Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Betygsätt Signaturer


Den tredje graden av fjortishet skiljer sig från andra och första graden eftersom den är dold under ett visst mått (eller stort mått) av kunskap.
Den tredje graden skiljer sig också på det sätt att den oftast inte involverar skryt över diverse våld och supande.
Detta gör en tredje gradens fjortis mer mogen än en av den första graden och, ofta, men inte alltid, mognare än en ur andra graden.
Den tredje graden betäcknass ofta av ovilja att acceptera att man har fel (om man har mycket kunskap så har man ju sällan fel) vilket tyvärr ofta leder till att man har svårt att ta in och respektera andras argument.
(Notera att alla tredje gradare inte lider av denna åkomma.)
Tredje gradarens främsta känne märke är att man är dryg och nedlåtande mot det mesta som inte tillhör ens "egen" grupp.

Att någon drabbas av den tredje gradens fjortishet beror ofta på påverkan av fjortisar av första graden (då mest den "manliga" grenen vilket kan förklara varför den stora majoriteten 3:e gradare är män), man kan ha varit mobbad eller bara vara trött på 1:a gradarnas idioti.
Tyvärr slår 3:e gradarnas "hämnd" ofta blint, 2:a ´gradare och icke fjortisar drabbas i alltför stor mängd.

Den tredje fjortis gradens goda sidor är (vanligtvis) ett tort mått av kunskap och (möjligtvis) ett mått av vishet.
De dåliga sidorna är, (ofta) besserwisser maner och (ibland) respektlöshet inför oliktänkande.

Jag avslutar med att säga att även jag för en tid sedan var trea, jag har nog kvar lite av de fasonerna, den bästa boten mot 3:ean är att man är schysst och inriktar sig på konstruktiv kritik istället för blind destruktiv.


Åvanstående text bör förklara min sign. Dock är 2:an inte bara normal utan ofta lite töntig.
  • 0
Mygga> Ceasar... tror jag
Fuckalize sing-fuckaloo
  • 0
The Neppset:
Stark, slående och sant: 8/10
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Vem var det som sa så nuigen? Napoleon eller Ceasar?


Det var Ceasar.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Jag tycker inte att den tredje gradens fjortis är fjortig alls. De kallas för... Elitistiska besserwissar. Vi har ett par på forumet, däribland jag. De har inte något fjortigt i sig, inget av det där är fjortigt alls.
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
The_Neppset:

Du borde haft den där signaturen en dag. Hade varit bättre.

6/10
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Neppset, du är absolut fortfarande inte trea!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
dagon
6/10

Vem var det som sa så nuigen? Napoleon eller Ceasar?


Klart det var Ceasar, fast jag förstår dej, brukar också få sånna sorts hjärnsläpp ibland..

Zelda_collectior - Fattar den inte... 5/10
  • 0
Läs "förklaringen" (nåja orkade inte skriva en ny, bra) på förra sidan.
  • 0
Citerar Zelda_collectior:
Neppset, du är absolut fortfarande inte trea!

Nähä? Vad är jag då? För jag har nästan alla egenskaper som trean har...
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
Chanoir
I stort sett menlös men inte dålig: 5/10

Tillagt 2006-11-14 19:32:
Du är tvåa. Nej du är en kombination av tvåa och trea.
  • 0
Citerar Zelda_collectior:
Du är tvåa. Nej du är en kombination av tvåa och trea.

Kan du plz posta vad en tvåa är så får jag se? Den är relevant eftersom den är nämnd i tråden.

Fast fortfarande är trean inte fjortig...
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
Jo, den brukar visa sig i fjortis åldern och förvinna mot 17 års åldern.

Tillagt 2006-11-14 19:36:
Jag ska skriva om tvåan när jag har tid (dvs. inte skriver i religionstrådarna).
Ska jag kanske skriva in den här, öhm...teorin i Wikipledia?!
  • 0
  • Meme
  • Meme
Citerar Zelda_collectior:
Jo, den brukar visa sig i fjortis åldern och förvinna mot 17 års åldern.

Jag motsätter mig fortfarande från tanken att tredje gradens "fjortis" försvinner vid 17 års-åldern. Vissa personer har denna defeken hela sitt liv. Eller i alla fall långt över 17 år.
Kom ihåg var ni såg Meme första gången.
  • 0
Zelda_collectior: 6/10
Meme: 7/10
The_Neppset: 6/10
Chanoir: 8/10
  • 0
Citerar TwentyOne:
Zelda_collectior: 6/10
Meme: 7/10
The_Neppset: 6/10
Chanoir: 8/10


haha, bäst! 10/10
  • 0
KGB - Fint att vi får reda på det nu, vi som inte är särkilt "bildade". Men det suger som signatur. Lägg det istället i presentationen och så får det vara klart.

4/10
  • 0
Chanoir

Visdomsord är trååååååkiga, trots att dom är visa. 5/10
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
TwentyOne - IQ? Nej, jag har MSN

hehehe snygghet 8/1
Raise your fists and walk around, just don't take what you need.
  • 0
Signaturer...
Många har olika synpunkter på dessa. Vissa vill vara lustiga, andra vill vara smarta/fyndiga, och vissa (som jag) vill ha en signatur som man trivs i. Den här signaturen trivs jag i, eftersom ni inte behöver tro Lilletjippens spridningar om dessa rykten.
Ser många bara på denna sida som har antingen lustiga, fyndiga... och två helt oförståeliga.
Egentligen är det ju lite konstigt att man ska betygsätta andras signaturer, men ack så kul.

--

Claude:
8/10

Chanoir:
7/10

The_Neppset:
7/10

KGB:
3/10

Hugoienlåda:
5/10

Zelda Collectior:
4/10

Ursäkta att jag struntade i motivationer, men jag har väldigt lite tid just nu. Skolarbete.
"Vi är ju trollkarlar, kan vi inte typ... äta upp henne, eller något?"
  • 0
Elanion...2/10 fattar inte
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die." - Raoul Duke
  • 0
Ägaren: Mindre felstavningar hade gjort den bättre men ändå 8/10
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0
Min signatur är bäst!!! 10/10

Jag vet att alla FF-nördar håller med!!!!
  • 0
Det finns ju bokstavligt talat inget att klaga på.
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
The_Neppset 8/10
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Från och med nu sker all betygsättningen i den här tråden./MrOizo