Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vinterkräksjukan...


  • Missing Avatar
  • Raev
Nej,nej.

Du känner det under tungan,som om en elefant låg där och rullade ungefär
I emerge in undead rain.
  • 0
Det värsta är när man mår så fruktanvsärt dåligt att man måste ligga i sängen och fokusera på samma punkt hela tiden. Råkar man röra blicken det minsta är det bara att sätta fart mot toan, eller så har man en trevlig hink vid sidan.
Awesome, awesome to the max
  • 0
  • Missing Avatar
  • Raev
Precis,Fjällis.

Och bara få kolla på film hela dagen,och dricka avslagen cola och äta ostbågar.

Oj,vad det är synd om mig.
I emerge in undead rain.
  • 0
Raev:

Det är kräkandet som är det jobbiga, menar de flesta. ^^
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Lilletjippen, du skulle väl inte skriva i den här tråden?
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
Off topic:
Sluta kalla mig Lilletjippen innan jag sprängs!
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
  • Missing Avatar
  • Raev
Citerar TjippY:
Raev:

Det är kräkandet som är det jobbiga, menar de flesta. ^^


Det kan jag leva med,eftersom jag har toalett i anslutning till mitt rum.
I emerge in undead rain.
  • 0
det måste vara äckligt och jobbigt att ha den
Livsnjutare!
  • 0
Jag har hört att den ska vara extra jobbig iår och eftersom jag har ett dagis-barn i mitt hem samt ett halvkasst immunförsvar (det går i släkten) kommer jag nog att få bo med huvudet halvt ner stoppad i en toalett om cirka en vecka.

Den stora skillnaden mellan vinterkräksjukan och vanlig magsjuka är nog att man spyr mer som en stark fontän vid vinterkräksjukan, det är iallafall så jag har kännt det.
"I'm better than dirt. Well, most kinds of dirt, not that fancy store-bought dirt... I can't compete with that stuff. "
  • 0
Citerar Aleon:
Va snorar du i hinken.


Nej, men kräks
  • 0
Usch när jag såg den här tråden fick jag flashbacks hur jag förra året mitt i natten vaknade upp och mådde illa, så jag gick till toaletten och drack vatten.
På väg tillbaka till rummet så kände jag hur all mat från gårdagen ville upp och jag stod på alla fyra och spydde. Not najs, vill att det inte ska hända igen.

"Not a big deal, you think downloading music for free is not a big deal?"
  • 0
Isch! Vet någon hur man kan bygga upp sitt immunförsvar och vad som förstör det? Så att jag kan förbereda mig på bästa möjliga sätt. Jag funderar på att bära med mig en hinkl hela tiden ifall det skulle bli ett nöd fall.
  • 0
Citerar Elanion:
Jag tycker dock att det är rätt fånigt. Varför kalla det "vinterkräkssjukan" och inte "magsjuka"? Det är ju inget speciellt, bara magsjuka, och den finns året om.


Varför det heter vinterkräksjukan är för att det är en helt annan bakterie såsom influensorna som kommer varje år.
  • 0
Jah hatar den!Har haft det några gånger och det är jätte jobbigt!!!
  • 0
Själv har jag aldrig haft den men hatar att jag alltid är så himla frisk året om, vill åtminstonde vara sjuk några dagar så man slipper skolan lite xD
You can hang out in the sun tossing a ball around or you can sit at your computer and do something that Matters!!!!
  • 0
Ni som aldrig har haft vinterkräksjukan...kan kanske vara imuna, för det är faktiskt 7% i sverige som e imuna mot vinterkräksjukan
Själv hade jag vinterkräksjukan för bara nån vecka sen, när jag fick den kräktes jag hela tiden, men det gick över fort..så jag fick typ va hemma tre dagar från skolan även fast jag va frisk...det va najs
  • 0
Kent:

Jag hoppas verkligen att jag är immun mot vinterkräksjukan, då jag hatar att kräkas mer än allt annat!
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
att bli matförgiftad e 10 gånger värre(jag har haft båda)
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
Citerar impy:
att bli matförgiftad e 10 gånger värre(jag har haft båda)


Att bli matförgiftad och samtidigt ha vinterkräksjukan är en helt underbar kombo! Lägg till en tendens till migrän och det är party varje dag!
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Mins en gång för några år sedan när jag spydde och det enda jag hade i magen var cornflakes.Öronvax i hela handfatet .Hoppas TjippY läser det här!
"i am bussy puting dead birds in sexy Lingerie"
  • 0
Jag hade det för några veckor sedan och det var inte ett duggtrevligt.
  • 0
Citerar impy:
att bli matförgiftad e 10 gånger värre(jag har haft båda)


Då måste matförgiftning vara det absolut värsta lidandet som finns! Om det är hela 10 gånger värre!
  • 0
Jag kände bara för att skratta åt era magsyrade olyckor ert illamående.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Off Topic: Hade du inte fem stjärnor förut moviefreak?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!