Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hörlurar/headset!


Citerar Aaandy:
Provade ett par Bowers & Wilkins, modell P3, och tyckte de lät som guld i mina öron. Blev riktigt sugen tills dess att jag fick reda på priset... 1500 kronor. Är det någon här som provat dem och kan intyga huruvida de är så bra som jag tror eller om referensmaterialet som spelades är missvisande?


Har haft både B&W P5 och P3. Jag tycker absolut att de är prisvärda om man även räknar in byggkvalite, smidighet och komfort. P5 och P3 låter aningen annorlunda i ljudkaraktär men det de har gemensamt är att de båda är väldigt balanserade. Man kan lyssna på dessa lurar en bra stund utan att få huvudvärk för att tillverkaren vridit upp basen för att kunden ska köpa dem i butiken efter de har lyssnat i ett par minuter. P5 har mer diskant än P3 med en fin, lugn, bas medan P3 har mer fokus på mellanregister och aningen mer bas än P5. De båda har inte lika mycket djup som over-ear-hörlurar men det är inte något som är dåligt, inte vid portabelt lyssnande i alla fall. P5 täcker ut aningen mer ljud, pga. lädret och materialet i kuddarna som sluter sig bättre runt öronen. Ser även riktigt lyxiga ut. P3 är dock minst lika sköna att ha på sig och blir inte lika varma för öronen om det är riktigt soligt ute. De sistnämnda går att vika ihop mer också, om jag minns rätt. Båda lurarna tjänar på att spelas in ett tiotal timmar.

Dessutom är en av de bästa sakerna med hörlurarna är att de faktiskt ser bra ut, man kan ju använda dem när man går runt på stan/sitter på flyget utan att det ser ut som man värmer öronen med två ufon/går runt med plastiga märkeslurar med fult tryck, utan att för den sakens skull bortprioritera ljudkvalité. Så köp någon av dessa (P3 är väl aningen mer prisvärd om du inte vill lägga ut mer än 1500kr) om du vill ha ett par bra, välavvägda hörlurar som kommer att användas främst för portabelt bruk med din Iphone i tunnelbanan men för den sakens skull inte se mindre stilig ut för det.
  • 0
Vilken av Sennheiser PC360 och Hd598 är böst för spelande? Vilken har bäst ljud, positioning os.v?
"You did good son, you did good"
  • 0
Citerar knoe1:
Vilken av Sennheiser PC360 och Hd598 är böst för spelande? Vilken har bäst ljud, positioning os.v?


HD598 har överlägset bäst ljud, men PC360 har mikrofon vilket gör att det lämpar sig mer för spelande.
  • 0
Citerar Aaandy:
HD598 har överlägset bäst ljud, men PC360 har mikrofon vilket gör att det lämpar sig mer för spelande.


Mikrofon bryr jag mig inte om då det är väll endast att köpa en modmic och fästa på HD598an? Är det den jag ska gå på då?
"You did good son, you did good"
  • 0
Citerar knoe1:
Mikrofon bryr jag mig inte om då det är väll endast att köpa en modmic och fästa på HD598an? Är det den jag ska gå på då?


En sådan mikrofon ska gå att fästa på dem. Och ja, av de två är HD598 det självklara valet.
  • 0
HD 598 är beställda! Nu är det ett ljudkort som behövs. Har tittat lite på Asus Xonar Essence STX. Jag har möjligheten att köpa en STX men undrar om det är lite overkill? Kommer jag få märkbart bättre ljud med STX än till exempel Asus Xonar DG? Jag vill ha Dolby Headphone i kortet.
"You did good son, you did good"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!