Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Mjo, jag råkade också se dem när de var förband till DF och DF skulle fan ha varit förband åt Valkyrja. Deras gamla sångare är väldigt.....speciell haha. Finns en helt sjuk tråd om honom på flashback. Hans senaste bravad var att käkade ca 100 sömntabletter, blanda med sprit och sen skar han av fingertoppen på en oskyldig farbror som var ute och gick. Jävla idiot.

Tillagt 2016-07-24 17:25:
Mjo, jag råkade också se dem när de var förband till DF och DF skulle fan ha varit förband åt Valkyrja. Deras gamla sångare är väldigt.....speciell haha. Finns en helt sjuk tråd om honom på flashback. Hans senaste bravad var att käkade ca 100 sömntabletter, blanda med sprit och sen skar han av fingertoppen på en oskyldig farbror som var ute och gick. Jävla idiot.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
MGLA


Jag har läge viljat lyssna på bandet. Det rekommenderas ofta vad jag har sett.

Jag ska nog gräva lite djupare i Black Metal, blir mycket Mayhem, Bathory, Darkthrone, Dark Funeral, Dissection och de mest uppenbara banden, de är brutalt bra och Marduk får jag ju inte heller glömma, men Marduk har jag inte lyssnat på allt för mycket faktiskt.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Mjo, jag råkade också se dem när de var förband till DF och DF skulle fan ha varit förband åt Valkyrja. Deras gamla sångare är väldigt.....speciell haha. Finns en helt sjuk tråd om honom på flashback. Hans senaste bravad var att käkade ca 100 sömntabletter, blanda med sprit och sen skar han av fingertoppen på en oskyldig farbror som var ute och gick. Jävla idiot.


Då antar jag det är han som sjunger på första plattan? Var iofs bara den plattan jag gillade med Valkyrja. Resten är rip-offs på bättre Black

Citerar Misternice:
men Marduk har jag inte lyssnat på allt för mycket faktiskt.


Kör igenom Panzar Division och Those of the unlight! Bra skit! Deras två senaste är också bra, Moortus är en grymt bra vokalist.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Kör igenom Panzar Division och Those of the unlight! Bra skit! Deras två senaste är också bra, Moortus är en grymt bra vokalist.


Hörde deras senaste för någon vecka sedan, den var bra. Marduk gillar jag verkligen nu!

Jag skulle någongång vilja gräva lite djupare i genren, jag har hört mycket på mina favoriter, men det finns så otroligt många band inom Black Metal och jag känner för att upptäcka ny musik som jag inte har hört, finns ju många subkategorier. Kanske Depressive Black Metal tilltalar mig endel, band som Shining och Lifelover. Underbar musik.

Nokturnal Mortum var en av de senaste Black Metal-banden jag upptäckte.
  • 0
Citerar Misternice:
Citerar Ageless Force:Kör igenom Panzar Division och Those of the unlight! Bra skit! Deras två senaste är också bra, Moortus är en grymt bra vokalist.

Hörde deras senaste för någon vecka sedan, den var bra. Marduk gillar jag verkligen nu!

Jag skulle någongång vilja gräva lite djupare i genren, jag har hört mycket på mina favoriter, men det finns så otroligt många band inom Black Metal och jag känner för att upptäcka ny musik som jag inte har hört, finns ju många subkategorier. Kanske Depressive Black Metal tilltalar mig endel, band som Shining och Lifelover. Underbar musik.

Nokturnal Mortum var en av de senaste Black Metal-banden jag upptäckte.


Ahh, Nokturnal Mortum är ett utmärkt band! Jag kan slänga iväg lite tips, blandar både lite Depressive (är inte allt för förtjust i depressive bm).


Draugnim;
https://www.youtube.com/watch?v=3b3V0P5JUKg

Kawir - https://www.youtube.com/watch?v=DA17HMNrEnQ#

Woods Of Infinity - Mycket speciellt band och de är förmodligen ett band du kommer att avsky, eller älska. Jag älskar dem. Två exempel:

https://youtu.be/E-3DtVOQt0Y (Börjar 25:55).
https://www.youtube.com/results?search_query=uppgivet+hj%C3%A4rta

Och Mgla ska du absolut kolla upp. Lyssna på detta liksom:
https://www.youtube.com/watch?v=fquZYigxckw


Drudkh - ett band från Ukraina. De bör du kolla upp.

Behexen - Ondskefull black metal när den är som bäst:
https://www.youtube.com/watch?v=X7befGf0VV8
https://www.youtube.com/watch?v=JRimifvVXZc

Morrigan - Om du vill ha lite Bathory Twilight Of The Gods eran + black metal så får du Morrigan:
https://www.youtube.com/watch?v=9STDiv0Fj8c

Sabbat - Ett av mina favoritband utan tvekan. Fast de kör lite mer thrash influerat, typ som tidiga Bathory.


Hmm, vad mer? Jag slänger in lite namn på band: Craft, Domgård, Katharsis, Teitanblood, Funeral Mist, Antaeus. Fan, kommer inte på mer just nu.

Tillagt 2016-10-01 01:10:
Inte pure black metal, men stämningsfullt och bra som fan. De gjorde en split med Woods Of Infinity:

https://www.youtube.com/watch?v=yotYjrf34-k
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Ahh, Nokturnal Mortum är ett utmärkt band!


Helt klart en favorit.
  • 0
Citerar Misternice:
Citerar Holmfrid:MGLA

Jag har läge viljat lyssna på bandet. Det rekommenderas ofta vad jag har sett.

Jag ska nog gräva lite djupare i Black Metal, blir mycket Mayhem, Bathory, Darkthrone, Dark Funeral, Dissection och de mest uppenbara banden, de är brutalt bra och Marduk får jag ju inte heller glömma, men Marduk har jag inte lyssnat på allt för mycket faktiskt.


Själv tycker jag att Dark Funeral kan vara det sämsta som gjorts. Särskilt debutalbumet, det går knappt att lyssna igenom en låt.
  • 0
Citerar Egg_art:
Visst är sångaren i Cradle of Filth bra?


Hahaha ja han är helt ok i Nymphetamine
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Egg_art:
Varför ska Varg bara hålla på med en massa elektronisk tramsmusik nuförtiden


Bättre att man lyssnar på flera olika genres.

Så, hur är ambient black metal-strömmen här på GR?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Så, hur är ambient black metal-strömmen här på GR?


Ganska begränsad för min del, men jag är väldigt förtjust i Darkspace och Paysage d'Hiver.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
Transilvanian Hunger med Darkthrone är iofs den enda Black som behövs, produktionsmässigt bland det mest ikoniska. Låter som ett filter lagts över en live-inspelning medan sångaren befinner sig utanför lokalen haha
It Can't Rain All the Time
  • 0
Om man bortser från Mysteriis är det fan mystiskt att Mayhem blev så stora. All uppmärksamhet handlar för fan bara om Dead, Euronymous och Varg. Något Metaltown häfte a few years back innehöll bara fakta om myten Mayhem snarare än bandet...
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Om man bortser från Mysteriis är det fan mystiskt att Mayhem blev så stora. All uppmärksamhet handlar för fan bara om Dead, Euronymous och Varg. Något Metaltown häfte a few years back innehöll bara fakta om myten Mayhem snarare än bandet...


Bara pga rykten, lögner, att dead skjöt sig, att en medlem blev mördad. Sen så startade de ju jäkligt tidigt också. Men förutom Deathcrush o De Mysteriis så har de fan inte gjort något vettigt.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Deathcrush är inte ens särskilt bra, det är enbart pga att det är deras tidigaste verk som folk tycker det är supermegabra. Även om titelspåret har en viss charm
It Can't Rain All the Time
  • 0
Jag gillar Deathcrush och det är inte pga att det är deras tidigaste verk. Jag gillar ljudet, hur simpel och primitiv den är, och att det var början på något stort. Bra mycket bättre än all skit de släppte efter DMDS
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Primitivt är nog rätt ord som du säger, tycker övriga spåren förutom just titelspåret lätt försvinner, eller ja det är inget som direkt fastnar imo. Men du har rätt i att det är början på något stort, DMDS är dock totalt överlägset allt i deras diskografi. Wolfs Lair har dock en viss charm den med. Maniacs sång är, heh, speciell
It Can't Rain All the Time
  • 0
Grand Declaration of War är ett av de bästa black metal-albumen som släppts någonsin.
Å, Nangilima! Ja, Jonatan, ja, jag ser ljuset! Jag ser ljuset!
  • 0
Citerar tennissko:
Grand Declaration of War är ett av de bästa black metal-albumen som släppts någonsin.


Hahahaha

A Bloodsword and a Colder Sun Part 1 och 2 är ju för fan inte ens Black xD Total shit
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Hahahaha

A Bloodsword and a Colder Sun Part 1 och 2 är ju för fan inte ens Black xD Total shit


Jaha, det är den här nivån Gamereactors black metal-forum är på? Ursäktar att jag störde.
Å, Nangilima! Ja, Jonatan, ja, jag ser ljuset! Jag ser ljuset!
  • 0
Maniac talar igenom en burk i 30 sekunder och sedan spelas något jävla hip hop-beat i bakgrunden och någon gnider på något som nog ska föreställa en gitarr.
Hur du får det till Black Metal är jag grymt nyfiken på så istället för att tjura kan du ju motivera din åsikt.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Maniac talar igenom en burk i 30 sekunder och sedan spelas något jävla hip hop-beat i bakgrunden och någon gnider på något som nog ska föreställa en gitarr.
Hur du får det till Black Metal är jag grymt nyfiken på så istället för att tjura kan du ju motivera din åsikt.


Syftade mer på att halva ditt argument var "Hahahaha", "xD" och "Total shit", om vi nu ska tala om att "motivera sin åsikt".

Sen så skrev jag aldrig att någon specifik enstaka låt var black metal, utan att albumet Grand Declaration of War var ett black metal-album. Hur hade du velat göra, kalla det "huvudsakligen/mestadels black metal"? Det blir ju väldigt fort väldigt rörigt eftersom elektroniska inslag, som du säkert vet, inte är särskilt ovanligt alls inom black metal.


Men ja, då kan jag lika gå in på varför jag inte tycker att Grand Declaration är total shit:

Huvudanledningen är nog att jag älskar konceptalbum, och plattan har både ett tydligt narrativ (även om det bara är en rappakaljig feberdröm från Maniac), och en tydlig ton. Och att tonen är så metallisk och kall låter skitbra och passar bra in i black metal-normen med "rått och kallt", samtidigt som det lyckas låta som inget annat. Enda albumet där Hellhammers söndertriggade trummor passar som handen i handsken. Maniac har jag alltid gillat. Sen så är det bra riff efter bra riff, och ett par "hits", men plattan funkar bäst i sin helhet pga det jag skrivit ovan. (Eller ja, alla plattor nånsin funkar bäst i sin helhet, men särskilt den här.) Om Bloodsword-låtarna har jag väl inte mycket mer att säga än att jag tycker att de funkar i sammanhanget. Kanske inget jag hade valt att lyssna på fristående, men samma sak kan ju då sägas om Black Witchery:s högljudda noise-intron till asbra plattor eller valfri mellanspelslåt från samtliga genombriljanta King Diamond-plattor.
Å, Nangilima! Ja, Jonatan, ja, jag ser ljuset! Jag ser ljuset!
  • 0
Live in Leipzig slår väl allt annat med ganska stor marginal.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Live in Leipzig slår väl allt annat med ganska stor marginal.


Nu ska jag vara lite dryg här och sätta mig emot det också. Tycker att Mediolanum Capta Est är en bättre liveplatta. Och Maniacs mellansnack är så gulligt. "You guys like war!"

Men Leipzig är klart en bra platta. Gillar hur cymbalerna låter som soptunnor på att bra sätt, och vill minnas att den versionen av Pagan Fears var något alldeles särskilt.
Å, Nangilima! Ja, Jonatan, ja, jag ser ljuset! Jag ser ljuset!
  • 0
Citerar tennissko:
Huvudanledningen är nog att jag älskar konceptalbum, och plattan har både ett tydligt narrativ (även om det bara är en rappakaljig feberdröm från Maniac), och en tydlig ton. Och att tonen är så metallisk och kall låter skitbra och passar bra in i black metal-normen med "rått och kallt", samtidigt som det lyckas låta som inget annat. Enda albumet där Hellhammers söndertriggade trummor passar som handen i handsken. Maniac har jag alltid gillat. Sen så är det bra riff efter bra riff, och ett par "hits", men plattan funkar bäst i sin helhet pga det jag skrivit ovan. (Eller ja, alla plattor nånsin funkar bäst i sin helhet, men särskilt den här.) Om Bloodsword-låtarna har jag väl inte mycket mer att säga än att jag tycker att de funkar i sammanhanget. Kanske inget jag hade valt att lyssna på fristående, men samma sak kan ju då sägas om Black Witchery:s högljudda noise-intron till asbra plattor eller valfri mellanspelslåt från samtliga genombriljanta King Diamond-plattor.


Intressanta synpunkter och en bra motivering.

Citerar Sideshow95:
Live in Leipzig slår väl allt annat med ganska stor marginal.


Det är ett jävligt sloppy framträdande men det har sin charm, såklart.
It Can't Rain All the Time
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!