Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tror du på "utomjordingar"?


Utomjordingar kommer vara för intelligenta för att vilja starta krig however
De har redan gått förbi dagis-stadiet.
Bara en sån sak
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
Citerar Silky:
Om dem finns lär dem nog se ut som något vi aldrig sett förut. Dem lär ju vara anpassade till klimatet på sin planet. Fast å andra sidan man vet ju aldrig.

jo men eftersom man aldrig sett något liknande försökte jag förklara på ett annorlunda sett att dom var utvecklade för sin planets klimat

Citerar Silky:
Sett den också. Men du har nog missat lite saker. Det där att det lever mossa långt ner i Sibiriens frusna mark som fortfarande kan växa är ju inte samma sak som att hitta utomjordiskt liv. Att liv ska finnas där det finns vatten är absolut inte en självklarhet. Vi lever på en planet där man om och om igen häpnas över var och under vilka vilkor livsformer kan leva. Men då ska man komma ihåg att dem arterna har en stabil grund med utbredd artrikedom.


grejen är den att där det finns vatten kan det finnas liv.. iallafall upptill 114 grader eller nåtsånt shit

Citerar Mordecai:
Utomjordingar kommer vara för intelligenta för att vilja starta krig however
De har redan gått förbi dagis-stadiet.


hehe.. Bush??
Select your player.
  • 0
Citerar Lmen:
jo men eftersom man aldrig sett något liknande försökte jag förklara på ett annorlunda sett att dom var utvecklade för sin planets klimat




Citerar Lmen:
grejen är den att där det finns vatten kan det finnas liv.. iallafall upptill 114 grader eller nåtsånt shit


Kan finnas liv ja, men det är inte tvunget att det finns.

BTW, visst var det Titan som dem snacka om??
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
Det är kanske inte meningen att människan ska få reda på allt om universum o det som är utanför.. men liksom tänk att många av dom stjärnor vi ser på natthimlen var släckta reda innan det fanns liv på jorden,och än ser vi deras ljus . fatta då hurlångt bort närmaste stjärna är så långt du kan tänka dig gånger trehundra plus typ tänk då att det är vår närmaste stjärna except solen.sen finns det ju miljontals fler stjärnor i vår galax som vi inte ser för dom är så långt bort att ljuset inte hunnit nå jorden även om dom var släckta innan det fanns liv på jorden .. asså det går inte äns o tänka hur stor vår galax är .. tänk då att det finns miljontals fler galaxer i universum ... asså det går inte och förstå hur stor rymden är..



en annan grej dom har hittat ett solsystem i vår galax till och med . men man kan bara se dom största planeterna här ifrån. tänk om där finns en till så kallad "jord"..

hoppas ni inte låter tråden dö ut för nu måste jag gå min brorsa ska använda datorn...

Tillagt 2006-11-07 20:05:
Citerar Silky:
BTW, visst var det Titan som dem snacka om??

aah .

det kan hänt att jag inte riktigt hängde med efter som att jag sprang runt o åt frukost samtidigt .
Select your player.
  • 0
Citerar Lmen:
det kan hänt att jag inte riktigt hängde med efter som att jag sprang runt o åt frukost samtidigt .




Citerar Lmen:
en annan grej dom har hittat ett solsystem i vår galax till och med . men man kan bara se dom största planeterna här ifrån. tänk om där finns en till så kallad "jord"..


Dem håller väl på att utveckla olika system för att kunna filtrera ljuset från stjärnorna så att man kan se när planeterna passerar framför stjärnor. Har för mig att jag läst om det i en Illvet tidning.

Citerar Lmen:
Det är kanske inte meningen att människan ska få reda på allt om universum o det som är utanför.. men liksom tänk att många av dom stjärnor vi ser på natthimlen var släckta reda innan det fanns liv på jorden,och än ser vi deras ljus . fatta då hurlångt bort närmaste stjärna är så långt du kan tänka dig gånger trehundra plus typ tänk då att det är vår närmaste stjärna except solen.sen finns det ju miljontals fler stjärnor i vår galax som vi inte ser för dom är så långt bort att ljuset inte hunnit nå jorden även om dom var släckta innan det fanns liv på jorden .. asså det går inte äns o tänka hur stor vår galax är .. tänk då att det finns miljontals fler galaxer i universum ... asså det går inte och förstå hur stor rymden är..


Japp, gigantisk. Och det skulle ta lång tid att åka till våran stjärna i ljusets hastighet. Hur omöjligt är det inte då att resa till en annan galax bara i våran egen galaxhop??
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
En evighet .. sluta inte skriv nu .. allihopa fortsätt


kan väll skriva om rymden oxå
Select your player.
  • 0
Såg ett annat program om på discovery. Var ett försök att visa hur det kan gå till ifall vi får kontakt med utomjordingar.

Vid Roswellt incidenten fick vi bland annat en signal från utomjordingar. Men den var bara en ledsignal för att peka oss i rätt riktning om vars vi skulle rikta våra avlyssningapparater. Sen när vi ställt in den rätt fick vi bilder på dem osv.

Men det var som sagt bara en dramatisation. Vad heter den där grenen av vetenskap som forskar om vad som skulle kunna hänt. T.ex. om skotten i sarajevo(Hur f*n stavas det .) aldrig skett.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
tänkt på en sak om man färdas i snabbare än ljusets hastighet .. borde inte det då bli så mörkt det kan bli eftersom att inget ljus hinner nudda en ?
Select your player.
  • 0
Citerar Lmen:
tänkt på en sak om man färdas i snabbare än ljusets hastighet .. borde inte det då bli så mörkt det kan bli eftersom att inget ljus hinner nudda en ?


Jo, borde vara så. Men ljus som kommer mot en den??

Allting är relativt. Om du färdas i ljusets hastighet och en gamereactor tidning kommer farandes mot dig i samma hastighet. Då färdas man ju ljusets hastighet x2 i relativitet till gamereactor tidningen... Hur går det ihop om man enligt dagens fysik inte kan färdas snabbare än ljuset...
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
hmm..det fattar inte jag heller
Select your player.
  • 0
Intressant tråd (!)
Blir faktiskt förvånad över hur många som tror på utomjordiskt liv, trodde inte alls det var så många. Själv är även jag övertygat om att det finns liv någon annanstans.
Om jorden fått besök? Tveksammt, det finns så mycket "bevis" som är bullshit (Videos som filmar UFOs, folk som blivit bortförda).. men samtidigt kan något vara sant.. Det vet vi ju inte, det e ju lixom ord mot ord.
  • 0
Tror det finns utomjordingar någonstans där ute , tror inte att vi är ensamna i hela universum. De sitter säkert och bevakar oss nu och slår till när vi minst anar det

"BANG" så är vi döda.
Prepare to fight for earth
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
Citerar merbzz:
"BANG" så är vi döda.
Prepare to fight for earth



Select your player.
  • 0
Citerar merbzz:
"BANG" så är vi döda.
Prepare to fight for earth


Lol, om det finns liv där ute som är intelligent så har dem nog inte ens märkt att det finns liv på lilla planeten Jorden.

Tillagt 2006-11-07 21:42:
För att försöka hålla tråden vid liv

Hörde ni att vi numera bara har åtta planeter och att pluto klassas som dvärgplanet eller vad det var.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
mm det har jag hört men våran vit ryska NO lärare tror inte på det XD .. men hon är ganska störd.. typ jag får göra vad jag vill på lektionerna medans alla andra bara ska vara helt tysta o jobba men hon är läskig hon kan komma o börja ge mig massage i nacken .. o hon vägrar släppa .. jag fick till och med sova på lektionen .. och när alla andra skulle jobba på datorn när vi var i datasalen så fick jag gjöra vad jag ville XD

Beskrivning: Kort vit ryss med alldeles för små kläder och kan inte svenska typ ...

När hon ska säga mitt namn Pierre (uttalas Pjär.. brukar skriva Pjär bara för nöjes skull)säger hon typ Pijeäärrrrräää . keps säger hon Keebzz typ hon e ganska rolig lite ot men

Tillagt 2006-11-07 21:56:
hmm tycker jag är ganska konstigt faltiskt den har ju varit en planet jätte länge men liksom krymper den eller?
Select your player.
  • 0
Hon kanske själv är en utomjording
  • 0
Citerar Lmen:
grejen är den att där det finns vatten kan det finnas liv.. iallafall upptill 114 grader eller nåtsånt shit



Vem har sagt att de behöver vara Kolbaserade som vi och alla arter på den här planeteten ?
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
Citerar Stoppa_Duvan:
Hon kanske själv är en utomjording



när jag tänker på det ser hon faktiskt ut som en

Select your player.
  • 0
Citerar Lmen:
hmm tycker jag är ganska konstigt faltiskt den har ju varit en planet jätte länge men liksom krymper den eller?


Nej, dem har hållit en kongress eller vad man ska kalla det och alla austronomer av betydelse var samlade för att bestämma vad som betecknade en planet. Detta för att vi upptäckt nya planeter som kretsar runt solen somhar ungefär samma storlek som pluto.

Citerar Lmen:
mm det har jag hört men våran vit ryska NO lärare tror inte på det XD .. men hon är ganska störd.. typ jag får göra vad jag vill på lektionerna medans alla andra bara ska vara helt tysta o jobba men hon är läskig hon kan komma o börja ge mig massage i nacken .. o hon vägrar släppa .. jag fick till och med sova på lektionen .. och när alla andra skulle jobba på datorn när vi var i datasalen så fick jag gjöra vad jag ville XD

Beskrivning: Kort vit ryss med alldeles för små kläder och kan inte svenska typ ...

När hon ska säga mitt namn Pierre (uttalas Pjär.. brukar skriva Pjär bara för nöjes skull)säger hon typ Pijeäärrrrräää . keps säger hon Keebzz typ hon e ganska rolig lite ot men


Haha låter som en blandning av två av mina lärare. Tanja, "hjälplärare", ryss (behöver man säga mer .) och Louise, min förra tysklärare, har trånga kläder, tar på folk, brer ut sig m.m.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
Citerar instant aim:
Vem har sagt att de behöver vara Kolbaserade som vi och alla arter på den här planeteten ?


någon på Discovery XD..


Nä men klart dom kan vara gjorda på något annat sätt typ i nått ämne som kanske inte äns vi vet om
Select your player.
  • 0
Helt säker på att nånstans därute finns det utomjordingar.

Om man bortser från min lärare. Som är en utomjording.
  • 0
Citerar instant aim:
Vem har sagt att de behöver vara Kolbaserade som vi och alla arter på den här planeteten ?


Helt rätt, liv kan bland annat använda metan som bas för att nämna ett exempel.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
Citerar Silky:
ej, dem har hållit en kongress eller vad man ska kalla det och alla austronomer av betydelse var samlade för att bestämma vad som betecknade en planet. Detta för att vi upptäckt nya planeter som kretsar runt solen somhar ungefär samma storlek som pluto.


okej
Select your player.
  • 0
Jag tror på utomjordingar, det sitter en vid datorn och skriver detta just nu.

Nejmen allvarligt. Det finns liv någonstans ute i rymden, frågan är bara var. Får det kan inte bara vi som har uppstått.
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
Citerar Lmen:
hmm tycker jag är ganska konstigt faltiskt den har ju varit en planet jätte länge men liksom krymper den eller?


Ny tolkning och nyare fakta än de kikarstudier som skedde för runt 200 år sen då planeten hittades
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!