Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


  • ays
  • ays
Jag har inge tatueringar och har svurit att jag inte ska göra någon heller förrän jag är övertygad om att jag inte kommer ångra mig. En omöjlig uppgift givetvis, detta tillsammans med bristande fantasi har gjort att det aldrig blivit av.

Men nu börjar jag fundera på om jag ska göra en tribut till thrash bandet Overkill. Tänkte i så fall använda deras maskot Chaly på ett litet diskret vis.
Jag tycker att det är absolut snyggast med sleeves, men första gången får bli något smått. :p

http://www.mothermetal.com/TBS/Bands/Overkill/Overkill%20WFO
%20Front.jpg


Det här är en variant utav Chaly, den mest diskreta. Tror den skulle kunna bli bra, men frågan är var man ska placera den. Just nu funderar jag på handleden.

Åsikter?
  • 0
Citerar ays:
Det här är en variant utav Chaly, den mest diskreta. Tror den skulle kunna bli bra, men frågan är var man ska placera den. Just nu funderar jag på handleden.

Åsikter?


Uhm, vilken del av bilden pratar vi om? Allt, eller den där lite mer tydliga figuren? I vilket fall är handleden en bra plats för sådana mindre saker, även om det inte är det mest bekväma stället.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • ays
  • ays
Ja figuren, som är chaly (en flygande dödskalle) "fångad" inuti bokstaven O.

Kan tänka mig att det känns lite extra där, räknas handleden till en av de värsta ställena?
  • 0
Citerar ays:
men första gången får bli något smått. :p

http://www.mothermetal.com/TBS/Bands/Overkill/Overkill%20WFO
%20Front.jpg

Åsikter?


Det dummaste du kan göra är ett för "litet" motiv, slutar i 99% av fallen att man ångrar sig

Go for the big ones, funderade på att göra ett riktigt schysst motiv på ena axeln men efter lite funderande och snack med min tatuerare så beslöt jag mig för att påbörja en ryggtavla istället. Nästa sittning blir nu i sep/okt, kommer antagligen att krävas 4-5 sittningar innan den är färdig.
PSN: adde_h
  • 0
Citerar ays:
räknas handleden till en av de värsta ställena?


Det där är oerhört personligt. Jag har gjort båda handlederna, och visst gör det lite ont, men det är inte så farligt då det för dig inte handlar om så lång tid. En timme är ingenting. Och det finns värre ställen. Som revben...

Citerar mackAttack:
Det dummaste du kan göra är ett för "litet" motiv, slutar i 99% av fallen att man ångrar sig


Eeh, beror väl lite på. Jag vet inte vad du klassar som små motiv, men jag har ett par drop in-tatueringar som är gjorda på dryga timmen, och jag har aldrig ångrat mig. Nu har jag visserligen en plan för hela överkroppen, så det kommer inte vara små enstaka småsaker överallt, men ändå.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Eeh, beror väl lite på. Jag vet inte vad du klassar som små motiv, men jag har ett par drop in-tatueringar som är gjorda på dryga timmen, och jag har aldrig ångrat mig. Nu har jag visserligen en plan för hela överkroppen, så det kommer inte vara små enstaka småsaker överallt, men ändå.


Jag kör alltid efter devisen, ju större desto bättre Men precis som du säger så kan ju "mindre" tatueringar se bra ut om de är en del av en större plan.

Ays, fundera på din tatuering och placering ett tag. Som sagt så ska du ha den resten av livet så det kan ju vara värt någon vecka extra betänketid. Sen är ju frågan om handleden är ett speciellt smart val för placering? Finns gott om inskränkta idioter som fortfarande associerar tatueringar med kåkfarare och annat patrask.
PSN: adde_h
  • 0
Citerar mackAttack:
Sen är ju frågan om handleden är ett speciellt smart val för placering? Finns gott om inskränkta idioter som fortfarande associerar tatueringar med kåkfarare och annat patrask.


Rent estetiskt är handleden riktigt snyggt, om motivet är passande. Har själv en old school-ros på min vänstra, och en japansk sleave på min högra. Och att folk associerar tatueringar som kåk-relaterat är gammalt. Varenda kotte är ju gaddad idag, och så länge man inte är övertydlig med gamla fängelsetatueringar (spindlar, spindelnät på armbågen, vissa saker i ansiktet etc) så tror jag knappast folk gör den kopplingen. Men det är som sagt värt att tänka över när det gäller handleden, det syns ganska så tydligt, det ska man ha klart för sig.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Junansou:
Tack så mycket för era svar på föregående sida!


Tänkte svara jag också.

Skitsnyggt, och klart du ska köra på det. Betyder det verkligen så mycket för dig är det givet. (;
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar torbli79:
Rent estetiskt är handleden riktigt snyggt, om motivet är passande. Har själv en old school-ros på min vänstra, och en japansk sleave på min högra. Och att folk associerar tatueringar som kåk-relaterat är gammalt. Varenda kotte är ju gaddad idag, och så länge man inte är övertydlig med gamla fängelsetatueringar (spindlar, spindelnät på armbågen, vissa saker i ansiktet etc) så tror jag knappast folk gör den kopplingen. Men det är som sagt värt att tänka över när det gäller handleden, det syns ganska så tydligt, det ska man ha klart för sig.


Tro mig det finns fortfarande gott om folk som tittar snett på tatueringar, jag möter flera sådana personer varje vecka i mitt yrke. Visst ska du sitta i kassan på ICA resten av ditt liv så spelar det väl ingen roll. Men jag tror att om du har högre ambitioner än så, så borde du tänka på att kunna täcka över dem med klädesplagg. Sitter jag i möte så har jag exempelvis alltid långärmad skjorta på mig hur varmt det än är.
PSN: adde_h
  • 0
Citerar mackAttack:
Tro mig det finns fortfarande gott om folk som tittar snett på tatueringar, jag möter flera sådana personer varje vecka i mitt yrke. Visst ska du sitta i kassan på ICA resten av ditt liv så spelar det väl ingen roll.


Kommer alltid finnas folk som tittar snett, men det är helt klart att det blir mer och mer vanligt, och även mer och mer accepterat, om än kanske inte lika fort.

Citerar mackAttack:
Men jag tror att om du har högre ambitioner än så, så borde du tänka på att kunna täcka över dem med klädesplagg. Sitter jag i möte så har jag exempelvis alltid långärmad skjorta på mig hur varmt det än är.


Nu har jag bara studerat än så länge, och eftersträvar visserligen en akademisk karriär (möjligen), och kommer med stor sannolikhet göra som du säger, att man täcker över. Får vänta med halsen tills jag fått ett jobb.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag vill ha Poison Ivy någonstans men jag vet inte vaar. Har redan klätt en ganska stor del av ryggen och axeln i Jasmin-blommor så det skulle ju faktiskt gå att bygga ihop det på något sätt, jag vet bara inte vart jag ska sätta henne nånstans ._. Jag vill nog ha överarmen hyfsat clean och hon ryms inte riktigt på axeln :/ svårt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar mackAttack:
Är nog inte skönt, men riktigt snyggt


Mjo, revben är inte bekvämt, men en grymt snygg plats.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar mackAttack:
Är nog inte skönt, men riktigt snyggt


Mjo, revben är inte bekvämt, men en grymt snygg plats.


Värsta stället du kört på? Själv skulle jag vilja säga runt ankeln och på ryggen runt kotorna, fyfan
PSN: adde_h
  • 0
Citerar mackAttack:
Värsta stället du kört på?


Så fort det gnuggas benbitar är det smärtsamt, men jag tror nog revben är segast än så länge. Fast ju längre man kör, desto värre blir det ju. Min senaste var på fyra timmar i sträck, var lite mör efteråt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Förstår nästan det, jag är en liten chicken ibland så jag har inte tagit tag i mitt revbensprojekt ännu.

Funderar på att köra på framsidan av trapeziusmuskeln på bägge sidor av kroppen nästa gång, borde vara en walk in the park efter 30 timmar rygg gnuggande
PSN: adde_h
  • 0
Citerar mackAttack:
trapeziusmuskeln


Uhm, var sitter den?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar mackAttack:
http://www.round-earth.com/images/trap-headpain.gif


Jahopp, då förstår jag. Själv väntar jag med ryggen tills jag fyllt klart armarna, samt en chest piece. Kanske även andra sidan revben. Min rygg ska garanterat vara något klassiskt japanskt motiv, om det ska vara fenix, orm, samuraj eller drake (vilket hela min högerarm visserligen har) vet jag inte än.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Artillery Force:
Citerar Junansou:Tack så mycket för era svar på föregående sida!

Tänkte svara jag också.

Skitsnyggt, och klart du ska köra på det. Betyder det verkligen så mycket för dig är det givet. (;


Tackar! Imorn är det min artonårsdag så det börjar bli dags!
  • 0
Jag är så jävla sugen på att tatuera mig igen. Synd att det är så dyrt och att man inte har några pengar...

Junansou: Klart du ska tatuera in ditt favoritbands logga! Jag gjorde det själv för 2 år sedan och är fortfarande lika stolt över den
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Vilket band och logga var det?
  • 0
Slipknot. Finns bild i min blogg
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Riktigt nice! Nu blev jag ännu mer taggad!
  • 0
Funderar på om jag ska börja på en ryggtavla till våren. Dessvärre har jag 6-7 födelsemärken på ryggen. Inga stora men ändå tydliga. Frågan är nu om jag ska försöka ta bort dem eller brukar det gå att tatuera runt dem? Ska göra något i färg i old school stuk.
You are what you love, not what loves you.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!