Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hörlurar/headset!


Kör med ett par oranga Steelseries Siberia V2
  • 0
Citerar Koffingbollen:
EDIT: Är maxvolymen på Steelseries headsets grymt lågt eller har jag bara haft otur..?


Nejdå, dom är bara dåligt helt enkelt..
  • 0
Citerar Koffingbollen:
EDIT: Är maxvolymen på Steelseries headsets grymt lågt eller har jag bara haft otur..?


Tror det är något fel på dem då, när jag har mina på maxvolym kan jag nästan använda dem som högtalare (Överdriver lite)
erm...
  • 0
AKG är riktigt bra faktiskt.. Det vill jag lova..
"Detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början." - Winston Churchill
  • 0
Citerar MrBosmer:
AKG är riktigt bra faktiskt.. Det vill jag lova..


Oh ja, men jag börjar tro att 702 inte passar mig längre.
  • 0
Citerar Radim:
Citerar MrBosmer:
AKG är riktigt bra faktiskt.. Det vill jag lova..


Oh ja, men jag börjar tro att 702 inte passar mig längre.


Varför då? Är det huvudet eller lurarnas fel?
"Detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början." - Winston Churchill
  • 0
Nej, jag ska köpa nya lurar och har kollat en del på AKG 702. Men dom verkar ha lite klen bas, så jag ska försöka hitta några alternativ. Maxbudget 3000kr. Du får gärna komma med lite förslag.
  • 0
Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Hörlurar: AKG 518 DJ
  • 0
  • X
  • X
Citerar Cakeguy:
Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset


Tråkigheter.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Radim:
Citerar creativeee:
Är Beats by dr. Dre värt priset? Med tanke på priset så borde de vara bra men jag vet inte riktigt... Nån som har dessa?


Vilken version kollar du på? Det är som att fråga om AKG är bra. Säg vilken modell. Den serien brukar vara överprisad och det finns bättre alternativ. Jag gissar på att du kollar på HD. Och i så fall är Q701 ett bättre alternativ. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=719020

Syftar på Studio. Jag lägger ner max 3000 spänn och den som du länkat kostar lite väl för mkt. Om du vet ett bättre alternativ så säg gärna.
  • 0
Citerar Cakeguy:
Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset


Fatal1ty är ett bra val om man inte har mycket pengar att spendera, dom blir däremot pwnade av marknadens andra headsets för 600:-+
  • 0
Citerar creativeee:
Syftar på Studio. Jag lägger ner max 3000 spänn och den som du länkat kostar lite väl för mkt. Om du vet ett bättre alternativ så säg gärna.


HDJ 2000, denon 2000 och AKG K702, beror på vad du vill ha för ljud. Är det studiokvalitet så är ger 702 otroligt bra sådant, medans jag tycker HDJ 2000, denon 2000 och eventuellt A&H XD-53 är trevligare att lyssna på musik med. Fast de ger inte referensljud.
  • 0
Okej, någon som har något bra tips på ett headset för under 500 kr? Ska mestadels användas till film, musik och skype. Micken ska vara bra
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Radim:
Nej, jag ska köpa nya lurar och har kollat en del på AKG 702. Men dom verkar ha lite klen bas, så jag ska försöka hitta några alternativ. Maxbudget 3000kr. Du får gärna komma med lite förslag.


Sennheiser HD650 har rätt grym bas, men inte Denon-kvalité tyvärr. Man får helt enkelt prioritera.
  • 0
Citerar zombiegamer:
Sennheiser HD650 har rätt grym bas, men inte Denon-kvalité tyvärr. Man får helt enkelt prioritera.


"grym" vettefan. Den har däremot väldigt naturlig, inte alls överdriven vilket är sällsynt. Mycket naturligt studioljud.

Behöver dock rejäl förstärkare för att kunnas drivas riktigt. Nu har det skiftats till HDJ 2000. Om jag kan hitta någon som kan skicka dom ifrån USA blir det bara 1550kr ifrån amazon. Helt otroligt billigt.

Sådär, bestämt mig. Blev HDJ 2000 för 1502kr ink frakt ifrån beachcamera.com
  • 0
Funderar på att införskaffa mig ett par hörlurar, så jag surfade runt lite på prisjakt och kollade:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293785

Någon som har en aning om hur bra de är? De ligger väldigt bra till både i pris och bland betygen. Hörlurarna ska främst (eller snarare sagt, enbart) användas till att lyssna på musik med iPhonen, och då oftast när jag sitter på bussen eller tåget - så ett krav är ju att de stänger ute ljud hyfsat bra och är smidiga att ta med sig. Sedan får jag huvudvärk av in-ear-pluggar, så de är uteslutna.

Alternativet vore ju annars dessa:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18602

Vilket har fått överväldigande bra kritik, men så är de ju 3 gånger så dyra också.
  • 0
Citerar Iqaros:
Vilket har fått överväldigande bra kritik, men så är de ju 3 gånger så dyra också.


Fast 10 gånger bättre. Jag tycker definitivt HD25. Dom kommer säkert ersätta de lurarna du använder hemma, beroende på vilka du använder dig utav.
  • 0
Citerar Radim:
Dom kommer säkert ersätta de lurarna du använder hemma, beroende på vilka du använder dig utav.

Haha, kör med ett Siberia headset hemma. Finns nog ingen risk att de ersätts, vill ju fortfarande kunna snacka med polarna på skype. ^^

Såg förresten att det antagligen är den här modellen som gäller nu:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=179726

Istället... vad det är för större skillnader vet jag däremot inte.
  • 0
Citerar Iqaros:
Haha, kör med ett Siberia headset hemma. Finns nog ingen risk att de ersätts, vill ju fortfarande kunna snacka med polarna på skype. ^^

Såg förresten att det antagligen är den här modellen som gäller nu:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=179726

Istället... vad det är för större skillnader vet jag däremot inte.


Du kommer inte stå ut med ett siberia efter att du använt HD25 ett litet tag. Siberia har verkligen hemsk ljudkvalitet. Du kommer förmodligen använda HD25 och endast mikrofonen på ditt siberia. Har du pengarna att ta ett HD25, gör det.
  • 0
Citerar Radim:
Du kommer inte stå ut med ett siberia efter att du använt HD25 ett litet tag. Siberia har verkligen hemsk ljudkvalitet. Du kommer förmodligen använda HD25 och endast mikrofonen på ditt siberia. Har du pengarna att ta ett HD25, gör det.

Vad är det som är så hemskt med siberia egentligen?

Citerar Aaandy:
Annars om du vill ha ett par billiga hörlurar med relativt bra ljudkvalité, så kan du titta in AKG K518.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=434687

Får väl ta och kika på dem också kanske då.
  • 0
Citerar Iqaros:
Vad är det som är så hemskt med siberia egentligen?


Ljudet.. Det är äckligt att lyssna på det. Det är ingen större skillnad mellan ett par hörlurar från ÖoB och siberia. Verkligen.. Har du använt dig utav hörlurar med bra ljud och sedan provar siberia så mår du fan illa utav hur dåligt det är. Jag skojar inte, jag mådde illa när jag fick sitta med dom i en timme och "lyssna" på musik. Mina stackars låtar.. Det lät som att dom var i 56kbps mp3 och uppspelade i en burk.
  • 0
Citerar Radim:
Har du använt dig utav hörlurar med bra ljud

Tja, har ju haft ett par AKG K27i och innan dess hade jag ett par Shure E2c, och även om jag anser att båda två slår Siberia på fingrarna så tycker jag inte att Siberia är så hemskt när man bara har musik i bakgrunden och pratar över skype, eller till spel, vilket är det primära området för dem... Däremot var jag tvungen att knyta ihop baksidan av lurarna med ett snöre för att "täta" runt öronen för att det skulle bli något att ha...

EDIT: Drog på AKG-lurarna igen (som är min systers nuförtiden) och visst, ljudet är betydligt mer närvarande med de lurarna än Siberia. Men som headset tycker jag att de funkar.
  • 0
Hm, letade igenom mina lådor här hemma och hittade en trådlös ljudsändare med tillhörande mottagare. Hittade också ett par lurar med trasig sladd jag inte använder för att jag har bättre.

... See where I'm going? *Kopplar in lödkolven*
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Iqaros:
EDIT: Drog på AKG-lurarna igen (som är min systers nuförtiden) och visst, ljudet är betydligt mer närvarande med de lurarna än Siberia. Men som headset tycker jag att de funkar.


Men tänk på att K27i presterar lite under AKG K518 (har dom själv i någon dag till, sedan AKG K702). Och jag skulle lätt betala 2000kr för HD25 ifrån AKG 518. Så stor är skillnaden. Tycker du att dina K27i har bra ljud så kommer du bli väldigt förvånad över hur bra HD25 låter. Personligen tycker jag du borde ta HD25 och en mik som du ställer på bordet eller sätter fast i tröjan.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!