Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Serietidningstråden!


Har nyligen beställt Batman: The Killing Joke, Batman: Arkham Asylum (A Serious House on Serious Earth), Sandman The Preludes & Nocturnes och Preacher Gone To Texas.
  • 0
Hur många här har stött på censureringar i sina serier?

Jag läste nyss X-Men Noir (utgiven av Marvel Comics, köpt på SF-Bokhandeln) och märkte att flera ord var överstrukna. Ord som "fuck" och "faggot". Man ser inte orden men man kan räkna ut vilka ord det är. Märkte samma grej i All-Star Batman & Robin (utgiven av DC Comics, köpt på Comics Heaven).

Håller ni inte med att det är konstigt att serier som är uppenberligen skrivna för en vuxen publik blir censurerade för svordomar? Var orden redan censurerade i lösnummren, och om i så fall varför skrev dem ens orden?

PS: Jag kan rekommendera båda böckerna.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Vet någon var man kan få tag på serien XIII, som det för ett par år sedan gjordes spel på?
derp
  • 0
Köpte Star Wars Darth Maul nyss. Längtar verkligen till våren, då alla marknader sätter igång. Då kan man fynda.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Planerar att köpa "Amazing Spider-Man" #568-571. Mest för den grymma serien där som heter New Ways To Die!". Jag undrar nu om någon har läst den och om den var bra?
  • 0
Läste i princip bara Kalle Anka förut. Men nu på senare tid har intresse för Marvel, Star Wars och andra serier vaknat. Inte bara det, har blivit lite nördigare dessutom.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Min senaste blogg tar upp mina favorit serie skapare:
http://www.gamereactor.se/blog/Guendolin/169139/
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Får väl ta och slå ett slag för min nya favoritserie. The League of Extraordinary Gentlemen av Alan Moore. En galet bra serietidning som är både tänkvärd och rolig. Satt och försökte fundera ut en favoritkaraktär av de som är med. Men alla karaktärer är så välskrivna och fascinerande. Karaktärerna är tagna från andra kända klassiska verk. (The Invisible Man, Twenty Thousand Leagues Under the Sea, Bram Stokers Dracula m.m.)

Samtidigt så älskar jag att den utspelar sig i en steampunk version av den viktorianska eran.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Fyndlagret i Sundsvall is the place to be när det handlar om serietidningar. Sällan man ser en butik som säljer tidningar för en krona styck och pockets för fem spänn!
Har själv hyllan full av Kalle Anka, Björnligan och Farbror Joakim!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Mahe
  • Mahe
Köpte Batman: Year One för ett par månader sen men har ännu ej läst ut den då jag har jättesvårt att läsa skrivstil.
"You're not gonna believe this. The guy killed 16 Czechoslovakians. He was an interior decorator."
  • 0
Borde ta och läsa Batman serietidningarna. Har ändast läst någon Crysis serietidning och Halo.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar killermm:
Borde ta och läsa Batman serietidningarna. Har ändast läst någon Crysis serietidning och Halo.


Rekommenderar Batman: The Dark Knight Returns av Frank Miller som är riktigt bra.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Gör er själva en tjänst och kolla in Scott Snyders pågående "Death of the Family"-serie. Bara släppts två nummer hittills, men den inleder ruggigt starkt med en Joker som är värre än någonsin. Är övertygad om att det här kommer bli något stort.
Indecent exposure is fun.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Håller precis på och läser The Dark Knight Returns.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Jag har just läst klart Preacher Gone To Texas och den var förbannat bra. Jag älskar verkligen att man vågar ta i med blod och svordomar. Jag beställde Volume 2 nu!
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Jag har just läst klart Preacher Gone To Texas och den var förbannat bra. Jag älskar verkligen att man vågar ta i med blod och svordomar. Jag beställde Volume 2 nu!


Jag har funderat länge på att läsa den serien. Ska prova den nu.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Citerar Gamerman1:Jag har just läst klart Preacher Gone To Texas och den var förbannat bra. Jag älskar verkligen att man vågar ta i med blod och svordomar. Jag beställde Volume 2 nu!

Jag har funderat länge på att läsa den serien. Ska prova den nu.


Gör det! Lätt den bästa serietidning jag har läst tillsammans med The League of Extraordinary Gentlemen. Härlig blandning mellan våld, sex och blod. Får antagligen Volume 2 idag.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
De senaste jag läste var The Killing Joke och A Study In Scarlet. Jag tyckte väl att båda var okej, The Killing Joke kändes lite tunn, i alla fall om man jämför mot The Dark Knight Returns, dock så är stilen mycket snyggare.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Walking Dead serien är snuskigt bra, ni som inte har läst och äger en iPhone/iPad kan ju trixa ner Comics och få första issuen gratis
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Gamerman1:
Jag har just läst klart Preacher Gone To Texas och den var förbannat bra. Jag älskar verkligen att man vågar ta i med blod och svordomar. Jag beställde Volume 2 nu!


Har precis läst klart den! Ruskigt bra serietidning med en hel del härliga karaktärer! Nu ska jag nog börja med V for Vendetta.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Någon som läst de nya He-Man Masters of the Universe comicsen? Är lite små sugen på att skaffa dem.
  • 0
Citerar KentaKobbe Jr:
Citerar Noire:Någon som läst de nya He-Man Masters of the Universe comicsen? Är lite små sugen på att skaffa dem.

Har inte läst dem själv men de har fått otroligt blandade resultat av kritiker. Det blir lite av att chansa helt enkelt.
men det skulle vara kul om du testade dem, då jag gärna vill höra din åsikt om tidningarna


Aight ^^

Blir till att se om jag kan hitta dem till ett vettigt pris någonstans.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!