Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hockeytråden


Vad fan händer med LA?!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vad fan händer med LA?!


LA var bra långt innan slutspelet började. De är definitivt bättre än åttonde seed.
  • 0
Snart: Sverige - USA på plats.
  • 0
Citerar Äggskal:
LA var bra långt innan slutspelet började. De är definitivt bättre än åttonde seed.


Att de var bra nog för slutspel tvivlar jag inte på, tänkte mer på hur laget spelar och vilka motståndare de trots allt spöar. För att inte tala om formen Quick har!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
laget spelar och vilka motståndare de trots allt spöar. För att inte tala om formen Quick har!


Jaa.. Fast Vancouver har ju en lång bakgrund av att misslyckas i slutspel, och LA vann de flesta av matcherna de spelade mot St Louis redan i grundserien.

Med det sagt så håller jag såklart med om att LA har imponerat. Men att det skulle vara en jätteskräll, det tycker jag inte. De har ju varit riktigt bra ända sedan Carter-bytet.
  • 0
Ett lag som jag tycker håller på att skrälla måste ju vara Phoenix, seriöst alltså.. Jävligt synd bara att man inte kan se Western matcherna lika mycket som Eastern. Hade gärna sett en av deras

Citerar Äggskal:
Citerar torbli79:
Vad fan händer med LA?!


LA var bra långt innan slutspelet började. De är definitivt bättre än åttonde seed.


Men så bra var dem väl inte innan slutspelet? Det var ju Quick som nästan fick hålla igen laget. Dem höll ju väl nästan på att missa hela spektaklet? Rent pappersmässigt så känns väl nästan Vancouver som det bättre laget, tycker då jag.
  • 0
Citerar tootoo:
Men så bra var dem väl inte innan slutspelet? Det var ju Quick som nästan fick hålla igen laget. Dem höll ju väl nästan på att missa hela spektaklet? Rent pappersmässigt så känns väl nästan Vancouver som det bättre laget, tycker då jag.


Som jag sa innan så har LA varit riktigt bra ända sedan de bytte till sig Jeff Carter vid Trade-deadlinen. Men det är såklart sant att de troligtvis inte hade varit i slutspel utan Quick.
  • 0
Tycker att Sverige spelar riktigt underhållande ;) Skulle dock inte skada med fler tackligar från kronwall tex.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Hade tänkt att titta på en match från NHL i repris i morgon. Senaste gången jag såg en repris visade de resultatet innan matchen började , någon som vet om de fortfarande gör det eller om det går att undvika att titta på resultatet på något sätt?

Vore tacksam för ett snabbt svar.
  • 0
Citerar Skumtomte:
Hade tänkt att titta på en match från NHL i repris i morgon. Senaste gången jag såg en repris visade de resultatet innan matchen började , någon som vet om de fortfarande gör det eller om det går att undvika att titta på resultatet på något sätt?


Nej, det går ej.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Citerar Rockstar1:
Citerar Nej, det går ej.

Hur menar du? Går det inte att undvika att titta på resultatet eller vad menar du?
  • 0
Citerar Skumtomte:
Hur menar du? Går det inte att undvika att titta på resultatet eller vad menar du?


Jag brukar kisa med ögonen, täcka för delar av skärmen och snabbt som fan trycka på "Full screen". Det brukar fungera!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Jag brukar kisa med ögonen, täcka för delar av skärmen och snabbt som fan trycka på "Full screen". Det brukar fungera!

Haha det går ju också att göra, frågan är bara vad de tänker när de visar upp resultatet innan matchen börjar. Det är ingen mening med att visa repriser då ju
  • 0
Citerar Skumtomte:
Haha det går ju också att göra, frågan är bara vad de tänker när de visar upp resultatet innan matchen börjar. Det är ingen mening med att visa repriser då ju


Vet inte var du försöker kolla, men den på NHL är nog mer av en recap än repris. Men gör man som jag så brukar det gå!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Äntligen blev någon riktigt Kronwalled! ;)
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Så jävla grymt av Slovakien!
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Så jävla grymt av Slovakien!


Helt sjukt bra gjort, även om jag faktiskt håller med Wikegård, det är roligare då Kanada är med i turneringar.

FINT där norge!! Sjukt jävla nice, ge Ryssland en match nu för fan!
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Nio sekunder kvar! NIO! Så jävla gött, Finland!
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Mathias Holmberg:
Nio sekunder kvar! NIO! Så jävla gött, Finland!


Fantastiskt rolig match att titta på och UNDERBART att se Finland ta revansch och gå vidare till semi.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Tråkigt att Sverige gjorde en så fruktansvärt dålig insats i kvartsfinalen.
  • 0
Jävla usel publik, kanadensarna hejade ju för fan mer på oss i JVM.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Härligt att se fasth läcka i målet under VM. Turneringens behållning.
  • 0
Vilket fiasko det blev...
Idag är en helt vanlig dag
  • 0
Rätta mig om jag har fel, men Sveriges förlust i kvarten kan bero på att de tog ut guldet i förväg. Strax innan VM började så sa svenska kommentatorerna samt de flesta spelarna att de skulle ta guld. Med den inställningen kan man ju slappa sig fram, spela sina matcher, ta det lugnt. Sverige hade ju trots allt 16 nhl-proffs. Det skulle bli en barnlek, men just att de tog ut segern, samt guldet i förväg, kan ha varit deras misstag.
Zombies ate my fridge, and stole my liquor!
  • 0
Citerar Geezer:
Härligt att se fasth läcka i målet under VM. Turneringens behållning.


Skojar du?

Inte många som skulle gjort sådana tunga räddningar som Fasth faktiskt gjort under detta VM. Visst, han tabbade sig ett par gånger men att bara skylla på Fasth är jäkligt illa. Sverige hade redan från början ett tveksamt försvar som alltför många gånger slarvade och gav motståndarna kontringschanser och öppna lägen. Senaste matchen nu mot Tjeckien så kan jag hålla med om att Fasth borde hållt pucken i slutet, men det var ändå det bristande försvaret som gjorde att Sverige förlorade idag.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!