Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Fotbolls-EM 2012


Citerar Aaandy:
Men de har ändå inte slagit oss på... 18 år. Det säger lite om hur låg kvalité det svenska laget håller i år.


Njaa nu slog de ju oss för kanske tre träningsmatcher sedan... Annars har det väll nästintill alltid slutat lika.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Mellberg är årtusendets bästa svenska fotbollsspelare för tusan. Han gör aldrig en dålig match (bara mindre bra).


Mellberg är en våldsam jävla idiot. Han gör sitt jobb snuskigt bra, dock. Följer inte alls Sverige i fotboll, men brukade han inte vara kapten? Varför är Zlatan kapten nu?
To Dare is To Do
  • 0
Citerar putterman:
Haha vad roligt det är att läsa här bland mindre fotbollsintresserade människor som bara tittar för att det är EM.


Döm oss inte för hårt bara, snälla.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Aaandy:
Tydligen var det 44 år utan förlust mot England.


I cupsammanhang, ja. Annars är det bara något år sedan.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
5 insläppta mål på två matcher är verkligen inte okej. Stör mig på att Hamrens bortförklarningar efter matchen, känns fegt istället för att säga att man inte var tillräckligt bra defensivt. Nej, Sverige behöver en ny förbundskapten. Nån som är mer likt Lagerbäck och fokusera på defensiven som vi alltid varit bäst på. Sverige brukade aldrig släppa in tre mål, möjligtvis mot Brasilien eller Tyskland men inte annars.. Kanske låter tråkigt, men det är roligare att spela defensivt och gå vidare från gruppen än att förlora matcherna och åka ut direkt.
  • 0
Efter att ha kollat på Sveriges andra mål igen så är det rätt självklart att Zlatan säger något i stil med "fuck you" till Hart.
To Dare is To Do
  • 0
Känns även väldigt fegt av Hamrén att skylla på att marginalerna inte var på våran sida. Sedan är det löjligt att använda Isaksson. Måtte inte hela vårt avlånga land innehålla en bättre målvakt?
  • 0
Citerar Aaandy:
Känns även väldigt fegt av Hamrén att skylla på att marginalerna inte var på våran sida. Sedan är det löjligt att använda Isaksson. Måtte inte hela vårt avlånga land innehålla en bättre målvakt?


Men Isaksson är bra. Tycker inte han ska lastas för detta.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Men Isaksson är bra. Tycker inte han ska lastas för detta.


Jag syftade inte på just detta mästerskapet, men överlag är han inte särskilt bra, dessutom får han aldrig speltid i sina klubblag vilket resulterar i att han är ringrostig som fan.
  • 0
Mår dåligt... Nu är det över.. Efter all hype.. Jag hade lite, liiite hopp när det stod 2-1. Men sen hände det uppenbara...

Nu är det Holland som gäller..
complications of a mastermind
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag syftade inte på just detta mästerskapet, men överlag är han inte särskilt bra, dessutom får han aldrig speltid i sina klubblag vilket resulterar i att han är ringrostig som fan.


Okej. För att vara så pass ringrostig tycker jag han håller hög klass. Konstigt att han inte får mer speltid. Sen är det klart, jag har inte så mycket att jämföra med så kanske överskattar Isakssons ingripade. Under Lagerbäcks tid var det troligtvis en benhård backlinje som såg till att få mål släpptse in snarare än fantastiska målvaktsingripanden. Jag ger dig rätt här.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar putterman:
Citerar Sideshow95:Mhm. Snubben med skägg var ju grym.Citerar Dark urban:Någon som vet hur det går för Portugal? J

Haha vad roligt det är att läsa här bland mindre fotbollsintresserade människor som bara tittar för att det är EM.

Portugal har 1 förlust och 1 seger. Vinner de på söndag samtidigt som Danmark inte vinner så går de vidare till kvartsfinal.


Måste man se på en massa fotboll för att få se på EM då? Jag följer Tre Kronor istället.

Okej tack för infon!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Det är väl inte Hamrén som ska stänga matchen.


Det är Hamren som ska se till att göra rätt byten, så delvis jo.
God is a concept by which we measure our pain
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag syftade inte på just detta mästerskapet, men överlag är han inte särskilt bra, dessutom får han aldrig speltid i sina klubblag vilket resulterar i att han är ringrostig som fan.


Problemet är väll att man aldrig provat några alternativ de senaste 6 åren, tycker också att det borde finnas bättre målvakter i Sverige. En favorit har alltid varit Jonas Sandqvist, hade han fått chansen i yngre dar så hade han lätt platsat. Riktigt stabil målvakt imo.
  • 0
Citerar Krysslåda:
Det är väl inte Hamrén som ska stänga matchen.

Du vet, tränaren får prata med sina spelare under matchen.

Hoppas nu på svensk förlust på tisdag.
  • 0
Citerar Dark urban:
Måste man se på en massa fotboll för att få se på EM då? Jag följer Tre Kronor istället.

Okej tack för infon!


Nej, det var absolut inte det jag menade. Tycker bara det är roligt att läsa i kontrast med fotbollsgruppen där jag vanligtvis hänger!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Stör mig som fan på hur media målar upp svensk fotboll som om den vore utav världsklass. Vi vinner dom matcherna vi ska vinna i kvalet (matcher mot Island, Moldavien, Malta), spelar lika mot de bättre lagen, kanske vinner en av dom då och då och så skriver media som om vi kan vinna ett mästerskap. Det värsta är dock när median skriver "EM fiaskot". Vafan, jag trodde inte för en sekund att Sverige skulle ta sig vidare ifrån gruppen, inte en chans att de skulle vinna Ukrainas öppningsmatch i EM när dom är en av värdarna, de skulle aldrig vinna över Frankrike och jag tippade lika mot England. Det var sjukt svår grupp, och så blir folk upprörda när dom inte tar sig vidare. Sverige är en hyfsad fotbollsnation, men inte mer.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Stör mig som fan på hur media målar upp svensk fotboll som om den vore utav världsklass.


Stör mig som fan på den här felaktiga beskrivningen. Jag har inte hört en enda person (vare sig i media eller bland allmänheten) påstå att Sverige skulle vara en så fantastiskt fotbollsnation med chans på guld. ALLA jag talat med eller läst har sagt att om vi presterar på topp är kvartsfinal möjligt.

Att folk sedan blir besvikna när så inte sker är inget konstigt, snarare en normal reaktion. Och med tanke på förlusten (och det undermåliga spelet) mot nederlagstippade Ukraina är kritiken i stora drag rättvis.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Stör mig som fan på den här felaktiga beskrivningen. Jag har inte hört en enda person (vare sig i media eller bland allmänheten) påstå att Sverige skulle vara en så fantastiskt fotbollsnation med chans på guld. ALLA jag talat med eller läst har sagt att om vi presterar på topp är kvartsfinal möjligt.


Visst, media skriver inte "Vi kommer vinna EM", men de målar upp det som om vi kommer göra det. Median får så jävla mycket luft när vi vinner över bra lag en gång var tredje år (Spanien 08 och Holland nu i kvalet) eller inte förlorat en match mot England sedan 68 och tror att Sverige spelade bra när det i själva verket var motståndarna som sög penis. Det här är ingen felaktig beskrivning, det är bara att ta en titt på TV'n och/eller tidningarna. Minns du programmet Tv6 sände inför VM06? Det hette "Vi kan vinna VM". Titta i tidningarna inför mästerskapen där de ger respektive lag ett antal +, getingar eller vad det nu kan vara, och Sverige får alltid fler än vad de förtjänar.

Citerar Oxenstierna:
Att folk sedan blir besvikna när så inte sker är inget konstigt, snarare en normal reaktion. Och med tanke på förlusten (och det undermåliga spelet) mot nederlagstippade Ukraina är kritiken i stora drag rättvis.


Men jag förstår inte detta, om man inte tror att Sverige ska ta sig vidare, hur kan man vara besviken? Visst blir man inte glad, men ingen förväntade väl sig att Sverige skulle ta sig vidare i gruppen? Som jag sa, det var en svår grupp, Ukrainas öppningsmatch på hemmaplan i ett EM mästerskap, de skulle aldrig förlora den så det är inte så konstigt att Sverige förlorade den matchen.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Äh, noll poäng är ett fiasko.


Självfallet.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Visst, media skriver inte "Vi kommer vinna EM", men de målar upp det som om vi kommer göra det.


Det är så median fungerar. Finns det något att blåsa upp så gör de det. Inget nytt där.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Det är så median fungerar. Finns det något att blåsa upp så gör de det. Inget nytt där.


Skrev aldrig att det var nytt, bara att det irriterar mig.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Jag hoppas på Ryssland och Polen vidare från grupp A.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Visst, media skriver inte "Vi kommer vinna EM", men de målar upp det som om vi kommer göra det.


Du talar om en verklighet jag inte känner igen mig i. Jag skulle säga att den är skapad av dig för att passa din kritik. Som sagt, jag har läst förhandstippsen i närmast alla stora svenska tidningar och INGEN har sagt något utöver kvartsfinal. Många har sagt att det tar stopp i gruppen (vilket visade sig stämma).

Citerar M7Jagger:
Minns du programmet Tv6 sände inför VM06? Det hette "Vi kan vinna VM". Titta i tidningarna inför mästerskapen där de ger respektive lag ett antal +, getingar eller vad det nu kan vara, och Sverige får alltid fler än vad de förtjänar.


Jag minns inte det programmet och ser inte vad det tillför diskussionen. Vi talar om EM 2012 och inte VM 2006. Då gick vi vidare i gruppen och föll mot Tyskland. Denna gång förlorade vi (nästan) allt hopp mot ett gäng lirare från Ukraina.

Och som sagt, detta gäller oavsett plus-statistik, ingen har haft Sverige som förhandsfavorit eller ens i närheten. Du får gärna länka till en enda sådan artikel signerad seriös svensk media.

Citerar M7Jagger:
Men jag förstår inte detta, om man inte tror att Sverige ska ta sig vidare, hur kan man vara besviken?


Ens förhoppningar behöver inte alltid vara realistiska. Det är även en tydlig skillnad mellan förhoppningar och förväntningar. Jag hoppades att Sverige skulle ta guld (givetvis) men jag förväntade mig det inte. Jag blev besviken när mina förhoppningar inte slog in. Men vad som gjorde mig mer besviken var att mina förväntningar (seger mot Ukraina) inte slog in. Det var värst.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Sverige kan vinna om de göra typ 5 - 0 mot england men det är för sent så de måste ladda för sm
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!