Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Citerar torbli79:
Citerar SteelSpoon:
När jag tatuerade Carnage på armen var vi i armvecket och busade tre gånger, en omgång linjering, en omgång skuggning, och en omgång färgläggning. Jag hade svårt att sitta still!


Höva, armvecket är ingen höjdare, liksom armbåge. Konstigt att man trots detta alltid ser fram emot sin nästa sittning.


Precis! Jag ska tatuera mig i slutet av månaden, på insidan av armen... kan knappt bärga mig! Blir Dwight från Sin City denna gången.
A Spoonful of love
  • 0
Bumpar tråden.

Har funderat att tatuera en uggla likt
denna och texten "Invictus" under eller över den. Invictus är den gamla dikten skriven av William Henley.
Skulle det vara bara töntigt eller snyggt?
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Supreme:
Bumpar tråden.

Har funderat att tatuera en uggla likt
denna och texten "Invictus" under eller över den. Invictus är den gamla dikten skriven av William Henley.
Skulle det vara bara töntigt eller snyggt?


Inte min stil direkt, ugglor är ju dock väldigt populärt nuförtiden, mest i old school-liknande varianter.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Personligen skulle jag tycka det vore töntigt.


Det var min tanke. Men gillar ugglor, det är ett riktigt snyggt motiv.
Sen älskar jag alla gamla dikter och Invictus är den som ligger närmast hjärtat.
Funderar på att skippa ugglan och endast gå på Invictus eller möjligen I am the master of my faith. I am the captain of my soul.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Själva ugglan i sig ser väl helt okej ut, skulle dock må bra av att bli lite mer som ett tatueringsmotiv, med mer detaljer och skuggor etc. Och det här med "djupa" texter och dylikt är något jag personligen avskyr som tatueringsmotiv, men det är ju jag.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Och det här med "djupa" texter och dylikt är något jag personligen avskyr som tatueringsmotiv,


Det är just dikten i sig som jag verkligen älskar. Dess betydelse men också mina möten med den. En släkting läste den ofta för mig då jag var väldigt ung och detta är ett kärt minne. Sen så hittade jag denna dikt då jag var och rensade på en vind och alla minnen bara kom tillbaka till mig.
Jag har under många andra gånger stött på den rätt så slumpässigt också, i skolan och lite varstans i samhällets kretsar.

Men som sagt så är jag 17år fortfarande så det är ett tag tills jag får tatuera mig. Inte för att jag har planerat att göra det just då jag är 18 så att det kommer ju att ändra sig men har haft några funderingar på tatueringar i allmänhet.
Kom gärna med tips, vemsomhelst!
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Supreme:
Det är just dikten i sig som jag verkligen älskar. Dess betydelse men också mina möten med den. En släkting läste den ofta för mig då jag var väldigt ung och detta är ett kärt minne. Sen så hittade jag denna dikt då jag var och rensade på en vind och alla minnen bara kom tillbaka till mig.
Jag har under många andra gånger stött på den rätt så slumpässigt också, i skolan och lite varstans i samhällets kretsar.


Det där låter väldigt personligt och något som betyder något för dig, men för mig låter det mest som en massa Miami Ink-skit. Känslor, jobbiga perioder i livet, minnen etc klingar så fel i mina öron. Jag tatuerar mig för att jag älskar hela processen, och för att jag gillar snygga tatueringar. Det var så jag uppfattade tatueringar som liten, och har gjort sedan dess. Men huvudsaken enligt mig är egentligen bara att man själv ska vara nöjd och säker på det man tatuerar in, skit i vad folk tycker.

Däremot är det viktigt att inte göra något förhastat, eller att tatuera sig när man är för ung. Det gäller att tänka igenom sina motiv, så känner jag i alla fall. Min första funderade jag på i drygt ett år, och den sleave jag håller på med nu tog även den nästan ett halvår.

Citerar Supreme:
Kom gärna med tips, vemsomhelst!


Old school och japanskt.

Tillagt 2011-07-01 18:48:
Sedan har vi ju det här med drop in-tatueringar i och för sig, då har jag kanske inte tänkt lika länge. Men va fan, lite ska man väl leva...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Det där låter väldigt personligt och något som betyder något för dig, men för mig låter det mest som en massa Miami Ink-skit. Känslor, jobbiga perioder i livet, minnen etc klingar så fel i mina öron. Jag tatuerar mig för att jag älskar hela processen, och för att jag gillar snygga tatueringar. Det var så jag uppfattade tatueringar som liten, och har gjort sedan dess. Men huvudsaken enligt mig är egentligen bara att man själv ska vara nöjd och säker på det man tatuerar in, skit i vad folk tycker.

Däremot är det viktigt att inte göra något förhastat, eller att tatuera sig när man är för ung. Det gäller att tänka igenom sina motiv, så känner jag i alla fall. Min första funderade jag på i drygt ett år, och den sleave jag håller på med nu tog även den nästan ett halvår.


Självklart får man inte bli för fast i vad andra folk tycker. Huvudsaken är ju liksom den att man ska vara nöjd själv!
Sen så är jag ju väldigt ung och jag kommer att ändra mig med tiden. Jag har som sagt inte planerat när jag ska tatuera mig bara att jag säkert kommer att göra det någon dag därför att jag tycker att tatueringar är snyggt om man väljer dem på rätt sätt.
När jag gör min första tatuering så skulle jag vilja ha en betydelse i den. Men samtidigt vill jag inte känna mig som en sådan där douchebag med "Carpe Diem" gaddat över nyckelbenet som går omkring och tror att världen formas efter honom liksom. Det får inte vara pretentiöst om du förstår hur jag menar.
Men som sagt Invictus - de oövervinnerliga.
Eller möjligen någon bandsymbol.

Citerar torbli79:
Old school och japanskt.


Ge exempel på Old School!
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Supreme:
Ge exempel på Old School!


Oj. Det första jag kommer att tänka på är Marija och Judd Ripley, på Sailor's Grave. Marija gör galet snygga gypsy heads:

http://www.myspace.com/thesailorsgrave/photos/albums/marija-as
anovski-ripley/536480#mssrc=SitesPhotos_SP_AlbumCover_ViewA
lbum


Tillagt 2011-07-01 20:15:
Om det sedan är regelrätt 100 % old school är väl en annan sak, men det är helt klart den genren. På den japanska fronten kan jag tipsa om Henning Jörgensen, grymma drakar.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Supreme:
Det är just dikten i sig som jag verkligen älskar. Dess betydelse men också mina möten med den. En släkting läste den ofta för mig då jag var väldigt ung och detta är ett kärt minne. Sen så hittade jag denna dikt då jag var och rensade på en vind och alla minnen bara kom tillbaka till mig.
Jag har under många andra gånger stött på den rätt så slumpässigt också, i skolan och lite varstans i samhällets kretsar.


Vill du tatuera dig av sentimentala orsaker, go a-fucking-head!

Om det är dikten som är av egentligt intresse, skulle jag nog föreslå att du skissar och jobbar fram ett eget motiv. Skall det vara av personlig prägel, så ska det! En text i sig är ingenting som jag finner tilltalande, men i kombination med en bild så kan det absolut bli något.
  • 0
Citerar torbli79:
Och det här med "djupa" texter och dylikt är något jag personligen avskyr som tatueringsmotiv, men det är ju jag.

Nej det är inget jag tycker om heller. Det är kanske skoj precis när man gör det men när väl "betydelsen" svalnar av taturingen är det bara en klump text som sällan är särskilt snyggt. Nej hellre då ett snyggt motiv som alltid kommer förbli ett snyggt motiv.


Håller själv på att fundera ut vad jag ska tatuera för något. Har en jäkla massa idéer men det kommer bli någon form av pinuppa eller kvinnligt motiv. Antingen en realistisk tatuering i svart och grått eller så en i old school. Gillar verkligen Marijas stil och hon är väl en het kandidat om jag skulle välja det senare alternativet. Du vet inte hur lång väntetid hon har? Har inget emot att vänta ett tag men helst kortare tid än 4 år som tex Heidi Hay har.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Du vet inte hur lång väntetid hon har? Har inget emot att vänta ett tag men helst kortare tid än 4 år som tex Heidi Hay har.


Ingen aning, men hon är populär. Går säkert att höra vilket spann de brukar köra med, inte alla har löpande kö, vissa kör uppbokningar i tex tre månader framåt. Det jobbiga är att det ligger i Köpenhamn...

Det här med att fundera ut saker tycker jag har blivit lättare med åren. I börja tog det tid, men ju mer man tatuerar sig, och ju mer man läser etc, desto lättare är det. I alla fall för mig.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Får ta och undersöka saken lite grann, är ju egentligen bara att dra iväg ett mail till henne och höra. Lite långt till Köpenhamn men ändå inte omöjligt. Är ledig fredagar så det går ju alltid att lösa att man åker upp då.

Känner som så att det finns väldigt mycket snyggt så jag blir nog nöjd bara jag hittar en tatuerare vars stil jag gillar. Jag är inte ute efter något djupare budskap eller något sådant så jag ger gärna konstnären rätt stor frihet. Har även en massa bilder jag sparat för att ge en känsla av vad jag tycker är snyggt. Vet inte om det gör det svårare eller lättare att tatuera mig pga att jag är så öppen för förslag.


Är för övrigt rätt sugen på att dra på tatueringsmässan som är i Stockholm i slutet av augusti. Skulle vara rätt coolt då rätt många stora svenska tatuerar kommer vara där. Man lär ju få en massa inspiration om inte annat.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Är för övrigt rätt sugen på att dra på tatueringsmässan som är i Stockholm i slutet av augusti. Skulle vara rätt coolt då rätt många stora svenska tatuerar kommer vara där. Man lär ju få en massa inspiration om inte annat.


Funderar på att dra dit själv, får se om jag har tid.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Gillar starkt Dave Grohls nya tatueringar som Kat Von D gjorde på honom, korpfjädrarna han har på underarmarna.
http://www.flickr.com/photos/a-k-photography/4686794342/
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Supreme:
Gillar starkt Dave Grohls nya tatueringar som Kat Von D gjorde på honom, korpfjädrarna han har på underarmarna.
http://www.flickr.com/photos/a-k-photography/4686794342/

Skulle gissa på att det är gamfjädrar, iochmed att han nyligen börjat spela med Them Crooked Vultures.
  • 0
Citerar Penn:
Skulle gissa på att det är gamfjädrar, iochmed att han nyligen börjat spela med Them Crooked Vultures.


Det var min första tanke också men sedan läste jag en intervju med Kat Von D och hon berättade att Dave länge velat skaffa ett par korpfjärdrar då de har en symbolisk innebörd för "att kunna flyga, sprida sina vingar och ha ett öppet sinne".
Men han gjorde dem i samband med TCV.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Supreme:
Citerar Penn kulle gissa på att det är gamfjädrar, iochmed att han nyligen börjat spela med Them Crooked Vultures.

Det var min första tanke också men sedan läste jag en intervju med Kat Von D och hon berättade att Dave länge velat skaffa ett par korpfjärdrar då de har en symbolisk innebörd för "att kunna flyga, sprida sina vingar och ha ett öppet sinne".
Men han gjorde dem i samband med TCV.

Jaha, men då stämmer ju det klart.
  • 0
Gaddade mig i veckan. Var lite orolig först men när de väl satt igång så övergick det snart i en rätt behaglig känsla. Visst det känns men det är inte alls en obehaglig smärta.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Fyller 18 om två veckor och tänkte i samma veva göra en tatuering, som förmodligen kommer bli den enda på min kropp. Mitt stora favoritband är Pink Floyd, så jag kommer göra en tatuering med någt av deras motiv.

Som det ser ut nu så tror jag att det blir detta motivet på överarmen. Lite mindre än en dm i diameter.

Vad tycks?
  • 0
Citerar Junansou:
Vad tycks?


Skitfult och obotligt korkat. Man tatuerar inte in sitt favoritband, då smaken faktiskt ändras. Om några år lär du ångra dig rejält.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Det är inte bara mitt favoritband, jag skulle ha utvecklat det lite förut. Pink Floyd är bandet som fick mig att få intresse för musik och idag är det min stora hobby. Pink Floyd är inte bara ett band jag råkar avguda för tillfället, de har format mig på alla sett och vis, inte minst musikaliskt.

Det är mer än ett favoritband, det är musik som väcker så många minnen och känslor inom mig. Och jag vet att de alltid kommer göra det.
  • 0
Citerar Junansou:
Och jag vet att de alltid kommer göra det


Nej det vet du ej, du är inte ens 18 år fyllda. Jag har inte många fler år än dig på jorden men kan säga en sak. Shit happens and things change.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Citerar Junansou ch jag vet att de alltid kommer göra det

Nej det vet du ej, du är inte ens 18 år fyllda. Jag har inte många fler år än dig på jorden men kan säga en sak. Shit happens and things change.


Men min uppskattning till en handfull musiker kommer att bestå.
  • 0
Citerar Junansou:
Men min uppskattning till en handfull musiker kommer att bestå.


Oavsett vad är deras symbol väldigt ful och den skulle bli ännu fulare som tatuering, tror jag. Missförstå mig inte, jag har inget emot Pink Floyd som band, men deras symbol är helt enkelt inte snygg. En pyramid och en regnbåge? Kom igen!
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!