Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Citerar Josephus Flavius:
Jag tror det beror på hur man är som person. Alltså en bankman med sleeves känns tveksamt liksom,


Bankman med sleeves vore ju awesome... Stilfull klädsel plus tatueringar är riktigt coolt tycker jag.
  • 0
Citerar Purity:
Nja, jag ska göra sleeves på armarna så det blir lite för mycket med en fet chest piece också...


Klart man ska ha både och! Håller på med en japansk sleave just nu, nästa sittning i juni.

Citerar Josephus Flavius:
Nej nej nej inga jävla sleeves. Det är apfult!




Citerar Josephus Flavius:
Alltså en bankman med sleeves känns tveksamt liksom,


Varför? Är alla vi som är mycket tatuerade kriminella, svåra att lita på, eller kanske bara dåliga människor? Gamla, falska bilder av oss som gillar tatueringar för vad de är, inte vad de, till viss del, har varit.

Sedan får ni nog specificera er gällande "sleave", kan ju vara allt från en new school-sleave till japanskt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Hade jag jobbat på en bank och era tatueringar skulle synas hade jag inte anställt er då det faktskt fortfarande inte är helt accepterat.


Förstår mig inte på det där tänkandet. Vad med tatueringar säger att en person är sämre än någon annan?! Jag vet att det handlar om fördomar och hur folk uppfattar en, men det är väl dags att ändra på det?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Säger inte att den är sämre, men fördomarna är emot er som gillar att tatuera er.


Jag vet att så är fallet, märks av ibland. Men du sade ju själv att du inte skulle anställa en tatuerad människa om du jobbade på bank, så antingen så har du ju förmodar, eller faller för trycket. Eller?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Det är inte accepterat bland utbildat folk apparently. Det är vad jag fått känslan av.


Konstigt, själv studerar jag sedan snart två år tillbaka på universitet och är gaddad här och var. Men om du nu är medveten om att det är fördomar du har, försök ändra hur du tycker! Vi är inte farliga.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Purity:
Jag tänkte tatuera texten failure teaches success (betyder typ att man ska lära sig av sina misstag) på bröstet, låter det som en bra idé tycker ni?


Ger inte det intrycket av att du... misslyckas ganska ofta?

Citerar Josephus Flavius:
Det är inte accepterat bland utbildat folk apparently. Det är vad jag fått känslan av.


Det är väl egentligen bara ett bevis på att det faktum att man är utbildad är långt ifrån samma sak som att man är smart.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Nej men ni kan potentiellt skrämma iväg kunder som tror ni är. Det finns många äldre som har fördomar och där är det problematiskt. Absolut om det är på banker, posten, mataffärer etc.


Jupp, desto större anledning att motverka trenden och fasa in oss "tatuerade" människor i sådana system. Borde komma mer och mer naturligt nu då tatueringar blivit mer accepterade.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Håller på med en japansk sleave just nu, nästa sittning i juni.


Nice! Hur mycket går den på?

Citerar Lotus:
Ger inte det intrycket av att du... misslyckas ganska ofta?


Det är mycket möjligt, men man kan också tolka det som att jag lärt mig av mina misstag och nu är framgångsrik.
  • 0
Citerar Purity:
Nice! Hur mycket går den på?


Svårt att säga såhär tidigt, men en 15-20 000 kronor förmodar jag.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Svårt att säga såhär tidigt, men en 15-20 000 kronor förmodar jag.


Okej, då är det ganska mycket färg antar jag?
  • 0
Citerar Purity:
Okej, då är det ganska mycket färg antar jag?


Hela i färg.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Hela i färg.


Inte konstigt att den blir så dyr då. Men japanska sleaves i färg är riktigt nice!
  • 0
Citerar Purity:
Inte konstigt att den blir så dyr då.


Trodde inget annat heller.

Citerar Purity:
Men japanska sleaves i färg är riktigt nice!


Verkligen, därför jag skaffar en. I och med att min andra arm redan är tatuerad så funderar jag redan nu på var nästa japanska tatuering ska vara. Hade man bara haft pengar så...

Har några favorittatuerare som jag någon gång skulle vilja bli gaddad av, speciellt Marija från Sailor's Grave. Hon gör verkligen världens snyggaste zigenarhuvuden.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag hade en ide för en tatuering jag skulle viljat haft. Men eftersom tatuerade händer, hals och ansikte inte verkar vara så uppskattat när man söker jobb så kommer jag nog komma på någon annan tatuering.


Men det jag hade tänkt mig var dem romerska siffrorna på fingrarna från 1 till 10 i svart. En siffra för varje finger. Men är itne fingrarna typ...det sämsta stället att tatuera på, rent smärtmässigt?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
Men är itne fingrarna typ...det sämsta stället att tatuera på, rent smärtmässigt?


Tycker alla säger olika, vissa säger att ställe X gör mer ont än ställe Y, och vise versa. Kan garantera att det gör rejält ont på fingrarna, men det är ju så pass lite att det inte tar någon tid att göra. Revben däremot, aj faaaan säger jag bara.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar luddeking:
Men är itne fingrarna typ...det sämsta stället att tatuera på, rent smärtmässigt?


Jag har inte tatueringar över hela kroppen så jag kan inte säga vad som är värst. Det gör ont, det gör det överallt, men det är nog väldigt individuellt hur ont. vissa säger att revbenen är värst. Men om du ska göra små grejer på fingrarna tror jag inte det är så farligt, det jobbiga är när det är stora saker som tar lång tid, när det är mycket skugga och färg att kötta med på ett och samma ställe.
Once a redneck always a redneck!
  • 0
Citerar Raging Redneck:
Men om du ska göra små grejer på fingrarna tror jag inte det är så farligt, det jobbiga är när det är stora saker som tar lång tid, när det är mycket skugga och färg att kötta med på ett och samma ställe.


+1
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar luddeking:
Men det jag hade tänkt mig var dem romerska siffrorna på fingrarna från 1 till 10 i svart. En siffra för varje finger. Men är itne fingrarna typ...det sämsta stället att tatuera på, rent smärtmässigt?


Tror nog du ska tänka till en eller två gånger innan du gör en så underlig tatuering. En eller två gånger motsvarar alltså ett lillfinger och ett ringfinger. Inte för att vara sådan, men folk kommer undra om du är efter, seriöst alltså.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Hur illa är det egentligen att dricka alkohol innan man tatuerar sig? Jag ska gadda mig på tisdag och skulle gärna ta ett par kalla bara för att lindra smärtan lite.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Kan tänka mig att du blöder mer än vanligt. Blodet tunnas väl ut om du har alkohol i det, right? Och även att det skulle ta lite längre tid att läka, då kroppen samtidigt kommer arbeta på att få ut giftet (alkoholen) ur kroppen samtidigt.

Rena spekulationer från min sida dock. Jag har inga som helst faktabelägg för detta, heh!
  • 0
Citerar Purity:
Hur illa är det egentligen att dricka alkohol innan man tatuerar sig? Jag ska gadda mig på tisdag och skulle gärna ta ett par kalla bara för att lindra smärtan lite.


Många seriösa tatuerare tatuerar inte folk som druckit och kommer dit påverkade. Och är du rädd för smärtan och funderar på att dricka så borde du nog tänka till en gång till.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Purity:
Hur illa är det egentligen att dricka alkohol innan man tatuerar sig? Jag ska gadda mig på tisdag och skulle gärna ta ett par kalla bara för att lindra smärtan lite.


Tatueraren frågade mig ifall jag hade druckit dom senaste dagarna. Alla ställerna i stan kastar ut en ifall man har druckit. Dessutom gör det inte alls ont. Det känns som det kliar lite bara. Är det smärta så vet jag inte vad det är för fel på dig. Jag gjorde ändå min tatuering på underarmen, där det tydligen ska göra som mest ont.
  • 0
Citerar Radim:
Jag gjorde ändå min tatuering på underarmen, där det tydligen ska göra som mest ont.


Verkligen inte. Har tatuerat mig på båda underarmarna, och det är ingenting jämfört med revbenen. Angående smärtan så beror det en hel del på vad du tatuerar, och hur länge. Vem som helst klarar av någon liten drop in som tar kanske en timme, men kör man i 3-4 timmar på mindre bekväma ställen så känns det. Olika för alla dock.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Radim:
Jag gjorde ändå min tatuering på underarmen, där det tydligen ska göra som mest ont.


Verkligen inte. Har tatuerat mig på båda underarmarna, och det är ingenting jämfört med revbenen. Angående smärtan så beror det en hel del på vad du tatuerar, och hur länge. Vem som helst klarar av någon liten drop in som tar kanske en timme, men kör man i 3-4 timmar på mindre bekväma ställen så känns det. Olika för alla dock.


När jag tatuerade Carnage på armen var vi i armvecket och busade tre gånger, en omgång linjering, en omgång skuggning, och en omgång färgläggning. Jag hade svårt att sitta still!

4/5 Limtuber för spasmerna
A Spoonful of love
  • 0
Citerar SteelSpoon:
När jag tatuerade Carnage på armen var vi i armvecket och busade tre gånger, en omgång linjering, en omgång skuggning, och en omgång färgläggning. Jag hade svårt att sitta still!


Höva, armvecket är ingen höjdare, liksom armbåge. Konstigt att man trots detta alltid ser fram emot sin nästa sittning.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!