Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Citerar Raging Redneck:
insidan av underarmen inte heller är så skönt.


Det tycker jag inte är så farligt. Har på insidan av bägge underarmarna. Men det är nog individuellt också.

Citerar Raging Redneck:
Hmm börjar man se ett mönster, det gör ju ont att tatuera sig


Men du har helt rätt. Det gör ont att tatuera sig.

Var gör det minst ont förresten??
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Har precis tatuerat mig och det gjorde inte alls så ont som jag först trott det skulle göra. Det stack lite, men inget mer. Ondast var ställningen jag fick sitta i. Jag tatuerade båda handlederna, så jag fick böja armarna på ett konstigt sätt.
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Har precis tatuerat mig och det gjorde inte alls så ont som jag först trott det skulle göra. Det stack lite, men inget mer. Ondast var ställningen jag fick sitta i. Jag tatuerade båda handlederna, så jag fick böja armarna på ett konstigt sätt.


Ja det är sant faktiskt. Oftast gör det inte så ont (beroende på vart) utan det är det att man sitter som jag vet inte vad. Man får ju böja sig och vridar sig som värsta cirkusakrobaten eller nåt.

Vad blev det för något??

Jag har fixat ny tid nu också. Torsdag 11:e mars.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
http://www.gamereactor.se/blog/etelion/159058/#comments

Jag är lite orolig för det här med träning. Jag tränar gym ganska ofta och jag vet inte hur länge man ska vänta (om det finns någon risk) tills man kan träna som vanligt igen. Jag struntade i att träna ryggen nu i helgen, eftersom man använder armarna då. Jag tänkte sticka ut o löpträna nu på förmiddagen, det borde väl inte vara så farligt? Man använder ju bara benen då
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
http://www.gamereactor.se/blog/etelion/159058/#comments

Jag är lite orolig för det här med träning. Jag tränar gym ganska ofta och jag vet inte hur länge man ska vänta (om det finns någon risk) tills man kan träna som vanligt igen. Jag struntade i att träna ryggen nu i helgen, eftersom man använder armarna då. Jag tänkte sticka ut o löpträna nu på förmiddagen, det borde väl inte vara så farligt? Man använder ju bara benen då


För de där små tror jag inte det är någon större risk. Hade det varit en enorm på ryggen så är det väl en sak, men småsaker på handleden är nog ingen fara. Duscha inte överdrivet länge bara, om de är precis färska.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Har bestämt mig för vad jag ska ha nu. Ska tatuera in "Young Money" på underarmen. Eftersom jag pluggar utan studielån och utan jobb så blir det tyvärr lite knapert med ekonomin så jag ska ta och vänta till i sommar.

Det här ska jag ha:

http://i586.photobucket.com/albums/ss309/roscoe18/Young-Money
-Logo.jpg


Endast det i skrivstil
  • 0
Mina tatueringar har börjat flagna lite lätt. Är det normalt? Jag tvättar och smörjer med Helosan ca 2 ggr/ dag.
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar etelion:
Mina tatueringar har börjat flagna lite lätt. Är det normalt? Jag tvättar och smörjer med Helosan ca 2 ggr/ dag.

Fullt normalt. Det är en del i läkningsprocessen.
  • 0
Citerar markoman:
Ja det är sant faktiskt. Oftast gör det inte så ont (beroende på vart) utan det är det att man sitter som jag vet inte vad. Man får ju böja sig och vridar sig som värsta cirkusakrobaten eller nåt.


När jag tattuerade halsen fick jag sitta med huvet lutat åt sidan i 2 timmar i sträck, kunde knappt röra på huvet sen när det var klart.
  • 0
Citerar 690min:
Min tatuering,
sitter på insidan av handleden:

http://i29.tinypic.com/i2sryr.jpg

Monarkist?

Citerar Holmfrid:
Damn right! Den sitter på höger arm.

Lägg upp en bild då! :I
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Min tatuering,
sitter på insidan av handleden:

http://i29.tinypic.com/i2sryr.jpg
Monarkist?


Haha, nejdå
Den står för personlig utveckling.
  • 0
Som jag skrev tidigare: mina tatueringar har börjat flagna och på vissa ställen där flagorna ramlat av har små hudprickar kommit fram. Hur länge ska man vänta tills man kan fylla på med färg?
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Vänta tills den är helt läkt. Runt 2 veckor ungefär. Skulle jag göra iaf. Jag har iofs aldrig behövt fylla på färg. Men när jag har gjort större tatueringar i sektioner brukar jag hålla ca 2 veckor mellan så huden hinner läka.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Oj vad jag stör mig på trådnamnet. Varför har 70% av sveriges befolkning helt plötsligt börja skriva tattoo? "Idag kirrade jag en tattoo". Det heter ju faktiskt tatuering på svenska.

Men om jag ska besvara tråden istället. Jag har ingen men däremot tänker jag förmodligen skaffa en i sommar. Motivet är så gott som bestämt och blir placerad under mitt vänstra nyckelben.
690min
  • 0
Skaffade min första idag, "Running With Believers" på bröstet.
Drog även en gratis under läppen, "douchebag".
Palatial Regalia
  • 0
Nej, jag är så sjukt taggad på att skaffa tatueringen så jag ska nog köra i april. Får leva fattigt under den månaden men det kommer det fan vara värt.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Lägg upp en bild då! :I


Bilder kommer på tisdag, yo!
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Kan inte hålla mig tills maj, har tid för min tredje då. ARRGH giff!
@SmoothCooperata
  • 0
Det sägs att folk (vanligtvis tjejer) med en tatuering i svanken, en s.k "tramp stamp", är lättfotade
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Håller på att leta fram ett släktvapen för min släkt, som lär få bli min första tatuering - beroende på hur den ser ut, that is. Blir förmodligen på överarmen.
  • 0
Fortfarande inne på Hyrule Crest... Måste bara ta mod till mig att gå och göra den.

I min värld är Zelda något sjukt glädjebringande, och har varit det för mig ända sen Ocarina of Time. Jag har klarat och älskat nästan alla spel i serien (inklusive det allra första till NES) och till och med spelat en del av musiken live.

"The one whom touches the triforce will have all his wishes come true" är också en anledning att skaffa den, för att inte tala om hur ballt konceptet med Wisdom, power och courage är.

Det som får mig att tvivla är väl det tråkiga, svenska samhället vi lever i. Att det är "stört" att tatuera sig, och att det är ännu mer "stört" att tatuera in något spelrelaterat.

Jag vet inte...
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Ska snarast skaffa en, placerad på vänster bröstet, motivet ska vara ett hjärta med namnet Billy Bob inuti.
I <3 Billy Bob
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!