Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Citerar Ageless Force:
Mjo, en polare sprang faktiskt på honom i Stockholm av en slump häromveckan. Rätt otippat

Vad gjorde han där? Sög av små barn, tände eld på något dagis i Bromma, pissar inne på Bengans?
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Vad gjorde han där? Sög av små barn, tände eld på något dagis i Bromma, pissar inne på Bengans?

Höhö. Har en polare som känner en kompis som känner grabbarna i Shining. Han har tydligen sagt att Niklas inte alls är så knäpp som han vill framstå sig själv att vara. Vet dock inte om det stämmer. Men när han snackar om hur true han är för att han vill att folk som lyssnar på hans musik tar livet av sig så blir man ganska trött.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Jag vet inte. De flesta är väl långtifrån så extreme som de framstår. Men snubben har utan tvekan gjort en del galna saker. Läst historierna i Blod Eld Död och diverse nummer av Close Up och Sweden Rock. Det är ingen frisk herre.
Hela den där grejen med "ta ditt liv, du är värdelös" fungerade skitbra på de fem första skivorna. Framförallt på V-Halmstad. Texterna var nyskapande men ändå bra. Men efter det... Klagopsalmer är full av skit. Född Förlorare är väl okej. Tiden Läker Inga Sår hade väl kunnat få vara med på någon av de tidigare skivorna. Senaste plattan vet jag inte. The Ghastly Silence är bra rakt igenom. Han Som Hatar Människan räddas av "TELLUS!!! I BRAAAAAAAAAAND!!!!!". Men texternas budskap är inte fullt lika uppenbara. Och inte ens nära lika bra.
Men på en text där de verkligen vill göra det tydligt så faller det pladask. Jag pratat om Du, Mitt Konstverk. Hela skiten är dålig. Det stinker av "BUP nästa" bullshit.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar Williamo:
Men när han snackar om hur true han är för att han vill att folk som lyssnar på hans musik tar livet av sig så blir man ganska trött.


Han driver ju skitmycket med det live: "Hahaha fan vad cool snubbe som står längst fram wow jag lyssnar på SHINING"

En polare och hans band har förövrigt spelat förband åt Shining och Niklas är tydligen hur trevlig som helst. Dock är resten av bandet ena dryga stolpskott, om man får tro på hans personliga intryck.

Citerar TSL Luke117:
Vad gjorde han där? Sög av små barn, tände eld på något dagis i Bromma, pissar inne på Bengans?


Venne

Citerar TSL Luke117:
J Jag pratat om Du, Mitt Konstverk. Hela skiten är dålig. Det stinker av "BUP nästa" bullshit.


Om jag förstod saken rätt blev han dumpad, så han tillägnar väl texten åt sitt ex eller något annat fullt förståeligt
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
http://www.resonancevalley.se/recensioner-2/recension-redefining-
darkness/

BULL....CRAP...
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Varför det?

"Haha, där är en sån där idiot som bara lyssnar på gammalt"
It Can't Rain All the Time
  • 0
Att texterna skulle kännas ovanligt laddad. Allt låter sterilt.
" "Med ett rostigt rakblad som pensel, och med din hud som min duk, så skapar jag nu ännu ett mästerverk, allt som är vackert blir nu fult" - mästerlig skräckpoesi"
Det är bara tråkigt och upprepande. Ja, jag fattar Kvarforth. Du vill förstöra folks liv.

"min dom föll tidigt och utan pardon
och domen skall även falla på dig som är forutan tro
(än mer obarmhärtig och vredgad)
i detta finner mitt skuggjag tröst och sadistisk glädje
att vi alla skall smekas utav flammornas ömma kärlek
i evighet, amen"
Där har vi poesi. Nog för att det är Mörk i Malign som skrev det.
Shining har tappat gnistan. Och det blev uppenbart när Redefining Darkness kom. Kallar det nyskapande men är motsatsen.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Gillade den mer än "Förtvivlan Min Arvedel"
It Can't Rain All the Time
  • 0
Jag med. Jag gillade inte Förtvivlan.
Men FFF och Tiden Läker Inga Sår håller måttet.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Klagopsalmer är la okej iaf.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Nä. Jag tycker att född förlorare är häst längder bättre. Klagopsalme är bara aggressiv.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Shining är i överlag ganska trist musik.
En gnutta förlorad självrespekt från att kissa i flaskor
  • 0
Citerar AsdfRtu6H:
Shining är i överlag ganska trist musik.

Absolut. Men Halmstad är faktiskt, väldigt intressant. Och skivorna innan har sina guldkorn.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Det där lät ju mest bara såhär
http://youtu.be/uKIl4KKcJ6w
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Det där lät ju mest bara såhär
http://youtu.be/uKIl4KKcJ6w


Nä, men de är väl lite på samma nivå av extremitet. Gillar Khanate också.
En gnutta förlorad självrespekt från att kissa i flaskor
  • 0
Citerar AsdfRtu6H:
Citerar TSL Luke117 et där lät ju mest bara såhär
http://youtu.be/uKIl4KKcJ6w

Nä, men de är väl lite på samma nivå av extremitet. Gillar Khanate också.

Det är inte direkt black metal.
Khanate är skitbra. Framförallt då Clean Hands Go Foul.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Det är inte direkt black metal.


njae
Затухан&#108
0;е är utan tvekan svartmetall.
Dragged Into Sunlight är en svår mix att klassificera ordentligt och det förekommer ju onekligen en hel del svartmetall.
Gnaw Their Tongues är inte riktigt metall, men det tar det mesta annat från svartmetall och applicerar det på dark ambient noise.
En gnutta förlorad självrespekt från att kissa i flaskor
  • 0
Dark ambient Noise. What that is. I don't even.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar AsdfRtu6H:
Shining är i överlag ganska trist musik.


Neeeej

Citerar TSL Luke117:
Absolut. Men Halmstad är faktiskt, väldigt intressant. Och skivorna innan har sina guldkorn.


Fast så är det ju med mycket musik. Bästa låten med Shining måste förövrigt vara Fields Of Faceless, tätt följd av Längtar Bort Från Mitt Hjärta
It Can't Rain All the Time
  • 0
Fields Of Faceless är inte så bra. Tycker det är lättare att välja favoritskivor.
Men om jag måste välja en låt så blir det nog Ytterligare Ett Steg Närmare Total Jävla Utfrysning eller Låt Oss Ta Allt Från Varandra.
Av de tidigare Shining låtarna så blir det nog Ren Djävla Ångest eller Svart Industriell Olycka.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Det är synd som fan att Hellhammer inte spelade på Halmstad. ):
It Can't Rain All the Time
  • 0
Nja. Hellhammer spelar lite väl mycket standard metal trummande.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Nja. Hellhammer spelar lite väl mycket standard metal trummande.


Det håller jag verkligen inte med om, mannen har en bredd som få kan matcha.

http://www.youtube.com/watch?v=au2krR2H--g

Lol på idioterna som tror att det är studiofusk och trummaskiner.
It Can't Rain All the Time
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!