Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Elektronisk musik


Citerar zookeeper:
Flux Pavilion - I Can't Stop

Så galet jäkla tung!


Gillar den låten. Fast Got 2 Know är aningen bättre.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Citerar Edea_VIII:
Ingen annan som gillar Japansk elektronisk musik?

Cornelius är grym.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Cornelius är grym.

Mm, men det är ju långt ifrån samma elektroniska musik som exempelvis Daft Punk (som ju nästan uteslutande gör digital musik).
  • 0
Citerar Damien Rice:
Mm, men det är ju långt ifrån samma elektroniska musik som exempelvis Daft Punk (som ju nästan uteslutande gör digital musik).

Det är ju lite olika genrer, men elektronisk är han väl ändå?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Det är ju lite olika genrer, men elektronisk är han väl ändå?

Det beror väl på lite var gränsen går mellan elektronisk musik och icke-elektronisk musik. Och sen när musiken är elektronisk eller inte. Men jag skulle verkligen inte kalla Cornelius för elektroniskt (skulle väl inte kalla musiken för för nånting mer än just musik).
  • 0
Citerar Damien Rice:
Det beror väl på lite var gränsen går mellan elektronisk musik och icke-elektronisk musik. Och sen när musiken är elektronisk eller inte. Men jag skulle verkligen inte kalla Cornelius för elektroniskt (skulle väl inte kalla musiken för för nånting mer än just musik).

Cornelius använder sig mycket av effekter, synthar och sampling så nog är det elektroniskt, men det har en delvis väldigt analog känsla över sig. Mycket gitarr, sång och analoga instrument. Jag skulle säga att Cornelius är elektroniskt, men inte electro/electronica eller något sådant som vanligtvis förknippas med elektroniskt. Mer som typ... Gorillaz. Fast ändå inte. Lite blandat och alternativt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Brute:
Bravo

Okej, tack.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
4x4=12 <3
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Man tycker att det borde finnas folk har som lyssnar på Aphex Twin med tanke på vilket stort namn han är inom elektroniskt. Ingen som gör det?
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Jag älskar Aphex Twin.
  • 0
5:e April släpps ett remixalbum där diverse elektroniska artister remixar Daft Punks Tron-musik. Hittills har Skream och Junkie XL avslöjat via Twitter att de gör varsin remix till skivan. Deadmau5 avslöjar på Facebook att han håller på med en remix "till ett band som inspirerat honom som barn", men om det är Daft Punk är okänt.

Ska bli intressant. Mer info är nog att vänta den närmsta tiden.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Deadmau5 avslöjar på Facebook att han håller på med en remix "till ett band som inspirerat honom som barn", men om det är Daft Punk är okänt.
Det håller vi tummarna för att det är.
  • 0
Citerar Caleb:
Man tycker att det borde finnas folk har som lyssnar på Aphex Twin med tanke på vilket stort namn han är inom elektroniskt. Ingen som gör det?


Jag har mest lyssnat på Selected Ambient Works 85-92, och visst är det bra! Kan tänka mig att skillnaden är stor från hans senare verk, dock.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
Kan tänka mig att skillnaden är stor från hans senare verk, dock.


Aphex Twin har ju rört sig runt en hel del bland elektronisk musik. SAW I & II är ambient, de senare verken är mer IDM (vilket för övrigt är ett ganska dumt namn på en genre).
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Richard D. James Album är är min favoritskiva utav honom.
  • 0
I Care Because You Do är också riktigt bra.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Aphex Twin är kung.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Selected Ambient Works Volym II är väldigt "organisk".

Tillagt 2011-02-14 10:37:
Selected Ambient Works Volym II är väldigt "organisk".
  • 0
Citerar Emilioz:
Citerar Edea_VIII:Ingen annan som gillar Japansk elektronisk musik?

M1dy
http://www.youtube.com/watch?v=QYI9nV4rVSY

80kidz
http://www.youtube.com/watch?v=gngP98eXwQY


har hört en del andra men minns inte namnet


Ovärdeligt tips, tackar!

Har nu tankat och lyssnat igenom samtliga album:

Weekend Warrior
This is My Shit
Life Begins at Eighty

Alla tre är helt fantastiska rakt igenom, makalöst!
DIE SONNE SCHEINT
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!