Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tattoo


Om ni känner till den tatueringsstilen där man har en pinne med en liten nål på istället för en apparat..? För er som fattar vad jag menar: Min syster har en tatuering som är gjord på detta vis från Thailand. Det är typ en solros, riktigt nice faktiskt

Tillagt 2009-06-15 20:48:
Citerar SputniQ94:
Eller ett vråltufft ord?

Majsmjöl
Världsherravälde
  • 0
Jag funderar på att någon gång i framtiden tatuera in en helbild av guru Nanak över hela ryggen
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Citerar SputniQ94:
Om ni känner till den tatueringsstilen där man har en pinne med en liten nål på istället för en apparat..? För er som fattar vad jag menar: Min syster har en tatuering som är gjord på detta vis från Thailand. Det är typ en solros, riktigt nice faktiskt


Har hört att de ska va nå sjukt smärtsamt om man jämför med vanlig gaddning, är inte de typ ngn tradition att göra så?
  • 0
Citerar SputniQ94:
Om ni känner till den tatueringsstilen där man har en pinne med en liten nål på istället för en apparat..? För er som fattar vad jag menar: Min syster har en tatuering som är gjord på detta vis från Thailand.


Jag har också hört talats om den. Men man har ju också en andra pinne som man bankar med på den med nålen i, sen tror jag att man kan fästa flera nålar på pinnen och kan då göra långa perfekta linjer över hela kroppen. http://www.semjaaza.com/ur/image/modernmaorichief_sml.JPG
Once a redneck always a redneck!
  • 0
Citerar Ninjaha:
Förslag på wrist-tattoo? stor som en snusdosa typ..
Eller ett vråltufft ord? haha


Du vet att det är oerhört smärtsamt? Jag har gjort över hela underarmen, vilket tydligen är bland de mest känsliga ställerna. Det kändes knappt, däremot så fort tatueraren närmade sig handleden... Fan vad det kändes.
  • 0
Citerar Radim:
Du vet att det är oerhört smärtsamt? Jag har gjort över hela underarmen, vilket tydligen är bland de mest känsliga ställerna. Det kändes knappt, däremot så fort tatueraren närmade sig handleden... Fan vad det kändes.


En kompis till mej började gråta när han tattuerade handleden.
  • 0
Citerar Purity:
En kompis till mej började gråta när han tattuerade handleden.


Känns oerhört obehagligt.. Som att tatueraren trycker nålen mot benet och den ständigt hugger i det.
  • 0
Citerar Radim:
Känns oerhört obehagligt.. Som att tatueraren trycker nålen mot benet och den ständigt hugger i det.


Ska man för evigt förändra sin hud får man lida pin!
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Citerar Radim:
Känns oerhört obehagligt.. Som att tatueraren trycker nålen mot benet och den ständigt hugger i det.


Mysigt. Jag ska kanske också tattuera hela underarmen, men hur mycket kostar det ungefär? Och hur lång tid tog det för din att bli klar?
  • 0
Jag tror jag ska tatuera motivet jag har på min avatar, fast ingen text utan bara skallen med fisken i munnen och oljan som rinner från den
"Give me snuff, whiskey and Swedes, and I will build a railroad to hell." - James J. Hill.
  • 0
Hur lång tid tar det för en tattuering att läka? dvs hur länge är den röd o svullen?
  • 0
Den är känslig och behöver Helosan i 1 vecka. Efter det så försvinner känsligheten. Sen tar det ytterligare 1 till 2 veckor för att den ska läka helt, beroende på vad du gjort.

Jag själv har en alien på min vad, den tog inge lång tid alls för att läka klart helt och hållet. Men tatueringen jag har över hela ryggen tog nästan en månad att bli helt klar.
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0
2veckor så har den läkt sig hyffsat. Sen beror det lite på dig också, men runt där nånstans...

Jag har tatueringstid i oktober (toklänge, men vill ju inte göra den på sommaren)
Ska tatuera en valkyria på underarmen, har redan en bock där, så ska höra med tatueraren om man kan hitta på nåt snyggt, för ska så småningom göra en hel sleeve. Tänkte ha Hugin och Munin flygandes framför en fullmåne bla.
En del nordisk mytologi alltså, och allt detta i svart/vitt/grått... funderar dock på eventuellt ha riktigt mörkblå vågor om jag ska ha några sådanna (som "utfyllnad" bakom andra motiv) och isåfall ska jag självfallet ha ett vikingaskepp!

Men får se hur det blir med det, börja med en valkyria först, som jag måste hitta på en snygg design för. Man är ju ganska kräsen, så går ju inte med vad som helst
Im the sculpture made of clay.
  • 0
Citerar Jokeymon:
Den är känslig och behöver Helosan i 1 vecka. Efter det så försvinner känsligheten. Sen tar det ytterligare 1 till 2 veckor för att den ska läka helt, beroende på vad du gjort.


Ok. men behöver man en massa bandage & grejer för att den ska läka eller går det ändå? Jag ska tattuera sidorna av halsen nästa vecka o vill gärna slippa gå runt med hela halsen inlindad i bandage i flera veckor.
  • 0
Bandage använde inte jag när mina läkte. Smörjde bara med Helosan 2-3 ggr per dag. En gång på morgonen, en på kvällen och en mitt på dagen. typ... Så ska man akta sig för solen de första 2 månaderna. Så sommartatueringar är ingen höjdaridé.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Citerar markoman:
Så ska man akta sig för solen de första 2 månaderna. Så sommartatueringar är ingen höjdaridé.


Då får jag passa på & pressa sol den sista veckan då
  • 0
Wie, klarade nyss av att vara utan godis och glass i två månader, farsgubben lovade mig en tatuering - för han trodde inte jag skulle klara det ^^ Godismonster är jag.

Funderar på att göra en korsettsnörning i ryggslutet, det vore snyggt. Men kommer nog vänta till hösten, iofs är det ju inge höjdarväder nu i sommar...
Oghren: So... what are you doing tonight? Sigrun: Sleeping... alone... with a knife under my pillow
  • 0
Jag väntar också till hösten. Då ska jag bla tatuera in mitt barns namn på armen. Så blir det troligtvis lite annat smått och gott.
Do onto others, before others do onto you.
  • 0
Sådärja nu har man tattuerat in en svala på sidan av halsen! Det gjorde sjukt ont, kan typ inte röra på huvet nu.
  • 0
Jag har länge velat tatuera mig, men aldrig varit säker på något jag absolut vill ha, men nu när jag vet vad jag vill ha så är min ekonomi inte så stabil, får gott ta och vänta tills det problemet löser sig. Jag kommer med 90% säkerhet tatuera mig på det mest orginella stället på kroppen, överarmen.
-Juicy
  • 0
Citerar Purity:
Sådärja nu har man tattuerat in en svala på sidan av halsen! Det gjorde sjukt ont, kan typ inte röra på huvet nu.


Bild Första va?

Jag har själv tjänat ihop ca 12 000kr i sommar. Ska snart fixa en tid tills i november då jag får upp åldern till rätt nivå, fan vad jobbigt att vänta...
Once a redneck always a redneck!
  • 0
Citerar Raging Redneck:
Bild Första va?


Jepp det var första.. Har tyvärr ingen bild.

Jag funderar fö på att skaffa en till svala på andra sidan av halsen, men blir det för mkt då tror ni? Kanske ser klottrigt ut om man har på båda sidorna?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!