Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Citerar Josephus Flavius:
Citerar Junansou:Men min uppskattning till en handfull musiker kommer att bestå.

Oavsett vad är deras symbol väldigt ful och den skulle bli ännu fulare som tatuering, tror jag.


Personligen tycker jag att den är snygg.

Citerar Josephus Flavius:
En pyramid och en regnbåge? Kom igen!


Trolling?
  • 0
Citerar Junansou:
Trolling?


http://www.progarchives.com/progressive_rock_discography_cover
s/364/cover_2213172112008.JPG


?

En triangel då... och en optisk sfär av ljus men orka.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Ett prisma, bara själva motivet tycker jag är väldigt snyggt - sedan är det ju omslaget till ett av världens bästa album. Två flugor i en smäll.
  • 0
Citerar Junansou:
Ett prisma, bara själva motivet tycker jag är väldigt snyggt - sedan är det ju omslaget till ett av världens bästa album. Två flugor i en smäll.


Din kropp dina pengar. Det är bättre än en tribal.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Ja, tribals är så fånigt att det borde vara kriminellt.

Men förresten, vad i all världen skulle man tatuera in om inte ett motiv av sitt all-time favoritband som musiker? Finns det något mer klockrent?
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
obotligt korkat


Det är omöjligt att säga på förhand.

Citerar Josephus Flavius:
Det är bättre än en tribal.


Är det rätt sorts tribal, och då menar jag inte valfri skit som folk enbart ser framför sig, så kan det vara snyggt. Om man vet vad det handlar om.

Citerar Junansou:
Men förresten, vad i all världen skulle man tatuera in om inte ett motiv av sitt all-time favoritband som musiker? Finns det något mer klockrent?


Ignorera vad Josephus säger, han har tidigare uttryckt sin avsky mot tatueringar, så jag förstår inte riktigt varför han hänger här ( ), själva grejen med att tatuera sig för min del att jag inte bryr mig ett skit om vad folk tycker, så länge jag gillar det. Motivet fungerar, men be tatueraren rita om det så att det blir en bra tatuering, och sedan se vad du tycker. Kom in med ett förslag och lite idéer, diskutera med snubben. Det skadar inte att fråga.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Skitfult och obotligt korkat. Man tatuerar inte in sitt favoritband, då smaken faktiskt ändras. Om några år lär du ångra dig rejält.


Haha. Du är uppenbarligen inte musikintresserad på riktigt. Vissa band älskar man och de älskar man hela sitt liv. För min del är det Oasis, de har förändrat mitt liv och betyder jävligt mycket för mig. En dag ska jag nog tatuera in deras logga eller liknande på undre handleden. Det kommer bli min enda också.
  • 0
Citerar Lennon:
Haha. Du är uppenbarligen inte musikintresserad på riktigt. Vissa band älskar man och de älskar man hela sitt liv. För min del är det Oasis, de har förändrat mitt liv och betyder jävligt mycket för mig. En dag ska jag nog tatuera in deras logga eller liknande på undre handleden. Det kommer bli min enda också.


Nu blev dit citat fel, var inte jag som skrev det där, bara så att folk vet. Kul dock att någon mer än jag förstår att det inte behöver vara fel.

Btw, efter nästa sittning så är min drak-sleave typ halvklar, kanske bara är tio timmar kvar sedan.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Nu blev dit citat fel, var inte jag som skrev det där, bara så att folk vet. Kul dock att någon mer än jag förstår att det inte behöver vara fel.

Btw, efter nästa sittning så är min drak-sleave typ halvklar, kanske bara är tio timmar kvar sedan.


Oj. Sorry, man. Fixat nu.
  • 0
Citerar Lennon:
Oj. Sorry, man.


No problemo, erkänt fel här på sidan. Eller snarare ökänt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Junansou:
Som det ser ut nu så tror jag att det blir detta motivet på överarmen. Lite mindre än en dm i diameter.

Just den där tatueringen tyckte jag var lite grötig. Men det kan helt klart funka om man gör lite ändringar. Men ja det är ju bara min åsikt, jag föredrar lite mer clean och tydliga tatueringar.

Jag skulle försöka få den i alla fall så att det går att bygga vidare på armen. Väldigt beroende framkallande att tatuera sig och jag smider redan planer på hur jag ska knyta ihop min tatuering till en hel sleave.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Väldigt beroende framkallande att tatuera sig


No shit. Man lär sig att älska smärtan.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag vill eventuellt tattuera en Feynmandiagram på ryggen/skuldran, har dock inte beslutat mig för vilket ännu.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Jag vill eventuellt tattuera en Feynmandiagram på ryggen/skuldran, har dock inte beslutat mig för vilket ännu.


Länk till eventuellt motiv?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Länk till eventuellt motiv?


http://www.homodiscens.com/home/ways/models/feynman%20tatt
oo.jpg


Dock utan pilen, och mer på höjden än bredden. Det bra med Feynmandiagram är att man kan vrida och sträcka på dem hur man vill utan att innebörden ändras
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Dock utan pilen, och mer på höjden än bredden. Det bra med Feynmandiagram är att man kan vrida och sträcka på dem hur man vill utan att innebörden ändras


Oh, fysiksaker. Well, det fungerar uppenbarligen som tatuering. Inte min stil dock. Släng in lite japanska element, som vågor, lite rök, kanske en phoenix.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Oh, fysiksaker. Well, det fungerar uppenbarligen som tatuering. Inte min stil dock. Släng in lite japanska element, som vågor, lite rök, kanske en phoenix.


Haha, mja, det är å andra sidan inte riktigt min stil Föredrar minimalistiska, enkla och tydliga motiv med stark symbolik, tattuerar jag mig så gör jag det för vad motivet betyder för mig, inte bara för att det ska vara ett snyggt konstverk

Jag har haft ännu nördigare idéer, typ formeln för Heisenbergs osäkerhetsprincip eller Einsteins formel för tidskrökning, men det känns lite för... Enkelt
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Haha, mja, det är å andra sidan inte riktigt min stil Föredrar minimalistiska, enkla och tydliga motiv med stark symbolik, tattuerar jag mig så gör jag det för vad motivet betyder för mig, inte bara för att det ska vara ett snyggt konstverk

Jag har haft ännu nördigare idéer, typ formeln för Heisenbergs osäkerhetsprincip eller Einsteins formel för tidskrökning, men det känns lite för... Enkelt


Vi tycker alla olika. Uppenbarligen.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vi tycker alla olika. Uppenbarligen.


Jajjemän. Jag skulle t ex aldrig tänka mig att ha ett musikmotiv, men så finns det de som inte kan tänka sig att ha någonting annat
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Jajjemän. Jag skulle t ex aldrig tänka mig att ha ett musikmotiv, men så finns det de som inte kan tänka sig att ha någonting annat


Precis. Själv är jag lite bredare skulle jag tro, även om det begränsas till två genres i stort.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Tack så mycket för era svar på föregående sida!

Jag kan hålla med om att den ser en smula grötig ut, men jag skall snacka lite med tatueraren och försöka förbättra motivet ännu mer.
  • 0
Citerar Junansou:
Jag kan hålla med om att den ser en smula grötig ut, men jag skall snacka lite med tatueraren och försöka förbättra motivet ännu mer.


Är alltid bäst. Förutom mina två drop in, där motiv var tvunget att vara färdigt, så har jag alltid pitchad en idé till tatueraren, som sedan får fixa resten. Tycker man om tatuerarens arbete och stil, och har sett sådant han gjort, så är det ju inga problem liksom.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Junansou:
Vad tycks?


Skitsnygt motiv och klart du ska hylla favoritbandet!
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Junansou: Är alltid bäst. Förutom mina två drop in, där motiv var tvunget att vara färdigt, så har jag alltid pitchad en idé till tatueraren, som sedan får fixa resten. Tycker man om tatuerarens arbete och stil, och har sett sådant han gjort, så är det ju inga problem liksom.


Precis. Två av mina polare har gjort sina första tatueringar inom loppet av en och en halv månad i den studion jag skall köra på, och de sa precis som dig - att jag skall ha mycket respekt för hans tips och idéer som proffs.

Citerar Purity:
Citerar Junansou:Vad tycks?

Skitsnygt motiv och klart du ska hylla favoritbandet!


  • 0
Citerar Junansou:
att jag skall ha mycket respekt för hans tips och idéer som proffs.


Om det nu är ett proffs, vill säga. Finns väldigt många oseriösa tatuerare, även sådana som har en egen studio. Men om du gillar vad han gjort så är det ju bara att köra på!

Tillagt 2011-08-20 15:25:
Och nu vet jag ju inte vilken studio du pratar om, så jag ska ju inte säga något. Vill bara säga det att det är bra att vara vaken.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!