Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den stora gitarrtråden!


Citerar hockey_robban_:
ApeWithSniper

http://www.thomann.de/se/harley_benton_hbd120cebk_westerngit
arre.htm

Där har du en riktigt bra stålsträngad gitarr! Äger själv en sån och ljudet är grymt =) frakten går på ca 150kr, så det hamnar runt 1000lappen.. Hittar inte en såhär bra ny gitarr i sverige för det priset.

Tack för tipset, ska lägga den på minnet. Riktigt snygg dessutom!
  • 0
South of Heaven vill jag lära mig och Peace Sells.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
South of Heaven vill jag lära mig och Peace Sells.


Ok?
  • 0
Citerar Dragonforce:
South of Heaven vill jag lära mig och Peace Sells.


Gör det då!
  • 0
Citerar Dragonforce:
South of Heaven vill jag lära mig och Peace Sells.

Bara att träna. Det är bra att kunna uttrycka sig med musik när man inte kan göra det med ord.
  • 0
Citerar Dragonforce:
South of Heaven vill jag lära mig och Peace Sells.


Det är bara till att börja öva.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Dragonforce:
South of Heaven vill jag lära mig och Peace Sells.


Peace Sells är inte så jättesvår att lära sig. Hur länge har du spelat?
  • 0
Ingen som äger en Schecter?
Gitarrer som kostar hälften av vad de borde och är ********** snygga!

Tillagt 2008-11-24 11:14:
*gitarrer och basar!
We don't see things as they are, we see them as we are - Agathodaimon
  • 0
Citerar Visualdarkness:
Ingen som äger en Schecter?

Gitarrer som kostar hälften av vad de borde och är ********** snygga!



Tillagt 2008-11-24 11:14:

*gitarrer och basar!

Borde och borde. I mitt tycke är dom lite opersonliga och inte speciellt snygga.
  • 0
Citerar Szreaper:
Denna gitarr vill man ha: http://www.espguitars.com/guitars_dan.html


Usch vad ful.

Citerar Visualdarkness:
Ingen som äger en Schecter?


Ska kanske skaffa mig en Hellraiser så småning om.
  • 0
Citerar Szreaper:
Denna gitarr vill man ha: http://www.espguitars.com/guitars_dan.html
Synd att den går på 10 lax som billigast på guitare playback


Om du vill ha en sån paint job så måste du göra den själv eller få det custom. Du kan ju inte ha blodsplatter á la mall 1b. Har faktiskt pillat på den gitarren på riktigt. Gillar inte alls finishen. Inte min kopp té egentligen.
I'm free to radically alter my beliefs whenever it's convenient.
  • 0
Citerar Szreaper:
I mitt tycke är dom lite opersonliga och inte speciellt snygga.
Precis så tycker jag om ESP.
  • 0
Kan någon rekommendera en bra gitarr för max 5000 kr? Som sagt är jag mycket inne på en Epiphone Explorer.
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Kan någon rekommendera en bra gitarr för max 5000 kr?

Förutom en Epiphone så är en Fender Standard Stratocaster HSS ett bra val i den prisklassen.
  • 0
Citerar Bart S:
Citerar 360-Mannen:Kan någon rekommendera en bra gitarr för max 5000 kr?
Förutom en Epiphone så är en Fender Standard Stratocaster HSS ett bra val i den prisklassen.


Jo, men jag spelar på en Squier Stratocaster just nu. Så det skulle vara skoj med något annat en än till Strato. Vad för Epiphone menar du?
  • 0
Citerar Behzad93:
Citerar Vigaren:Jag ska strax köpa en Metal/Deathmetal dist som jag ska kunna röja på hemma. Vilken tycker ni är bäst?

Boss Metal-Core är en pedal med överdrivet mycket dist. Lite för mycket för min smak, men säkert helgrym om man är inne i den genrén. Tydliga highs, och ordentligt med bas går att få ur den. Prisvärd om man är en metal-kille.


Blir nog den! Ska testa den senare. Tack så mycket!
Kan jag få 2000 kr?
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Kan någon rekommendera en bra gitarr för max 5000 kr? Som sagt är jag mycket inne på en Epiphone Explorer.


Eller om du inte är helt inställd på att köpa en ny gitarr så kan du titta lite på vad som finns begagnat. Du kan hitta gitarrer som kostar 10 000:- nya för kanske 5K begagnade. Bara för att gitarren är begagnad så betyder det inte att den är helt skadad heller. Många gitarrister är väldigt försiktiga med sina instrument och putsar dem hela tiden.
I'm free to radically alter my beliefs whenever it's convenient.
  • 0
Citerar Sangheili:
Många gitarrister är väldigt försiktiga med sina instrument och putsar dem hela tiden.


precis! skulle till och med vilja säga att en gitarr som spelats på bra är en bättre gitarr än en helt ny som aldrig spelats på. Gitarrer är mer än bara matrial. De är förmedlare!



http://i4.photobucket.com/albums/y105/Olly01/frupedals.jpg


begagnad gitarr, säkert upppiffad, men fortfarande begagnad


(mycket onödigt inlägg kan tyckas... )
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Jo, men jag spelar på en Squier Stratocaster just nu. Så det skulle vara skoj med något annat en än till Strato. Vad för Epiphone menar du?


Vad spelar du för sorts musik? Denna: http://guitare.playback-europe.com/esp-ltd_ec-500_ow-21351.html är t.ex. en mycket bra gitarr men förstadels menad för tyngre musik. Ibanez är en bra gitarr om du vill spela olika grejer. Mexican Fender är gitarren för dig om du mestadels spelar blues och lite mer klassisk rock.
  • 0
Jag spelar mest vanlig metal.Jag vill absolut ha en ny gitarr kan jag tillägga.
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Jag spelar mest vanlig metal.Jag vill absolut ha en ny gitarr kan jag tillägga.

Kör då på Ec-500 om du inte behöver en svaj som kan vara ganska jobbig att stämma. Jackson RR3 kan också vara ett bra alternativ om du orkar med FR svaj då förstås.
  • 0
Citerar Szreaper:
Kör då på Ec-500 om du inte behöver en svaj som kan vara ganska jobbig att stämma. Jackson RR3 kan också vara ett bra alternativ om du orkar med FR svaj då förstås.

Jag tycker att han skall åka till en musikbutik och prova många olika gitarrer inom den prisklassen han hade tänkt sig. Vem vet om han gillar känslan och ljudet av gitarrerna du rekommenderade?
  • 0
Absolut borde han göra det. Kom bara på förslag på gitarrer som är bra i den prisklassen.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!