Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Fantasy


Jag är så sugen på att få läsa The Gathering Storm just nu. >_<
Brandon Sanderson (som skriver färdigt Wheel of Time) ska visst ha mer än hälften färdigt på nästföljande bok också.
  • 0
Håller på att läsa Harry potter igen sjukt bra böcker sen ska jag börja läsa Narnia verkar som jag har missat något med att inte ha läst den.
Take it Easy but do take it
  • 0
Arvtagarens omslag har kommit nu. En sak stör mig bara det är ingen gröndrake på pärmbilden... Bara det inte är Saphira
Take it Easy but do take it
  • 0
Så, vilka är era favoritförfattare?
Min topp 3 är:

1. Robert Jordan - Wheel of Time
Vissa element är lite väl mycket standard-fantasy, men när det kommer till att bygga en sammanhängande värld finns det ingen som slår Jordan.

2. Robin Hobb - The Farseer trilogy, The Liveship Traders trilogy, The Tawny Man trilogy, The Rainwild Chronicles
Hobbs böcker är mycket mer personliga (speciellt Farseer och Tawny Man) än andra böcker, och fokuserar på karaktärerna på ett helt annat sätt. Det är ingen uråldrig ondska som ska besegras, ingen "The One" som måste bemästra kraften för att bli en superhjälte. Intressanta karaktärer och känslomässigt engagerande.
Det är fantasy på en mindre skala.

3. Patrick Rothfuss - Name of the Wind, The Wise Man's Fear
Berättelsen om Kvothe ger mig samma känsla som när jag yngre läste Harry Potter; det är partierna då huvudkaraktären bara lever sitt liv som är bäst. Går på lektioner, konstruerar magiska apparater och spelar luta på lokala värdshuset.
I övrigt kan man klaga på att Kvothe är lite "mary sue"-ig; alltså en karaktär som är bäst på allt och inte har några svagheter, men det är inget som stör direkt.
  • 0
tja min topp 3 skulle ju absolut va


1. J.K Rowling för Harry Potter böckerna läser dom varje år.

2.Christopher Paolini för Arvtagaren böckerna så klart

3. J.R.R Tolkien för Lord of the rings

Väldigt kända böcker men det gör dom inte sämre för det.


Viktor Några av dom här böckerna ska jag verkligen läsa när jag får tid till det.
Take it Easy but do take it
  • 0
1. Stephen King för The Dark Tower

2. George R.R. Martin för A Song of Ice and Fire

3. J.K. Rowling för Harry Potter.

GRRM är mest jämn, men Stephen King har högre toppar. Christopher Paolini skulle jag förmodligen hamna längst ner av alla fantasy-författare jag läst. Maken till total avsaknad av originalitet finns inte.
  • 0
Kan rekommendera boken Bableis Barn: Den Förlorade Sonen. Första boken i en nu fantasyserie som kommit ut.

Det bryter mot sidans regler att göra reklam för ens egna produkter. Detta är en tillsägelse 1 gång är ingen gång. Om du vill göra reklam/köpa annonseringsplats för en egen bok eller produkt på Gr ta kontakt med redaktionen eller någon ansvarig på siten för mer information. -Moderator
"I am Urdnot Wrex and this is my planet!" - Urdnot Wrex
  • 0
Citerar MrMolotov:
text


Bumpar en sex år gammal tråd för att säga åt andra att köpa min självpublicerade bok för 90 spänn

Nej tack.
Citerar Braff:
Bumpar en sex år gammal tråd för att säga åt andra att köpa min självpublicerade bok för 90 spänn

Nej tack.

En moderator bör kolla upp det där, för det bryter väl ändå mot reglerna när man promote:ar sig själv?

Och sen försöker dölja det, illa dessutom, är ganska ynkligt...
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Jag funderar på att ha ett Harry Potter maraton någondag och verkligen se alla på en gång, om jag nu orkar, men det är ju alltid trevligt med Harry Potter eller Sagan Om Ringen. Vilken tycker ni är den bästa filmen med Harry Potter?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!