - Reishi

http://www.youtube.com/watch?v=rlnGgbHG6D4

Bland det bättre som jag hört på senare tid. Ta en titt!

Citerar Matt Brewston:
Har hittils bara lyssnat på Oversteps. Allt må inte klaffa för mig, finns fortfarande moment jag inte är särskilt förjust i. Jag tror dock att man lär sig gilla Autechre ju mer man lyssnar, man hittar mer intressanta detaljer och är sedan fast. Ser fram emot att lyssna igenom mer album.


Autechre är grymma, själv föredrar jag deras äldre album. De är en aningen mer lättlyssnade än de nya. Tri Repetae, Amber och Incunabula är alla album som jag avgudar.

Tillagt 2012-09-27 22:53:
Måste även tillägga Matt, att ditt senaste bidrag var riktigt bra. Tack för den!
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Autechre är grymma, själv föredrar jag deras äldre album. De är en aningen mer lättlyssnade än de nya. Tri Repetae, Amber och Incunabula är alla album som jag avgudar.


Jo hade tänkt att beta av dem först tror jag, folk säger att de äldre albumen är bättre.

Citerar Herrkrabba:
Måste även tillägga Matt, att ditt senaste bidrag var riktigt bra. Tack för den


Kul! Hela jävla plattan är magnifik. Rekommenderas att lyssna i hörlurar, underbara ljudlandskap och atmosfär. Kreativa grejer dessa killar släppt.

Tillagt 2012-09-27 23:36:
Fan jag älskar Autechre redan! Så jävla kaosartat och deras musik speglar en del av mitt liv på senaste tiden och jag kan verkligen relatera till deras musik. Men det handlar för mig om att hantera kaoset, välkomna det och ta kontroll över det. Det har gjort mig så jävla mycket starkare, jag ser klarare och jag lever sundare. Känns underbart. Ville bara inflika med det, vill inte framstå som något jävla psycho direkt
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Fan jag älskar Autechre redan! Så jävla kaosartat och deras musik speglar en del av mitt liv på senaste tiden och jag kan verkligen relatera till deras musik. Men det handlar för mig om att hantera kaoset, välkomna det och ta kontroll över det. Det har gjort mig så jävla mycket starkare, jag ser klarare och jag lever sundare. Känns underbart. Ville bara inflika med det, vill inte framstå som något jävla psycho direkt


Haha, för att digga Autechre måste man allt vara lite psycho! Inget fel på det.

Tillagt 2012-09-27 23:46:
Citerar Matt Brewston:
Kul! Hela jävla plattan är magnifik. Rekommenderas att lyssna i hörlurar, underbara ljudlandskap och atmosfär. Kreativa grejer dessa killar släppt.


Lyssnar alltid på musik i hörlurar nuförtiden. Köpte mig ett par feta AKG-lurar för några veckor sen.
  • 0
Drog igenom Irréversible soundtracket igår kväll/natt. That shit cray.

Måste se filmen och höra mer av Bangalter.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Haha, för att digga Autechre måste man allt vara lite psycho! Inget fel på det.


Haha jo jag märker det! Är man instabil som person lär man fan gå bärsärk på samhället efter en stund med Autechre

Citerar Herrkrabba:
Lyssnar alltid på musik i hörlurar nuförtiden. Köpte mig ett par feta AKG-lurar för några veckor sen.


Maffigt! Tala gärna om vad du tycker om plattan om du bestämmer dig för att lyssna igenom den.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Drog igenom Irréversible soundtracket igår kväll/natt. That shit cray.

Jag är stolt. Bra skit.

Citerar grandtheftauto4life:
Måste se filmen

Mjo. Om man vågar.

Citerar grandtheftauto4life:
och höra mer av Bangalter.

Det måste du! Tyvärr har han inte släppt särskilt mycket sologrejer.

Förutom Irréversible har han släppt låtarna:
Spinal Beats (Spinal Scratch med bara beats...)
On Da Rocks
Roulé Boulé
What To Do
Club Soda
Extra Dry
Shuffle!
Colossus
Turbo

Kolla även upp Bob Sinclar - Gym Tonic. Det är egentligen 100% Bangalter.

Sen har han sidoprojekt med andra (förutom Daft Punk, höhö).

Together, med låtarna:
Together
So Much Love To Give

Stardust, med låten Music Sounds Better With You

Och så samarbetade han på
113 - Fout La Merde

Och några remixer:

Alan Braxe - Vertigo (Thomas Bangalter's Virgo Edit)
Roy Davis Jr - Rock shock (Thomas Bangalter Remix)
DJ Mehdi - Signatune (Thomas Bangalter Edit)

Sen har han gjort musiken till kortfilmen First Point, men varken filmen eller musiken är släppt. Här är det enda som finns att tillgå, musiken från trailern:
https://dl.dropbox.com/u/2094645/First%20Point.mp3

Ha så kul.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Ha så kul.


Stort tack för ytterligare ett mycket innehållsrikt inlägg. Mitt elektroäventyr fortsätter!
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!