Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vinterkräksjukan...


... kan beskrivas med ett ord:
Usch.

Vad tycker ni om den här oerhört vidriga sjukdom? Jag hatar den. Nästan mer än vad jag hatar kyla och Lena Philipsson.
Att ständigt springa till toaletten och kräkas är inte varken fräscht eller kul. Jag har inte varit magsjuk på säkert fem år, men man vet ju att det kommer en dag.

Jag tycker dock att det är rätt fånigt. Varför kalla det "vinterkräkssjukan" och inte "magsjuka"? Det är ju inget speciellt, bara magsjuka, och den finns året om.
Kan väl vara det att den är vanligast på vintern?
Då har jag en anledning att gilla vintern mindre.
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
Citerar Elanion:
Kan väl vara det att den är vanligast på vintern?


Du kan ha en poäng där...
  • 0
Vinterkräksjukan är för uschlig för att skapa en tråd om, tycker jag! Räkna inte med att se mig i den här tråden!
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Jag hade den förrförra året.
Värsta sjukdomen jag någonsin haft. Kommer ihåg natten då jag fick sjukdomen, sprang nog på toa och spydde ett tjugotal gånger. När man gick och la sig igen, var man tvungen att gå och spy direkt.
Fyfan vad hemst det var.

USCH!
  • 0
Vinterkräksjukan är vinterns smutsiga fläck. Utan den skulle vintern nå sin berättiga fulländning...förutsatt att dt finns en brasa och varm choklad att fly till i nödfall.
  • 0
Jag skapade den här tråden för att kunna skriva av mig, dela med mig av mitt hat till den här äckliga sjukan.
Nu ska jag träna.
Ni får gärna hata vidare.
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
Jag har inte nåt emot vinterkräksjukan. Iaf så länge den inte drabbar mig Det enda positiva med vinterkräksjukan är att den går över fort. Som en min lärare i vårdhygien sa: Först tror man att man ska dö, sen vill man dö, sen går det över lika fort som det kom.
  • 0
Citerar Elanion:
Vad tycker ni om den här oerhört vidriga sjukdom? Jag hatar den. Nästan mer än vad jag hatar kyla och Lena Philipsson.


Jag hatar också Lena BH!
Annars så har jag ingen åsikt om vinterkräksjukan, förutom att den har ett störande löjligt namn. Jag får typ aldrig magsjuka, förutom när jag dricker MER som är 10 dagar för gammal. Det gör jag aldrig igen!
  • 0
Är 17 år och har ALDRIG varit magsjuk
Silence is....golden,, Duct tape is...silver.
  • 0
Catsoup:

Jag är 14 och aldrig varit det!
Vi är rena av oss. Rena personer blir det mindre.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Hade någon sorts magsjuka för ett par år sen. Spydde hela jävla tiden. >_<'
Good artists are bad artists who never gave up...
  • 0
Citerar Ziggy:
Först tror man att man ska dö, sen vill man dö, sen går det över lika fort som det kom.


Det där stämmer verkligen!
  • 0
Citerar Catsoup:
Är 17 år och har ALDRIG varit magsjuk



Citerar TjippY:
Catsoup:

Jag är 14 och aldrig varit det!
Vi är rena av oss. Rena personer blir det mindre.


Mesar!

(skämt )
You lizards need to learn that I'm a lot scarier than you are
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Har varit med om detta vidriga. Hade det i en hel vecka, åt ingenting förutom en sockerbit som jag var tvungen att äta. Mer behöver och vill ni inte veta hoppas jag.
  • 0
Citerar Elanion:
Jag hatar den. Nästan mer än vad jag hatar kyla och Lena Philipsson.


Varför hatar du Lena PH? Honär ju inte så jävla farlig.
  • 0
Citerar butcherMPB:
den här sjukdomen är ju mycket bättre än andra sjukdomar som t. ex förkylning man spyr ju bara lite och sedan är det över... hellre ha magsjuka än förkylning.


Du har haft det va? o.O
Good artists are bad artists who never gave up...
  • 0
Citerar butcherMPB:
den här sjukdomen är ju mycket bättre än andra sjukdomar som t. ex förkylning man spyr ju bara lite och sedan är det över... hellre ha magsjuka än förkylning.


Eh... seriöst?
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Buther har uppenbarligen alldrig varit magsjuk....i annat fall finns det sjukhus för sådana som han
  • 0
Citerar butcherMPB:
den här sjukdomen är ju mycket bättre än andra sjukdomar som t. ex förkylning man spyr ju bara lite och sedan är det över... hellre ha magsjuka än förkylning.


Att vara förkyld är ju ingenting jämfört med magsjuka. Jag har varit förkyld ett par veckor nu och det enda som händer är väl att jag blir täppt i näsan och man kan bli risig i halsen.
När jag var magsjuk för någon månad sedan så låg jag vid toalettstolen halva natten och spydde. Sen när man har kräkts ett antal gånger så får man en sjuhelvetes magvärk också.
  • 0
Nu ska vi inte vara så negativa med vinterkräksjukan.
Jag menar, man får ju vara hemma från skolan och bli ompysslad. Om det finns någon vänlig själ som är hemma och gör det vill säga.
Men men, man ska inte klaga för mycket. Vad gör ni hellst, är hemma och är sjuka eller är i skolan och jobbar satan??
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
Om det är magsjuka är jag hellre i skolan. Som Ziggy sa Först tror man att man ska dö, sen vill man dö, sen går det över lika fort som det kom.
När man ligger där på toalettgolvet och man känner att magen spänner ihop sig för nästa omgång så vill man inget annat än att få en snapp död.
  • 0
Äsch, småsaker. Det finns värre saker det lovar jag er.
Men det kommer jag inte ta upp här.
Att ha dödslängtan, det har alla någon gång i livet det går inte att undgå.
Det är bara att ta det som kommer.
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
  • Missing Avatar
  • Raev
Jag har den nu


Det är fan inte kul.
I emerge in undead rain.
  • 0
Citerar Raev:
Jag har den nu


Du får fasen inte smitta mig. Det kanske kommer virus...

Citerar Raev:
Det är fan inte kul.


Kan förstå det.
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!