Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Citerar Holmfrid:
Vad tänker du på för musik som är ondare och mörkare?


Riktigt tung Drone är både mörkare och tyngre.

Annars tycker jag att det finns ganska många genrer som är manligare.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vad tänker du på för musik som är ondare och mörkare?


När det är meningen att det ska vara "ont och mörkt", när hela musiken är baserat på det, så blir det precis tvärtom (in my opinion). Man tar inte grejen på allvar, och det känns, som många sagt, krystat och töntigt. Och väldigt opersonligt. Många gånger känns det verkligen som att musikerna "agerar", och bara låtsas vara den där hårda, mörka killen. Det finns musik som är riktigt skrämmande, och det är inte något metal med det alls.

Förlåt för mitt klagande och mina dåligt formulerade meningar. Men ni förstår vad jag menar, antar jag.
Antennas to Heaven
  • 0
Citerar Freddas:
Annars tycker jag att det finns ganska många genrer som är manligare.


Nä du http://www.nrk.no/img/265342.jpeg Black metal är nog manligast, hell fallos

Vad är Drone förresten?

Tillagt 2008-04-08 22:47:
Citerar Behzad93:
När det är meningen att det ska vara "ont och mörkt", när hela musiken är baserat på det, så blir det precis tvärtom (in my opinion). Man tar inte grejen på allvar, och det känns, som många sagt, krystat och töntigt. Och väldigt opersonligt. Många gånger känns det verkligen som att musikerna "agerar", och bara låtsas vara den där hårda, mörka killen. Det finns musik som är riktigt skrämmande, och det är inte något metal med det alls.

Förlåt för mitt klagande och mina dåligt formulerade meningar. Men ni förstår vad jag menar, antar jag.


Allright, kan inte direkt hålla med dig Men visst.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vad är Drone förresten?


Sunn O))) är det mest kända bandet inom genren... Jag tycker inte om det, men tungt som faan är det.

Det är typ närbesläktat/subgenre till Doom Metal.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Behzad93:
När det är meningen att det ska vara "ont och mörkt", när hela musiken är baserat på det, så blir det precis tvärtom (in my opinion). Man tar inte grejen på allvar, och det känns, som många sagt, krystat och töntigt. Och väldigt opersonligt. Många gånger känns det verkligen som att musikerna "agerar", och bara låtsas vara den där hårda, mörka killen. Det finns musik som är riktigt skrämmande, och det är inte något metal med det alls.

Förlåt för mitt klagande och mina dåligt formulerade meningar. Men ni förstår vad jag menar, antar jag.


jag håller nog också med dig till viss del men det finns ju black metal-band som inte är så tror jag men nånting som jag däremot inte gillar är corpsepaint, det är jävligt löjligt tycker jag. Killar ska inte under några som helst omständigheter sminka sig
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
Citerar Lockhead:
men nånting som jag däremot inte gillar är corpsepaint, det är jävligt löjligt tycker jag. Killar ska inte under några som helst omständigheter sminka sig


Om det är nåt som är löjligt är det din sexistiska attityd angående smink.

Det jag gillar med black metal är stämningen och känslorna det ger ut.
Heil.
  • 0
http://www.myspace.com/realulvnatt

Ahh så jävla bra de är, lyssna på "Undergång"!. Och dem ska du få se Capucciono :/ Kan säga att jag är lite avundsjuk.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Ahh så jävla bra de är, lyssna på "Undergång"!. Och dem ska du få se Capucciono :/ Kan säga att jag är lite avundsjuk.


Örebro Underground kommer bli feeeeett.
Heil.
  • 0
Citerar Freddas:
tungt som faan är det.


  • 0
Sunn O))) var bland det stördaste jag har hört, men jag gillade fan det Sitter nu och njuter av Summoning, ni borde kolla upp dem om ni nu inte har gjort det.



No moon is there, no voice, no sound
Of beating heart; a sigh profound

Once in each age as each age dies
Alone is heard. Far, far it lies

The Land of Waiting where the Dead sit,
In their thought's shadow, by no moon lit
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Antestor.
  • 0
Jag har suttit o kollat runt efter några scyssta döds/black festivaler och hittade... Okej... håll i hatten, dom som bor nära eller har tid och pengar borde verkligen kolla in:

Maiden Massacre Fest i Oslo 2-4 Maj 2008
Bandlistan är:

Nifelheim
Holy Moses
Watain
Mr. Death
Obscurity
Adorior
Skitliv
Slavia
Koldbrann
Die Hard
Terrorama
Degial


Mer info kan ni hitta på www.myspace.com/fallenbooking
It's Me God
  • 0
Citerar Freddas:
Sunn O)))


Låter intressant! Gillar själv ambient/industrial/black...
Vilket släpp med Sunn rekommenderar du för ett blåbär som mig?
Do not underestimate the powers of the dark Läsk!!!
  • 0
Citerar MisterMarshall:
Nifelheim
Holy Moses
Watain
Mr. Death
Obscurity
Adorior
Skitliv
Slavia
Koldbrann
Die Hard
Terrorama
Degial


Inte dålig lista du Synd att det är en bit till Oslo..
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Vill tipsa om det grymma bandet ChthoniC från Taiwan. Såg dem i Wacken 2007 och efter det så har jag lyssnat på dem. Riktigt bra live är dem också.

http://www.myspace.com/chthonictw

Deras låt UNlimited TAIWAN är otroligt bra.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Är det bara jag som tycker att Sunn O))) låter extremt skumt. bara massa toner på gitarren som dom håller typ en halv minut...
  • 0
Citerar Cobald:
Citerar Freddas:
Sunn O)))


Låter intressant! Gillar själv ambient/industrial/black...
Vilket släpp med Sunn rekommenderar du för ett blåbär som mig?

Jag tycker Du ska skaffa deras Black One.
På den skivan så gästar Malefic ifrån bandet Xasthur som jag också kan rekomendera skivor av, fast Xasthur spelar Black Metal.
  • 0
Citerar Cobald:
Citerar Freddas:
Sunn O)))


Låter intressant! Gillar själv ambient/industrial/black...
Vilket släpp med Sunn rekommenderar du för ett blåbär som mig?


Jag har bara hört Black One... Kan dock inte säga att jag gillar det särskilt mycket. Det är sådant man lyssnar på när man vill plåga sig själv.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
Citerar Cobald:Citerar Freddas:
Sunn O)))

Jag har bara hört Black One... Kan dock inte säga att jag gillar det särskilt mycket. Det är sådant man lyssnar på när man vill plåga sig själv.


Typ som Abruptums "Obscuritatem Advoco Amplectere Me"?

Citerar Mellotron:
Citerar Cobald:Citerar Freddas:
Sunn O)))


Jag tycker Du ska skaffa deras Black One.
På den skivan så gästar Malefic ifrån bandet Xasthur som jag också kan rekomendera skivor av, fast Xasthur spelar Black Metal.


Hey, tack! Ska kollas upp!
Do not underestimate the powers of the dark Läsk!!!
  • 0
Citerar Cobald:
Typ som Abruptums "Obscuritatem Advoco Amplectere Me"?


Aldrig hört.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
De pratades om att bandmedlemmarna misshandlade och torterade varandra för att få rätta stämningen på "musiken". De var ju förståss för att skapa en viss mystik kring bandet. Hursomhelst, musiken är verkligen extrem... Om jag minns rätt så innehåller "Obscuritatem Advoco Amplectere Me" två spår med en total speltid på 60 min, som innehåller improviserad(?) black/ambient...

Skivan släpptes på Deathlike Silence Productions, Euronymous egna skivbolag. Hur ont är inte det?!
Do not underestimate the powers of the dark Läsk!!!
  • 0
"Ave everyone!

I guess it's about time to let you guys know what's going on here. Well, we are currently working on material for a new full-length album. We're in the very early stages of the writing process though. There's still a lot of work before we're ready to hit the studio, but we're on the right course at least!

Plan is, however, to be ready to record a new album sometime during 2008, with a possible early 2009 release (but it all depends on when we're ready to record and so on, of course). We will keep you posted on the writing progress and what kind of time plan we'll put up for the new album.

We have also renewed our contract with Regain Records. So we will be releasing the next album through them too.

In the meantime, and during the wait for our new studio album, I'd suggest that you check out two killer DVDs that we have released, "Attera Orbis Terrarum" parts 1 & 2 (part two will be released on May 22). A trailer for the up-coming DVD will soon be posted on the band..s MySpace website and YouTube channel. Also, keep your eyes open for the date when we'll launch our webstore "DIABOLISWEAR!"

- Dark Funeral

Inte illa! Fast det är tråkigt att Matte Modin inte är kvar i bandet.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Varför är det synd att Matte Modin inte längre är med? Han verkade ju mest strula till det för Dark Funeral mot slutet av hans meddlemsskap!
Ser fram emot att höra hur Dominator sköter trummandet. Namnet är ju inte direkt blygsamt
Do not underestimate the powers of the dark Läsk!!!
  • 0
För att Matte Modin är jävla kung
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Capuccino:
Nytt Shining-album?


<3!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!