Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den stora gitarrtråden!


kan man ha en batteri driven pedal med sladdar i utan att ta slut på batteriet? T.ex. om man har sladdarna pluggade i output/amp och input men inte in i förstärkaren/instrumentet.
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Citerar Keyman:
kan man ha en batteri driven pedal med sladdar i utan att ta slut på batteriet? T.ex. om man har sladdarna pluggade i output/amp och input men inte in i förstärkaren/instrumentet.


Nej, sladdarna måste ur pedalen annars ligger dom där och snor ström i alla fall.
Gör musik.
  • 0
Citerar FraGile:
Citerar Keyman:kan man ha en batteri driven pedal med sladdar i utan att ta slut på batteriet? T.ex. om man har sladdarna pluggade i output/amp och input men inte in i förstärkaren/instrumentet.

Nej, sladdarna måste ur pedalen annars ligger dom där och snor ström i alla fall.


ok, tack för svaret.
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Tror ni att det är bra att lägga ett krav på mig själv att börja skriva musik innan man köper en gitarr?
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Jag går i tankarna på att byta upp mig. Har spelat amatörmässigt på en Schecter Damien 6 sedan 2009 men sedan ett år tillbaka har jag börjat spela mer och skriva mer egen musik. Känner att det börjar klia lite i köp-nerven på något nytt och förhoppningsvis "bättre" även om jag är helnöjd med min Damien 6.

Just nu går jag i tankarna på PRS SE Custom 24 som ligger på drygt 8 500 kr. Ingen vråldyr gitarr (många av deras modeller ligger uppåt 20-40.000 kr) men heller inte nybörjarnivån runt 5.000 heller.

Jag spelar mestadels rock/metal och oftast i stämning E eller Drop D.

Någon här som har erfarenheter av gitarren och kanske äger en modell själv?
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
PRS SE Custom 24

Neeej, inte PRS. Tråkguror, enligt undertecknad. Formen ser tam ut.

Själv har jag dräglat efter en sådan här ganska länge: http://www.schecterguitars.com/international/guitars/2017/e-1-fr-s-special-edition-detail
Ooooerhört snygg och flexibel gura. Den har också världens snyggaste gitarrhuvud.
Köp en sådan, vet jag. Alternativt en simplare variant:
http://www.schecterguitars.com/international/guitars/2017/e-1-standard-honey-sunburt-detail
"I like a lot of crack when I play" - Brooks Wackerman 2013
  • 0
Citerar Gibson_Lespaul:
Citerar GhostofCain RS SE Custom 24
Neeej, inte PRS. Tråkguror, enligt undertecknad. Formen ser tam ut.

Själv har jag dräglat efter en sådan här ganska länge.
Ooooerhört snygg och flexibel gura. Den har också världens snyggaste gitarrhuvud.
Köp en sådan, vet jag. Alternativt en simplare variant.


Jaså lite motstånd på första svaret?

Jag har ju spelat på Schecter ett par år nu och vill ha något nytt men de du länkar är ju faktiskt en helt annan form av Schecter. Snygga var dom får jag hålla med om! Men jag vill komma ifrån "den snabba metal-känslan" lite tror jag, även om det är mer sånt än AC/DC jag förknippar mig med haha.

Vad spelar du på i dagsläget?
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Vad spelar du på i dagsläget?

Delvis en svart Fender Telecaster med svart plektrumskydd (gör stoor skillnad mot vitt). Givetvis med lönnhals. Även en metallifierad Epiphone LP med Seymour Duncan Invaders i. Hetaste passiva micken som finns. Jag kör också på en röd Schecter Omen 6 Extreme. Jag kan verkligen rekommendera att köpa en Telecaster; herrejävlar vad skön den är att spela på.
"I like a lot of crack when I play" - Brooks Wackerman 2013
  • 0
Måste säga att jag är lite sugen på att skaffa gitarr nu(håller redan på med bas), har tittat lite på schecter c-6 (deluxe) och ibanez rg350ezx, den lokala affären hade en ibanez rgd320 för några år sen som jag gillade.
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!