Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Islam, en religion fylld av hat?


Det som folk säger är inte sant. Om en person säger att bland alla terrorister i världen så finns det vissa muslimer. Då tror dom att alla terrorister är muslimer. Det finns kristna terrorister, det finns judar som är terrorister det finns till och med buddhister och hinduer som är det. Men vissa folk vet ju inte det. Det finns massor med Amerikanska terrorister, det stället jag hört ifrån så hade dom sagt att Amerikanske terrorister dödar amerikaner och skyller sedan på Saudiska Jihadister.

Av alla terrorister i hela världen så är 3% muslimer enligt en statistik av Al Jazeera.

Om en muslim attackerar något ställe som te.x Danska ambassaden, så står det i nyheterna ''EN MUSLIM ATTACKERA DANSKA AMBASSADEN''. Men om det är en kristen eller jude som gjort det så skriver dom inte att det var en kristen eller jude som attackerat stället. Det är ganska konstigt.
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Av alla terrorister i hela världen så är 3% muslimer enligt en statistik av Al Jazeera.


Haha hur tusan har de kommit fram till en sådan siffra? Det låter ofattbart med tanke på att majoriteten av terrordåden som utförs idag är i islams namn.

Sedan kan man ifrågasätta huruvida Al Jazeera är objektiva i sin bedömning...

Citerar Triple H The Game:
Om en muslim attackerar något ställe som te.x Danska ambassaden, så står det i nyheterna ''EN MUSLIM ATTACKERA DANSKA AMBASSADEN''. Men om det är en kristen eller jude som gjort det så skriver dom inte att det var en kristen eller jude som attackerat stället. Det är ganska konstigt.


Det där är bara spekulationer från din sida med tanke på att ingen kristen eller jude attackerat danska ambassaden än, det är enbart muslimer som gjort det. De har gjort det två gånger dessutom.

Citerar Triple H The Game:
det stället jag hört ifrån så hade dom sagt att Amerikanske terrorister dödar amerikaner och skyller sedan på Saudiska Jihadister.


Doftar som spekulationer utan några som helst bevis. Motbevisa mig gärna.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Citerar Hlödver:
ISNOGOOD... Om du tror att Tel Aviv är Israels huvudstad så kan du inte ha haft särskilt bra geografibetyg


Tel Aviv är den internationellt erkända huvudstaden. Dock finns regering och parlament i Jerusalem.

Tillagt 2008-06-03 17:13:
Citerar Triple H The Game:
Om en muslim attackerar något ställe som te.x Danska ambassaden, så står det i nyheterna ''EN MUSLIM ATTACKERA DANSKA AMBASSADEN''. Men om det är en kristen eller jude som gjort det så skriver dom inte att det var en kristen eller jude som attackerat stället. Det är ganska konstigt.


Nej, i det här fallet är det fullt rimligt, med tanke på att det var ett religiöst dåd.

Tillagt 2008-06-03 17:17:
Citerar Triple H The Game:
Det finns massor med Amerikanska terrorister, det stället jag hört ifrån så hade dom sagt att Amerikanske terrorister dödar amerikaner och skyller sedan på Saudiska Jihadister.


Får man fråga vilket ställe?
  • 0
Citerar Triple H The Game:
det stället jag hört ifrån så hade dom sagt att Amerikanske terrorister dödar amerikaner och skyller sedan på Saudiska Jihadister.

Det var det dummaste jag hört på länge! Om terrorister skyller sina dåd på andra så är de inte terrorister. Poängen med terrordåd är att man med få fram sitt budskap. Man får inte fram sina budskap genom att påstå att det var någon annan som försökte få fram sitt budskap.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Det var det dummaste jag hört på länge! Om terrorister skyller sina dåd på andra så är de inte terrorister. Poängen med terrordåd är att man med få fram sitt budskap. Man får inte fram sina budskap genom att påstå att det var någon annan som försökte få fram sitt budskap.


Om man inte vill ställa andra i dålig dager.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Om man inte vill ställa andra i dålig dager.


Då är det inte längre terrorism. Vad det skulle heta har jag ingen aning om, däremot.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Om man inte vill ställa andra i dålig dager.

Men det är inte vad terrorister sysslar med, annat än att själva ställa sig i dåliga dager då förstås.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar marten1000:
Då är det inte längre terrorism. Vad det skulle heta har jag ingen aning om, däremot.


"Terrorism (av franska terreur; av latinets terror, "skräck", "ångest", ytterst av terreo, "skrämma") definieras oftast som aktioner där våld, eller hot om våld, används mot civilpersoner eller civila institutioner för att skapa skräck eller politisk instabilitet och därigenom nå ett politiskt syfte."

De skapar ju faktiskt skräck och får fram ett sorts budskap genom att genomföra terrorhandlingar och ge andra skulden. Jag skulle kalla det terrorism i alla fall.

Tillagt 2008-06-03 17:30:
Citerar Witch King:
Men det är inte vad terrorister sysslar med, annat än att själva ställa sig i dåliga dager då förstås.


Om dessa amerikaner (vi låtsas att det är sant för ett tag) personligen har något emot Saudiaraber och genomför en bombning där de sedan skyller på Saudiska Jihadister så gynnar det deras intressen. Det är väl ändå terrorism?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Det finns massor med Amerikanska terrorister, det stället jag hört ifrån så hade dom sagt att Amerikanske terrorister dödar amerikaner och skyller sedan på Saudiska Jihadister.

Av alla terrorister i hela världen så är 3% muslimer enligt en statistik av Al Jazeera.


Låter mer som statistik och konspirationsteorier från Usama bin Ladens senaste pressrelease.
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös" - Lars Ohly
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Av alla terrorister i hela världen så är 3% muslimer enligt en statistik av Al Jazeera.


Al Jazeera kallar det som vi kallar för terrorister frihetskämpare. Det säger ju redan en hel del, jag undrar vilka terrorister det är som Al Jazeera menar.
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0
Citerar Nirellen:
Al Jazeera kallar det som vi kallar för terrorister frihetskämpare. Det säger ju redan en hel del, jag undrar vilka terrorister det är som Al Jazeera menar.


Dem går väl igenom alla terrorister i hela världen.

Citerar Witch King:
Det var det dummaste jag hört på länge! Om terrorister skyller sina dåd på andra så är de inte terrorister. Poängen med terrordåd är att man med få fram sitt budskap. Man får inte fram sina budskap genom att påstå att det var någon annan som försökte få fram sitt budskap.


Nej men det är Amerika vi snackar om, dom kan göra vad dom vill. Tex 9/11, Amerikanerna var bakom detta dåd inte muslimerna, men muslimerna fick ta emot all skit.
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Nej men det är Amerika vi snackar om, dom kan göra vad dom vill. Tex 9/11, Amerikanerna var bakom detta dåd inte muslimerna, men muslimerna fick ta emot all skit.


Har då något för att stärka din teori om att jänkarna gjorde det själva?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Nej men det är Amerika vi snackar om, dom kan göra vad dom vill. Tex 9/11, Amerikanerna var bakom detta dåd inte muslimerna, men muslimerna fick ta emot all skit.


Var fick du det ifrån?
The right man when things go wrong
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Nej men det är Amerika vi snackar om, dom kan göra vad dom vill. Tex 9/11, Amerikanerna var bakom detta dåd inte muslimerna, men muslimerna fick ta emot all skit.

Du måste vara den mest obildade och lättlurade forumiten på detta forum.

Det är nästan så illa att jag tror att du bara är en sån där som skapar en användare bara för att spamma och låta dig underhållas av andra forumiters reaktioner på dina bisarra inlägg.

Jag säger inte att det är omöjligt det du påstår, jag säger bara att det är fullständigt orimligt. Jag har hört dessa konspirationsteorier förr och jag vet vad dessa menar vara syftet med att anfalla sitt eget land, men det är inte rimligt.

Det finns inga som helst bevis att det ligger till på detta vis men ändå så är du så säker att du presenterar det som fakta.

Jag är faktiskt nyfiken; hur gammal är du?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Dem går väl igenom alla terrorister i hela världen.


Förutom de som dem anser är frihetskämpare , och det är en stooor del.
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0
Om man påstår att den ena religionen är värre än den andra så...är man faktiskt en god väg på att bli klassad som rasist om inte nazist, nu påstår inte jag att någon gjort det här, tänkte bara det var värt att säga ;P

Alla religioner suger stor dase btw
Dricka sprit och hålla käften :P
  • 0
Citerar Freemanftw:
Om man påstår att den ena religionen är värre än den andra så...är man faktiskt en god väg på att bli klassad som rasist om inte nazist, nu påstår inte jag att någon gjort det här, tänkte bara det var värt att säga ;P

Alla religioner suger stor dase btw


Så du menar, att om man tycker islam är värre än kristendomen i vissa frågor, så är man rasist ev nazist?
  • 0
Citerar Triple H The Game:
Om en muslim attackerar något ställe som te.x Danska ambassaden, så står det i nyheterna ''EN MUSLIM ATTACKERA DANSKA AMBASSADEN''. Men om det är en kristen eller jude som gjort det så skriver dom inte att det var en kristen eller jude som attackerat stället. Det är ganska konstigt.


Fast man kan ju vända på det hela och påpeka att muslimska extremister har kidnappat ledaren för den kaldeiska kyrkan i Irak och att han hittades död ett tag senare. Skrev svenska journalister speciellt mycket om det? Nej.
Däremot, om några kristna i västeuropa skulle kidnappa en imam skulle det bli ett förskräckligt massa liv om det.
"Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
  • 0
Citerar Rehan:
Citerar Triple H The Game:
Om en muslim attackerar något ställe som te.x Danska ambassaden, så står det i nyheterna ''EN MUSLIM ATTACKERA DANSKA AMBASSADEN''. Men om det är en kristen eller jude som gjort det så skriver dom inte att det var en kristen eller jude som attackerat stället. Det är ganska konstigt.


Fast man kan ju vända på det hela och påpeka att muslimska extremister har kidnappat ledaren för den kaldeiska kyrkan i Irak och att han hittades död ett tag senare. Skrev svenska journalister speciellt mycket om det? Nej.
Däremot, om några kristna i västeuropa skulle kidnappa en imam skulle det bli ett förskräckligt massa liv om det.




Ja eftersom vårt land ligger i västeuropa och det är mycket mindre våldsamma handlingar som denna i denna delen av världen.......
Teh Interwebz are serioooous Buzinessss MOTHAFUCKA!!!!!!!!1111111!11!!!!!111!
  • 0
Igår fick jag reda på att jag är 50% muslim, eller så kanske man inte kan säga, jag är ju egentligen 0% muslim men alla på min fars sida var muslimer iaf.
Hade alltid haft för mig att dom var hinduer av någon anledning, fast min far kommer från Bangladesh som består utav mestadels Sunni muslimer.
Hade inte så koll eftersom jag inte träffat min far på drygt 15 år (jag är 20),
men detta kanske förklarar varför jag är så hatisk när jag förlorar i någonting. ;)
-Juicy
  • 0
Såna männsikor är inte ens i närheten av muslimer, om man inte respektera Guds människor då är man ett odjur! En av de viktigaste regler inom Islam!
Youre not worthy as my opponent!-Vergil DMC
  • 0
Kolla på 2an, Jag blir helt jävla arg när jag ser vilka regler de säger att alla ska följa.

Man får inte dansa och lyssna på rock, hårdrock för det finns fula ord, man får inte ta kvinnor i handen. Kvinnor måste ha slöja så det täcker ner till brösten, man får absolut inte ha sex med sin pojk/flickvän om man inte är gift. Ropar upp sahira lagarna hela tiden.

De är islamister som är där, vanliga muslimer är helt okej men islamister verkar fan inte kloka.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
De är islamister som är där, vanliga muslimer är helt okej men islamister verkar fan inte kloka.


Vad är skillnaden mellan islamister och muslimer?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Citerar Siegfried e är islamister som är där, vanliga muslimer är helt okej men islamister verkar fan inte kloka.

Vad är skillnaden mellan islamister och muslimer?


Se svt2 så lär du dig det
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Chaplin:
Islamister = Extremister, eller?


Är inte det som skiljer shia från sunni?

Tillagt 2009-12-06 20:36:
Citerar ToScA-:
Se svt2 så lär du dig det


TV'n är ockuperad.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!