Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Elektronisk musik


Citerar Epsilonphase:
Vart bor du?


Stockholm
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Citerar Epsilonphase:
Vart bor du?


Stockholm


Ok, måste ju finnas fler från Sthlm, åtminstone här ifrån, som gillar den typen av musik.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Kettel, Carbon Based Lifeforms


Jaha, då är det bara att boka då. Dom ger ju mig inget alternativ.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Sen får vi inte missa The Bug och Noyeahno.
  • 0
Kom in och häng lite i ambientrummet på soundrop/spotify.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Kettel,Carbon Based Lifeforms och Clubroot


Vilken klockren lineup. Kanske blir att man drar dit ändå.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Underworlds To Heal just nu på soundrop/spotify. Vilket vacker litet stycke. Tror att du Matt tipsade om den tidigare i tråden.


Vi ses allihopa i Norberg då ??
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Vi ses allihopa i Norberg då ??


Yesbox! Hoppas bara att nån polare hänger på också, men vettefan om jag inte drar oavsett alltså.

För övrigt så är Gimmik - Back to Basics en finfin platta att lyssna på när man sitter på en terrass på italienska landsbygden och tittar ut över 5 mil vacker natur. Helt otroligt. Epsilon - Detta var för övrigt precis det jag behövde, syftar på inlägget på din last.fm för några veckor sedan.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Citerar Lihtenem:
Yesbox!


Ojj, det där låter ju som en upplevelse. Trevligt när musiken kan förstärka. Bra skiva, absolut. Men jag tycker ju givetvis att du ska lyssna på Lights Out Asias nya. Lyssna åtminstone på klippet till låten Angels Without Hands. Rysningar på hur den låten utvecklas. En rekomendation till alla. Kommer bli årets bästa album tillsammans med Flashbulbs.

http://n5md.com/discography/200/Hy-Brasil
  • 0
Roel Funcken från Funckarma har nyligen slängt upp en ambientmix och wow, den är fantastiskt bra. Rekomenderar varmt att man kollar in den. Kika på dennna spellista.

01 Dalmatic amb _Roel Funcken
02 Foliage Pathway _Secede
03 Blue Tomorrows _Rafael Anton Irisarri
04 Rye Fields _Loscil
05 Wim Hoffman _Kettel
06 Tomorrow Morning _Arovane
07 Skyward Bruise/Descent _Clark
08 Gravity Jump _Martin Stig Andersen
09 Musicbox _Julien Neto
10 Sweet Sweet Longing _Marsen Jules
11 Terpene _Carbon Based Lifeforms
12 Textures _Roel Funcken
13 Gloaming _Rafael Anton Irisarri
14 Smart ambient _Roel Funcken
15 Deppart _Eedl
16 Vletrmx21 _Autechre
17 Interlude _Secede
18 Im Lichte des Anderen _Bersarin Quartett
19 Terata _Secede
20 Melanine _Tycho
21 Interlude _Diffuse
22 Black Stone _Clark
23 Interlude _Diffuse
24 Fish Creek _Kettel
25 Noir Dane _Funckarma

http://www.funckarma.com/news/roel-funcken_graybient-mix/
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Underworlds To Heal just nu på soundrop/spotify. Vilket vacker litet stycke. Tror att du Matt tipsade om den tidigare i tråden.


Riktigt vacker låt. Den finns med i filmen Sunshine som är en underbart vacker film. Handlar om en expedition som färdas upp till solen i en nära framtid för att med hjälp av en kraftig bomb tända liv i solen igen som håller på att dö ut. En spännande och atmosfärisk rulle med otroligt vackert soundtrack som passar filmen perfekt, tror absolut att den filmen är något för dig Epsilon om du inte redan sett den. Så det är ett tips jag vill ge dig, i form av en film En av mina favoritrullar, trots ett visst bakslag i slutet (du kommer förstå vad jag menar om du ser den) som inte alls passar in i filmens huvudsakliga syfte. Men trots det en förbannat vacker film, alldeles för underskattad rulle.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Jag har en fråga till er här i tråden, tycker ni som gillar elektronisk (viss?) musik att Skrillex' "musik" är bra?
Allvarligt, jag förstår inte överhuvudtaget hur exempelvis Scary Monsters And Nice Sprites kan vara bra i någons öron.
Det enda jag hör är ett dunkande och ett ljud som påminner om en torktumlare som åker ner i en "shredder" (maskin du använder för att förstöra diverse grejer)
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
att Skrillex' "musik" är bra?


Det beror helt på hur man definerar "bra". Jag tror den gör sitt syfte som partylåt rätt bra med sin tuffhet och attityd. Jag har ändrat min attityd lite mot musik som är innemusik då jag förut enbart ville visa att jag lyssnade på sånt som var "underground". Jag tycker inte skrillex och liknande är skit, men det är inte heller något som jag blir berörd eller speciellt intresserad av att sitta och lyssna på hemma.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Det beror helt på hur man definerar "bra". Jag tror den gör sitt syfte som partylåt rätt bra med sin tuffhet och attityd. Jag har ändrat min attityd lite mot musik som är innemusik då jag förut enbart ville visa att jag lyssnade på sånt som var "underground". Jag tycker inte skrillex och liknande är skit, men det är inte heller något som jag blir berörd eller speciellt intresserad av att sitta och lyssna på hemma.


Visst, partylåt kan jag gå med på, men enligt mig bör du faktiskt kunna lyssna på en låt om den ska vara bra om du hänger med?

Citerar Elak Kyckling:
Den låten tycker jag är efterblivet tråkig. Fast Skrillex har ändå gjort några helt okej låtar, typ Reptile. Annars så är jag helt tokkär i själva genren och avgudar till exempel Knife Party.


Jag har egentligen inget speciellt emot genren i sig, jag tycker bara att det är synd att Skrillex med andra får "fronta" den när det finns så mycket bättre "förebilder", exempelvis Knife Paty som du sa.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag har en fråga till er här i tråden, tycker ni som gillar elektronisk (viss?) musik att Skrillex' "musik" är bra?
Allvarligt, jag förstår inte överhuvudtaget hur exempelvis Scary Monsters And Nice Sprites kan vara bra i någons öron.
Det enda jag hör är ett dunkande och ett ljud som påminner om en torktumlare som åker ner i en "shredder" (maskin du använder för att förstöra diverse grejer)


Det finns definitivt bättre musik än så, det är min åsikt.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Såg precis om Sunshine för typ 20e gången, fan så underbart vacker film det är. Du måste se den Epsilon, en order. Till er andra också, se den, ni har missat en underbar upplevelse.

Tillagt 2012-05-06 05:06:
Slevar in ett par mysiga låtar från filmen:

Mercury:
http://www.youtube.com/watch?v=oxeZmiv5MM8

John Murphy "Surface on the sun":
http://www.youtube.com/watch?v=rWlXU2DeYkQ

Underworld - "To Heal":
http://www.youtube.com/watch?v=SjxPrgyiX_Q

Höll på att fälla en tår redan de fem första minutrarna in i filmen just för att jag påmindes om hur magisk filmen är och att jag hade en och halv timmes njutning framför mig.
om du nu är så bekymrad över kvinnorna, vaarför vill du försämra löntagarnas ställning på arbetsmarknaden? haduuinteföljtmetuudebatten ? ? ?
  • 0
Citerar Matt Brewston:
Du måste se den Epsilon,


Ok, ska försöka se den snart.
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag har en fråga till er här i tråden, tycker ni som gillar elektronisk (viss?) musik att Skrillex' "musik" är bra?


Inte min typ av musik, nej. Däremot kan jag förstå varför folk gillar honom.
  • 0
En till låt från samma film som den först nämna låten i förra inlägget.

http://www.youtube.com/watch?v=iHddSyDWLVA

Inte lika mystisk, men ändå avkopplande.
  • 0
En till låt från samma film som den först nämna låten i förra inlägget.

http://www.youtube.com/watch?v=iHddSyDWLVA

Inte lika mystisk, men ändå avkopplande.
  • 0
Jag är så sjukt taggad inför Ufabulum som släpps snart!!!!
  • 0
Efter ett antal genomlyssningar av Ufabulum så gillar jag Stadium Ice, Electric Wizard och Dark Steering mest. Albumet är fantastiskt och är Squarepushers bästa på bra länge om inte hans bästa hittills.

Vad tycker ni?
  • 0
Lyssna gärna på min Familjen-remix:

http://t.co/4r6LTiwF

Jag är inte så bra på att genrebestämma, men någon form av acid-influerad electrohouse skulle jag påstå att det är.

Bra eller sämst?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!