Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Black Metal tråden!


Citerar Holmfrid:
Hjälp, har Mayhem släppt nytt? Aja, jag ska vara snäll mot mina trumhinnor/min mentala hälsa och inte lyssna.

Lyssna inte. Alltså, om Ordo Ad Chao och Chimera var skit så är det här über-skit.
Låt oss vänta på nya Teitanblood istället.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Tyvärr så gjorde jag misstaget att göra det eftersom den ploppade upp på youtube. Aja, inte för att jag förväntade mig att de skulle släppa något bra. Urgh.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Tyvärr så gjorde jag misstaget att göra det eftersom den ploppade upp på youtube. Aja, inte för att jag förväntade mig att de skulle släppa något bra. Urgh.

Så sällsynt dåligt.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Åh, Teitanblood levde helt upp till mina förväntningar. Om inte mer!

DYRKA

Tillagt 2014-03-16 19:31:
https://www.youtube.com/watch?v=yDmUagGCZX4
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Åh, Teitanblood levde helt upp till mina förväntningar. Om inte mer!

DYRKA

Tillagt 2014-03-16 19:31:
https://www.youtube.com/watch?v=yDmUagGCZX4

Precis.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Men kom igen nu för fan.

Top 5 BM skivor 2014 då? Ge mig era listor!
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Teitanblood-Death
Nidsang-Into the womb of dissolving flames
Cult of fire-Ctvrtá symfonie ohne
Nifelheim-Satanatas
Funereal Presence-The Archer Takes Aim
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Teitanblood - Death
Nifelheim - Satanatas (jävla mongo titel.)
Goatwhore - Constricting Rage of the Merciless
Sargeist - Feeding the Crawling Shadows
Triptykon - Melana Chasmata
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Wooooohoooo! Keep the metal active!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Wooooohoooo! Keep the metal active!


Bestial Mockery
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Citerar AG Jati:Wooooohoooo! Keep the metal active!

Bestial Mockery



Vafan snackar ni om? Men på tal om Bestial Mockery så är det fan dags för dem att släppa nytt album.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Teitanblood - Death
Nifelheim - Satanatas (jävla mongo titel.)
Goatwhore - Constricting Rage of the Merciless
Sargeist - Feeding the Crawling Shadows
Triptykon - Melana Chasmata


Nej, jag byter ut Goatwhore mot Satanic Warmaster - Fimbulwinter. Hur i CP kunde jag glömma bort den? Jag börjar fan bli semi-senil. Lyssna på detta liksom:

https://www.youtube.com/watch?v=PjOcWJIqJ90

Finsk black metal är så jävla bra. Behexen, Horna, Förgjord, Sargeist, Satanic Warmaster och massa mer.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Kan man blanda Black Metal med soul och disco? Blir det bra då?
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Kan man blanda Black Metal med soul och disco? Blir det bra då?


Dimmu Borgir har ju redan gjort det...
It Can't Rain All the Time
  • 0
Vad tror ni det blir av Shinings nya då?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Vad tror ni det blir av Shinings nya då?


Verkar ha fått bra recensioner. Dock dog mitt intresse för Shining efter Halmstad. Jag tycker de bara upprepade sig igen och igen för varje skiva. Det var som att de släppte Halmstad, sedan Halmstad 2.0 och sen Halmstad 3.0.

Men ska väl kanske ge den ett ärligt försök. Har du lyssnat på den ännu då?
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Verkar ha fått bra recensioner. Dock dog mitt intresse för Shining efter Halmstad. Jag tycker de bara upprepade sig igen och igen för varje skiva. Det var som att de släppte Halmstad, sedan Halmstad 2.0 och sen Halmstad 3.0.

Men ska väl kanske ge den ett ärligt försök. Har du lyssnat på den ännu då?


Halmstad var bra, men även III och IV gillade jag. Grym produktion och bra låtar. Sedan verkar det som att den kreativa processen tog slut. Den från 2012 hade några bra låtar, men sen vet jag inte riktigt. Känns som de spottar ut sig coverplattor vartannat år som en ursäkt för att slippa turnéra.
Lyssnade igenom senaste plattan igår, inget nytt direkt. Fastnade får några coola riff i någon låt. Säger inte att den var dålig men inte jättebra heller. Förhoppningsvis växer den.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Tragiskt dött här inne. Är det sommaren som får er att inte lyssna black metal eller va va va va?
Själv så har jag snöat in lite på Katharsis, Antaeus & Woods of Infinity för tillfället.
Och bara för att det är sommar och sommaren inte är min vän så kör vi lite WOI:

https://www.youtube.com/watch?v=nwEixZo6jIU

I long for the winter - the real winter with the first snowfall that stays the whole winter season through. I long for deeply cold days and even colder nights. I hear in my mind the sound of snow under my boots. I see in my mind, the cold breath of mine to disappear in the wintry air. It's the first hour in August and the darkness slowly creeps and covers all - fills me with comfort.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Jag har försvunnit helt från Black Metal världen senaste månaderna.
Senaste liknande jag lyssnade på var väl Archgoat, men det är väl mer åt Death Metal med Black metal influenser. Men de var fan bra i vilket fall.
Stay out of my shed
  • 0
Aja, du kommer nog tillbaka haha. Klart det blir att man kan ta sig en paus från black, death eller vad fan som helst. Men black kommer jag alltid tillbaka till hur som helst.

Är det några här i tråden som spelar i något band? Mitt projekt börjar äntligen ta fart nu. Väntar på att en ska rita klart min logga, och håller på att spela in gitarrerna just nu. Detta kommer bli riktigt jävla bra alltså.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Men vad fan asså. Är jag den enda som fortfarande lyssnar på black metal? Det känns hemskt att se min gamla tråd vara så här död. Fast Fjällhammer och de gamle black metal diggarna verkar inte vara aktiva längre. Sucke
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Men vad fan asså. Är jag den enda som fortfarande lyssnar på black metal? Det känns hemskt att se min gamla tråd vara så här död. Fast Fjällhammer och de gamle black metal diggarna verkar inte vara aktiva längre. Sucke
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Vet att det finns ett band i mitt område som söker basist, fundera att ta kontakt med dom, få ser när det blir dock då jag har att göra under hösten.

Har lyssnat på rätt mycket på black metal den senaste tiden, som ethereal shroud (They Became the Falling Ash), Lustre (blossom), Ufych Sormeer(Anthem to the glory of the great octagon, unholy descent (VI VI VI) och Grimoire (L'aorasie des spectres rêveurs)
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Nämn några Black Metal-skivor man bara MÅSTE ha hört innan man dör. Håller ihop och sätter ihop en fetinglista på Spotify och behöver nya infallsvinklar!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Sitter på jobb. Systemet är nede. Kan alltså inte jobba. Så slösurfar Gamereactor och lyssnar på Peste Noire... awesome skit.
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!