Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Islam, en religion fylld av hat?


Citerar sammiboii:
Citerar Lotus:
Döda otrogna, stena bögar och förtrycka kvinnor är tre populära sysselsättningar.



men kom ihåg nu att det inte gäller alla!
Bara konstiga fundamentalister som Noizy!


Vad snackar du om? Musik är haram här har du bevis!

"And of mankind is he who purchases idle talks (i.e. music, singing, etc.) to mislead (men) from the Path of Allah without knowledge, and takes it (the Path of Allah, the Verses of the Quran) by way of mockery. For such there will be a humiliating torment (in the Hell-Fire)". (Surah Luqman 31:6)

Hittar inte fler men det finns en föreläsning på Islam.nu om att musik är haram.
F*ck those who are against me!
  • 0
Eftersom musik är ett vanligt förekommande fenomen i tv-spel, hur gör du när du spelar? Blir det mute eller? All musik är ju tydligen haram.
I don't envy you.
  • 0
Noizy verkar vara en potentiellt farlig person.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Hahahahaha, "här har du bevis!". Så tar han ett citat ur koranen.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Hahahahaha, "här har du bevis!". Så tar han ett citat ur koranen.


En klassiker i "Finns Gud?"-tråden. Under flera tillfällen har han tagit flera texter ur Koranen som bevis för att Koranen kommer direkt från Gud.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
@Noizy: Du svarade förresten aldrig på frågan jag ställde dig för länge sedan i gudstråden.

Om gud uppenbarade sig för dig eller skickade ett sändebud, whatever, och bad dig mörda alla i din familj och alla du bryr dig om - hade du gjort det?
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
^
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Noizy är 14 bast. Så. Ja.


Enligt hans krypin så är det nyligen som han gått och blivit religiös. Antar att han måste ta i lite extra då, bara för att.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Crank:
Vad är namnet på den gren inom islam som klassas som den mest extrema?


Fundamentalism skulle jag tro.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar Noizy:
"And of mankind is he who purchases idle talks (i.e. music, singing, etc.) to mislead (men) from the Path of Allah without knowledge, and takes it (the Path of Allah, the Verses of the Quran) by way of mockery. For such there will be a humiliating torment (in the Hell-Fire)". (Surah Luqman 31:6)

Observera att ordet "musik" är inom parentes och är alltså enbart en tolkning av översättaren/skrivaren.

Vet du vad som enligt koranen händer med de människor som sprider sina egna åsikter genom att påstå att de kommer från koranen?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Hahahahaha, "här har du bevis!". Så tar han ett citat ur koranen.


Det är Koranen som leder muslimerna.

Citerar Witch King:
Observera att ordet "musik" är inom parentes och är alltså enbart en tolkning av översättaren/skrivaren.

Vet du vad som enligt koranen händer med de människor som sprider sina egna åsikter genom att påstå att de kommer från koranen?


Musik är tomt prat och för att förklara vad tomt prat betyder så lade dom det inom parentes för att förklara det -.-

Citerar Witch King:
Vet du vad som enligt koranen händer med de människor som sprider sina egna åsikter genom att påstå att de kommer från koranen?


Det där kommer ifrån Koranen. Tror du Allah straffar en muslim som äter griskött utan att han visste? Allah straffar dom som gör det med mening. Samma sak är det med allt annat också. Så ja, jag vet vad som händer. Man blir förlåten insh'Allah. Det är vad som händer.

Tillagt 2011-03-27 20:24:
Citerar Andra Bullar:
@Noizy: Du svarade förresten aldrig på frågan jag ställde dig för länge sedan i gudstråden.

Om gud uppenbarade sig för dig eller skickade ett sändebud, whatever, och bad dig mörda alla i din familj och alla du bryr dig om - hade du gjort det?


Han uppenbarar sig inte, och profeten Muhammed fred vare över honom är den sista profeten så den frågan kan man inte svara på. Annars begår man fel.

Citerar sammiboii:
Jag avbildade muhammed i paint.


Var det inte du som kallade dig ''muslim'' innan? Du gör något sånt för att få lite uppmärksamhet i tråden .. Hoppas inte du får uppmärksam av Elden bara. Hoppas inte, för du verkar inte kunna skilja på rätt och orätt.
F*ck those who are against me!
  • 0
Citerar Noizy:
Han uppenbarar sig inte, och profeten Muhammed fred vare över honom är den sista profeten så den frågan kan man inte svara på. Annars begår man fel.


Enligt vem? Och jag förstår inte riktigt den logiska kedjan däremellan. Muhammed är den sista profeten, så därför går det inte att svara på? Ungefär lika logiskt som att "mitt tuggummi är rosa, därför kan jag inte flyga".
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Du har fortfarande inte besvarat min fråga. Skulle du gå med på guds krav villkorslöst?


Jag skiter i din fråga, läs det jag skrev eller be någon att förklara vad det står om du själv inte fattar -.-
F*ck those who are against me!
  • 0
Alla religioner är skit, men kristendomen och Islam tar priset.
  • 0
Citerar Cakeguy:
Alla religioner är skit, men kristendomen och Islam tar priset.

Många religioner har både bra och dåliga sidor. Det dåliga med just islam är dess många likheter med nazism.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Citerar Noizy:
Jag skiter i din fråga, läs det jag skrev eller be någon att förklara vad det står om du själv inte fattar -.-


Jag skrev det innan du lade till svaret i ditt inlägg, vilket du hade sett om du kollat tidsslaget, och jag har nu också ändrat, vilket leder till ett annat klockslag i mitt inlägg där det också står att det är redigerat.

Men som religiös är väl slutledning inte din grej antar jag
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
http://www.q45.org/cpg/albums/userpics/10001/thumb_MichealJac
ksonPopcorn.gif


Citerar Sentinel Excess:
Många religioner har både bra och dåliga sidor.


Bra sidor i all ära, men jag ser inte hela grejen med att anpassa sitt liv efter några ord som skrevs för över 1400 år sedan - det vill säga på den där tiden där varje person som blev hög eller var mentalt instabil kunde misstas för någon religiös profet (not mentioning any names!) och sedan förändra världen för evigt.

Om en kille stiger ut från en mörk gränd ikväll och säger att han sett Gud, och menar att Gud sagt att judendomen, kristendomen och islam är fel hade jag inte trott honom. Det hade inte Noizy heller. Så varför tror han Muhammed? Han gjorde ju precis samma sak fast för 1400 år sedan.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Skillnaden är ju att han fick en bok som bevis. Eller har jag missat nåt här?
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Citerar Noizy:
Musik är tomt prat och för att förklara vad tomt prat betyder så lade dom det inom parentes för att förklara det -.-

Är musik tomt prat? Musik behandlar ämnen som kärlek, andlighet, livet, och livsåskådningar (och mycket, mycket mer). Är detta tomt prat menar du?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Sentinel Excess:
Skillnaden är ju att han fick en bok som bevis. Eller har jag missat nåt här?


Så pass? Nåja, skit i det jag skrev då. Nu blir vi muslimer hela bunten!
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Bra sidor i all ära, men jag ser inte hela grejen med att anpassa sitt liv efter några ord som skrevs för över 1400 år sedan - det vill säga på den där tiden där varje person som blev hög eller var mentalt instabil kunde misstas för någon religiös profet (not mentioning any names!) och sedan förändra världen för evigt.

Om en kille stiger ut från en mörk gränd ikväll och säger att han sett Gud, och menar att Gud sagt att judendomen, kristendomen och islam är fel hade jag inte trott honom. Det hade inte Noizy heller. Så varför tror han Muhammed? Han gjorde ju precis samma sak fast för 1400 år sedan.



True.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Gillar hur muslimer säger att beviset för koranens äkthet är att den beskriver vetenskap långt innan dess empiriska upptäckt. Det ständiga exemplet är magnetism som tydligen ska beskrivas med stor detalj - men ingen kan någonsin citera vilken detalj detta är. Jag undersökte saken och kom fram till att det som stod om magnetism är mer eller mindre att "de har två poler och drar i varandra".

Imponerande

"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Noizy: Angående det du och Andra Bullar diskuterade. Du skrev att dy inte kan svara på ifall du skulle döda din familj på gud request därför att gud inte uppenbarar sig, och muhammed var den sista profeten så därför kan man inte svara på det.

Jag förstår inte precis som Andra Bullar logiken. Man kan alltså inte svara på frågan därför att han var den sista profeten?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!