Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Nu så skrev herr skell en riktigt idiotisk kommentar som gjorde att sidan byttes så jag kopierar hit mitt förra inlägg:

Claude: Lord Gore är inte i närheten av Anal Cunt, hur får du ihop den kopplingen?

Väntar fortfarande på Mayhems senaste skiva. Sen vill jag även höra nåt nytt från I (Abbaths sido projekt, tackar Leon =D) Tycker dom är grymt bra, om jag ska vara ärlig så gillar jag faktiskt dom mer än Immortal


Sådärja. Och Skell, Skriv aldrig mer här igen.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Citerar Fjällhammer:
Claude: Lord Gore är inte i närheten av Anal Cunt, hur får du ihop den kopplingen?


ok, förlåt mig.. Så lika är de inte, eller inte alls. Förlåt för mitt misstag. Jag kan ju som vedergällning tipsa om en sjukt bra Lord Gore låt. Kicked to death heter den.. Hoppas ni ursäktar.

En fin låt med Anal Cunt är "I just saw the gayest guy on earth" hehe

Föresten (jag kanske verkar tjatig men vafan) Mitt band hämtar inspirado från Mörk Gryning, Cannibal Corpse och At the gates.. Känns som om det kanske skulle va upskattat i denhär tråden. jaja här är sidan. http://www.myspace.com/soulrotband
Raise your fists and walk around, just don't take what you need.
  • 0
Kicked to death är riktigt bra ja, gillar Lord Gore riktigt ordentligt, lite extra för deras trevliga intron till nästan alla låtar.

- It's like a Cannibal.
- A cannibal eats somebody else's flesh.
- So what do you call a guy that eat's his own flesh?
- Inventive.


Erat band var bra, men har ni mixtrat med sången i datorn? Sen kan man även höra på trummorna att han spelar med dubbeltramp i den snabbare grinden^^. Men bra var det, keep up the good work.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Cradle Of Filth
Dimmu Borgir
Graveworm
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
Ace Of Base & Venga Boys... lätt.
  • 0
Citerar Fjällhammer:
Erat band var bra, men har ni mixtrat med sången i datorn? Sen kan man även höra på trummorna att han spelar med dubbeltramp i den snabbare grinden^^. Men bra var det, keep up the good work.


Nej, det är typ bara lite reverb pålagt.. Lite delay också. hehe tyckte du sången va illa eller?^^
Raise your fists and walk around, just don't take what you need.
  • 0
Shit, det var inge vidare bra ljud på de trummorna. Men det lät ju helt okej. Hur gamla är ni?
  • 0
Citerar _Snake_:
Cradle Of Filth


Ett litet underlag för diskussion:
Är CoF verkligen Black? Kan man vara Black och samtidigt göra en video som Temptation? Visserligen är det en cover och kanske ett skämt(?), men ändå...

Jag tycker att Cradle of Filth är Gothic metal, men egentligen har jag inte hört speciellt mycket av dem, det är svårt att lyssna på dem eftersom de (precis som Slipknot, trots att de är heeelt annorlunda) plötsligt blir helt... hur ska jag uttrycka mig?... mjuka ibland.

Dock så äger låten I Am The Thorn.
  • 0
Claude: Nej nej, tyckte inte alls illa om den. Lät bara lite "robotiserad" om man nu kan säga så. Lite åt Dimmu Borgir hållet. Bra var det.

Chefen: Dom är seriösa, vart vill du komma?

Halvirkh: Jag tycker inte dom är Black. Dom var bra fram till Midian, sen föll dom då dom sålde sina själar för att försöka skapa musikvideos som kunde visas över allt. Avskyr dom riktigt ordentligt nu.
Och ja, dom är goth.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Såg Cradle Of Filth på metal town nere i Göteborg i somras och....ja, det var nog det mest irriterande jag hört. Jag hade visserligen lyssnat lite på dom innan och tyckte väl det var NÄSTAN inte helt långt ifrån att vara lite bra men fyfan, det stank live...!
Gör musik.
  • 0
FraGile: Kan tänka mig det. Inget höjdar band direkt. Har inte varit på så många Black Metal konserter tyvärr, nästan bara Grind Core och Power metal. Vill uppleva Emperor live, dom förenades ju nu på Wacken 2006, ville dra dit men pengarna hindra mig. =/
Awesome, awesome to the max
  • 0
Några av mina polare Var på Metal Town för att sen Opeth Och Satyricon, då passade de på att se CoF, sa att det var bland det värsta de någonsin hört, basen ska tydligen ha varit skit?
  • 0
Citerar Fjällhammer:
dom förenades ju nu på Wacken 2006, ville dra dit men pengarna hindra mig.


En polare i min klass var där. Han sa att det var bland det bästa han någonsin hade sett och det gör ju inte saken lättare.

Citerar Leon S Kennedy:
Några av mina polare Var på Metal Town för att sen Opeth Och Satyricon, då passade de på att se CoF, sa att det var bland det värsta de någonsin hört, basen ska tydligen ha varit skit?


Jo ljudet var skit! det var typ bara baskaggen som hördes...den dränkte allt annat ljud utom hans vidriga sång
http://www.myspace.com/radiohandtag
  • 0
Terryal: Blir riktigt avundsjuk på din polare^^. Nu får man väl hoppas på att dom har spelningar lite överallt och verkligen håller ihop. Får väl satsa på Wacken 2007 om dom kommer dit.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Jag tycker ju Midian skivan med CoF är riktigt jävla skit bra. Fast det senaste verken har jag inte fastnat så mycket för. CoF är itne heller någo band som är känt för att vara bra LIVE, trädgårdstomten Dani Filth har ingen direkt höjdar röst heller=P
  • 0
snitt åldern på mitt band ligger på 17 år
Raise your fists and walk around, just don't take what you need.
  • 0
Gillar inte "riktig" black metal, men the godfathers of black metal Mercyful Fate är ett av mina absoluta favoritband
"I know I ain't doing much, doing nothing means a lot to me" - Bon Scott
  • 0
Vafan, den här tråden kallas blackmetal-tråden, men vart är då Dark Funeral?? Är det ingen som lyssnat på dem alls? De är ju sveriges överlägset bästa blackmetal-band! Eller deras lilla tid som Sportlov? Ring any bells?
  • 0
Citerar Fjällhammer:
FraGile: Kan tänka mig det. Inget höjdar band direkt. Har inte varit på så många Black Metal konserter tyvärr, nästan bara Grind Core och Power metal. Vill uppleva Emperor live, dom förenades ju nu på Wacken 2006, ville dra dit men pengarna hindra mig. =/


Fan vilket bra line-up det kommer att bli på Wacken iår, vill verkligen fara dit men som sagt var, ekonomin stoppar en.
Angående de nya mayhem albumet har jag läst att den kommer någon gång i april. Om nu det går att lita på, Chimera blev ju riktigt försenad så.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Holmfrid: Ja precis, och sen så var ju inte Chimera über albumet #1. Får hoppas på att dom fixar till sig nu då dom bytt till Attila igen.
Sitter och lyssnar igenom alla Emperor album hela tiden, helt underbara. En klar favorit är Cosmic Keys to my Creations and Time.

Emilioz: Lyssnar på Dark Funeral, dock gillar jag Mörk Grynings äldre album mer. Och såklart är Sportlov sveriges bästa Black Metal band, döpte mig inte till Fjällhammer för skoj skull.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Jag har dock aldrig hört CoF live, men det finns ett par riktigt sköna låtar, tycker jag. (diggar Dani Filth's röst)

Better To Reign In Hell
Sleepless (cover)
From The Cradle To Enslave
Saffron's Curse
Nymphetamine Fix
Hallowed Be Thy Name (cover)
The Fire Still Burns (cover)

btw. En låt som alla Black Metal fans bör höra är "Losing My Religion" med Graveworm (R.E.M cover)
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
Hmm, tur att det är någon här som lyssnar på DF iaf

Lite annan black som jag lyssnar på är bl.a pinsamt bortglömda The Crown. World Funeral albumet av Marduk går ju inte av för hackor det heller. För att inte nämna DISSECTION!! Okej, lite crossover mellan death o black, men ändå. Finns inget mer iskallt. Jag gillar också Finntroll, Lord Belial, Satyricon, Dimmu, Nile, Behemoth + en massa band jag hittat på myspace.
  • 0
Just nu lyssnar jag grymt mycket på darkthrone,danzig,macabre och dark funeral. Jag älskar darkthrones äldre album, riktigt riktigt bra BM.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Holmfrid: Darkthrone är riktigt bra, likaså Macabre. Hela Dahmer skivan är för underbar. Sen är ju en klar favorit med dom Fritz Herman Der Metzger, hans försök att sjunga på tyska går väl sådär, han försöker ju varjefall. ^^

Emilioz: Dissections skiva Live Legacy är nåt av det bästa jag hört från Live spelning. Där bevisas det verkligen att det var ett band som var bättre live än på skiva och så ska det vara.

The Crown är riktigt bra, speciellt skivan Crowned in Terror. Det var ju synd att bandet la av. Det var just det som förvåna mig förra året då jag såg en skiva med dom som hette Crowned unholy och har samma låtar som Crowned in terror plus en live spelning. Herregud vilket misslyckande det var, en ny sångare det var allt, men det var just det som gjorde skivan sämre. Han var en sån tönt, hela live spelningen känndes bara pinsam, lite synd då dom resterande band medlemmarna är sjukt bra på att spela.
Och skivan i sig var nästan förstörd då sången inte ens var i närheten av originalet. Hade varit bättre om dom bara låtit allt vara.
Awesome, awesome to the max
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!