Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Zombieapokalyps


Det kommer att hända, utan tvekan. Det är bara en fråga om när, det kanske till och med kan hända imorgon? Vem vet. Och när det väl händer måste vi vara beredda. Det är därför jag skapar den här tråden, i förebyggande syfte.
Vi börjar med en ren rutinfråga. Du får ta med dej fem saker, vilka?
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Gillar idén med tråden, men startposten bör vara bättre. Och sen fem saker? Är man förberedd så kommer man kunna ta med sig allt man behöver.

Är med i en grupp där i diskuterar om hur vi ska göra när det väl bryter ut. Vi har kommit fram till massa bra saker om allt möjligt. Allt ifrån försvar, mat, den lokala geografin till hur vi senare ska återpopulera oss.
I just dont know what went wrong
  • 0
Börjar med det som hände i Miami där en naken man åt på en annan. Som taget ur en zombie film!
  • 0
Citerar psIII:
Citerar Nufc2012:
Börjar med det som hände i Miami där en naken man åt på en annan. Som taget ur en zombie film!


Jo det där var riktigt jävla äckligt. Men snart blir det vardag så

Tillagt 2012-05-30 16:54:
Citerar Trog:
men startposten bör vara bättre. Och sen fem saker? Är man förberedd så kommer man kunna ta med sig allt man behöver.


Får ta och redigera första inlägget nån gång då ;) och visst det är sant, men vi börjar med fem saker, bara för att det är en rolig fråga.
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kusinen:
Citerar psIII:
men vi börjar med fem saker, bara för att det är en rolig fråga.


Roligt och roligt. Dagem Z är inget man skämtar om.
I just dont know what went wrong
  • 0
Kul tråd!

Måste det vara ett realistiskt scenario? Eller kan jag exempelvis välja en M1A1 Abrams? Jag antar att det blir roligare om det är saker som man faktiskt skulle kunna få tag på.

En rejäl kniv - För min del skulle en kniv vara väsentlig för överlevnad. Förutom att den kan användas som försvar i fall zombierna kommer nära så kan en kniv även användas för jakt eller som ett verktyg om man behöver konstruera skydd m.m.

Colt M1911 - Ny äger jag ingen pistol men jag anser fortfarande att det skulle vara relativt enkelt att få tag i en. Jag har prövat luftpistoler av modell M1911 och de ligger som gjutna i handen, plus att de verkar vara allmänt robusta.

Vattenflaska - Inga konstigheter här. Vatten är basalt för en persons överlevnad, och det är tämligen opraktiskt att behöva stanna vid varje sjö eller bäck när man har en hord med morrande hjärnmumsare efter sig.

Slitstarka kläder - Att ränna runt i skjorta och chinos en längre period är ingen hit. Speciellt inte om man eventuellt måste övernatta under bar himmel. Robusta kläder som ändå är smidiga att röra sig i blir därför ett måste.

Karta och kompass - Det fungerar inte att gå vilse var åttonde minut.

Jag utelämnade mat för det är någonting som jag räknar med att hitta på vägen.
  • 0
Jag har nog hellre ett närstridsvapen än ett vapen med skott
  • 0
Om jag ska ta saker från byggnaden jag bor i skulle det väl vara följande:

En stekpanna - hårdaste jag kunde komma på!

En vattenflaska - jag snor den ideen :p

En väska - för personliga tillhörigheter man vill rädda

En sprayflaska - zombies kan inte läsa, men människor kan

varma kläder - om det blir kallt
  • 0
  • Trog
  • Trog
Amroth är på rätt väg ser jag, helt rätt tänk.

Citerar Nufc2012:
Jag har nog hellre ett närstridsvapen än ett vapen med skott


Jag har hellre så många vapen jag kan bära utan att det blir otympligt, och håller mig helst på avstånd så ofta det går.

Att ha en kukri som närstridsvapen, och även till det mesta andra, är väldigt effektivt. Vi har diskuterat flitigt i Zombie Survival-gruppen om det här, och kommit fram till att kukrin är att föredra.
I just dont know what went wrong
  • 0
Vad är en kukrin egentligen?
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
Citerar Amroth:
http://www.google.se/search?q=kukri&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=rcs


Jag tackar så mycket, speciellt för att du inte satte en sån där vidrig "let me google that for you" stämpel på den C:
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
Vattendunk.
Förbandslåda.
The Zombie Survival Guide.
Ninjasvärd.
Sportcykel.

Sedan beror det förstås lite på vad för slags miljö man befinner sig i men tror detta vore ett fungerande startpaket.
  • 0
De fem sakerna beror väldigt mycket på vad jag har tänkt göra, hur jag ska göra det samt vart det skall göra.

Mina fem basprylar som alltid skulle följa med oavsett:
1. Ak5an.
2. Glocken.
3. Elstålet.
4. Regnkläder.
5. Camelbak / vattensäck.

Sedan så känns det som en väldigt dum ide att driva runt. En stark eldställning / camp att utgå ifrån, med en huvudentré samt en lite mer dold utgång (läs: bedömt takfönster eller dylikt). Det som skulle behöva göras där man lämnar sin bas skulle vara supplyruns. Mina fem basprylar ska alltid med, oavsett, men sedan kanske man drar på sig löpskorna istället för kängorna etc.

Jag tror att ligga i skydd / skyl de första dagarna till det att situationen har lugnat ned sig, samt att man har hunnit få en god överblick över situationen skulle vara att rekommendera.

Citerar Nufc2012:
Jag har nog hellre ett närstridsvapen än ett vapen med skott


Då zombies är farligast på korta avstånd, borde väl ändå vapen som ger dig en fördel (här avståndet) vara att föredra? Genom att hålla dig utom räck vidd kan du med lätthet ned kämpa dina fiender utan att sätta dig själv i risken.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Jag skulle iallafall leta efter överlevare, därav inte stanna och kampa i skogen.
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
Skulle förmodligen skjuta mig själv så fort som möjligt, så jag behöver inga saker... eller jo, en pistol.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kusinen:
Jag skulle iallafall leta efter överlevare,


Som är minst lika farliga som zombies.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Som är minst lika farliga som zombies.


Ska man tro alla filmer så går det nästan helt säkert ändå åt helvete i slutändan när konflikter börjar uppstå i gruppen, tror mer på uttrycket ensam är stark när det gäller att överleva en zombie-invasion.
  • 0
Vore det bästa inte helt enkelt vara att jobba som soldat? Alltså inom Försvarsmakten. Man har lärt sig att överleva samt jobbar tillsammans med andra som kan sina saker, har direkt tillgång till utrustning och vapen, olika former av understöd (flyg, fordon etc) samt av landets ledning ses man förmodligen som en resurs snarare än något som kan prioriteras bort i händelse av en sådan här katastrof.

Några tankar?
Leo
  • 0
Citerar LeoWarrior:
Vore det bästa inte helt enkelt vara att jobba som soldat? Alltså inom Försvarsmakten. Man har lärt sig att överleva samt jobbar tillsammans med andra som kan sina saker, har direkt tillgång till utrustning och vapen, olika former av understöd (flyg, fordon etc) samt av landets ledning ses man förmodligen som en resurs snarare än något som kan prioriteras bort i händelse av en sådan här katastrof.

Några tankar?


- Soldat, ut och skydda folket, det är en order.
- Okej.

Död.


  • 0
Jo nu är det väl min tur att ta fem saker då.
1. Shotgun, eftersom zombies bara är farliga i närstrid känns detta som ett självklart alternativ.
2. En stor kniv, troligtvis det mest praktiska man kan ha med sej.
3. En riktigt stor ryggsäck.
4. Karta och kompass.
5. En Gameboy, japp ni läste rätt.
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kusinen:
Jo nu är det väl min tur att ta fem saker då.
1. Shotgun, eftersom zombies bara är farliga i närstrid känns detta som ett självklart alternativ.
2. En stor kniv, troligtvis det mest praktiska man kan ha med sej.


Och då utgår jag från att du äger dessa saker?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Är med i en grupp där i diskuterar om hur vi ska göra när det väl bryter ut. Vi har kommit fram till massa bra saker om allt möjligt. Allt ifrån försvar, mat, den lokala geografin till hur vi senare ska återpopulera oss.


Cool story bro!
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar Kusinen:
1. Shotgun

Visst, mycket eldkraft på korta avstånd. Men den tar lång tid att ladda om, samt att det är ett stort vapen. Om vi förutsätter att zombies dör då man förstör hjärnan bör en helt vanlig pistol fungera bättre. Ta t.ex. glock 17, 17 bulor i magasinet, snabbare att genomföra magasinsbyte samt att den är smidigare.

Citerar Trog:
Och då utgår jag från att du äger dessa saker?

Kniv borde ju inte vara några konstigheter? Är man myndig kan man knalla in på valfri affär och köpa sig en.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!