Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den stora gitarrtråden!


  • Felx
  • Felx
Citerar Axxorz:
Om ni fick en förstärkare i hela världen, vilken skulle det bara?


Jag har för lite erfarenhet av förstärkare för att kunna svara på den frågan. Men något fett, antar jag.
  • 0
Citerar Axxorz:
Om ni fick en förstärkare i hela världen, vilken skulle det bara?


Sunn Model T eller en fet Mesa Boogie.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Felx:
Någon speciell modell?


INTE Banditen, för det första så är det en transistor stärkare och för det andra så är den otroligt dålig och håller inte måttet vid högre volymer om du ska micka upp den.

Tycker du ska kolla lite fender, engl, marshalls. Marshall kör helt okej toppar men tycker inte dem levererar något riktigt bra i combo väg. Ska du ha en riktigt bra combo ska du helt klart ha en Engl eller Fender. Mesa är också sjukt bra men dem kostar..

Tillagt 2010-08-10 21:14:
Citerar Axxorz:
Om ni fick en förstärkare i hela världen, vilken skulle det bara?


En Marshall JCM 800 topp med en matchande 4x12a
Citerar Caleb:
eller en fet Mesa Boogie.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Colonel:
Citerar Colonel:Är inte så mycket för just Zoom, eller H-serien. Visst dem är bra att spela in när man ska spela med bandet, men kvalitén tycker jag inte är något vidare, speciellt inte på gitarr-ljudet. Vi mickade stärkaren med en Shure gitarrmick som gick in i h4an men to be honest så tyckte jag att ljudet från gitarren lät crap när det kom in på datorn. Därför vill jag ha ett ljudkort som är till för gitarrer. Har kollat lite på M-Audio Fast Track MkII. Någon som har någon erfarenhet av den?

EDIT: Det var ingen Shure, jag snackar strunt!
Äsch håller fast vid H4an ett tag till! Har fixat Guitar Rig 4 nu så får se hur ljudet blir med det


Guitar Rig 4 är fan inte fy skam! Jag har det och det äger så jävla hårt. Bästa gitarrförstärkarprogramvaran jag testat, helt klart!

Tillagt 2010-08-10 22:06:
Citerar f0mpy:
http://www.thomann.de/se/schecter_diamond_c1_hellraiser_bch.ht
m

http://www.thomann.de/se/schecter_diamond_c1_blackjack_atxabs
.htm


Vilken av dessa gitarrer skulle ni rekommendera. Lite osäker pga olika pickups, har redan EMG på min redan ägda. Är Seymour Dunkan en 10/10 ?


Kan inte säga mer än att Schecter gör bra skit för lite pengar. Har bara provat deras billigare modeller, men dom är riktigt bra dom också
"- Berlusconi kan få hur många kvinnor han vill gratis."
  • 0
Citerar The_Metalhead92:
Guitar Rig 4 är fan inte fy skam! Jag har det och det äger så jävla hårt. Bästa gitarrförstärkarprogramvaran jag testat, helt klart!


Gött! Kan inte vänta tills jag får testa
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar The_Metalhead92:
Kan inte säga mer än att Schecter gör bra skit för lite pengar. Har bara provat deras billigare modeller, men dom är riktigt bra dom också


http://www.youtube.com/watch?v=99Yj9eMTF4U

Efter att ha sett denna videon så blev jag sugen på Blackjacken också, kan fan inte bestämma mig. Men det är långt kvar till ja fyller år, så jag behöver inte bestämma mig än ;)
A very well-tailored person suit.
  • 0
Farsan köpte en Gibson SG i sin ljuva ungdom, och han har den än.
Av ren nyfikenhet så frågar jag: Hur mycket tror ni man skulle kunna sälja den för idag?
  • 0
Citerar Gamezappers:
Farsan köpte en Gibson SG i sin ljuva ungdom, och han har den än.
Av ren nyfikenhet så frågar jag: Hur mycket tror ni man skulle kunna sälja den för idag?


Är den i fint skick skulle den nog kunna gå för en bit över 10000:-
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
  • Felx
  • Felx
Om ni fick välja 3 gitarrer som ni skulle få, gratis, vilka skulle det då vara?

  • 0
Citerar Felx:
Om ni fick välja 3 gitarrer som ni skulle få, gratis, vilka skulle det då vara?


1. Gibson Firebird V - Så hiskeligt vacker och ståtlig. Sådant ljud den ger ifrån sig också.

2. Gibson Les Paul Studio - Wine Red Så elegant, så enkel, en sån dröm.

3. Fender Stratocaster Limited Edition från 1970 Behövs liksom ingen förklaring.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Införskaffade just en sådan här: http://www.guitarthai.com/picpost/gtpicpost/Q241273.jpg

Från... någon gång på 80-talet, utbytta mickar, en p94 humbucker och en mick jag inte kommer ihåg namnet på.
Nämen, vilket trevligt sällskap jag hittade här!
  • 0
Citerar Paronmannen:
Införskaffade just en sådan här:


Sweet! Är det en Sheraton eller Dot?
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Supreme:
Om ni fick välja 3 gitarrer som ni skulle få, gratis, vilka skulle det då vara?


1. Paul Reed Smith McCarty - Smokeburst
2. Musicman Axis
3. Gibson Les Paul Standard - Cherryburst

Tillagt 2010-08-11 21:25:
Ni fick en förstärkare med en enkel kanal med endast Volym - Treble - Bass - Mid kontroller. Ni fick välja en, endast en, pedal/rack till detta, vilken skulle det vara?
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Supreme:
Gibson Firebird V


Förlåt, men det där kan vara det fulaste jag sett i gitarrväg..

Resten var najs.
  • 0
Citerar Felx:
Förlåt, men det där kan vara det fulaste jag sett i gitarrväg..


...Vad snackar du om? Tigger du stryk med en blöt fisk?
To Dare is To Do
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Inarion:
...Vad snackar du om? Tigger du stryk med en blöt fisk?


Smiska mig.
  • 0
Citerar Supreme:
Sweet! Är det en Sheraton eller Dot?


En Sheraton.
Nämen, vilket trevligt sällskap jag hittade här!
  • 0
Citerar Felx:
Om ni fick välja 3 gitarrer som ni skulle få, gratis, vilka skulle det då vara?



1. Mustang
2. LP
3. Tele
  • 0
Citerar Felx:
Förlåt, men det där kan vara det fulaste jag sett i gitarrväg.


YOU FILTHY HUMAN.

Citerar Paronmannen:
En Sheraton.


Mmm, dem är fina
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Supreme:
Mmm, dem är fina


Det trevligaste är hur bra den låter. Den kommer faktiskt förvånansvärt nära ES-335:an i ljudkvalité.
Nämen, vilket trevligt sällskap jag hittade här!
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Supreme:
YOU FILTHY HUMAN.


Hihi.

Citerar Sällskapet:
3. Tele


  • 0
Citerar Sällskapet:
1. Jaguar!


Nu var ju den du länkade en Mustang


Citerar Felx:
Förlåt, men det där kan vara det fulaste jag sett i gitarrväg.


Citerar Felx:


Smisk ska du ha! dubbelt upp!
  • 0
Kan kan inte säga att jag gillar varken Telen eller Firebirdens former jag heller.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
NSFW

Går ni inte igång på den får ni allt ta och kolla potensen!
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar The Sheriff:
Kan kan inte säga att jag gillar varken Telen eller Firebirdens former jag heller


Vi får smisk ihop.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!